Limit wynikający z wtrysku?

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1662
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

14 lis 2017, 10:13

Cześć.
Jak już niektórzy zauważyli, lubię sobie teoretyzować :D
Przeglądając jutuba trafiłem na filmik o turbo-kicie z Flyin Miata do ND.

Padło tam stwierdzenie, że turbo, nie turbo, silnik jest ograniczony do jakichś 200koni przez fabryczny układ paliwowy.
I teraz pytanie - czy to oznacza, że gdyby chcieć zakładać turbo do ND dla większego zysku, trzeba by jeszcze... no właśnie co? Cały układ wtryskowy nowy zrobić? To jest w ogóle realne?

Swoją drogą, tarcie o błotniki jest w tym wypadku dość zabawne. :ryjezesmiechu:
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

14 lis 2017, 10:23

TerminatorPi pisze:Cześć.
Jak już niektórzy zauważyli, lubię sobie teoretyzować :D
Przeglądając jutuba trafiłem na filmik o turbo-kicie z Flyin Miata do ND.

Padło tam stwierdzenie, że turbo, nie turbo, silnik jest ograniczony do jakichś 200koni przez fabryczny układ paliwowy.
I teraz pytanie - czy to oznacza, że gdyby chcieć zakładać turbo do ND dla większego zysku, trzeba by jeszcze... no właśnie co? Cały układ wtryskowy nowy zrobić? To jest w ogóle realne?

Swoją drogą, tarcie o błotniki jest w tym wypadku dość zabawne. :ryjezesmiechu:

pewnie jak w wiekszosci projektów: wtryskiwacze i pompa paliwowa
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1662
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

14 lis 2017, 10:34

mutra pisze:
TerminatorPi pisze:I teraz pytanie - czy to oznacza, że gdyby chcieć zakładać turbo do ND dla większego zysku, trzeba by jeszcze... no właśnie co? Cały układ wtryskowy nowy zrobić? To jest w ogóle realne?


pewnie jak w wiekszosci projektów: wtryskiwacze i pompa paliwowa

A widzisz. Czyli to coś normalnego? Bo gość się wypowiada jakby to było jakieś niecodzienne ograniczenie względem wcześniejszych projektów.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3424
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NC
Wersja: 2.0T
Lokalizacja: Sosnowiec

14 lis 2017, 10:39

Co to za felga na tej ND?
Obrazek

Ja gościa zrozumiałem tak, że to jest ograniczenie tego gotowego kitu, który poniekąd reklamuje na nagraniu, a w skład którego nie wchodzą elementy układy paliwowego, które mogłyby pomóc w dalszym zwiększeniu mocy.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
Awatar użytkownika
SPAM
Posty: 1004
Rejestracja: 01 lis 2013, 18:59
Model: NA
Wersja: #RetroTurboMiata
Lokalizacja: Łódzkie

14 lis 2017, 10:57

wtryski trzeba zmieniać w większości przypadków, ja już zmieniałem 2x
seria >> Zółte rx8 > niebieskie rx8
Wtryskiwacz ma swoje górne "możliwości" makasymalne ze więcej nie poda. To też zależy do ciśnienia jakie daje pompa paliwa.
http://regeneracja.wtryskiwaczy.pl/kalk ... ze;63.html
Awatar użytkownika
Bimbak
Posty: 237
Rejestracja: 08 sie 2016, 14:50
Model: NC
Wersja: 3rd gen. Limited

14 lis 2017, 13:35

Hookie pisze:Co to za felga na tej ND?
Obrazek

Ja gościa zrozumiałem tak, że to jest ograniczenie tego gotowego kitu, który poniekąd reklamuje na nagraniu, a w skład którego nie wchodzą elementy układy paliwowego, które mogłyby pomóc w dalszym zwiększeniu mocy.
Nie. Dokładnie mowa o ograniczeniu układu paliwowego. Prawdopodobnie wspomniane wtryski, ale nie koniecznie tylko one. Wtrysk bezpośredni i cykl Atkinsona niosą pewnie za sobą wiecej ograniczeń jak tylko wydajność pompy czy wtryskiwaczy. Ten kit turbo od flyin miata to nic innego jak kit BBR dostosowany do amerykańskich warunków.
Mnie bardziej ciekawi czy auto po doładowaniu nadal potrafi pracować w tym cyklu i - o ile działa - ile RnD w to faktycznie włożono by to działało.
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1662
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

14 lis 2017, 13:43

Bimbak pisze:
Hookie pisze:Ja gościa zrozumiałem tak, że to jest ograniczenie tego gotowego kitu, który poniekąd reklamuje na nagraniu, a w skład którego nie wchodzą elementy układy paliwowego, które mogłyby pomóc w dalszym zwiększeniu mocy.
Nie. Dokładnie mowa o ograniczeniu układu paliwowego. Prawdopodobnie wspomniane wtryski, ale nie koniecznie tylko one. Wtrysk bezpośredni i cykl Atkinsona niosą pewnie za sobą wiecej ograniczeń jak tylko wydajność pompy czy wtryskiwaczy. Ten kit turbo od flyin miata to nic innego jak kit BBR dostosowany do amerykańskich warunków.
Mnie bardziej ciekawi czy auto po doładowaniu nadal potrafi pracować w tym cyklu i - o ile działa - ile RnD w to faktycznie włożono by to działało.

Też tak zrozumiałem. Tylko myślałem, że to coś nietypowego, a widzę, że "standardowy" projekt turbo musi zaliczyć reorganizację zasilania w paliwo (co poniekąd jest logiczne).
A co do Atkinsona, to podejrzewam, że może nie mieć dużo wspólnego. O ile dobrze zrozumiałem to, co czytałem o tych mazdowych skysilnikach, cykl Atkinsona jest realizowany przez dłuższe otwarcie zaworu dolotowego i wypchnięcie części powietrza z powrotem (co się poniekąd kłóci z turbo, nieprawdaż?) i pojawia się dzięki zmianom faz rozrządu tylko przy niskim obciążeniu jednostki. Czyli - w uproszczeniu - jak depniesz w pedał, masz "zwykły" Otto.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
Bimbak
Posty: 237
Rejestracja: 08 sie 2016, 14:50
Model: NC
Wersja: 3rd gen. Limited

14 lis 2017, 13:58

Oczywiście. W pełni się zgadzam. Mnie tylko ciekawi czy zadali sobie tego trudu by to pogodzić i żyć w zgodzie z filozofią Mazdy ;). Wszak ekonomia silników skyactive jest swietna i szkoda by było to zaorać jedynie pod hasłem "wincej kunia!"
Chociaż nie wykluczam, że prawdopodobnie jestem jedyną osobą w tej części drogi mlecznej, która się tym przejęła ;). Po prostu jak coś jest i działa to dlaczego się tego pozbywać? Z drugiej strony jako, że sam jestem ojcem nie jednej prowizorki, mój wewnetrzny Janusz zastanawia się też jak to obejść.
Trochę niepoważny ten mój post, ale muszę się też przyznać ze nie do końca znam zasady działania silników skyactive G i zależności jakie nimi rządzą.

Dla tych co nie oglądali tego filmu lub nie ogarniają do konca angielskiego warto wspomnieć jeszcze, że moc podana jest dla paliwa o 91 oktanach i prawdopodobnie mowa o mocy na kołach ponieważ (o tym akurat w filmie nie ma) kit BBR legitymuje się mocą prawie 250KM.
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 457
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

20 lis 2017, 18:43

Moce o których rozmawiają są na kołach. Paliwo 91 i 93 to mniej więcej odpowiednik naszego 95 i 98 - Amerykanie muszę mieć swoją normę na wszystko :P
Koła to 6UL czy jakoś tak, bardzo je promują na FM i podobno bardzo fajne wytrzymałość/masa. Z tego co pamiętam problemem powyżej ~200whp jest wydajność pompy paliwowej, wtryski podobno jeszcze na kolejne ~50KM wystarczają.
ODPOWIEDZ