wywalenie kata a bledy ECU

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

blaise
Posty: 442
Rejestracja: 24 kwie 2008, 1:05
Lokalizacja: wa-wa bielany
Kontakt:

19 maja 2010, 17:56

pamietam ze bylo juz o tym gdzies pisane ale nie moge znalezc :(

chodzi o to ze w nbfl a moze i w nb sa dwie sondy lambda - jedna przed katalizatorem a druga za.

jesli wywali sie katalizator to pododbno wywala blad w ECU.

no i pytanie jak to obejsc. jesli chce sie wywalic kata i wsadzic rure w zamian.

wiem ze mozna kupic katalizator sportowy z stawiajacego mniejsze opory ale to wydatek ok 600zl za np Magnaflow czy jakies polskie dobre produkcje.

a ja chcialbym wsadzic po prostu rure i oszukac druga sonde lambda aby myslala ze spaliny maja dobry sklad.
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

19 maja 2010, 18:03

blaise pisze:a ja chcialbym wsadzic po prostu rure i oszukac druga sonde lambda aby myslala ze spaliny maja dobry sklad.


Tuleja dystansująca sonde w wydechu powinna załatwić sprawę, jeśli struga spalin nie będzie leciała prosto na sonde problem nie powinien występować.

Pozdrawiam!
110@???KM
134@???Nm
blaise
Posty: 442
Rejestracja: 24 kwie 2008, 1:05
Lokalizacja: wa-wa bielany
Kontakt:

19 maja 2010, 18:14

masz jakis pomysl jak to wyprodukowac lub gdzie kupic? a moze ta sonde w ogole umiescic poza wydechem i zaslepic dziure?
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

19 maja 2010, 18:20

http://allegro.pl/item1034174609_emulator_sondy_lambda_tuning_gratis_zobacz.html

Cena z kosmosu ale jest. Każdy tokarz powinien Ci coś takiego wykonać w swoim warsztacie.

Gwint to M16x1.5

Pozdrawiam
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2566
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

19 maja 2010, 20:01

Jak ktoś będzie gdzieś u tokarza/slusarza to ja też poproszę 1 szt.
Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
blaise
Posty: 442
Rejestracja: 24 kwie 2008, 1:05
Lokalizacja: wa-wa bielany
Kontakt:

19 maja 2010, 23:51

Pompakomp... no chyba nie chcesz sie pozbyc swego nowiutkiego kata??!!
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2566
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

20 maja 2010, 0:53

blaise pisze:Pompakomp... no chyba nie chcesz sie pozbyc swego nowiutkiego kata??!!


Oczywiście, że nie ale chcę za nim wkręcić ten wynalazek bo mi wywala bład katalizatora. Znaczy on się mojej sondzie nie podoba. Dobrze, że mi sie podoba :mrgreen: .

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

20 maja 2010, 10:46

Tulejka dystansowa nie dział :sad: Mam wspawaną długą rurkę dość mocno oddaloną od pierwszej sondy (druga sonda znajduje się dużo dalej niż w seryjnym wydechu) a mimo wszystko błąd wyskakuje. Teraz przymierzam się do zaspawania otworu i pozostawienia sondy w tulejce, z pustką powietrzną - dam znać czy problem zniknął...
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

20 maja 2010, 10:57

Dżunior, próbowałeś zostawić sondę na wolnym powietrzu obok wydechu? :mrgreen:
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

20 maja 2010, 10:58

Chwilowo nie, bo nie mam czym zatkać dziury po sondzie... :mrgreen:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

20 maja 2010, 11:03

Dżunior pisze:Chwilowo nie, bo nie mam czym zatkać dziury po sondzie... :mrgreen:

palcem ? :mrgreen:
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

20 maja 2010, 11:08

majkel_c, tylko trzeba palec owinąć taśmą do kolektorów, bo podobno można się sparzyć :wink:
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

20 maja 2010, 11:22

Dżunior pisze:Chwilowo nie, bo nie mam czym zatkać dziury po sondzie... :mrgreen:


Spawanie ble, masz tam z pewnością gwint więc kup sobie zaślepkę za kilka zł.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
blaise
Posty: 442
Rejestracja: 24 kwie 2008, 1:05
Lokalizacja: wa-wa bielany
Kontakt:

24 maja 2010, 11:17

a jakis pomysl gdzie i jak zamocowac luzno latajaca sonde?
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

24 maja 2010, 11:27

blaise pisze:a jakis pomysl gdzie i jak zamocowac luzno latajaca sonde?


Poza wydechem?

Odpiąć i kupić emulator sondy albo generator sygnału prostokątnego z jakimś stałym napięciem z zakresu pracy sondy (nie wiem jakie napięcia podaje "optymalnie" sonda za katem..).
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
blaise
Posty: 442
Rejestracja: 24 kwie 2008, 1:05
Lokalizacja: wa-wa bielany
Kontakt:

24 maja 2010, 11:34

a jakby zostawic sonde luzem poza wydechem to bedzie generowac blad?
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

24 maja 2010, 12:00

blaise pisze:a jakby zostawic sonde luzem poza wydechem to bedzie generowac blad?


Nie wiem jak się zachowa komputer z wartościami sondy tak, jakby kompletnie spalin nie było za katem w momencie, gdy sonda przed katem mówi, że są :mrgreen:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
blaise
Posty: 442
Rejestracja: 24 kwie 2008, 1:05
Lokalizacja: wa-wa bielany
Kontakt:

10 lip 2010, 0:12

udalo sie cos komus wymyslic w tym temacie?
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
arturo_ga
Posty: 717
Rejestracja: 31 gru 2011, 11:48
Model: NA
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne

15 wrz 2013, 13:19

Odkopuję temat
czy ktoś coś wie lub widział, cokolwiek słyszał?
jak pozbyć się tej drugiej sondy w skuteczny sposób?
Andy
Posty: 1147
Rejestracja: 30 maja 2012, 19:48
Lokalizacja: Gorzów wlkp

15 wrz 2013, 13:33

Robiliśmy taką tulejkę w Citroenie brata, a tam jest szerokopasmówka i działa. :]
[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/692/kxn3.jpg/]Obrazek[/URL]

Uploaded with [URL=http://imageshack.us]ImageShack.us[/URL]
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

15 wrz 2013, 13:59

Bezproblemowo dostępne pod nazwą emulator sondy lambda
http://allegro.pl/listing/listing.php?string=emulator+sondy+lambda&search_scope=wszystkie+dzia%C5%82y

To rozwiąże tylko problem błędu katalizatora, sonda musi być sprawna.

arturo_ga pisze:jak pozbyć się tej drugiej sondy w skuteczny sposób?

Zmienić ECU.


Ktoś wspominał o elektronicznym emulatorze, ale rzekomo nie bardzo działał.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

15 wrz 2013, 14:15

arturo_ga pisze:jak pozbyć się tej drugiej sondy w skuteczny sposób?

Masz tylną sondę w NA 1.8 ?

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
arturo_ga
Posty: 717
Rejestracja: 31 gru 2011, 11:48
Model: NA
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne

15 wrz 2013, 15:35

majkel pisze:
arturo_ga pisze:jak pozbyć się tej drugiej sondy w skuteczny sposób?

Masz tylną sondę w NA 1.8 ?

Po
eM



dokładnie tak , mam dwie sondy- moja Miata to wersja na Kanadę - może dlatego ma dwie sondy
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

15 wrz 2013, 15:59

arturo_ga pisze:może dlatego ma dwie sondy

Ano. One mają takie cosie. Po co chcesz się pozbywać. Jeśli po błędzie widać że padła, to wymienić na działającą i po sprawie. Tulejki i inne rzeźby są dobre dla tych, którzy nie mają katalizatora.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
arturo_ga
Posty: 717
Rejestracja: 31 gru 2011, 11:48
Model: NA
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne

15 wrz 2013, 16:09

u mnie z katalizatorem jest coś nie tak - jest on wspawany w układ wydechowy - czyli nie jest oryginalny
a na obd2 wywala mi taki błąd:
P0104 - 02 sensor ciurcuit activity detected bank 1 sensor 2
może to ma coś wspólnego jedno z drugim
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

15 wrz 2013, 21:41

arturo_ga pisze:u mnie z katalizatorem jest coś nie tak - jest on wspawany w układ wydechowy - czyli nie jest oryginalny

Może być zupełnie sprawny, tyle że jest uniwersalnym zamiennikiem. Zazwyczaj nie mają flansz.
arturo_ga pisze:a na obd2 wywala mi taki błąd:
P0104 - 02 sensor ciurcuit activity detected bank 1 sensor 2

A nie P0140 ?
Jeśli tak, do sprawdzenia przede wszystkim okablowanie czujnika do ECU, sama sonda (element pomiarowy) lub grzejnik sondy. Element pomiarowy może być w porządku ale przy padniętym grzejniku tylna sonda ma znikome szanse poprawnie działać. Ten błąd występował od zawsze, czy pojawił się ostatnio ?

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
arturo_ga
Posty: 717
Rejestracja: 31 gru 2011, 11:48
Model: NA
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne

16 wrz 2013, 16:17

majkel pisze: Ten błąd występował od zawsze, czy pojawił się ostatnio ?

Po
eM


ten błąd jest powracający tzn. troszkę pojeżdżę tak może 300 / 400 km i gaśnie check engine, po około 100/150 km się znów zaświeci. Raz zaświeciła mi się jak w czasie deszczu wjechałem w kałużę wody. Tak więc, powraca jak "sraczka"
Błąd jest taki jak pisałem P0104 - tak mi wskazał DashCommand.
Pytanie: czy obie sondy są takie same?
Andy
Posty: 1147
Rejestracja: 30 maja 2012, 19:48
Lokalizacja: Gorzów wlkp

17 wrz 2013, 9:53

Na sondach są nr nabite.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

17 wrz 2013, 10:01

arturo_ga pisze:Pytanie: czy obie sondy są takie same?

Tak, to te same sondy.
arturo_ga pisze:Błąd jest taki jak pisałem P0104 - tak mi wskazał DashCommand.

Coś musi źle czytać :mrgreen: Ale wszystko jedno, trzeba po prostu sprawdzić sondę i instalację.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
ODPOWIEDZ