Falujące obroty - silnik nierówno pracuje

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
dembi5
Posty: 8
Rejestracja: 12 lip 2015, 17:39
Model: NB
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Bielsko-Biała

26 wrz 2016, 20:07

Co się dzieje, Silnik rozgrzany - falują obroty zwłaszcza jak w okolicach 80 wcisnę sprzęgło – wtedy następuje nurkowanie.
Na wolnych obrotach silnik pracuje płynnie ale co jakiś czas nim lekko szarpnie. Po wcześniejszym podjechaniu do elektromechanika i podpięciu samochodu do kompa jak przyczynę wskazał przepływomierz i jego błąd

Ostatnio wymieniłem kable NGK - po dwukrotnym ataku kun aktualnie owinięte są twardym peszlem,
–Nowe świece Świece NGK
–Nowy przepływomierz
–Nowa cewka Oyodo. W starej (chyba oryginalnej) cewce jedno z gniazd było całkowicie białe od środka z takim utlenionym proszkiem.
–Przepustnica i silnik krokowy także były wyczyszczone. Samochód wydaje się mieć nominalną moc.

Pomimo coraz dłuższej listy wymienionych rzecz nadal samochód nie działa jak powinien. Bardzo proszę o pomoc.
Co jeszcze można jeszcze sprawdzić? Czujniki? Wtryski? EGR?
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4682
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

26 wrz 2016, 20:25

Ja bym jeszcze wyczyścił kolektor dolotowy od środka, a szczególnie jeden kanalikw rogu, który podobno ma wpływ na obroty. Poszukaj filmików na yt.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
dembi5
Posty: 8
Rejestracja: 12 lip 2015, 17:39
Model: NB
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Bielsko-Biała

26 wrz 2016, 20:30

Dzięki za podpowiedź, czy masz na myśli kanalik, który pojawia się w 2:20 sek w poniższym filmiku?
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4682
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

26 wrz 2016, 20:39

Zgadza się.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

27 wrz 2016, 6:49

Mi to pomogło ale nie miałem aż tak źle jak ty.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
dembi5
Posty: 8
Rejestracja: 12 lip 2015, 17:39
Model: NB
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Bielsko-Biała

27 wrz 2016, 8:07

Dziękuję za rady sprawdzę to przy najbliższej okazji, problemem są pikujące obroty, trochę wygląda to jak przy źle skalibrowanym gazie.
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

03 paź 2016, 14:55

Polecam również dobrze wyczyścić zawór wolnych obrotów. Bardziej na zaś niż na Twoje dolegliwości. Mi spadały za nisko obroty, teraz jest OK.
ODPOWIEDZ