Przewody zapłonowe??

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

pawelp12
Posty: 40
Rejestracja: 16 maja 2009, 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska

18 cze 2012, 19:36

W miatce dzieją się nastepujace rzeczy:
1.na luzie po przygazowaniu jej lekko obroty spadaja ponizej 1000 (do ok 500) i wydaje odglos jakby sie przyduszala

2.w trasie przy dojezdzaniu do np swiatel z chwile wcisnietym sprzeglem na 2 mazda gasnie. nie dzieje sie to czesto ale jednak czasem sie zdarza.

Co myslicie o tym? Co moze byc powodem? Mechanik mowil ze przy przewodach zaplonowych jest nalot ktory sugeruje ze jest przebicie. Moga to powodowac te przewody czy moze cewki?
PatRRick
Posty: 206
Rejestracja: 22 gru 2011, 18:17
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

18 cze 2012, 19:41

przewody, cewki, świece.. Było multum tematów na forum o tym.
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

18 cze 2012, 21:14

Jeśli chodzi o spadnie obrotów przy dojeździe do świateł to jest to powszechny problem. Poszukaj w wyszukiwarce forumowej. Podobno czyszczenie przepustnicy pomaga.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
PatRRick
Posty: 206
Rejestracja: 22 gru 2011, 18:17
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

18 cze 2012, 21:44

Alan spadanie jest powszechne, bo sam mam taki objaw u siebie, ale spada tylko na niedogrzanym silniku maks do 600. Czyściłem przepustnicę, egr regulowali mi mieszanke w Maździe i dałem sobie z tym spokój. Paweł, gaśnie Ci obojętnie od temperatury silnika ?
pawelp12
Posty: 40
Rejestracja: 16 maja 2009, 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska

18 cze 2012, 22:04

wlasnie czesciej zdarza sie po nagrzanym silniku w dluzszej trasie...

a co obrotow "spoczynkowych" na luzie to jest tak ze po przygazowaniu one spadaja do ok 500 (samochod sie "przydusza") i wracaja na te 1000.
Paxior
Posty: 181
Rejestracja: 29 mar 2011, 22:59
Lokalizacja: EPAXXXX

18 cze 2012, 23:51

swiece i kable bierz NGK... jak nie pomoże, to cewka... a tego ci nie życzę ....
PatRRick
Posty: 206
Rejestracja: 22 gru 2011, 18:17
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

19 cze 2012, 13:00

pawelp12 pisze:wlasnie czesciej zdarza sie po nagrzanym silniku w dluzszej trasie...

a co obrotow "spoczynkowych" na luzie to jest tak ze po przygazowaniu one spadaja do ok 500 (samochod sie "przydusza") i wracaja na te 1000.


Mi to wygląda na zbyt bogatą mieszankę..
pawelp12
Posty: 40
Rejestracja: 16 maja 2009, 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska

19 cze 2012, 15:31

Świece są OK nowe wymieniane zatem wypada zmienić przewody zapłonowe.
pawelp12
Posty: 40
Rejestracja: 16 maja 2009, 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska

18 lip 2012, 13:03

Przewody NGK nowe a Miata zachowujesię bez zmian
W miatce dzieją się nastepujace rzeczy:
1.na luzie po przygazowaniu jej lekko obroty spadaja ponizej 1000 (do ok 500) i wydaje odglos jakby sie przyduszala

2.w trasie przy dojezdzaniu do np swiatel z chwile wcisnietym sprzeglem na 2 mazda gasnie. nie dzieje sie to czesto ale jednak czasem sie zdarza.
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

18 lip 2012, 13:17

sprawdzałeś przepływkę? W Alfie miałem podobne objawy (skaczące obroty, przyduszanie się auta) i wymiana przepływki pomogła
Obrazek

miatasm.com
pawelp12
Posty: 40
Rejestracja: 16 maja 2009, 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska

13 sie 2012, 19:51

Jest pekniecie na kolektorze i stad sonda lamba zle zapodaje sygnal. Co myslicie o tym?
Awatar użytkownika
Arturo_tiburon
Posty: 1067
Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
Model: ND
Wersja: Daga spec
Lokalizacja: waw

14 sie 2012, 23:54

zaczynajc od podstaw - przepustnice oczyściłeś? jak już jest czysta i wszystkie newralgicznie punkty jak zasilanie rozpięte sprawdzone oczyszczone to kolejnym krokiem było zdjęcie masy i po tym odpalenie i doprowadzenie do temp aż do załączenia wentylatora .... jak nadal obroty niestabilne to napisz
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

15 sie 2012, 9:51

pawelp12 pisze:Jest pekniecie na kolektorze i stad sonda lamba zle zapodaje sygnal. Co myslicie o tym?

Sonda nie ma żadnego związku z wolnymi obrotami czy takimi dojazdami na luzie.
arturo_tiburon pisze:to kolejnym krokiem było zdjęcie masy i po tym odpalenie i doprowadzenie do temp aż do załączenia wentylatora ....

To jest słuszna procedura, ale nie w mx-5. Emiksy NA-NBfl nie mają autokalibracji wolnych obrotów.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Donek
Posty: 1350
Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
Model: NA
Wersja: Sunburst Yellow
Lokalizacja: Warszawa

02 gru 2012, 21:11

majkel pisze:To jest słuszna procedura, ale nie w mx-5. Emiksy NA-NBfl nie mają autokalibracji wolnych obrotów.


w NB/NBFL jest procedura nauki wolnych obrotow. nie wiem jak w NA ale u mnie pomoglo w podobnych problemach.
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

02 gru 2012, 21:22

Donek pisze:
majkel pisze:To jest słuszna procedura, ale nie w mx-5. Emiksy NA-NBfl nie mają autokalibracji wolnych obrotów.


w NB/NBFL jest procedura nauki wolnych obrotow. nie wiem jak w NA ale u mnie pomoglo w podobnych problemach.


Nie, nie ma. Ten temat jest chyba tak samo często wałkowany, jak "silniczek krokowy od wolnych obrotów".
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
Donek
Posty: 1350
Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
Model: NA
Wersja: Sunburst Yellow
Lokalizacja: Warszawa

02 gru 2012, 21:32

dmk pisze:Nie, nie ma.


a wlasnie ze jest no chyba ze ja to zle nazywam :mrgreen:
IDLE SPEED ADJUSTMENT w manualu do NB to jest nie tylko ustawienie wolnych obrotow ale tez wyzerowanie korekty ustawienia silnika krokowego (zaworu IAC). u mnie to rzeczywiscie pomoglo, silnik gasl i obroty nisko spadaly przy wyrzucaniu na luz albo jak duzo obciazen wlaczalem. teraz jest po temacie
halski
Posty: 113
Rejestracja: 03 wrz 2009, 16:58
Model: NB
Lokalizacja: Świebodzin
Kontakt:

03 gru 2012, 22:09

Miałem taki sam problem, po wyhamowaniu auta do zera, obroty spadały lekko podduszając auto... gasnąć nie gasła.
Wyczytałem na forum, że powody mogą być trzy: kable, świece, przepustnica. Pierwsze dwa załatwiłem, nie pomogło... Nabierałem mocy na przepustnicę. Jako, że średniawo u mnie z warunkami do majsterkowania, to nabierałem mocy dość długo, aż znalazłem KENT ONE SHOT -> http://alnar.pl/kent-zmywacz-ukladow-zasilania-500-ml-spray-one-shot-p-7144.html , który przeczyścił ładnie przepustnicę bez rozbierania. Teraz wszystko cacy :) Odpinasz przepustnicę zaraz przy dolocie powietrza, otwierasz gardziel, pryskasz do środka przez jakieś 10 sekund (syfu wypływa full) później podpinasz wszystko, odpalasz auto (są trudności) i po wyraźnym przepaleniu, czemu towarzyszy specyficzny zapach - gra muzyka :) przez pierwsze 500-1000km przy wyhamowaniu auta obroty spadają dość wyraźnie najpierw do 1500, później, po jakimś czasie dopiero do 900/1000, i auto trochę drażliwe jest na gaz na niższych biegach, później wszystko się normuje.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

12 gru 2012, 22:18

dmk pisze:Nie, nie ma.

Donek pisze:a wlasnie ze jest no chyba ze ja to zle nazywam

Nie, nie ma.
Donek pisze:IDLE SPEED ADJUSTMENT w manualu do NB to jest nie tylko ustawienie wolnych obrotow ale tez wyzerowanie korekty ustawienia silnika krokowego (zaworu IAC).

Coś przeczytałeś, ale źle interpretujesz. Ta procedura służy do wyłączenia (na czas regulacji obrotów) korekt z czujników temperatury i paru innych wynalazków. Dotyczy również (od późnych NA z dynamicznym wyprzedzeniem zapłonu aż do NBfl) procedury kontroli wyprzedzenia kąta zapłonu czyli ustawiania czujników położenia wałka. Po prostu gdybyś to robił na normalnie pracującym silniku, regulacja byłaby bez sensu i z sufitu.
Nie ma to nic wspólnego z samoadaptacyjnymi parametrami pętli regulacji wolnych obrotów, tak jak się to w niektórych rozwiązaniach odbywa. Howgh :mrgreen:

halski pisze:Jako, że średniawo u mnie z warunkami do majsterkowania, to nabierałem mocy dość długo, aż znalazłem KENT ONE SHOT -> http://alnar.pl/kent-zmyw...hot-p-7144.html , który przeczyścił ładnie przepustnicę bez rozbierania.

I to jest bardzo dobre podejście :kciuk: takie czyszczenie trzeba przynajmniej raz na jakiś czas przeprowadzić. W szczególności preparatem warto przepłukać zawór powietrzny, bo niestety jest tak umiejscowiony, że jak do niego syf wpływa, to nie ma się jak stamtąd sam wydostać. I potem po przyblokowaniu zaworu zaczynają się takie jaja z dawkowaniem powietrza... Samą przepustnicę warto od kolektora na czas czyszczenia odkręcić, ale żadnego demontażu więcej. I jeszcze jedna istotna sprawa, żadnych ostrych narzędzi....

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
ODPOWIEDZ