Hamownia
miejsce na wykresy i ich komentowanie
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Przyrost w okolicach 3500rpm rewelacja! Myślę że jest potencjał w wyższym zakresie również.
Jeśli ma mniej palić to AFR jakieś 15.5 plus trochę zmiennej fazy, to też pomaga
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Jeśli ma mniej palić to AFR jakieś 15.5 plus trochę zmiennej fazy, to też pomaga
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- czarobest
- Posty: 166
- Rejestracja: 13 mar 2022, 17:34
- Model: NB FL
- Wersja: Icon 1.8
- Lokalizacja: Łódź
Jeździliśmy chwilę z @Alex, usłyszałem troszkę stuku niestety przy poprzednim ustawieniu przy 2000 obr/min, więc musiałem jeszcze tam odjąć. Ale na wyższych obrotach dodałem kilka stopni i teoretycznie nie było słychać, choć jak już Alex wie, ciężko sie tego na moim sprzęcie słucha
.
Z takim zapłonem zrobiłem pomiar 0-100 i udało mi się osiągnąć 8.2 sekundy. Na poprzedniej mapie było 8.7s, a jak mierzyłem na serii wychodziło mi 9.2 sekundy. Toteż myślę, że już teraz, wraz z poprawkami zmiennej fazy ten wykres byłby lepszy na górze. Oczywiście dalej muszę słuchać i próbować, przy tym licząc na to, że obecny zapłon nie zabije silnika
. A za jakiś czas dokonam kolejnego pomiaru na hamowni.
. Może kolejny pomiar pewnie za jakiś miesiąc, czy więcej, będzie w niższej temperaturze.

Z takim zapłonem zrobiłem pomiar 0-100 i udało mi się osiągnąć 8.2 sekundy. Na poprzedniej mapie było 8.7s, a jak mierzyłem na serii wychodziło mi 9.2 sekundy. Toteż myślę, że już teraz, wraz z poprawkami zmiennej fazy ten wykres byłby lepszy na górze. Oczywiście dalej muszę słuchać i próbować, przy tym licząc na to, że obecny zapłon nie zabije silnika

Trudno stwierdzić, nie wiem czy hamownia ma jakieś poprawki do tego (pewnie tak). No i wtedy miałem tak zwany "gorący dolot" po poprzedniku, teraz zrobiłem obudowę, która troszkę spowalnia nagrzewane się go

- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Ztcw pierwszy test był bez odgrody termicznej stożka a drugi z więc częściowo się to powinno skompensować.
Coś tam jeszcze dziś podlubalismy i uważam że jest postep zwłaszcza przy wyjściu z niskich obrotów. Są myślę rezerwy w nastawach zmiennej fazy. Trzeba by ogarnąć jakąś wirtualna hamownie ...
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Coś tam jeszcze dziś podlubalismy i uważam że jest postep zwłaszcza przy wyjściu z niskich obrotów. Są myślę rezerwy w nastawach zmiennej fazy. Trzeba by ogarnąć jakąś wirtualna hamownie ...
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- czarobest
- Posty: 166
- Rejestracja: 13 mar 2022, 17:34
- Model: NB FL
- Wersja: Icon 1.8
- Lokalizacja: Łódź
Poprawki jak najbardziej są, choć jak wróciliśmy to pojawił się stukot... Na szczęście już chyba znalazłem przyczynę i obędzie się bez otwierania silnika (jak słyszałem że stukot jest z silnika, to już miałem czarne scenariusze) i za kilka dni jak przyjdą śrubki, to zamontuję stare koło pasowe na nowo, bo nowe już się do tego nie nadajeAlex pisze: ↑21 wrz 2023, 11:46Ztcw pierwszy test był bez odgrody termicznej stożka a drugi z więc częściowo się to powinno skompensować.
Coś tam jeszcze dziś podlubalismy i uważam że jest postep zwłaszcza przy wyjściu z niskich obrotów. Są myślę rezerwy w nastawach zmiennej fazy. Trzeba by ogarnąć jakąś wirtualna hamownie ...
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

Ale wracając do tematu. Wyciąłem fragment z logu zrobionego przy naszej jeździe, w którym na 3. biegu poszła od niskich obrotów do odcięcia. Nie pamiętam dokładnie jak równo było, ale załóżmy że to w tej chwili najważniejsze nie jest, bo to badanie tematu. Wybrałem z listy Mx-5 NB ze skrzynią 5b, dzięki czemu już były wstawione odpowiednie dane dotyczące masy, przełożeń oraz dane dotyczące aerodynamiki (powierzchnia czołowa, CX i tak dalej). Dodałem też 110 kg jako masa dodatkowa (trochę pewnie za mało) i podałem rozmiar kół.
Po wszystkim otrzymałem taki wykres, w tle ustawiłem z grubsza ten z prawdziwej hamowni (idealnie obroty się nie zgrywają, ale żeby choć trochę dać przyrównanie). Warto też zaznaczyć, że tego spadku przy 5000 obrotów już może faktycznie nie być po poprawkach.
To jest jak widać moc na kołach, biorąc pod uwagę, że na wykresie z hamowni mam też wykres strat i osiągają one na odcięciu w okolicach 45KM, to jeśli dodamy to do wyniku 109KM mamy 154KM na silniku. Czy tyle miała nie mam pojęcia, ale tego typu pomiar nie jest po to, by określić dokładne wartości (od tego jest prawdziwa hamownia), a żeby móc sobie porównywać w takich samych warunkach różne mapy. Bo daje to wtedy możliwość zobaczenia wzrostu/spadku.
Moja MX-5 NC 1.8 z 2008 roku z przebiegiem 60 tyś. ale jeszcze przed liftowa. Kolejne wykresy przedstawiają kroki modyfikacji:
1. wykres - pierwszy pomiar na hamowni bez żadnych modów
2. wykres - zmiana po samym strojeniu
3. wykres - filtr k&n w fabrycznej puszce + kolektor wydechowy z ebay 4-1 (całkiem przyzwoicie wykonany)
4. wykres - zimny dolot od i.l.motorsport + filtr pipercross viper, midpipe z katem 200CPI od i.l.motorsport + tłumik końcowy ulter
1. wykres - pierwszy pomiar na hamowni bez żadnych modów
2. wykres - zmiana po samym strojeniu
3. wykres - filtr k&n w fabrycznej puszce + kolektor wydechowy z ebay 4-1 (całkiem przyzwoicie wykonany)
4. wykres - zimny dolot od i.l.motorsport + filtr pipercross viper, midpipe z katem 200CPI od i.l.motorsport + tłumik końcowy ulter
- Załączniki
-
- 1 ORI 1.jpg (464.37 KiB) Przejrzano 4769 razy
-
- 2 STROJENIE.jpg (440.66 KiB) Przejrzano 4769 razy
-
- 3 KOLEKTOR FILTR K&N.jpg (441.25 KiB) Przejrzano 4769 razy
-
- 4 STROJENIE FILTR PIPERCROSS MIDPIPE KAT200 TLUMIK ULTER (1).jpg (433.64 KiB) Przejrzano 4769 razy
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Powiedziałbym niesamowity wynik jak na nc1.8
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
-
- Donator
- Posty: 180
- Rejestracja: 10 lip 2019, 12:40
- Model: ND
- Wersja: SkyFREEDOM+Recaro
- Lokalizacja: Warszawa
Kolektor Andy'ego + strojenie w DisiTune
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 26 sty 2024, 22:05
- Model: NC
- Lokalizacja: polska
Silnik przedlift NC.
Wałki Świątek.
Kolektor 4-1 Andy
Dolot CAI Ramair
Wydech z katem.
Silnik po moim remoncie.
Ecutek po moim remapie.
Olej Millers CFS 5W40.
Hamowany na zimóweczce.
Sporo czasu poświęciłem na optymalizację przełączania runnerów.
Celem był jak najbardziej płaski przebieg momentu, tak żeby łatwiej się jeździło na torze.
Silnik jest dosyć daleko od stuku, dlatego na wiosnę zrobimy jeszcze dogrywkę.
Coś tam jeszcze górą urobimy.
Ostatnio zmieniony 14 lut 2024, 17:02 przez radzioflatout, łącznie zmieniany 2 razy.
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
nie widze wykresu
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 26 sty 2024, 22:05
- Model: NC
- Lokalizacja: polska
radzioflatout pisze: ↑14 lut 2024, 12:10422684351_375590565050829_496065764301062779_n.jpg
Podsyłam wykres z auta nad którym miałem okazję ostatnio pracować
Silnik przedlift NC.
Wałki Świątek.
Kolektor 4-1 Andy
Dolot CAI Ramair
Wydech z katem.
Silnik po moim remoncie.
Ecutek po moim remapie.
Olej Millers CFS 5W40.
Hamowany na zimóweczce.
Sporo czasu poświęciłem na optymalizację przełączania runnerów.
Celem był jak najbardziej płaski przebieg momentu, tak żeby łatwiej się jeździło na torze.
Silnik jest dosyć daleko od stuku, dlatego na wiosnę zrobimy jeszcze dogrywkę.
Coś tam jeszcze górą urobimy.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 26 sty 2024, 22:05
- Model: NC
- Lokalizacja: polska
Cześć,
stwierdziłem że się podzielę moim wynikiem przed jakimikolwiek zmianami. 1.8 NC 2007 wszystko seria. zrobione 5 pomiarów wszystkie oscylowały w granicach +/- 0.5 KM. Niedługo będę zmieniać wydech na cobalta i kolektor od Andy'ego także zrobię update jeżeli ktoś będzie chętny.
Full stock:
138,6 KM
182,3 Nm
stwierdziłem że się podzielę moim wynikiem przed jakimikolwiek zmianami. 1.8 NC 2007 wszystko seria. zrobione 5 pomiarów wszystkie oscylowały w granicach +/- 0.5 KM. Niedługo będę zmieniać wydech na cobalta i kolektor od Andy'ego także zrobię update jeżeli ktoś będzie chętny.
Full stock:
138,6 KM
182,3 Nm
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
moje NC 2.5 z kolektorem decat + strojenie na RomDropie przeze mnie. Jestem zadowolony
182KM 242Nm

182KM 242Nm
Ostatnio zmieniony 03 cze 2024, 16:13 przez Alex, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
NC 1.8 z kolektorem Andy'ego + moje strojenie RomDrop
142KM 176Nm
wykres calkiem podobny do 2.5 tylko wszystko niżej
142KM 176Nm
wykres calkiem podobny do 2.5 tylko wszystko niżej

pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
W obu przypadkach 95
powered by RomDrop
powered by RomDrop

pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- kociol
- Donator
- Posty: 1010
- Rejestracja: 06 maja 2008, 14:49
- Model: NC FL2
- Wersja: Sport Recaro
- Lokalizacja: Krakow
ND1 2.0 Skyactiv z kolektorem MAD fabworx 4-2-1 i remapem.
Wykres seria vs po modyfikacjach.
Wykres seria vs po modyfikacjach.
- Załączniki
-
- received_796790545977575.jpeg (121.36 KiB) Przejrzano 1695 razy
MAD fabworx specjalne części dla Twojej Miaty
https://www.instagram.com/mad_fabworx/
Life is too short to drive a boring car.
Dziwny wykres. ND1 po remapie ma odcinke przesynieta z okolic 6400 na 7400rpm.
- kociol
- Donator
- Posty: 1010
- Rejestracja: 06 maja 2008, 14:49
- Model: NC FL2
- Wersja: Sport Recaro
- Lokalizacja: Krakow
Odcinkę można przesunąć, ale nie trzeba.
Jak przesunęliśmy do 7500 to i tak powyżej 6800 nic się nie działo.
Auto jest na daily i raczej nie będzie oglądało toru, więc te kilkaset obrotów nic nie zmieni

MAD fabworx specjalne części dla Twojej Miaty
https://www.instagram.com/mad_fabworx/
Life is too short to drive a boring car.
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Trochę nietypowy ten wykres ale bardzo mocny, lepiej niż większość 2.5 z kolektorem w NC. W lekkiej ND musi jechać konkretnie.
powered by RomDrop
powered by RomDrop

pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Info od jednego z moich klientów: NB z wstawionym silnikiem 1.8vvt + moje Speeduino by uruchomić zmienna fazę. Plus prosty dolot (nie mam info jaki) i szybkie dostrojenie.
Prawie 157KM i 170Nm, powiedziałbym że całkiem ładnie

powered by RomDrop
Prawie 157KM i 170Nm, powiedziałbym że całkiem ładnie


powered by RomDrop

pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
dzis dwa wykresiki
NC 2.0 z kolektorem Weldman na seryjnym programie i po remapie
porownanie silnikow NC 1.8 2.0 i 2.5 na tej samej hamowni. Wszystkie 3 z seryjnymi wałkami jakie fabryka dała, kolektorami (1.8 i 2.0 Weldman, 2.5 IgorGiera) i moim remapem. Pomiary odlegle w czasie, staralem sie wpisac za kazdym razem warunki by wprowadzic korekty atmosferyczne
paliwo we wszystkich przypadkach 95
NC 2.0 z kolektorem Weldman na seryjnym programie i po remapie
porownanie silnikow NC 1.8 2.0 i 2.5 na tej samej hamowni. Wszystkie 3 z seryjnymi wałkami jakie fabryka dała, kolektorami (1.8 i 2.0 Weldman, 2.5 IgorGiera) i moim remapem. Pomiary odlegle w czasie, staralem sie wpisac za kazdym razem warunki by wprowadzic korekty atmosferyczne
paliwo we wszystkich przypadkach 95
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl