[NA] MX-5 i CA18DET/SR20DET
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Witam,
Szukajac Miaty naszla mnie taka mysl pewna, mianowicie czy ktos probowal wszczepic temu autku silnik jak w temacie ? Wszystko trzeba by bylo zmienic czy moze same mocowania i tyle ?
Ulatwilo by to szukanie.mi auta bo moglbym brac wtedy z silnikiem 1.6 bez obaw bo wsadz bym jeden z tych.
Szukajac Miaty naszla mnie taka mysl pewna, mianowicie czy ktos probowal wszczepic temu autku silnik jak w temacie ? Wszystko trzeba by bylo zmienic czy moze same mocowania i tyle ?
Ulatwilo by to szukanie.mi auta bo moglbym brac wtedy z silnikiem 1.6 bez obaw bo wsadz bym jeden z tych.
Sprawdź dokładnie temat Qbatron'a w dziale nasze samochody i wszystko stanie się jasne.
[URL=http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=2896]Moja Mazda MX-5 NA BRG[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
- Bardock
- Posty: 1863
- Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
- Model: Inny
- Wersja: S3 1.8T
- Lokalizacja: Warszawa
bullseye pisze:Witam,
Szukajac Miaty naszla mnie taka mysl pewna, mianowicie czy ktos probowal wszczepic temu autku silnik jak w temacie ? Wszystko trzeba by bylo zmienic czy moze same mocowania i tyle ?
Ulatwilo by to szukanie.mi auta bo moglbym brac wtedy z silnikiem 1.6 bez obaw bo wsadz bym jeden z tych.
Szykuj gruby hajs, sporo nerwów i generalnie nie jest za kolorowo. Ale się da, wszystko się da

Najwiekszy problem to odwrocenie miski olejowej i przeniesienie smoka (bo maglownica), oraz podparcie skrzyni biegow i zablokowanie skrzyni. Wszystkie przejscia z tym zwiazane masz opisane w moim watku.Generalnie kupa zabawy, czlowiek ktory mi to do pewnego momentu ogarnial stwierdzil ze RB by latwiej wszedl bo nie trzeba miski przerabiac.
- Kim Son San
- Posty: 2020
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_RB_engine
Wątek o takim swapie KLIK[URL=http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=357075]KLIK[/URL], sporo o tym napisano.
Wątek o takim swapie KLIK[URL=http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=357075]KLIK[/URL], sporo o tym napisano.
Ostatnio zmieniony 19 gru 2011, 12:23 przez Kim Son San, łącznie zmieniany 1 raz.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
-
- Donator
- Posty: 1846
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
- Model: NA
- Wersja: PoTurbowana
- Lokalizacja: WWA
- Kontakt:
Bardock pisze:co to jest RB ?? jakas specyfikacja ?


RB nie siedzi w nissanach "na" maglu?
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
Kitson pisze:http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_RB_engine
Wątek o takim swapie KLIK[URL=http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=357075]KLIK[/URL], sporo o tym napisano.
Ciekawe. Nie spodziewałem się takich liczb

- Bardock
- Posty: 1863
- Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
- Model: Inny
- Wersja: S3 1.8T
- Lokalizacja: Warszawa
Sluba pisze:Bardock pisze:co to jest RB ?? jakas specyfikacja ?za brak wiedzy
![]()
RB nie siedzi w nissanach "na" maglu?
hehe jeżdżę Mazdą więc nie wiem



Rozwijac temat tego RB, chętnie poczytam

- grzes
- Posty: 3655
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
postawię flaszkę że niestety nic z tego nie będzie..
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
- majk
- Posty: 2113
- Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6 Turbo
- Lokalizacja: Warszawa
grzes pisze:postawię flaszkę że niestety nic z tego nie będzie..

Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
bullseye, quattro to masz w audi a nie nissanie. To zupelnie inny rodzaj napedu gdzie wystepowal on w GT-Rze. W nissanie jest on sterowany elektornicznie.
A silniki RB to cala rodzina 6 cylindrowych silnikow rzedowych. Zaczynajac od RB20de konczac na RB26dett. Najlepszy ale i najdrozszy jest ten ostatni i wystepowal on tylko w wersji GT-R, najpopularniejszy jest RB25det ktory wystepowal w normalnym skyline i jest dosc latwy u nas do dostania. W serii w zaleznosci od roku produkcji mialy do 280ps w serii.
W takiej miacie jego wada bylaby tylko masa
A silniki RB to cala rodzina 6 cylindrowych silnikow rzedowych. Zaczynajac od RB20de konczac na RB26dett. Najlepszy ale i najdrozszy jest ten ostatni i wystepowal on tylko w wersji GT-R, najpopularniejszy jest RB25det ktory wystepowal w normalnym skyline i jest dosc latwy u nas do dostania. W serii w zaleznosci od roku produkcji mialy do 280ps w serii.
W takiej miacie jego wada bylaby tylko masa

Hołek pisze:bullseye, quattro to masz w audi a nie nissanie. To zupelnie inny rodzaj napedu gdzie wystepowal on w GT-Rze. W nissanie jest on sterowany elektornicznie.
jeśli o serii R nissanów mówimy - oczywiście napęd to atessa - gdzie jak znajdzie się ktoś ogarnięty, to można ustawić napęd pod konkretne potrzeby i 30-70 wcale nie musi być

-
- Posty: 1563
- Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
- Model: Inny
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
http://clubroadster.net/vb_forum/showthread.php?t=36320
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
-
- Posty: 1156
- Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
- Lokalizacja: DW
Chora cena, widziałem to już wcześniej, rozumiem, że za pracę i pomysł należy się uczciwa zapłata ale to nie jest tyle warte. Da się to zrobić dużo taniej i to nawet na CNC 3D, poczekajcie parę miesięcy to Wam pokaże na przykładzie swapów innych silników do Miaty...
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
- Bardock
- Posty: 1863
- Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
- Model: Inny
- Wersja: S3 1.8T
- Lokalizacja: Warszawa
czy możliwe jest do takiego silnika wrzucenie skrzyni biegów od mx-5, dajmy na to jak obudowa by nie pasowała to same bebechy ? albo coś dorobić?
Zastanawia mnie to, bo nie mam zamiaru zmieniać auta bo tak mi się podoba skrzynia biegów w mx-5, a co dopiero po swapie hondowskiego silnika z jakąś niewiadomą skrzynią
Zastanawia mnie to, bo nie mam zamiaru zmieniać auta bo tak mi się podoba skrzynia biegów w mx-5, a co dopiero po swapie hondowskiego silnika z jakąś niewiadomą skrzynią

-
- Posty: 1156
- Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
- Lokalizacja: DW
1. Hondowski silnik, który da się wszczepić do Miaty bez przegrubej rozkminy (hint - kierunek obrotu wału) to F20C do którego skrzynia jest lepsza niż Miatowa
. Swoją droga, gdyby H22 kręciło się w dobrą stronę to by się nie trzeba było zastanawiać, tani jak woda i w miarę mocny silnik.
2. Tak da się połączyć prawie każdy silnik z prawie każdą skrzynia, dorabiając, lub spawając dzwon i rozkminiając nad sprzęgłem, zamachem itp. ale lepiej to robić w ostateczności, gdy odpowiednia (wzdłużna) skrzynia nie występowała do danego silnika lub gdy jest bardzo trudno dostępna (hint - skrzynie manualne do 1/2JZ).

2. Tak da się połączyć prawie każdy silnik z prawie każdą skrzynia, dorabiając, lub spawając dzwon i rozkminiając nad sprzęgłem, zamachem itp. ale lepiej to robić w ostateczności, gdy odpowiednia (wzdłużna) skrzynia nie występowała do danego silnika lub gdy jest bardzo trudno dostępna (hint - skrzynie manualne do 1/2JZ).
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
-
- Posty: 1156
- Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
- Lokalizacja: DW
W życiu, kompletną pralkę z H22 w angoli kupisz za 3 klocki. Jak przejdzie przez 100 pośredników to może z 6 wyjdzie, ale nie dajmy się zwariować
. 9 to może kosztować na jakimś zestawie montażowym z USA. B18 jako gołe silniki są tańsze i też tyle nie kosztują
. Oczywiście nie mówimy o cenach z allegro tylko o cenach jak się pokombinuje.


Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
- grzes
- Posty: 3655
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
Bio pisze:jeśli o serii R nissanów mówimy - oczywiście napęd to atessa - gdzie jak znajdzie się ktoś ogarnięty, to można ustawić napęd pod konkretne potrzeby i 30-70 wcale nie musi być
Zdradź mi, bo może nie wiem, nie interesowałem się tym tematem aż tak głęboko, ale gdzie Ty masz w polsce takich speców co potrafią tak głęboko w ten zakręcony i cholernie skrzywdzony z fabryki samochód wejść?
hella_flush pisze:CNC 3D
rozumiem że chodziło Ci o obrabiarkę, dokładniej mówiąc frezarkę 5-osiową.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
-
- Posty: 1156
- Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
- Lokalizacja: DW
hella_flush pisze:CNC 3D
rozumiem że chodziło Ci o obrabiarkę, dokładniej mówiąc frezarkę 5-osiową.[/quote]
Tak.
A swapowanie RB jest bez sensu, cięęężżżkie to jest, no chyba, że tak jak na sh, tylko na ćwiarę. Ale wtedy tez bym wolał 1/2 JZ.
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
rb jest tak samo bez sensu jak CA. Rb jest ciezkie. ew jak sie uprzec to pakowac rb25. rb26 jest ciezszy i nie koniecznie duzo lepszy mimo ogolnego zachwytu tym silnikiem. ale ogolnie to sa silniki z ktorych lekko robi sie 400hp. od CA lepiej pakować SR'a. problem miski spada z glowy i jesli dobrze pamietam CA jest ciezszy od sr ale reki se uciac nie dam. poza tym potencjal SR sie zaczyna od 300hp a CA sie na tym konczy(mowie ofc o bezawaryjnej jezdzie)
Skrzynia z mx'a.. :] nawet jakby udalo Ci sie zaadoptowac ja do ktoregos z tych silnikow to ją zmielisz zapewne szybciej niz wlozysz.
ale jak tak chetnie w us wrzucają ls7 do mx'a to mysle ze wszystko da sie tam zapakowac
kto co lubi
Skrzynia z mx'a.. :] nawet jakby udalo Ci sie zaadoptowac ja do ktoregos z tych silnikow to ją zmielisz zapewne szybciej niz wlozysz.
ale jak tak chetnie w us wrzucają ls7 do mx'a to mysle ze wszystko da sie tam zapakowac

wiem bo widziałem jak się budował
i jak kamil płakał nad tą sterczącą miską w CA
jak dla mnie poprostu CA 300hp bedzie podobnie awaryjnie do mazdowskiego 1.8 turbo. czyli nie ma sezonu bez dlubania
mialem w nissanie i CA, SR i 4.4 v8. SR był najprzyjemniejszy ze wszystkich trzech.
tak czy siak fajnie ze ludzie przecierają drogi i robią takie projekty. 3mam tylko kciuki zeby CA pożył trochę.
pzdr



mialem w nissanie i CA, SR i 4.4 v8. SR był najprzyjemniejszy ze wszystkich trzech.
tak czy siak fajnie ze ludzie przecierają drogi i robią takie projekty. 3mam tylko kciuki zeby CA pożył trochę.
pzdr