Strona 1 z 1
Ciśnienie oleju na zegarach MAX
: 13 sty 2017, 15:32
autor: Luki123
Witam
Niedawno kupiłem NB 1,8 1999r 10TH anniversary. Wszystko ładnie pięknie ale spotykając się ze znajomym który ma NB FL 1.8 zauważyłem że u mnie wskaźnik ciśnienia oleju jest na maxa a u niego w połowie. Jak to jest u was? Bo nie wiem czy ja mam coś nie tak z ciśnieniem czy u znajomego jest jakiś problem.
Pozdrawiam
Re: Ciśnienie oleju na zegarach MAX
: 13 sty 2017, 16:13
autor: patryczek
Ja w NA mam 1.8 kg/cm2 przy obrotach jałowych, ale kolega w NB ma cały czas w połowie niezależnie od obrotów, ale gdzieś na forum czytałem, że w NB czujnik to tylko ozdoba (poprawcie mnie jeśli się mylę).
Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
Re: Ciśnienie oleju na zegarach MAX
: 13 sty 2017, 16:17
autor: patryczek
viewtopic.php?t=314 tu masz odpowiedź

Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
Re: Ciśnienie oleju na zegarach MAX
: 14 sty 2017, 15:49
autor: Luki123
Niestety w podanym wątku nie ma odpowiedzi na moje pytanie. Problem jest w tym że na wskaźniku nie ma podziałki jest min i max. U mnie jest cały czas na maxa.
Re: Ciśnienie oleju na zegarach MAX
: 14 sty 2017, 16:17
autor: Alex
Luki123 pisze:Niestety w podanym wątku nie ma odpowiedzi na moje pytanie. Problem jest w tym że na wskaźniku nie ma podziałki jest min i max. U mnie jest cały czas na maxa.
najprawdopodobniej wskaznik sie uszkodzil. Trzeba go wyjac z zegarow, moze da sie naprawic. A jesli nie, podmianka na sprawny.
Re: Ciśnienie oleju na zegarach MAX
: 15 sty 2017, 15:32
autor: Sigma
Czujnik do 1994 działa w pełnym zakresie, od 1994 jest de facto kontrolką. Albo jest na 0, albo mniej więcej w 2/3 zakresu. Jeśli strzałka Ci się zablokowała w jednej pozycji, to masz wskaźnik do naprawy/wymiany. Jeśli przy włączonym silniku jest 0, po uruchomieniu ten "max", to właściwie wszystko jest ok. Jeśli wskaźnik wykręcisz, to da się go poprawić, żeby zatrzymał się w innym punkcie. Ale nadal będzie pokazywał tylko 0 lub tą pozycję

Re: Ciśnienie oleju na zegarach MAX
: 15 sty 2017, 15:59
autor: luki_92_92
podłączę się lekko pod temat, nie wiecie czy da się jakoś uruchomić ten wskaźnik w NB (choć licznik mam akurat z NBFL z białymi tarczami) żeby działał jak w w NA w pełnym zakresie, ale bez wymiany wskaźnika (żeby został z białą tarczą żeby pasował do reszty zegarów w liczniku)? Coś gdzieś czytałem o wymianie jakiegoś czujnika czy coś, ale nigdzie nie znalazłem konkretnego info, trafiłem jedynie na jakiś poradnik ale po angielsku, i w sumie większej części nie zrozumiałem o co chodzi

Re: Ciśnienie oleju na zegarach MAX
: 15 sty 2017, 17:03
autor: Sigma
Da się. Masz instrukcje np. tu:
http://wiki.miata.net/tiki-index.php?pa ... real+gaugehttps://www.miata.net/garage/opg2.htmlhttp://quadesl.com/miata_oil.htmlSzczególnie polecam 3 link. W dużym uproszczeniu musisz wymienić czujnik ciśnienia, opcjonalnie zmodyfikować też wskaźnik. Bez modyfikacji wskaźnika będzie działać, ale nie tak dynamicznie jak w NA

Czujnik potrzebujesz taki jak ten:
http://www.ebay.com/itm/171235774056 - przed zakupem sprawdź parametry, czy są zgodne z tym co w artykułach

Takie czujniki produkuje też VDO i kilku innych renomowanych producentów, ale ciut drożej. Link to opcja budget

Te czujniki (wszystkie, niezależnie od producenta) mają ponadto inny gwint niż nasze miatowe. Potrzebujesz więc jeszcze przejściówkę 1/8BSP to 1/8NPT:
http://www.ebay.com/itm/121411882514 Wymiana sprowadza się do wykręcenia obecnego czujnika (jest obok filtra oleju, dostęp najlepszy po odkręceniu koła po stronie pasażera) i wkręcenia w jego miejsce nowego.
Re: Ciśnienie oleju na zegarach MAX
: 15 sty 2017, 18:31
autor: luki_92_92
Parametry się zgadzają, czyli wychodzi na to, że wydając ~90zł mogę uruchomić ten wskaźnik (czyt. sprawić żeby działał a nie pokazywał, że jest ciśnienie)?

Super sprawa. Bez modyfikacji zegara rozumiem że będzie poprostu wolniej przesuwać się wskazówka, ale nadal będzie się ruszała, a nie statycznie jak jest seryjnie?
Re: Ciśnienie oleju na zegarach MAX
: 15 sty 2017, 19:49
autor: Sigma
W teorii będzie tak: wskaźnik będzie działał pokazując ciśnienie w pełnym zakresie. Reakcja wskazówki będzie taka jak obecnie po uruchomieniu silnika (czyli taka mało dynamiczna). Ponadto, wskaźnik nie jest linearny. Powinien działać mniej więcej tak: po odpaleniu na zimny silniku - między L a pierwszą podziałką. Ciepły silnik i obroty około 3000 - środek. Żeby osiągnąć lepszą reakcje wskazówki, albo ją wycentrować, trzeba już przerabiać wskaźnik.
W praktyce, mam w garażu identyczny zestaw czekający na montaż. Ale mam nieogrzewany garaż, więc musi być trochę cieplej, żeby zweryfikować teorię

Re: Ciśnienie oleju na zegarach MAX
: 16 sty 2017, 5:47
autor: Chezus
Kolega Tomai robił taki zabieg i ja planuję go zrobić na wiosnę. Potrzebujemy wskaźnika z NA przedliftowego (tam tylko działał) i czujnika ciśnienia oleju z NA przedliftowego. Generalnie, to będzie trzeba przełożyć wskaźnik z NA (lub jakoś wpasować napęd ze wskazówką we wskaźniki z NB) i wymienić czujnik orginalny na ten z NA powinno działać jak trzeba.
Re: Ciśnienie oleju na zegarach MAX
: 20 sty 2017, 19:14
autor: Pirat
Podepnę się tutaj, bo również od momentu zakupu chodzi mi ten mod po głowie, z tego co pisze
revlimiter, sama wymiana czujnika nic nie da, bo ponoć wskaźniki są inaczej spolaryzowane czy coś... tutaj cały artykuł:
http://revlimiter.net/blog/2014/03/miata-oil-gauge-real-vs-fake
Re: Ciśnienie oleju na zegarach MAX
: 20 sty 2017, 19:52
autor: Sigma
W NB czujnik od NA jest niekompatybilny ze wskaźnikiem. I dlatego zamiast szukać wskaźnika od NA, kupujemy aftermarketowy czujnik ciśnienia o parametrach jak podałem wcześniej, czyli:
0-80 PSI, 10-180 ohm
Optymalnie powinien mieć gwint 1/8"-28 BSPT - taki mamy w naszych Miatach. Ale wg. mojej wiedzy jest to nie do dostania. Większość wskaźników (np. VDO) ma gwint 1/8"-27 NPT, więc potrzeba jeszcze wskazówkę. I taki wskaźnik działa bez żadnych modyfikacji więcej. Oczywiście można zmodyfikować też sam wskaźnik, tak by wskazówka reagowała bez opóźnienia oraz wycentrować ją. Wskaźnik w nb/nbfl jest nieliniowy, więc bez modyfikacji będzie pracować przez większość czasu między 0 a połową zakresu bez modyfikacji.
Artykuł z revlimiter dotyczy NA - tam mamy jeszcze inną sytuacje

Re: Ciśnienie oleju na zegarach MAX
: 20 sty 2017, 21:00
autor: Pirat
Sigma pisze:Artykuł z revlimiter dotyczy NA - tam mamy jeszcze inną sytuacje


Bardziej już tego Mazda pomieszać nie umiała?
Czyli w NA chcąc nie chcąc musimy wymienić i wskaźnik i czujnik na przedlift? Żadnej innej drogi nie ma? Czy jest jakiś patent, do którego się nie dokopałem w czeluściach internetów?
Re: Ciśnienie oleju na zegarach MAX
: 20 sty 2017, 22:37
autor: ubek
Czujnik musisz mieć bankowo i teraz albo kupujesz zegary z przedlifta i przekładasz wskaźnik albo modzisz swój wskaznik aby działał pod nowy "czujnik". Proste

Re: Ciśnienie oleju na zegarach MAX
: 21 sty 2017, 7:27
autor: Sigma
Nie no, jest w NA jeszcze trzecia opcja: kupuje czujnik z przedlifta, wymieniam i działa - bo jestem tym szczęściarzem, co ma fałszywy czujnik, ale dobry wskaźnik

Re: Ciśnienie oleju na zegarach MAX
: 01 kwie 2017, 18:15
autor: Sigma