Jeśli można wiedzieć, gdzie i jakie elementy kupiłeś do zrobienia takiego układu dolotowego ? Miałem stożek z Raszyna i dla mnie to też było za dużo.vego1991 pisze: ↑19 maja 2020, 13:13U mnie dolot zrobiłem w zamkniętej puszce plus nawiew ze zderzaka. Dźwięk fajny, dla mnie stożek bez osłony jest za głośny. Zero spadku mocy a nawet silnik stał się bardziej elastyczny poniżej 4 tys. obrotów. W celu obniżenia temperatury powietrza wywaliłem ogrzewanie przepustnicy plus zaślepiłem egr. Koszt całej operacji +/- 500 zł.
Filtr stożkowy
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 49
- Rejestracja: 23 paź 2018, 16:54
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Alex
- Donator
- Posty: 4741
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
ok, chyba masz troche racji co do mojej osoby


pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
-
- Posty: 553
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Z tego co czytalem o EGR to poza redukcja tlenkow azotu niczego pozytywnego po nim nie mozna sie spodziewac poza problemami. Kolejny element ktory moze sie spie***** a innych pozytywnych wrazen organoleptycznych brak.
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm 

Mam ściankę, dolot ze zderzaka i owinięty kolektor. Oczywiście wszystko w celu maksymalnego zbicia temperatury pod maską i powietrza zasysanego przez stożek. Czy dało to lepszy efekt? Temperatura pod maską wyczywalnie jest mniejsza jesli o taki efekt Ci chodzi. Czy jest wada takiej izolacji? Nie stwierdzono


A EGR zaślepiłem po tym jak otworzyłem kolektor dolotowy i zobaczyłem co jest w środku.

- madaks
- Posty: 45
- Rejestracja: 25 kwie 2019, 10:35
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Wrocław
Dzięki wielkie za wyczerpującą odpowiedź. Jeśli możesz, to wrzuć proszę zdjęcie. Ciekaw jestem jak wyprowadziłeś dolot. Stożek w boxie?Rudzik pisze: ↑10 cze 2020, 15:32Mam ściankę, dolot ze zderzaka i owinięty kolektor. Oczywiście wszystko w celu maksymalnego zbicia temperatury pod maską i powietrza zasysanego przez stożek. Czy dało to lepszy efekt? Temperatura pod maską wyczywalnie jest mniejsza jesli o taki efekt Ci chodzi. Czy jest wada takiej izolacji? Nie stwierdzono. Czy czuję sie z tym lepiej? No ba
A EGR zaślepiłem po tym jak otworzyłem kolektor dolotowy i zobaczyłem co jest w środku.![]()
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 26 lip 2019, 21:22
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Warszawa, pow. Warszawa
tak jak na zdjęciu, tylko kolanko 45 stopni potem zamieniłem na zwykły prosty łącznik plus rura elastyczna pociągnięta do zderzaka.maaras pisze: ↑09 cze 2020, 14:40Jeśli można wiedzieć, gdzie i jakie elementy kupiłeś do zrobienia takiego układu dolotowego ? Miałem stożek z Raszyna i dla mnie to też było za dużo.vego1991 pisze: ↑19 maja 2020, 13:13U mnie dolot zrobiłem w zamkniętej puszce plus nawiew ze zderzaka. Dźwięk fajny, dla mnie stożek bez osłony jest za głośny. Zero spadku mocy a nawet silnik stał się bardziej elastyczny poniżej 4 tys. obrotów. W celu obniżenia temperatury powietrza wywaliłem ogrzewanie przepustnicy plus zaślepiłem egr. Koszt całej operacji +/- 500 zł.
- Załączniki
-
- Zrzut ekranu 2020-06-12 o 21.19.34.png (137.41 KiB) Przejrzano 3237 razy
-
- Posty: 49
- Rejestracja: 23 paź 2018, 16:54
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Dziękujęvego1991 pisze: ↑12 cze 2020, 20:22tak jak na zdjęciu, tylko kolanko 45 stopni potem zamieniłem na zwykły prosty łącznik plus rura elastyczna pociągnięta do zderzaka.maaras pisze: ↑09 cze 2020, 14:40Jeśli można wiedzieć, gdzie i jakie elementy kupiłeś do zrobienia takiego układu dolotowego ? Miałem stożek z Raszyna i dla mnie to też było za dużo.vego1991 pisze: ↑19 maja 2020, 13:13U mnie dolot zrobiłem w zamkniętej puszce plus nawiew ze zderzaka. Dźwięk fajny, dla mnie stożek bez osłony jest za głośny. Zero spadku mocy a nawet silnik stał się bardziej elastyczny poniżej 4 tys. obrotów. W celu obniżenia temperatury powietrza wywaliłem ogrzewanie przepustnicy plus zaślepiłem egr. Koszt całej operacji +/- 500 zł.

Witam mój filtr stożkowy w 1.6nb prezentuje się tak, mega zadowolenie z efektu.
Dźwięk piękny nawet można jeździć bez radia. 


- Załączniki
-
- IMG_20210227_153816.jpg (7.98 MiB) Przejrzano 2701 razy
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2021, 8:45 przez pitokthc, łącznie zmieniany 2 razy.
- EasyCheesy
- Donator
- Posty: 45
- Rejestracja: 05 sie 2021, 23:49
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Mielec
Właśnie mam zamiar zakupić sobie części aby złożyć dolot, przeczytałem wiele stron w tym temacie, więc wybrałem wobo.pl i mam problem aby dobrać części. Niektórych wcale nie mogę znaleźć. Proszę Was zatem o pomoc. Znalazłem też alternatywę w niedużych pieniądzach ale nie wiem co z jakością i dźwiękiem: https://www.ebay.pl/itm/303862593216?ha ... Sw~5VgEV4l. Ktoś z Was się może orientuje czy kupowanie takiego dolotu ma jakikolwiek sens?
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Pod względem osiągów? Żadnego.EasyCheesy pisze: ↑20 sie 2021, 12:59Właśnie mam zamiar zakupić sobie części aby złożyć dolot, przeczytałem wiele stron w tym temacie, więc wybrałem wobo.pl i mam problem aby dobrać części. Niektórych wcale nie mogę znaleźć. Proszę Was zatem o pomoc. Znalazłem też alternatywę w niedużych pieniądzach ale nie wiem co z jakością i dźwiękiem: https://www.ebay.pl/itm/303862593216?ha ... Sw~5VgEV4l. Ktoś z Was się może orientuje czy kupowanie takiego dolotu ma jakikolwiek sens?
Niektórym pasuje dźwięk z dolotu po założeniu stożka, kwestia osobistych preferencji