
wymiana świec zapłonowych
klucz zwykły czy dynamo?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Kupiłem komplet nowych świec zapłonowych i właśnie miałem podskoczyć do sklepu po klucz ale zacząłem się zastanawiać czy przypadkiem do przykręcania świec nie potrzebuję klucza dynamometrycznego. Co o tym myślicie? Nie chcę przypadkowo zerwać gwintu w bloku silnika 

Teoretycznie właśnie taki powinien być - choć sam nigdy świec kluczem dynamometrycznym nie dokręcałem, zawsze radziłem sobie bez. Wiele osób tak robi, w tym duża część mechaników 

110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
outsider pisze:Jadę po zwykły klucz
Tylko nie kupuj no name klucza do świec na stacji, czy w jakimś tam sklepie - szkoda kasy na takie badziewie. Kiedyś kupiłem takie gówno na stacji z plastikową rączką w kształcie "T" i poległo w trakcie wykręcania drugiej świecy...
Za 150-200zl kupisz sobie jakiś mały zestaw kluczy nasadowych z grzechotką i nasadkami do świec 16/18/21 - przyda się częściej niż się spodziewasz, a jeśli kupisz niezłe klucze to będą służyć latami.
Wroniasty pisze:outsider pisze:Jadę po zwykły klucz
Tylko nie kupuj no name klucza do świec na stacji, czy w jakimś tam sklepie - szkoda kasy na takie badziewie. Kiedyś kupiłem takie gówno na stacji z plastikową rączką w kształcie "T" i poległo w trakcie wykręcania drugiej świecy...
Za 150-200zl kupisz sobie jakiś mały zestaw kluczy nasadowych z grzechotką i nasadkami do świec 16/18/21 - przyda się częściej niż się spodziewasz, a jeśli kupisz niezłe klucze to będą służyć latami.
Orajt, wiem żeby nie kupować badziewia. Kupie coś lepszego. Dzisiaj już chyba jednak nie pojadę ale w tygodniu skoczę do Norauto, tam coś powinni mieć lepszego niż w markecie.
Mayk pisze:Standard NGK albo V-Line
Ja właśnie kupiłem NGK V-line oraz przewody zapłonowe RC-ZE21 (ktoś już je na forum polecał

Swiece NGK + przewody NGK dzialaja swietnie. Zgrana z nich para 

7 zima z MX-5
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
Lukasz pisze:Swiece NGK + przewody NGK dzialaja swietnie. Zgrana z nich para
Potwierdzam, u mnie również jest taki zestaw.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Szybkie pytanie - katalogowo do NBfl 1.8 maja być BKR5E-11 ale na MX parts uk maja tylko BKR6E-11.
Brać czy nie brać? Ten numerek to temperatura iskry o ile się nie mylę jaki to ma wpływ w przypadku silnik 1.8 z NBfl?
Brać czy nie brać? Ten numerek to temperatura iskry o ile się nie mylę jaki to ma wpływ w przypadku silnik 1.8 z NBfl?
sebna, to nie jest temperatura iskry, a ciepłota świecy, czyli indeks mówiący o tym jak dużo ciepła świeca odprowadza z komory spalania. W NGK im wyższy indeks tym zimniejsza świeca - czyli odprowadzająca mniej ciepła z komory spalania.
Jeśli jeździsz Miatą spokojnie to możesz 6stki brać, jeśli lubisz pomęczyć motor pod odcinką lepsze będą 5tki
Jeśli jeździsz Miatą spokojnie to możesz 6stki brać, jeśli lubisz pomęczyć motor pod odcinką lepsze będą 5tki
Wroniasty pisze:W NGK im wyższy indeks tym zimniejsza świeca - czyli odprowadzająca mniej ciepła z komory spalania.
Zimniejsza to określenie nie do końca trafne, i nie masz racji - to pewnie tylko mała pomyłka.
Im wyższy indeks tym świeca o wyższej ciepłocie (chłodniejsza/zimniejsza, tak się po prostu na to mówi potocznie), odprowadza więcej ciepła z komory spalania.
Pozdrawiam
110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
Mayk, oczywiście, że tak - mój błąd - tak to jest jak coś się pisze ucząc się jakichś bzdur na kolosa
Dobrze, że zauważyłeś
sebna, przepraszam, że wprowadziłem Cię w błąd
ZIMNIEJSZA świeca - odprowadza więcej ciepła z komory spalania, skutkiem czego w komorze jest ZIMNIEJ
Cieplejsza świeca odprowadza mniej ciepła z komory spalania, skutkiem czego w komorze jest CIEPLEJ
Warto pamiętać, że nie wszyscy producenci świec mają taki sam indeks ciepłoty jak NGK, tzn w NGK 5tka jest ciepła 6tka zimna, u niektórych producentów jest odwrotnie - to też wprowadza sporo zamieszania...

sebna, przepraszam, że wprowadziłem Cię w błąd
ZIMNIEJSZA świeca - odprowadza więcej ciepła z komory spalania, skutkiem czego w komorze jest ZIMNIEJ
Cieplejsza świeca odprowadza mniej ciepła z komory spalania, skutkiem czego w komorze jest CIEPLEJ
Warto pamiętać, że nie wszyscy producenci świec mają taki sam indeks ciepłoty jak NGK, tzn w NGK 5tka jest ciepła 6tka zimna, u niektórych producentów jest odwrotnie - to też wprowadza sporo zamieszania...
przemasi pisze:Do NA 115 polecamy tylko NGK BKR6E-11 (V‑Line 14). Te będą działać na pewno prawidłowo. Inne na własne ryzyko
właśnie chce zamówić na allegro ale są tylko NGK BKR5E-11 V-LINE 33
więc czy te podejdą pod Madzie ?
SUZUKI GSX-R 2002R
A TERAZ YAMAHA R1 2003R
A TERAZ YAMAHA R1 2003R
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
gunio pisze:Ja mam COPSy (poprzedni wlasciciel), zamienilem swiece na BKR5E-11 i zauwazylem wzrost zuzycia paliwa (jakies 20%), czy powinienem jakos wyregulowac zaplon/inne swiece?
Ty nie masz copsów bo "poprzedni właściciel" tylko masz 2 gary oryginalnie na COPSach

Wzrost zużycia paliwa o 20% po wymianie świec

Ostatnio zmieniony 14 cze 2010, 12:07 przez dmk, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
pali dobrze, moze musze potestowac jeszcze zuzycie ale raczej na pewno troche wiecej spala, z innych rzeczy tylko filtr paliwa, powietrza,plyn w skrzyni i dyfrze wymieniony.. myslalem ze swiece moga miec jakis wplyw.. a dlaczego do 1.8 nbfl sa zalecane "5" a do innych np "6"?
Ostatnio zmieniony 14 cze 2010, 12:28 przez gunio, łącznie zmieniany 1 raz.