DIY kompresor

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

08 wrz 2012, 23:03

Kitson pisze:mam nadzieję, że robiąc taki zakup grupowy kompresorów będziemy robić też grupowe wycieczki i po inne graty. o konieczności wymiany tego zaworka na uchodzący w atmosferę (dobrze się domyślam?) nigdzie nie czytałem, a zwiedziłem sporo wątków.


Jutro popełnię dokładny opis sensownego obiegu odmy wraz z oil catch tankiem - Mayk kiedyś zrobił coś podobnego, ale nie zdało to u niego z kilku względów egzaminu, moja wersja wygląda na kompletną w tej chwili :wink:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2018
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

09 wrz 2012, 11:23

dmk pisze:Jutro popełnię dokładny opis


Trzymam za słowo :wink: :cool:
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

09 wrz 2012, 15:08

Kitson pisze:
dmk pisze:Jutro popełnię dokładny opis


Trzymam za słowo :wink: :cool:


Kończę ogarnianie układu hamulcowego w MXie - jak się tylko doprowadzę do porządku zrobię kilka zdjęć i napiszę co i jak :kciuk:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2018
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

10 wrz 2012, 10:21

dmk pisze:jak się tylko doprowadzę do porządku


Musiał być bardzo duży ten nieporządek :grin:
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2566
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

10 wrz 2012, 17:54

dmk pisze:
Kitson pisze:mam nadzieję, że robiąc taki zakup grupowy kompresorów będziemy robić też grupowe wycieczki i po inne graty. o konieczności wymiany tego zaworka na uchodzący w atmosferę (dobrze się domyślam?) nigdzie nie czytałem, a zwiedziłem sporo wątków.


Jutro popełnię dokładny opis sensownego obiegu odmy wraz z oil catch tankiem - Mayk kiedyś zrobił coś podobnego, ale nie zdało to u niego z kilku względów egzaminu, moja wersja wygląda na kompletną w tej chwili :wink:


Ja popełnię już: z obu wyjść z dekla do oil tanka a z oil tanka do wejścia do dolotu. Zaworek zwrotny precz.

BTW kupilście to żelazo?

Pozdro
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2012, 10:55 przez pmcomp, łącznie zmieniany 1 raz.
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

10 wrz 2012, 18:03

pmcomp pisze:
dmk pisze:
Kitson pisze:mam nadzieję, że robiąc taki zakup grupowy kompresorów będziemy robić też grupowe wycieczki i po inne graty. o konieczności wymiany tego zaworka na uchodzący w atmosferę (dobrze się domyślam?) nigdzie nie czytałem, a zwiedziłem sporo wątków.


Jutro popełnię dokładny opis sensownego obiegu odmy wraz z oil catch tankiem - Mayk kiedyś zrobił coś podobnego, ale nie zdało to u niego z kilku względów egzaminu, moja wersja wygląda na kompletną w tej chwili :wink:


Ja popełnię już: z oby wyjść z dekla do oil tanka a z oil tanka do wejścia do dolotu. Zaworek zwrotny precz.

BTW kupilście to żelazo?

Pozdro


Jakie znowu żelazo :mrgreen: ?

Twoja wersja jest słaba - mało tam podciśnienia, za mało :loser:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2566
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

10 wrz 2012, 18:42

Jak za mało. U mnie z oil tanka idzie do dolotu przed kompresorem. Tam jest chyba dobre podciśnienie. Tam raczej kompresor dobrze zasysa.

Żelazo znaczy te kompresory na wagę :mrgreen: .

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

11 wrz 2012, 8:14

czekamy nadal na więcej konkretów, chętnie poczytamy :mrgreen:

żelastwo kupione :mrgreen:
Obrazek

miatasm.com
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

08 paź 2012, 11:30

Słuchajcie, potrzebuję pomocy w określeniu po zdjęciach stanu kompresora. Generalnie, widać na rotorach delikatnie zdartą wierzchnią warstwę, natomiast dla mnie nie wygląda to jakoś poważnie. Koło pasowe wygląda dziwnie, bo zostało zaspawane, u mnie i tak wylatuje.

http://www.sendspace.com/file/kp9427

Pomoże ktoś? :smile:
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

09 paź 2012, 23:06

Pretty please?
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

10 paź 2012, 7:55

Nie mogę na tych zdjęciach rozpoznać silnika mazdy ale zapytam, czy to już w takim stanie siedzi u Ciebie czy Ty chcesz to kupić dopiero?? Bo znawcą tematu nie jestem ale w cenie złomu bym tego nie brał :)
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2112
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

10 paź 2012, 8:51

swimmer pisze:Słuchajcie, potrzebuję pomocy w określeniu po zdjęciach stanu kompresora. Generalnie, widać na rotorach delikatnie zdartą wierzchnią warstwę, natomiast dla mnie nie wygląda to jakoś poważnie. Koło pasowe wygląda dziwnie, bo zostało zaspawane, u mnie i tak wylatuje.

http://www.sendspace.com/file/kp9427

Pomoże ktoś? :smile:

Ja bym odpuścił
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

10 paź 2012, 10:35

To siedzi w pasacie, koleś sprzedaje bo założył bez sterowania i spłynął mu tłok... :bang:

W każdym razie, była szansa wyrwać to za 200zł, więc się zastanawiałem czy to to jest do uratowania, ale jakaś mądra głowa podbiła dzisiaj do 400, także odpuszczam.

Dzięki :smile:
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

14 paź 2012, 18:10

...i poszedl za 780zl :bang:
swimmer tez go obserwowalem ale dopiero dzisiaj koles podeslal mi fotki i skojarzylem, ze juz go widzialem tutaj na forum :mrgreen:

i najlepszy cytat sprzedajacego z aukcji "tylko prosze nie przesadzajcie z doładowaniem nie doladowanej fabrycznie jednostki... " :razz:
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

14 paź 2012, 20:55

Koleś walnął mi na maila kilka takich mądrości :wink: generalnie jakoś jeszcze nie dawno za 800 była taka naprawdę nieźle wyglądająca sztuka, nieporównywalna do tej :smile:
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2566
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

14 paź 2012, 23:02

Coś Wam doradzę.
Tycjan ma zdjęty kompresor MP62 więc jest niepowtarzalna okazja zwymiarować mocowania kompresora do bloku silnika.

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

14 paź 2012, 23:41

MP62 ma inne mocowania :wink:
perosz
Posty: 61
Rejestracja: 28 mar 2010, 21:30
Lokalizacja: Brighton/Bydgoszcz

20 paź 2012, 21:06

Po zajebiaszczo długiej przerwie powracam do mojego projektu :)
Miałem drobne problemy ''organizacyjne'' no i umarł mi silnik, troche potrwało zanim nabyłem i upchnąłem pod maske ''nowy'' :winner:

Mazdziocha pomieszkała już prawie rok w garażu więc pora sie za nią zabrać i ukończyc dzieło.

Kompresor jest praktycznie uzbrojony, w najbliższym czasie zabieram się za dokończenie mocowania i wyrzeźbienie napinacza paska.

No i zacznie się część która mnie najbardziej przeraża :onie: czyli ECU i uklad paliwowy :shock:

Plan jest taki:) :
- zapodać wydajniejsza pompke paliwa 190-tka wystarczy??? czy przygrać z grubej rury i 255lph przyladować ???

- Zalożyć FMU bo podobno fajowo takie cos mieć przy soft doładowaniu :)
Gdzieś na anglojęzycznym forum wyczytałem że właśnie FMU 10:1(cokolwiek to oznacza) do mx5 jest bombowe :kciuk:
coś w tym deseniu:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=120762342142&fromMakeTrack=true&ssPageName=VIP:watchlink:top:en

- ECU w tym temacie zielenieje jak tylko sobie o tym pomyśle, wiem tylko że żeby było taniej to raczej nie niezależny komp a podpinka pod seryjny i strojenie.
No i tu pytanie do Was czy wiecie kto tzn jakiś warsztat, firma chip tuningowa itd w okolicach Bydgoszczy (bo tam chwilowo mazdziocha zamieszkała :)) jest w stanie to ogarnąć za jakies przyzwoite pieniądze:)

Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi i sugestie bo mój projekt to taka wielka improwizacje :)

P.S. A no i jak ktoś miał by pomysł na jakąś sprytna osłone termiczna pomiedzy kompresorem a kolektorem wydechowym to z chęcią ten pomysł wprowadze w życie :)
Narazie jest tylko bandaż na kolektorze jako ze kolektor jest niestandardowy to nie ma tej seryjnej aluminiuwej osłony ale to chyba za mało na me ''fachowe'' oko :kciuk: .
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2112
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

20 paź 2012, 21:14

perosz pisze:Po zajebiaszczo długiej przerwie powracam do mojego projektu :)
Miałem drobne problemy ''organizacyjne'' no i umarł mi silnik, troche potrwało zanim nabyłem i upchnąłem pod maske ''nowy'' :winner:

Mazdziocha pomieszkała już prawie rok w garażu więc pora sie za nią zabrać i ukończyc dzieło.

Kompresor jest praktycznie uzbrojony, w najbliższym czasie zabieram się za dokończenie mocowania i wyrzeźbienie napinacza paska.

No i zacznie się część która mnie najbardziej przeraża :onie: czyli ECU i uklad paliwowy :shock:

Plan jest taki:) :
- zapodać wydajniejsza pompke paliwa 190-tka wystarczy??? czy przygrać z grubej rury i 255lph przyladować ???

- Zalożyć FMU bo podobno fajowo takie cos mieć przy soft doładowaniu :)
Gdzieś na anglojęzycznym forum wyczytałem że właśnie FMU 10:1(cokolwiek to oznacza) do mx5 jest bombowe :kciuk:
coś w tym deseniu:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=120762342142&fromMakeTrack=true&ssPageName=VIP:watchlink:top:en

- ECU w tym temacie zielenieje jak tylko sobie o tym pomyśle, wiem tylko że żeby było taniej to raczej nie niezależny komp a podpinka pod seryjny i strojenie.
No i tu pytanie do Was czy wiecie kto tzn jakiś warsztat, firma chip tuningowa itd w okolicach Bydgoszczy (bo tam chwilowo mazdziocha zamieszkała :)) jest w stanie to ogarnąć za jakies przyzwoite pieniądze:)

Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi i sugestie bo mój projekt to taka wielka improwizacje :)

P.S. A no i jak ktoś miał by pomysł na jakąś sprytna osłone termiczna pomiedzy kompresorem a kolektorem wydechowym to z chęcią ten pomysł wprowadze w życie :)
Narazie jest tylko bandaż na kolektorze jako ze kolektor jest niestandardowy to nie ma tej seryjnej aluminiuwej osłony ale to chyba za mało na me ''fachowe'' oko :kciuk: .

Proponuję koledze DUŻO poczytać o zasadzie strojenia silnika na forum tym, jak i anglojęzycznym. Większość informacji jest dostępna ad hoc, pomoże Ci to podjąć decyzję.
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

21 paź 2012, 0:37

perosz pisze:- zapodać wydajniejsza pompke paliwa 190-tka wystarczy??? czy przygrać z grubej rury i 255lph przyladować ???


Popatrz najpierw na krzywe - nie liczy się ilość pompowanego paliwa, tylko utrzymanie ciśnienia na listwie. 190 lph HP będzie ok.

perosz pisze: Zalożyć FMU bo podobno fajowo takie cos mieć przy soft doładowaniu
Gdzieś na anglojęzycznym forum wyczytałem że właśnie FMU 10:1(cokolwiek to oznacza) do mx5 jest bombowe


Rozumiem, że przeznaczenie "nowego" silnika to robienie frytek? FMU w dzisiejszych czasach to nawet nie przeżytek - to skandal.

perosz pisze:ECU w tym temacie zielenieje jak tylko sobie o tym pomyśle, wiem tylko że żeby było taniej to raczej nie niezależny komp a podpinka pod seryjny i strojenie.
No i tu pytanie do Was czy wiecie kto tzn jakiś warsztat, firma chip tuningowa itd w okolicach Bydgoszczy (bo tam chwilowo mazdziocha zamieszkała ) jest w stanie to ogarnąć za jakies przyzwoite pieniądze:)


O mamo... naprawdę musisz sporo poczytać. Podziwiam, że ludzie biorą się za takie modyfikacje mając pojęcie o stronie mechanicznej, ale nie mając pojęcia o sterowaniu. Albo znajdziesz kogoś, kto poprowadzi Cię przez mgłę, albo dasz sobie kolejny rok na zgłębienie tematu, albo wyjmij ten kompresor póki jeszcze pora.

perosz pisze:P.S. A no i jak ktoś miał by pomysł na jakąś sprytna osłone termiczna pomiedzy kompresorem a kolektorem wydechowym to z chęcią ten pomysł wprowadze w życie
Narazie jest tylko bandaż na kolektorze jako ze kolektor jest niestandardowy to nie ma tej seryjnej aluminiuwej osłony ale to chyba za mało na me ''fachowe'' oko .


Uwierz, masz poważniejsze zmartwienia niż osłony termiczne z tego co piszesz. Dużo poważniejsze.

PS "Post scriptum" piszemy bez żadnych kropek - na całym świecie tak samo.
Ostatnio zmieniony 21 paź 2012, 10:57 przez dmk, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

21 paź 2012, 9:54

dmk pisze:
perosz pisze: Zalożyć FMU bo podobno fajowo takie cos mieć przy soft doładowaniu
Gdzieś na anglojęzycznym forum wyczytałem że właśnie FMU 10:1(cokolwiek to oznacza) do mx5 jest bombowe

Rozumiem, że przeznaczenie "nowego" silnika to robienie frytek? FMU w dzisiejszych czasach to nawet nie przeżytek - to skandal.

bez przesady - większość forumowych projektów, nawet te najbardziej dzisiaj podziwiane zaczynały się właśnie od seryjnej elektroniki i FMU :wink: Przy symbolicznym doładowaniu 0,3-0,4 bara FMU ogarnie tamat....później rośnie apetyt na więcej :mrgreen:
perosz pisze:ECU w tym temacie zielenieje jak tylko sobie o tym pomyśle, wiem tylko że żeby było taniej to raczej nie niezależny komp a podpinka pod seryjny i strojenie.
No i tu pytanie do Was czy wiecie kto tzn jakiś warsztat, firma chip tuningowa itd w okolicach Bydgoszczy

niestety sterownik silnika Twojej Mazdy nie daje takich możliwości jak "podpięcie się" i korygowanie mapy paliwa oraz zapłonu. Jeśli chcesz ingerować w takie ustawienia musisz kupić sobie inne wynalazki o których sporo prawiono na tym forum :wink:
dmk pisze:O mamo... naprawdę musisz sporo poczytać. Podziwiam, że ludzie biorą się za takie modyfikacje mają pojęcie o stronie mechanicznej, ale nie mając pojęcia o sterowaniu. Albo znajdziesz kogoś, kto poprowadzi Cię przez mgłę, albo dasz sobie kolejny rok na zgłębienie tematu, albo wyjmij ten kompresor puki jeszcze pora.


PS "Post scriptum" piszemy bez żadnych kropek - na całym świecie tak samo.

dmk - wszyscy, nawet TY byłeś kiedyś na początku swojej przygody z tuningiem. Na szczęście gdy ja rozpoczynałem zabawę ze swoją suszarką Ty nie udzielałeś cynicznych rad na tym forum i nie byłem obiektem Twojej szydery - inaczej na 100% zniechęciłbym się i porzucił projekt. :bang: To że dzisiaj jesteś specjalistą w każdej dziedzinie - super ! Ale forma i ton Twoich wypowiedzi w wielu tematach nie brzmi jak rada albo pomoc, której poszukują na tym forum mniej doświadczeni.
ps. "puki" pisze się trochę inaczej....powinna wiedzieć to osoba która innych odsyła do księgarni po kupowanie słownika ortograficznego :wink:
perosz
Posty: 61
Rejestracja: 28 mar 2010, 21:30
Lokalizacja: Brighton/Bydgoszcz

21 paź 2012, 10:28

irakleo Wielkie dzieki za wsparcie :)

Pisze na tym forum bo nie jestem ekspertem od wszystkiego.
To ze mam ''luźny styl wypowiedzi'' to nie znaczy że jestem gamoniem który przykręci kompresor i se dmuchnie w kolektor bez zastanowienia.
Chyba taka jest idea forum żeby się poradzić i zapytać, a nie otrzymać odpowiedz jesteś gamoń nic nie rob będzie buba.

Mój projekt trwa juz ponad rok bo ciagle się dokształcam, to że nie wklejam na forum wyliczeń, tabelek i wykresów nie znaczy ze ich nie mam nie rozumiem i nie uwzgledniam.

Nie idę na łatwizne nie kupiłem cześci w necie tylko sam rzebie nie dla oszczedności a dla wlasnej satysfakcji że zrobie to sam i przy pomocy kolegow. (jeden z nich jest mgr inz mechaniki )Stać mnie na to by kupic gotowy kit JR przykrecic w 5 godzin podpiać ich sterowanie i ''Strugać Rysia'' co to za projekt wprowadziłem w życie:) Ale nie o to mi chodzi

Mazde rozkreciłem przez ostatnie 3 lata chyba juz na cześci pierwsze wiec nie jest ze mna tak źle bo zawsze po złożeniu działała :)

Wiec prosil bym o podpowiedzi a nie o komentarze te prosze zachować jak projekt ukończe i zamieszcze efekty (jak wybuchne z silnikiem to tez zamieszcze ku przestrodze :))


Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 22 paź 2012, 19:27 przez perosz, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

21 paź 2012, 10:55

irakleo pisze:bez przesady - większość forumowych projektów, nawet te najbardziej dzisiaj podziwiane zaczynały się właśnie od seryjnej elektroniki i FMU


I żaden z tych projektów nie jeździ na FMU - cena jakiejkolwiek świnki jest tak niska, że FMU zwyczajnie przestało być opłacalne.

irakleo pisze:nie udzielałeś cynicznych rad na tym forum i nie byłem obiektem Twojej szydery


Tak tak, też bardzo Cię lubię. Z mojego tonu czasem może wyniknąć uratowanie silnika i chęć zgłębienia tematu, a nie zignorowanie najważniejszej części. Wiesz ile osób w tym kraju ignorując rzeczy, o których piszę, wypluło silnik (np. pałując świeżo uturbioną miatę z kompletnie nieprzetestowanym układem i brakiem jakiegokolwiek pojęcia o strojeniu)?

irakleo pisze:"puki" pisze się trochę inaczej


Nosił wilk razy kilka, ponieśli... godzina i to co robiłem o tej porze nie powinno być moim usprawiedliwieniem, ale nie mam nic więcej do dodania. Bij się w pierś jako naczelny analfabeta, jednak dalej będę męczył ortografią :mrgreen:

A teraz do Ciebie perosz: w żadnym momencie nie pomyślałem o Tobie jako o gamoniu. Zwróciłem tylko Twoją uwagę (mam nadzieję) na bardzo ważny temat który pominąłeś do tej pory i liczę, że irakleo który niedawno posiadł wiedzę dt. strojenia pomoże Ci przygtowoać Twoje auto do jakiegokolwiek nadciśneinia w kolektorze.

perosz pisze:nie dla oszczednosci a dla wlasnej satysfakcji


To jest możliwe tylko w UK. W Polsce to byłaby oszczędność :mrgreen:

W każdym razie kibicuję projektowi, jednak polecam zgłębić temat przed odpaleniem skompresowanego bolidu.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

22 paź 2012, 14:11

Każdy kiedyś zaczynał :razz:

różnica jest taka, że jak ja pierwszy raz turbiłem wtedy jeszcze zieloną to projekty turbo można było na palcach jednej ręki policzyć w tym jeden zacny Five'a który do dnia dzisiejszego jeździ i chyba był inspiracją większości z tych co poszli w turbo.

Wiedzy na naszym forum też było zdecydowanie mniej także zgodnie z tym co DMK napisał poczytaj jeszcze na naszym i innych forach o projektach turbo i kompresorach.

Tych informacji jest wbrew pozorom dużo... bardzo dużo... szkoda by było aby się wysypało po tym jak sam projekt złożysz do przysłowiowej "kupy". :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

No i gratki za samo zaparcie i własną rzeźbę a nie wkładanie gotowca z półki sklepowej :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

trzymam kciuki a w Bydzi to możesz Fiva spróbować łapać jak będzie miał czas to zapewne pomoże bo wiedzę ma zacną :winner:
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
Awatar użytkownika
Morfi
Donator
Donator
Posty: 1708
Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
Model: NA
Wersja: 1.8 vvt
Lokalizacja: Wrocław

16 gru 2012, 16:25

Koledzy, jeśli kogoś interesuje to na FFC oddają za free komponenty do montażu kompresora hotside.
[URL=http://www.fastforwardsuperchargers.com/forum/showthread.php?2361-Hotside-Tensioner-Bracket&highlight=tensioner+bracket]FFC hotside components[/URL]
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

16 gru 2012, 17:30

Uprzedzę, że są to części do MP62 i do niczego innego nie pasują, z tego co mi mówił posiadacz. Cena MP62 jest dosyć zaporowa (brak prosto dostępnych używanych), najbardziej opłacalnie wychodzi kupić zestaw JR, w którym roots jest nowy.
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

03 sty 2013, 9:53

Kompresory M62 z elektrosprzęgłem są lepsze czy gorsze?
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

03 sty 2013, 10:51

autopaga pisze:są lepsze czy gorsze?

w jakim sensie ?
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

03 sty 2013, 10:55

W sensie którą lepiej kupić? Przydaje się ten wł/wyłącznik? A może się psuje i nie warto?
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

03 sty 2013, 10:57

Są najprościej dostępnymi i najtańszymi M62 na naszym rynku. Może przy optymalnym sterowaniu zaoszczędziłoby się troszeczkę paliwa w zamian za kłopoty ze zmianą średnicy koła pasowego.
ODPOWIEDZ