DIY kompresor - projekt MEDYKa

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

06 sty 2013, 1:30

No i narrow band AFR.... nie wiem po co to kupilem :)


:roll:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
MEDYK
Posty: 93
Rejestracja: 07 lut 2012, 0:28
Lokalizacja: Ashbourne IRL
Kontakt:

06 sty 2013, 1:34

Piszcie co o tym sadzicie i co nalezalo by poprawic.

[ Dodano: 06-01-2013, 02:38 ]
dmk pisze:Nadal nie odpowiedziałeś na moje pytanie, czym podniosłeś ciśnienie?!


Tym jak mu tam regulatorem cisnienia o dziwo moglem to zrobic prawie do pieciu bar z odlaczonym podcisnieniem. Wiecej nie cisnalem bo bewnie cos by sie wydazylo ;)
Załączniki
20130105_004.jpg
Mocowanie linki
20121130_001.jpg
Jakies rurki i kolanka ;)
20121001_005.jpg
Smiszny regulator cisnienia paliwa
20120721_004.jpg
Supercharger po odswierzeniu...
20120721_001.jpg
20120720_009.jpg
bebechy
20120720_008.jpg
Swiderki
20120720_006.jpg
Trybiki
20120720_003.jpg
A takiego go dostalem
20120720_001.jpg
Jeśli zrobisz to czego się boisz, to osiągniesz to czego chcesz...
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

06 sty 2013, 5:05

Chłodnica oleju nie wydaje się niezbędna. Gdzie jest podpięta?
Z czego/ jak wyspawany masz kolektor wylotowy z kompresora?
Na wydechu została oryginalna osłona?
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

06 sty 2013, 8:12

MEDYK pisze:Tym jak mu tam regulatorem cisnienia o dziwo moglem to zrobic prawie do pieciu bar z odlaczonym podcisnieniem.


Że regulatorem ciśnienia, to oczywiste. Pytałem o markę. Ze zdjęć wynika, że to Tomei - pytanie, czy oryginalny?
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
MEDYK
Posty: 93
Rejestracja: 07 lut 2012, 0:28
Lokalizacja: Ashbourne IRL
Kontakt:

06 sty 2013, 13:06

RS pisze:Chłodnica oleju nie wydaje się niezbędna. Gdzie jest podpięta?


Mam zrobione przeniesienie filtra oleju, zestaw jakiejs chamerykanskiej firmy kupilem uzywany na jebaju za pare dolcow. Zalety ma znaczace po pierwsze latwiejszy dostep do filtra w razie ewentualnej zmiany filtra, poza tym powrotny dukt z filtra wydluzylem wlasnie o chodnice oleju ktora w oryginale chlodzila wspomaganie w mondeo :mrgreen: Niby nie jest duza ale jak narazie dzieki niej niie udalo mi sie jeszcze przekroczyc 95-98 stopni a bez niej z nie raz widzialem ponad sto. Dodam jeszcze ze czujnik nie jest w misce tylko w kanapce pod filtrem.

[ Dodano: 06-01-2013, 14:16 ]
RS pisze:Z czego/ jak wyspawany masz kolektor wylotowy z kompresora?


Ze wzgledu na to ze sama sprezarka jest sporej wielkosci raczej nie bylo szans zamontowac jej wylotem do gory. A jak juz postanowilem ze bedzie wylot do dolu mialem prostrza sprawe ze wzgledu na wieksza ilosc miejsca i mniej skomplikowany ksztalt. Najpierw przykrylem wylot prosta plyta grubosci bodajze 4mm w niej centralnie na srodku jest wyciety otwor 2,25'' i centralnie w dol jest spawana rura tej samej srednicy. Rura ma dlugosc plus minus 10cm i pod kontem prostym w kierunku tylu samochodu ma wspawany nypel 25mm pod diverter valve. Dalej caly uklad rur do intecoolera jest zroboiny z tej samej grubosci rur (2.25'') i sklada sie z kilku lacznikow prostych kilku kolanek i aluminiowych locznikow roznej dlugosci.

[ Dodano: 06-01-2013, 14:19 ]
RS pisze:Na wydechu została oryginalna osłona?


Tak na wydechu zostala oryginalna oslona. Jedyne co moge tam narazie poprawic to okolice wylotu ze sprezarki moge owinac tasma zarowa ewentualnie caly kolektor wydechowy przykryc kocem termicznym.

[ Dodano: 06-01-2013, 14:26 ]
dmk pisze:Ze zdjęć wynika, że to Tomei - pytanie, czy oryginalny?


Nie wydaje mi sie.... ale jezeli bede chcial zostac przy seryjnym badz nieznacznie wiekszym cisnieniu ale mocniejszych wtryskach to powinien wydolic. Jezdzilem z nim kilka miesiecy zanim zalozylem kompresor i sprawowal sie bez zarzutu. Ustawiony byl na 3 bary bez podcisnienia. Po odpaleniu nagrzanego silnika pokazywal cos w okolicach 2,6-2,7 bara po dodaniu gazu wiadomo wracal na 3 bary.
Jeśli zrobisz to czego się boisz, to osiągniesz to czego chcesz...
MEDYK
Posty: 93
Rejestracja: 07 lut 2012, 0:28
Lokalizacja: Ashbourne IRL
Kontakt:

09 sty 2013, 0:46

swimmer pisze:A po co dwie przepustnice? Dtb to dummy throttle body, sama skorupa przepustnicy która nic nie blokuje.


Druga przepustnica ma kilka zalet. Miedzy innymi redukuje glosnosc kompresora poza tym ogranicza ilosc powietrza zasysanego na zamknietej przepustnicy, co na pewno przedluzy mu zycie. Podobno sa klopoty z wolnymi obrotami jezeli jej nie ma.
Jeśli zrobisz to czego się boisz, to osiągniesz to czego chcesz...
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2020
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

09 sty 2013, 11:54

Widzę, że nie kombinowałeś bez sensu z napinaczem i kupiłeś gotowca. Nie miałeś żadnego pomysłu, czy po prostu trafił się w dobrej cenie?

Gratulacje, trzymam kciuki za rozwój projektu :kciuk:
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

09 sty 2013, 11:57

MEDYK pisze:Druga przepustnica ma kilka zalet. Miedzy innymi redukuje glosnosc kompresora poza tym ogranicza ilosc powietrza zasysanego na zamknietej przepustnicy, co na pewno przedluzy mu zycie. Podobno sa klopoty z wolnymi obrotami jezeli jej nie ma.


Yntrestyng, ma sens :mrgreen:

Gratulacje, daj znać tutaj jak to będzie chodzić po wystrojeniu :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 09 sty 2013, 12:27 przez swimmer, łącznie zmieniany 1 raz.
Dany
Posty: 246
Rejestracja: 27 cze 2011, 13:55
Model: Inny
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

09 sty 2013, 12:20

MEDYK, Bacznie obserwuje Twój temat i trzymam kciuki. Rozpoczynam planowanie u siebie.

Jaki pasek napędowy użyłeś do tego setup'u? Producent/model??
Było: NA '90 US Classic Red; NBFL '03 Midnight Blue
Jest: 986 '98 Ocean Blue
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

09 sty 2013, 12:44

Kim Son San pisze:Widzę, że nie kombinowałeś bez sensu z napinaczem i kupiłeś gotowca. Nie miałeś żadnego pomysłu, czy po prostu trafił się w dobrej cenie?

+1
Obrazek

miatasm.com
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

09 sty 2013, 13:56

Kim Son San pisze:czy po prostu trafił się w dobrej cenie?

Listowo TDR kosztuje 200 USD. Tanio nie jest, jak za kawałek blachy i rolki GMB od rozrządu. Tyle że gdyby robić samodzielnie to raczej warto się pokusić o samonapinacz.

MEDYK, jaką masz średnicę kółka pasowego na kompresorze ? Ze zdjęć wygląda na dość spore.
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2020
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

09 sty 2013, 14:31

majkel pisze:Listowo TDR kosztuje 200 USD


Wiem, stąd pytanie o to, czy trafił się w dobrej cenie, bo 200 USD to nie jest dobra cena :mrgreen:

majkel pisze:gdyby robić samodzielnie


Nie "czy", ale "jak"!
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Dany
Posty: 246
Rejestracja: 27 cze 2011, 13:55
Model: Inny
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

09 sty 2013, 15:23

Nie "czy", ale "jak"!


No np. gdyby koś nam rozrysował geometrię (np. MEDYK, ) albo ktokolwiek kto coś takiego ma pod M62 i lub M45, to koszty wykonania byłyby raczej symboliczne :) Ja się rozejrzę po zagranicznych forach. Nikłe szanse na gotowy projekt, ale kto wie ;)
Było: NA '90 US Classic Red; NBFL '03 Midnight Blue
Jest: 986 '98 Ocean Blue
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

09 sty 2013, 17:35

majkel pisze:Ze zdjęć wygląda na dość spore.


Wygląda jak seryjne w MB
MEDYK
Posty: 93
Rejestracja: 07 lut 2012, 0:28
Lokalizacja: Ashbourne IRL
Kontakt:

10 sty 2013, 0:18

Kim Son San pisze:Widzę, że nie kombinowałeś bez sensu z napinaczem i kupiłeś gotowca. Nie miałeś żadnego pomysłu, czy po prostu trafił się w dobrej cenie?


Niestety nie bylo zadnej promocji. Stwierdzilem ze jezeli mam to dlubac bez zadnego wzoru praca byla by dluga i ciezka a efekty pewnie mizerne. Gotowy kit kosztowal cos kolo 200 baksow ale doliczaja jeszcze za przesylke ktora w moim przypadku wyniosla kolo 30 euro. Suma sumarum wyszlo mnie to jakies 200 euro. Cena wysoka ale przynajmniej plug and play.

[ Dodano: 10-01-2013, 01:25 ]
swimmer pisze:MEDYK napisał/a:
Druga przepustnica ma kilka zalet. Miedzy innymi redukuje glosnosc kompresora poza tym ogranicza ilosc powietrza zasysanego na zamknietej przepustnicy, co na pewno przedluzy mu zycie. Podobno sa klopoty z wolnymi obrotami jezeli jej nie ma.


Yntrestyng, ma sens


Z tym halasem sprezarki to nie zarty. Jezeli fura chodzi mi na wolnych obrotach i recznie otworze sobie przepustnice ta przed nim to halas rosnie diametralnie. Po pierwsze halas zasusanego powieteza po drugie halas jakby bardziej obciazonych rotorow. Nie wyobrazam sobie co by sie dzialo przy 3, 4, albo 5 tys obrotow :shock:

[ Dodano: 10-01-2013, 01:32 ]
Dany pisze:MEDYK, Bacznie obserwuje Twój temat i trzymam kciuki. Rozpoczynam planowanie u siebie.

Jaki pasek napędowy użyłeś do tego setup'u? Producent/model??


Wielkie dzieki za doping :grin: Mam nadzieje ze moje spostrzezenia i doswiadczenie przyda sie nastepnym. Jezeli masz jakies techniczne pytania chetnie odpowiem w miare mozliwosci.

Z trego co pamietam przy seryjnej srenicy kola na kompesoze i silniku bez sprezarki klimatyzacji mam pasek dlugosci bodajze 1355 cztero rowkowy ale nie pamietam jakiej firmy. Sprawdze jutro.

[ Dodano: 10-01-2013, 01:35 ]
majkel pisze:MEDYK, jaką masz średnicę kółka pasowego na kompresorze ? Ze zdjęć wygląda na dość spore.


Nie wiem ale sie dowiem :mrgreen: zmierze w wolnym czasie. Wiem na pewno ze jest to seryjne kolo z Eaton M62 z elektrosprzeglem i jest ono nieco mniejsze od kola pasowego na wale. Az strach pomyslec co bedzie sie dzialo przy jakichs 60mm jakiegos customowego kolka :twisted: [/hide]

[ Dodano: 10-01-2013, 01:43 ]
No np. gdyby koś nam rozrysował geometrię (np. MEDYK, ) albo ktokolwiek kto coś takiego ma pod M62 i lub M45, to koszty wykonania byłyby raczej symboliczne Ja się rozejrzę po zagranicznych forach. Nikłe szanse na gotowy projekt, ale kto wie


Spoko chyba moglbym to kiedys zrobic. Jednak najpierw chcialbym wystroic fure i dopiac wszystko na ostatni guzik. W sumie to szkoda ze nie pomeslalem o tym wczesniej jak lezalo to jeszcze na polce :roll:
Jeśli zrobisz to czego się boisz, to osiągniesz to czego chcesz...
MEDYK
Posty: 93
Rejestracja: 07 lut 2012, 0:28
Lokalizacja: Ashbourne IRL
Kontakt:

15 sty 2013, 23:11

Nareszcie jakies konkrety :) Jeszcze tylko czekam na DETa i zacznie sie cala magia :) Jakies sugestie co do urzadzenia? Gdzie wlepic te sonde? Wiem ze przed katalizatorem ale w jakiej odlaglasci bedzie najlepiej? Jak u siebie macie rozwiazane przeciagniecie wiazki? Moze sa jakies tajemne przesmyki gdzies w podlodze?
Załączniki
20130115_003.jpg
Jeśli zrobisz to czego się boisz, to osiągniesz to czego chcesz...
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

15 sty 2013, 23:15

Kilka słów na temat montażu sondy: http://wbo2.com/lsu/position.htm
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
MEDYK
Posty: 93
Rejestracja: 07 lut 2012, 0:28
Lokalizacja: Ashbourne IRL
Kontakt:

15 sty 2013, 23:28

Dżunior pisze:Kilka słów na temat montażu sondy: http://wbo2.com/lsu/position.htm


Wlasnie czytalem o tym w manualu :) dzieki mimo wszystko.
Jeśli zrobisz to czego się boisz, to osiągniesz to czego chcesz...
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

16 sty 2013, 0:11

Sondę najlepiej jak najbliżej kata, pożyje dłużej. Oczywiście im bliżej będzie jej do pionu tym lepiej (o dłuższą żywotność tutaj się rozchodzi).
110@???KM
134@???Nm
MEDYK
Posty: 93
Rejestracja: 07 lut 2012, 0:28
Lokalizacja: Ashbourne IRL
Kontakt:

16 sty 2013, 16:51

Mayk pisze:Sondę najlepiej jak najbliżej kata, pożyje dłużej. Oczywiście im bliżej będzie jej do pionu tym lepiej (o dłuższą żywotność tutaj się rozchodzi).


Tak tez wlasnie sobie myslalem, ale zawsze dobrze jest to uslyszec od kogos jeszcze dla pewnosci :) Dzieki. A swoja droga to ile wynosi srednia zycia takiej sondy tak z ciekawosci?
Jeśli zrobisz to czego się boisz, to osiągniesz to czego chcesz...
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

16 sty 2013, 23:15

Może przeżyć 20k albo i 100 ;) Jeśli nie zostanie przegrzana (możesz pomyśleć o jakimś dodatkowym radiatorze) i nie uszkodzisz grzałki to zdecydowanie dłużej niż krócej ;)

Nowe sondy 4.2 są lepsze bo mają mniejszą moc grzałki i są żywotniejsze ale większość zestawów typu LC-1 niestety używa jeszcze starych modeli...
110@???KM
134@???Nm
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

17 sty 2013, 0:40

MEDYK pisze:A swoja droga to ile wynosi srednia zycia takiej sondy tak z ciekawosci?

Najbardziej cierpi (poza przegrzaniem) od niespalonego paliwa. LSU4.2 seryjnie w VAGach spokojnie po 100.000 robią.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
tekkenfan
Posty: 265
Rejestracja: 06 lis 2011, 20:09
Model: Inny
Wersja: 500+
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

18 sty 2013, 7:59

a idzie sprawdzić po numerach jaka to jest wersja sondy? Na allegro idzie znaleźć za 200zł szerokopasmówkę ale nie wiadomo czy jest to 4.2 czy coś innego.
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

18 sty 2013, 11:35

Offtopic:
Kupisz samą sondę za 200pln (bez kontrolera) i co zamierzasz z nią zrobić?
Awatar użytkownika
tekkenfan
Posty: 265
Rejestracja: 06 lis 2011, 20:09
Model: Inny
Wersja: 500+
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

18 sty 2013, 16:42

a kto powiedział że nie mam kontrolera?
Nawet jeżeli bym nie miał to mając np. EMU nie stanowi to problemu
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1453
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

18 sty 2013, 17:16

do lc-1 idzie 021906262B
http://allegro.pl/listing.php/search?string=021906262B&category=0&sg=0
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
MEDYK
Posty: 93
Rejestracja: 07 lut 2012, 0:28
Lokalizacja: Ashbourne IRL
Kontakt:

19 sty 2013, 1:35

A w takiej szerokopasmowce AEMa to trzeba zasilanie ciagnac prosto z akumulatora czy mozna go podlaczyc pod inny odbiornik np gniazdo zapalniczki?
Jeśli zrobisz to czego się boisz, to osiągniesz to czego chcesz...
MEDYK
Posty: 93
Rejestracja: 07 lut 2012, 0:28
Lokalizacja: Ashbourne IRL
Kontakt:

22 sty 2013, 0:02

E! no co jest z Wami, nikt nie podlanczal szerokopasmowki jeszcze? :)
Jeśli zrobisz to czego się boisz, to osiągniesz to czego chcesz...
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

22 sty 2013, 0:45

lepiej jak podłączysz bezpośrednio z aku i najlepiej w ekranie, wyeliminujesz w ten sposób niepotrzebne szumy na zasilaniu. Dużo zależy od kontrolera i filtrów jakie posiada ale taki zabieg na pewno nie zaszkodzi.

U siebie mam bodaj podpiętą sondę po stacyjce i też śmiga, jednak szum jakiś się pojawia na logu w DET3 :mrgreen:
110@???KM
134@???Nm
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

22 sty 2013, 2:20

MEDYK pisze:E! no co jest z Wami, nikt nie podlanczal szerokopasmowki jeszcze?

E! :nonono: Bo rachunki za konsultacje wystawimy :grraauu:

Mayk pisze:lepiej jak podłączysz bezpośrednio z aku i najlepiej w ekranie, wyeliminujesz w ten sposób niepotrzebne szumy na zasilaniu.


Niezupełnie tak... Jest to bardzo zależne od celu zastosowania. Jak chce tylko mieć zegar, to jakkolwiek sobie może podpiąć. Ale ogólne zasady są niezależnie od producenta podobne. Przede wszystkim powinieneś przeczytać instrukcję obsługi. A potem pomyśleć co tam napisali nieco krytycznie :mrgreen:

Co do zasady, wszystkie urządzenia analogowe ze sobą współpracujace powinny być zasilone z tego samego źródła, jeśli nie przekracza się ograniczenia prądowego. Czyli jeśli na przykład mamy seryjne ECU wspóldzielące czujniki analogowe z DET (albo jakimś MS czy też czymkolwiek innym) i do tego jest jeszcze kontroler sondy szerokopasmowej dający sygnał analogowy do któregoś z nich to dajemy im wszystkim zasilanie z seryjnego zasilania ECU.
Ale to akurat nie zasilanie jest głównym źródłem zakłóceń, tylko masa. Zwykle wiekszość kontrolerów WB ma 2 masy wyprowadzone. Jedna to masa sygnałowa, często połączona z masą zasilającą elektronikę kontrolera. Druga to masa obwodu grzejnika czujnika. Podział na sygnałową i zasilającą w NA nie ma znaczenia, bo te obwody nie są tam separowane od siebie. Ale na przykład instrukcja instalacji LC-1 każe masy zasilającą i grzejnika podłączyć w tym samym punkcie razem. I to jest najgłupsze rozwiązanie jakie można wykonać, sprzeczne zresztą z jakimikolwiek zasadami. W takim przypadku sygnał sterujący grzejnikiem generuje przepiękne gigantyczne zakłócenia na analogowym odczycie AFR. Mam gdzieś takie logi z jednego projektu. Masę zasilającą wpinamy do masy ECU, masę grzejnika gdzie indziej, to zależy gdzie jest nam wygodniej. Wtedy wszystko ładnie pięknie działa.

Musisz wziąć po prostu pod uwagę, że niestety sygnał z Twojego kontrolera jest to normalny sygnał analogowy i każde nawet nieduże odchylenie będzie skutkowało błędem pomiaru. Nawet zwykłe 0,2 V różnicy przy standardowej rozpietości 10AFR to jakby nie było 0,4 AFR błędu :mrgreen:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
ODPOWIEDZ