Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

13 wrz 2016, 22:25

Mój nbfl też wali po mocnym upalaniu. Przywyklem ;)
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

13 wrz 2016, 23:03

czester_ pisze:Mój nbfl też wali po mocnym upalaniu. Przywyklem ;)

Czyli nie pierwszy i nie ostatni :mrgreen:

mutra pisze:tankowalismy w łagiewnikach to mi odbilo pistolet przedwczesnie -dolalem 12 litrow po pierwszym odbiciu.

Wychodzi na to że te 12 litrów mi brakło :facepalm: -
w Kotline jak człowiek jedzie to o niczym nie myśli
Tylko te czerwone swiatełko z przodu - świeci -hamuj , znika w oddali lub za łukiem piłuj bo opóźniasz kolumnę :kciuk:
Garbatygarbus
Posty: 13
Rejestracja: 21 wrz 2015, 12:17
Model: NB
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Szczecin

14 wrz 2016, 17:02

Witam,
Mam kłopot z tylnym błotnikiem od strony podwozia, zrobiły się okrone pęcherze i lakiernik stwierdził że "no bardzo mi przykro ja się nie podejmę ". Takie auto niestety kupiłem, nie dopuściłbym żeby tak zajechać swoje autko. Mam więc pytanie czy są reparaturki to tego typu robót? Mogę dorzucić zdjęcie jak wrócę wieczorem. Nie rdzewieje próg, pierwsza rdza widoczna jest dopiero za linią łącząca próg z błotnikiem. Z góry dzięki za pomoc (jakąkolwiek)
Żadne systemy nie zastąpią zdrowego rozsądku,
ani za kółkiem, ani przy stole.
cortes
Posty: 52
Rejestracja: 08 lut 2010, 23:25
Lokalizacja: Puławy=>Warszawa

15 wrz 2016, 12:32

Od dłuższego czasu mam problem z cieknącym olejem w mojej NA z 1992 r. Parę razy "na luzie" podchodziłem do tematu z moim mechanikiem, wymieniliśmy uszczelnienie "aparatu zapłonowego", ale nic to nie pomogło. Wycieka od strony grodzi, ale że wszystko jest uciapane, ciężko określić, o co dokładnie chodzi. Olej zauważam na posadzce garażu, ale pewnie wycieka w czasie jazdy, bo często tuż po zaparkowaniu widzę wiszącą kroplę. Uszczelka pokrywy zaworów jest sucha na całej długości, więc to raczej nie to. Żadnych innych objawów towarzyszących nie zaobserwowałem.
1. Jakie są wszelkie teoretyczne możliwości wycieku od tylnej strony silnika?
1a. Czy może chodzić o czujnik ciśnienia oleju? Tak zakładałem początkowo (coraz mniej precyzyjne wskazania, wskazówka pokazuje coraz to mniejsze wartości), ale czy przypadkiem nie jest on z boku silnika?
2. Czy mogę w spokoju sumienia potraktować wodą tył silnika, jak sugeruje mi mechanik, by to umyć i potem określić przyczynę wycieku? Boję się, że zaraz coś się zamoczy i wyjdzie z tego kiszka.

Z góry dzięki za pomoc i sorry za lamerskie pytanie 1b). ;)
Awatar użytkownika
Enzis
Posty: 577
Rejestracja: 02 gru 2014, 8:55
Model: NB FL
Lokalizacja: Ostrzeszów\Wrocław

15 wrz 2016, 12:44

Cortes jest kilka opcji u mnie raz poszła uszczelka na łączeniu silnika ze skrzynią i raz uszczelki miski. Ja z mechaniki mylismy to bodajże benzyną. Inaczej nie określisz miejsca wycieku bez rozbierania.
Akcja z czujnikiem to raczej skutek
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

15 wrz 2016, 13:32

cortes pisze:1. Jakie są wszelkie teoretyczne możliwości wycieku od tylnej strony silnika?
Możliwości jest sporo. Umyj silnik i obserwuj tak będzie najlepiej. Jest możliwość, że leci ci z uszczelki pod głowicą (wrodzona wada).
1a. Czy może chodzić o czujnik ciśnienia oleju? Tak zakładałem początkowo (coraz mniej precyzyjne wskazania, wskazówka pokazuje coraz to mniejsze wartości), ale czy przypadkiem nie jest on z boku silnika?
Tak jest w bloku pod kolektorem ssącym. Skoro spada ciśnienie to może warto się tym zainteresować? ;) Kiedy był zmieniany olej? Jaki jest stan oleju?
2. Czy mogę w spokoju sumienia potraktować wodą tył silnika, jak sugeruje mi mechanik, by to umyć i potem określić przyczynę wycieku? Boję się, że zaraz coś się zamoczy i wyjdzie z tego kiszka.
Żadna kiszka nie wyjdzie. Staraj się po prostu nie lać bezpośrednio na elektrykę.
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

15 wrz 2016, 13:59

cortes pisze:że zaraz coś się zamoczy

Myj wodą. wcześniej Akra do mycia silników lub podobny środek, przy spłukaniu myjką ciśnieniową oszczędź cewki zapłonowe (może na czas mycia warto je zdemontować?) i kostki (złącza) owiń wcześniej folią/izolacją na czas mycia.
Kwietniu
Posty: 194
Rejestracja: 07 kwie 2013, 12:29
Model: NB
Lokalizacja: R'dam

15 wrz 2016, 14:47

wycieruchy......
w mx3 miałem na manetce z wycieraczek dodatkowe pokrętło od częstotliwości wycierania/mazania w trybie przerywanym
w mx5 tego nie mam......... ale jest INT.
Czy INT działa że można sobie zaprogramować czas poszczególnych cykli czy raczej jest z góry narzucona jakaś wartość ?
mogę mieć auto w każdym kolorze o ile jest to kolor czarny......e39 touring
Perliście biała NB 1.8......
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

15 wrz 2016, 15:50

Z tego co wiem to jest narzucona wartość
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

15 wrz 2016, 15:50

Kwietniu pisze:wycieruchy......
w mx3 miałem na manetce z wycieraczek dodatkowe pokrętło od częstotliwości wycierania/mazania w trybie przerywanym
w mx5 tego nie mam......... ale jest INT.
Czy INT działa że można sobie zaprogramować czas poszczególnych cykli czy raczej jest z góry narzucona jakaś wartość ?

INT to jest jeden ruch wycieraczek po popchnieciu wajchy do przodu.
Kwietniu
Posty: 194
Rejestracja: 07 kwie 2013, 12:29
Model: NB
Lokalizacja: R'dam

15 wrz 2016, 16:10

Jaro pisze:Z tego co wiem to jest narzucona wartość
ree pisze:
Kwietniu pisze:wycieruchy......
w mx3 miałem na manetce z wycieraczek dodatkowe pokrętło od częstotliwości wycierania/mazania w trybie przerywanym
w mx5 tego nie mam......... ale jest INT.
Czy INT działa że można sobie zaprogramować czas poszczególnych cykli czy raczej jest z góry narzucona jakaś wartość ?

INT to jest jeden ruch wycieraczek po popchnieciu wajchy do przodu.



szkoda że tak jest, ale dzięki za rozwianie moich wątpliwości.
mogę mieć auto w każdym kolorze o ile jest to kolor czarny......e39 touring
Perliście biała NB 1.8......
Samba88
Posty: 133
Rejestracja: 16 wrz 2016, 19:39
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Bełchatów

16 wrz 2016, 19:43

Witam,
jestem tutaj nowym użytkownikiem. Niedawno kupiłem sobie MSM. Mam pytanie, przy ruszaniu i zmianie biegu z 1 na 2 słyszę, choć nie zawsze, takie hmm... grzechotanie, tarcie, coś jakby z tyłu. Co to może być? Jakbyście potrząsali grzechotką. Nie za głośno. Czy to coś poważnego?

Pozdrawiam,
TS
Grudzien19
Donator
Donator
Posty: 186
Rejestracja: 05 kwie 2015, 11:07
Model: NB
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Gdańsk

19 wrz 2016, 16:03

Czy pasuje wydech z NA do NB? Chodzi mi o cały lub środkowy + końcowy. Dzięki z góry.
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

19 wrz 2016, 17:38

Grudzien19 pisze:Czy pasuje wydech z NA do NB? Chodzi mi o cały lub środkowy + końcowy. Dzięki z góry.

Nie.
Awatar użytkownika
jerzj
Posty: 687
Rejestracja: 18 kwie 2011, 8:50
Model: NB
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Warszawa

20 wrz 2016, 15:16

bashub
Posty: 114
Rejestracja: 18 mar 2016, 6:56
Model: NA
Wersja: eunos r-limited
Lokalizacja: Kraków

21 wrz 2016, 12:42

Panowie orientujecie sie czy kierownica nardi Torino w NB i nbfl jest taka sama ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

21 wrz 2016, 13:12

Kierownica taka sama, poduszka inna- w nbfl znaczek mazdy zamiast Nardi.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
jqb
Donator
Donator
Posty: 1174
Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
Model: Inny
Wersja: Ikarus ;)
Lokalizacja: Warszawa

21 wrz 2016, 13:52

Nie do końca, kierownica jest też chyba inna, bo znaczek Nardi jest przeniesiony niżej:
Obrazek
Matick7
Donator
Donator
Posty: 257
Rejestracja: 19 wrz 2015, 10:14
Model: NB FL
Wersja: Memories III
Lokalizacja: Pruszków

21 wrz 2016, 17:43

jqb jak jest tu rozwiązane radio, że jest półka? Gdzieś można bliżej to zobaczyć? Zainteresowało mnie to rozwiązanie :geek:
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

21 wrz 2016, 19:04

jqb pisze:Nie do końca, kierownica jest też chyba inna, bo znaczek Nardi jest przeniesiony niżej:

No tak, o tym zapomniałem :oops:
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
jqb
Donator
Donator
Posty: 1174
Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
Model: Inny
Wersja: Ikarus ;)
Lokalizacja: Warszawa

21 wrz 2016, 19:23

Matick7 pisze:jqb jak jest tu rozwiązane radio, że jest półka? Gdzieś można bliżej to zobaczyć? Zainteresowało mnie to rozwiązanie :geek:

Radio 1-din wsadzone. Te jest chyba oryginalne z NB:
http://www.miata.net/garage/nbaudio/
Matick7
Donator
Donator
Posty: 257
Rejestracja: 19 wrz 2015, 10:14
Model: NB FL
Wersja: Memories III
Lokalizacja: Pruszków

21 wrz 2016, 23:01

Ogromne dzięki :kciuk:
Awatar użytkownika
Polinski
Posty: 403
Rejestracja: 16 maja 2011, 8:58
Model: NA
Wersja: rotrex keczup
Lokalizacja: krk

22 wrz 2016, 8:25

Hej, gdzie szukac przekaznika swiatel postojowych w NA z 90 roku? Manual dla wersji USA mowi o TNS relay, ktory powinien byc po stronie kierowcy pod maska (tuz przy pompie hamulcowej), ale u mnie w tamtym miejscu jest tylko przekaznik podnoszenia swiatel mijania. Nad pedalami, obok bezpiecznikow, jest flasher module od kierunkowskazow i modul klaksonu, i za cholere nie moge znalezc tego TNS.
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1065
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

25 wrz 2016, 19:26

Odpowiedzi na pytanie o niedziałające awaryjne się nie doczekałem, ale może na te pytania ktoś będzie potrafił udzielić odpowiedzi:

-Mam od dołu mokrą skrzynię biegów - gdzie może cieknąć olej, i jakie są koszta naprawy takiego wycieku?
- w związku z powyższym - jak sprawdzić stan oleju w skrzyni?
Obrazek
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

25 wrz 2016, 19:51

Prawdopodobnie masz uwalony uszczelniacz na wale korbowym ale sciagnij najpierw oslony i sprawdz czy nie masz innych wyciekow z silnika.
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1098
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Piasecziusets

25 wrz 2016, 22:02

wróżenie z fusów :D
umyj ją porządnie np. nitrem i po jeździe zobacz skąd sączy
niedziałające awaryjne - jak bezpieczniki są okej to pewnie przycisk
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1065
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

26 wrz 2016, 8:58

Bezpiecznik (hazard, w kabinie. Jest jeszcze jakiś inny od awaryjnych?) jest dobry , był ok a dla pewności jeszcze go wymieniłem na nowiutki ale zero efektu. Ikonka na przycisku świeci, jak go wcisnę nic się nie dzieje ale sam przycisk jakby działał bo kierunkowskazu z wciśniętym nie włączę. Same kierunki pojedynczo działają.

Co do skrzyni - w takim razie będę musiał tak zrobić, choć nie będzie to proste bo nie mam kanału :/ a jak sprawdzić poziom oleju w skrzyni? Bo tak myślę, skoro cieknie i to od nie wiadomo jak dawna, to może już jest mało i wypadałoby uzupełnić?
Obrazek
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

26 wrz 2016, 9:54

Jaka żarówka podświetla prędkościomierz w NBFL? To samo pytanie o przycisk podgrzewanych stołków?
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1098
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Piasecziusets

26 wrz 2016, 9:57

z boku jest korek
lejesz aż się będziesz przelewać
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Matick7
Donator
Donator
Posty: 257
Rejestracja: 19 wrz 2015, 10:14
Model: NB FL
Wersja: Memories III
Lokalizacja: Pruszków

26 wrz 2016, 18:38

Fifkers pisze:Jaka żarówka podświetla prędkościomierz w NBFL? To samo pytanie o przycisk podgrzewanych stołków?


12V W5W pod prędkościomierz oraz najmniejsze żarówki z wąsami jakie Ci się uda kupić do przycisków 1w, jak trafisz słabsze też dadzą radę
ODPOWIEDZ