hejka problemów ciag dalszy. Pojawił sie bład P0012. Obtroty faluja auto bez mocy.
Odczytałem i mozliwosci jest kilka, od przeskoczenia rozrzadu po czujnik walu itp.obecnie czekam na czujnik połozenia wałka rozrzadu. Tak stwierdzili "fachowcy " w serwisie mazdy. Mnie sie bardziej wydaje ze to rozrzad przeskoczył. Jezeli wymienie czujnik i dalej bedzie to samo to odrazu brac sie za rozrzad czy proponujecie cos innego jak np czujnik połozenia walu korbowego. Ps ma ktos manuala jak wymienic rozrzad samemu?
bład p0012
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- thekingisback
- Posty: 486
- Rejestracja: 18 lip 2009, 14:31
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: częstochowa
"Woda, której dotykasz w rzece, jest ostatkiem tej, która przeszła, i początkiem tej, która przyjdzie; tak samo teraźniejszość."
-
- Donator
- Posty: 353
- Rejestracja: 24 sty 2016, 15:54
- Model: Inny
- Wersja: Bezmiatowy :(
- Lokalizacja: Kielce
Sam możesz sprawdzić czy jest dobrze ustawiony. Tu masz filmik (co prawda w NA), jak zrobić rozrząd z pompą wody: https://www.youtube.com/watch?v=HKHv5_d1a6I - ja wg. tego w nbfl rozkręcałem i złożyłem wszystko i nawet działa
- niewiele różnic. Generalnie zaopatrz się w klucze dobre, grzechotkę i coś dobrego do luzowania śrub (ja polecam Liquid Wrench). Żeby sprawdzić tylko wystarczy zdjąć pokrywę, osłony i zobaczyć, czy na zębatkach u góry literka I, literka E i strzałka na dolnej zębatce są ustawione tak jak powinny być i przeliczyc, czy od jednej do drugiej na pasku jest 19 zębów. Wszystko w filmiku pokazane bardzo dokładnie.
1) Jak już zamówiłeś ten czujnik to sprawdź czy to to.
2) Kiedy zmieniałeś olej?\
3) Tu masz temat: viewtopic.php?t=6353
pzdr.

1) Jak już zamówiłeś ten czujnik to sprawdź czy to to.
2) Kiedy zmieniałeś olej?\
3) Tu masz temat: viewtopic.php?t=6353
pzdr.
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Nie ma co dramatyzować, pewnie faktycznie padł czujnik położenia wałka, to jest w NB/NBFL codzienność.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
- thekingisback
- Posty: 486
- Rejestracja: 18 lip 2009, 14:31
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: częstochowa
Właśnie tak sobie poukladalem że te problemy zaczęły się po przejechaniu ok 1000km od wymiany oleju. Zawsze lalem castrola 5w30 a tym razem gościu namowil mnie na jakiś gm 5w30 i myślę że to się przyczyniło do tego. Jutro zmieniam olej i filtr oleju na dobry Castrol a czujnik powinien przyjść w środę.
"Woda, której dotykasz w rzece, jest ostatkiem tej, która przeszła, i początkiem tej, która przyjdzie; tak samo teraźniejszość."
- mike_d
- Donator
- Posty: 1226
- Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Karai
- Lokalizacja: Poznań
Odkopię trochę a mam podobny problem - okazjonalne p0012 i problemy z odpaleniem na ciepło.
Najpierw sanity check - wiem jak znaleźć czujnik położenia wałka w silniku, ale chcąc dobrac po numerze z EPC dobrze kojarzę że to część zaznaczona na żółto?
Jeśli tak to czy BP4W18230 na pewno pasuje do 1.8 NBFL? EPC jest tragiczne jesli chodzi o czytelność :/
Najpierw sanity check - wiem jak znaleźć czujnik położenia wałka w silniku, ale chcąc dobrac po numerze z EPC dobrze kojarzę że to część zaznaczona na żółto?
Jeśli tak to czy BP4W18230 na pewno pasuje do 1.8 NBFL? EPC jest tragiczne jesli chodzi o czytelność :/
mike_d pisze:Odkopię trochę a mam podobny problem - okazjonalne p0012 i problemy z odpaleniem na ciepło.
Najpierw sanity check - wiem jak znaleźć czujnik położenia wałka w silniku, ale chcąc dobrac po numerze z EPC dobrze kojarzę że to część zaznaczona na żółto?
Jeśli tak to czy BP4W18230 na pewno pasuje do 1.8 NBFL? EPC jest tragiczne jesli chodzi o czytelność :/
Dobrze kojarzysz, natomiast jeśli chcesz mieć absolutną pewność, napisz do Carspeed.
Ja jak mam wątpliwości, to zmieniam rok produkcji i sprawdzam, czy numer części się zmienia - taka małpia logika, ale pomaga
