Zwiększenie mocy - dyskusja ogólna

luźne mysli nieuczesane

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Kamil-b
Posty: 172
Rejestracja: 17 kwie 2015, 17:09
Model: NA
Wersja: MIATA
Lokalizacja: Jedlina Zdrój

27 maja 2015, 16:07

rozumiem a czy znacie jakas sprawdzona turbawke nadającą sie pod mój silnik 1.8?szukam szukam i wszyscy zachwalają GT28.A powoli zaczynam zbierac graty do uturbienia ale bez zakucia.
Rzeczy niemożliwe robie na miejscu a na cuda trzeba się umawiać..
Kamil-b
Posty: 172
Rejestracja: 17 kwie 2015, 17:09
Model: NA
Wersja: MIATA
Lokalizacja: Jedlina Zdrój

24 cze 2015, 10:53

nikt nic nie wie? :(
Rzeczy niemożliwe robie na miejscu a na cuda trzeba się umawiać..
Awatar użytkownika
marrazz
Posty: 512
Rejestracja: 27 paź 2012, 21:39
Model: NB
Wersja: NR-Limited
Lokalizacja: London

24 cze 2015, 20:47

patrzac po przykladze Nissana 200sx s13 - 1.8T cztery gary itd. tam bylo T25, potem ludzie ladowali zamiast niej T28 z s14 i bylo lepiej, wiec celuj wlasnie w cos takiego, T3 juz bedzie za duze raczej...

albo k03-k04 jak w VW 1.8T
NB'00 - było
NB'00 NR-Limited - jest

Abbey Motorsport
Kamil-b
Posty: 172
Rejestracja: 17 kwie 2015, 17:09
Model: NA
Wersja: MIATA
Lokalizacja: Jedlina Zdrój

25 cze 2015, 9:41

Dziekuje za odpowiedz :D w takim razie rozgladam sie za T28.
Rzeczy niemożliwe robie na miejscu a na cuda trzeba się umawiać..
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

25 cze 2015, 13:05

marrazz pisze:patrzac po przykladze Nissana 200sx s13 - 1.8T cztery gary itd. tam bylo T25, potem ludzie ladowali zamiast niej T28 z s14 i bylo lepiej, wiec celuj wlasnie w cos takiego, T3 juz bedzie za duze raczej...

albo k03-k04 jak w VW 1.8T

Ja mam u siebie T25 ;)

Wszystko zależy co chcesz uzyskać.

Pozdr.
DEX
Awatar użytkownika
marrazz
Posty: 512
Rejestracja: 27 paź 2012, 21:39
Model: NB
Wersja: NR-Limited
Lokalizacja: London

25 cze 2015, 17:04

T25 powinno wstac minimalnie wczesniej, pytanie czy to odczuje
NB'00 - było
NB'00 NR-Limited - jest

Abbey Motorsport
Kamil-b
Posty: 172
Rejestracja: 17 kwie 2015, 17:09
Model: NA
Wersja: MIATA
Lokalizacja: Jedlina Zdrój

25 cze 2015, 17:26

celuje do 200KM max 250KM.Własnie pisze z Kolesiem bo sprzedaje turbine niby z Nisana 200sx i prosiłem go o spisanie numeru z turba.
Odpisał Mi tak..Cytuje-( witam oznaczenie widoczne na zdjęciu to H24,JEST PO REMONCIE KOSZTOWAŁO TO PONAD 1000ZŁ,potem nissan dostał w tył i poszedł do kasacji ,właściciel mówił ze ma przejechane pare tysiecy km, na pewno niemęczone na sportowo, cena za nie to 500zł .na tabliczce jest VD1077J, 14411-44F01,więcej danych nie znam).
I niewiem teraz czy podejdzie do mojej miatki?
Ale cena jakas dziwna co? :?
Rzeczy niemożliwe robie na miejscu a na cuda trzeba się umawiać..
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1098
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Piasecziusets

25 cze 2015, 18:53

to jest właśnie tb2525 zwana t25 :]
za 500zł jak ma rachunki na regenke to cena dobra
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
marrazz
Posty: 512
Rejestracja: 27 paź 2012, 21:39
Model: NB
Wersja: NR-Limited
Lokalizacja: London

25 cze 2015, 19:08

T25 z s13 89rok. co do ceny to chyba nie najgorsza, ale sie nie znam

sponer szybszy
NB'00 - było
NB'00 NR-Limited - jest

Abbey Motorsport
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

26 cze 2015, 15:36

Kamil-b pisze:celuje do 200KM

to Ci T28 do niczego nie jest potrzebna. A moment "wstawania" sprężarki kształtuje się sterując WG i po sprawie.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

23 lip 2015, 14:15

zna sie ktos na walkach rozrzadu? Bo zachecily mnie posty o walku ssacym wzietym z wydechowego MX3 i wyliczylem cos takiego:

Obrazek

MOD1 to opcja walek wydechowy MX3 jako ssacy a wydechowy z MX5 115KM

MOD2 to opcja Andy'ego: przerobiony wydechowy z MX5 jako ssacy, wydechowy z MX5 115KM, wrzucilem dla porownania.

czy MOD1 ma sens? Bo jest prostszy w sensie ze nie potrzeba regulowanych kolek rozrzadu i ma szanse byc mniej hardkorowy bo walek MX3 ma krotszy czas otwarcia (duration).


pomysl jest taki ze walki montuje do silnika 90KM zeby go nieco odmulic ale bez hardkoru. Ma byc w miare elastycznie + lepsza gora od tej co jest, normalne wolne obroty itp. ECU dam albo z Eunosa Roadster albo przemapuje seryjne z 90ki. Dobrze kombinuje?
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Grudzien19
Donator
Donator
Posty: 186
Rejestracja: 05 kwie 2015, 11:07
Model: NB
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Gdańsk

23 wrz 2015, 19:41

Taki tan filmik o NA, oglądajcie,
https://youtu.be/s8TFcnlFKw4
Kostek
Posty: 260
Rejestracja: 29 wrz 2014, 23:21
Model: NB FL
Lokalizacja: Białystok

14 kwie 2016, 21:44

Może ktoś posiada rysunek techniczny flanszy kolektora wydechowego 1.6 NBFL ?
Mój pierwszy raz na Tor Poznań 2min 3s NBFL 1.6
drozdz110
Posty: 182
Rejestracja: 11 mar 2012, 16:28
Model: NA
Lokalizacja: Lublin

05 lip 2016, 15:31

Mogłby ktoś polecić jakąś podstawkę pod filtr oleju? NA '93, wymagane wyjście na ciśnienie i temp oleju.
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

05 lip 2016, 15:35

Nie lepiej ori chlodniczka oleju, czujnik cisnienia wkrecasz w miejsce obecnego, czujnik temperatury wkrecasz zamiast jednego z korka z tylu glowicy?
drozdz110
Posty: 182
Rejestracja: 11 mar 2012, 16:28
Model: NA
Lokalizacja: Lublin

05 lip 2016, 17:15

EDIT: nieważne, przestałem myśleć :kciuk: dzięki!
Łukasz
Donator
Donator
Posty: 253
Rejestracja: 05 cze 2016, 14:18
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Częstochowa

18 lip 2016, 11:23

Tak mnie naszla mysl.Skoro nowy 124 Spider uzywa motoru 1.4tjet to moze juz ktos gdzies kiedys wlozyl 1.4 tjeta to jakiejs mx5?

Ktos coś może słyszał?
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

18 lip 2016, 11:38

Łukasz pisze:Tak mnie naszla mysl.Skoro nowy 124 Spider uzywa motoru 1.4tjet to moze juz ktos gdzies kiedys wlozyl 1.4 tjeta to jakiejs mx5?

Ktos coś może słyszał?


Jaki byłby cel świadomego downsizeingowania silnika w MXie?

Każdy swap to kosztowna operacja, więc opłaca się go robić wyłącznie w przypadku poszukiwania mocy...
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

18 lip 2016, 11:58

Akurat tak się składa, że 1.4 tjet jest rewelacyjną bazą do dalszych modyfikacji. Jednostka jest dość pancerna i ciężko o inny świeży motor, który będzie nam dawał możliwość takiego rozwoju po tak niskich kosztach. Tak więc kolega wcale nie ma głupiego pomysłu.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3823
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

29 lip 2016, 11:58

panowie czytam troche forum ale nadal nie wiem, albo nie doczytalem, albo nei zrozumialem czy:

1) dolozenie turbo do 1.6 NBFL to kwestia dokupienia zestawu turbo i jego zalozenie i zgranie czy jednak musze kombinowac z silnikiem jakies swieczki itp? celowalbym w jakies 170 kucykow, wiecej nie potrzeba. probowalem znalezc odpowiedz w watku dextera,,, ale to ciezka sprawa :D

2) zastanawiam sie nad swapem 1.8 ale nie wiem jak moge porownac, policzyc takie srednie koszty swapa do basicowego zalozenia turbo pod 1.6 (basic bo wydaje mi sie ze 170 kucy to nie ejst jakies mega obciazenie dla silnika, czy sie myle). swapa tez rozwazam na poczatku bez dyfra i 6 skrzyni. sprzeglo tez zostawilbym od 1.6.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NCFL 2.0 ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
PisBar
Posty: 71
Rejestracja: 19 paź 2015, 21:21
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Bytom/Katowice

31 lip 2016, 18:27

Dobre pytanie, sam zastanawiałem się nad tym bo kompletnie nie orientuje się w cenach takiej zabawy

Dodałbym jeszcze opcję:
3) 1.6 z małym kompresorem i moc rzędu 160-170 kucy
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

31 lip 2016, 20:06

Koszt upchniecia kompresora i wyduszenia 170hp to praktycznie tyle samo co turbo i 250hp.
Awatar użytkownika
jerzj
Posty: 687
Rejestracja: 18 kwie 2011, 8:50
Model: NB
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Warszawa

31 lip 2016, 20:24

Swap na 1,8 z NBfl (w tym nowy rozrząd, łożyska, nowa okładzina sprzęgła, nowe oleje) to ok 7k i dostajesz +30KM
Turbo na nowych gratach poza turbosprężarką i wtryskami, na EMU to (bez oszczędności) ok 15k i dostajesz + :?: ;)
Koszty orientacyjne i zależą od bardzo wielu czynników ;)
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

01 sie 2016, 7:19

Przegiąłeś z tym kosztem swapa. Nawet przy obecnych cenach wyjdzie 4500, na pewno nie 7
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Matick7
Donator
Donator
Posty: 257
Rejestracja: 19 wrz 2015, 10:14
Model: NB FL
Wersja: Memories III
Lokalizacja: Pruszków

01 sie 2016, 7:29

No nie wiem, jak się orientowałem w temacie to na pewno w 5 bym się nie zamknął z robocizną ;)
MikeyMike
Donator
Donator
Posty: 353
Rejestracja: 24 sty 2016, 15:54
Model: Inny
Wersja: Bezmiatowy :(
Lokalizacja: Kielce

01 sie 2016, 7:32

jerzj pisze:Turbo na nowych gratach poza turbosprężarką i wtryskami, na EMU to (bez oszczędności) ok 15k i dostajesz + :?: ;)
Koszty orientacyjne i zależą od bardzo wielu czynników ;)


Aż 15k? Nie ma tańszych alternatyw?
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3823
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

01 sie 2016, 8:05

zalezy jeszcze jak sie liczy swapa:

- czy silnik i osprzet czy jeszcze + brake'i, dyfer + skrzynia / przy pelnym zestawie to pewnie i z 8 wyjdzie.
- a sam silnik i osprzet to i za 3500-4000 mozna

Turbo powiem szczerze ze liczylem, z lekka gorka, 10kzl.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NCFL 2.0 ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
szymek
Posty: 1491
Rejestracja: 06 cze 2013, 14:55
Lokalizacja: Poznań

01 sie 2016, 8:14

bjorm pisze:Turbo powiem szczerze ze liczylem, z lekka gorka, 10kzl.

Za 10k też się zrobi. Będzie prostsze sterowanie (DET3) i kwestia np. ile kasy wsadzisz w wydech... do 200kM myślę, że można pozostawić seryjne 2,25 cala, tylko pozbyć się kata.
Generalnie temat doładowania ma wiele zmiennych, które mają wpływ na cenę, więc postaraj/cie się najpierw zdobyć jakąś podstawową wiedzę w temacie, abyś/cie mogli określić, czego chcecie i oczekujecie - wtedy ktoś, kto się tym zajmuje na poważnie, będzie mógł Tobie/Wam wycenić taką robotę.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3823
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

01 sie 2016, 8:33

uwierz mi ze czytalem chyba kazdy watek o doladowaniu na forum, ale w momencie kiedy sam tego nie robiles wczesniej to wylapanie jakichs ram finansowych z tych watkow i szczatkowych informacji, jest mega trudne, dlatego zastanawiajac sie o pi razy oko kosztach, sprobowalem zapyatc o orientacyjne koszty, widelki.

oczywiscie wiem ze mozna miec turbo i Turbo, w aucie, dlatego zastanawiala mnie wersja basic, moze basic plus :) czyli totalny minimal + 10-15% wartosci basica co by go nie zostawic w goliźnie :)
Ostatnio zmieniony 01 sie 2016, 9:16 przez bjorm, łącznie zmieniany 1 raz.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NCFL 2.0 ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
arturo_ga
Posty: 717
Rejestracja: 31 gru 2011, 11:48
Model: NA
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne

01 sie 2016, 9:08

bjorm pisze:uwierz mi ze czytalem chyba kazdy watek o doladowaniu na forum, ale w momencie kiedy sam tego nie robiles wczesniej to wylapanie jakis ram finansowych z tych watkow i szczatkowych informacji, jest mega trudne, dlatego zastanawiajac sie o pi razy oko kosztach, sprobowalem zapyatc o orientacyjne koszty, widelki.

oczywiscie wiem ze mozna miec turbo i Turbo, w aucie, dlatego zastanawiala mnie wersja basic, moze basic plus :) czyli totalny minimal + 10-15% wartosci basica co by go nie zostawic w goliźnie :)



nie ma sensu wracać do tematu drugi raz... dziś zrobisz BASIC a jutro będziesz musiał to poprawiać...

moja rada jest taka - jak robić, to lepiej poczekać , doskładać budżet i wtedy brać się za robotę by dwa razy na to samo kasy nie wydawać...

przecież robisz to dla siebie, a auto ma chodzić bez awarii

ja osobiście dwa lata zbierałem budżet i graty na turbo
a teraz śmiga bez awarii - doładowanie 0,4 i zawsze można więcej..... :winner:
ODPOWIEDZ