
Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Mój nbfl też wali po mocnym upalaniu. Przywyklem 

"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

- waldi
- Donator
- Posty: 469
- Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Wrocław
czester_ pisze:Mój nbfl też wali po mocnym upalaniu. Przywyklem
Czyli nie pierwszy i nie ostatni

mutra pisze:tankowalismy w łagiewnikach to mi odbilo pistolet przedwczesnie -dolalem 12 litrow po pierwszym odbiciu.
Wychodzi na to że te 12 litrów mi brakło

w Kotline jak człowiek jedzie to o niczym nie myśli
Tylko te czerwone swiatełko z przodu - świeci -hamuj , znika w oddali lub za łukiem piłuj bo opóźniasz kolumnę

-
- Posty: 13
- Rejestracja: 21 wrz 2015, 12:17
- Model: NB
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Szczecin
Witam,
Mam kłopot z tylnym błotnikiem od strony podwozia, zrobiły się okrone pęcherze i lakiernik stwierdził że "no bardzo mi przykro ja się nie podejmę ". Takie auto niestety kupiłem, nie dopuściłbym żeby tak zajechać swoje autko. Mam więc pytanie czy są reparaturki to tego typu robót? Mogę dorzucić zdjęcie jak wrócę wieczorem. Nie rdzewieje próg, pierwsza rdza widoczna jest dopiero za linią łącząca próg z błotnikiem. Z góry dzięki za pomoc (jakąkolwiek)
Mam kłopot z tylnym błotnikiem od strony podwozia, zrobiły się okrone pęcherze i lakiernik stwierdził że "no bardzo mi przykro ja się nie podejmę ". Takie auto niestety kupiłem, nie dopuściłbym żeby tak zajechać swoje autko. Mam więc pytanie czy są reparaturki to tego typu robót? Mogę dorzucić zdjęcie jak wrócę wieczorem. Nie rdzewieje próg, pierwsza rdza widoczna jest dopiero za linią łącząca próg z błotnikiem. Z góry dzięki za pomoc (jakąkolwiek)
Żadne systemy nie zastąpią zdrowego rozsądku,
ani za kółkiem, ani przy stole.
ani za kółkiem, ani przy stole.
Od dłuższego czasu mam problem z cieknącym olejem w mojej NA z 1992 r. Parę razy "na luzie" podchodziłem do tematu z moim mechanikiem, wymieniliśmy uszczelnienie "aparatu zapłonowego", ale nic to nie pomogło. Wycieka od strony grodzi, ale że wszystko jest uciapane, ciężko określić, o co dokładnie chodzi. Olej zauważam na posadzce garażu, ale pewnie wycieka w czasie jazdy, bo często tuż po zaparkowaniu widzę wiszącą kroplę. Uszczelka pokrywy zaworów jest sucha na całej długości, więc to raczej nie to. Żadnych innych objawów towarzyszących nie zaobserwowałem.
1. Jakie są wszelkie teoretyczne możliwości wycieku od tylnej strony silnika?
1a. Czy może chodzić o czujnik ciśnienia oleju? Tak zakładałem początkowo (coraz mniej precyzyjne wskazania, wskazówka pokazuje coraz to mniejsze wartości), ale czy przypadkiem nie jest on z boku silnika?
2. Czy mogę w spokoju sumienia potraktować wodą tył silnika, jak sugeruje mi mechanik, by to umyć i potem określić przyczynę wycieku? Boję się, że zaraz coś się zamoczy i wyjdzie z tego kiszka.
Z góry dzięki za pomoc i sorry za lamerskie pytanie 1b).
1. Jakie są wszelkie teoretyczne możliwości wycieku od tylnej strony silnika?
1a. Czy może chodzić o czujnik ciśnienia oleju? Tak zakładałem początkowo (coraz mniej precyzyjne wskazania, wskazówka pokazuje coraz to mniejsze wartości), ale czy przypadkiem nie jest on z boku silnika?
2. Czy mogę w spokoju sumienia potraktować wodą tył silnika, jak sugeruje mi mechanik, by to umyć i potem określić przyczynę wycieku? Boję się, że zaraz coś się zamoczy i wyjdzie z tego kiszka.
Z góry dzięki za pomoc i sorry za lamerskie pytanie 1b).

Cortes jest kilka opcji u mnie raz poszła uszczelka na łączeniu silnika ze skrzynią i raz uszczelki miski. Ja z mechaniki mylismy to bodajże benzyną. Inaczej nie określisz miejsca wycieku bez rozbierania.
Akcja z czujnikiem to raczej skutek
Akcja z czujnikiem to raczej skutek
cortes pisze:1. Jakie są wszelkie teoretyczne możliwości wycieku od tylnej strony silnika?
Możliwości jest sporo. Umyj silnik i obserwuj tak będzie najlepiej. Jest możliwość, że leci ci z uszczelki pod głowicą (wrodzona wada).
1a. Czy może chodzić o czujnik ciśnienia oleju? Tak zakładałem początkowo (coraz mniej precyzyjne wskazania, wskazówka pokazuje coraz to mniejsze wartości), ale czy przypadkiem nie jest on z boku silnika?
Tak jest w bloku pod kolektorem ssącym. Skoro spada ciśnienie to może warto się tym zainteresować?Kiedy był zmieniany olej? Jaki jest stan oleju?
2. Czy mogę w spokoju sumienia potraktować wodą tył silnika, jak sugeruje mi mechanik, by to umyć i potem określić przyczynę wycieku? Boję się, że zaraz coś się zamoczy i wyjdzie z tego kiszka.
Żadna kiszka nie wyjdzie. Staraj się po prostu nie lać bezpośrednio na elektrykę.
cortes pisze:że zaraz coś się zamoczy
Myj wodą. wcześniej Akra do mycia silników lub podobny środek, przy spłukaniu myjką ciśnieniową oszczędź cewki zapłonowe (może na czas mycia warto je zdemontować?) i kostki (złącza) owiń wcześniej folią/izolacją na czas mycia.
wycieruchy......
w mx3 miałem na manetce z wycieraczek dodatkowe pokrętło od częstotliwości wycierania/mazania w trybie przerywanym
w mx5 tego nie mam......... ale jest INT.
Czy INT działa że można sobie zaprogramować czas poszczególnych cykli czy raczej jest z góry narzucona jakaś wartość ?
w mx3 miałem na manetce z wycieraczek dodatkowe pokrętło od częstotliwości wycierania/mazania w trybie przerywanym
w mx5 tego nie mam......... ale jest INT.
Czy INT działa że można sobie zaprogramować czas poszczególnych cykli czy raczej jest z góry narzucona jakaś wartość ?
mogę mieć auto w każdym kolorze o ile jest to kolor czarny......e39 touring
Perliście biała NB 1.8......
Perliście biała NB 1.8......
Z tego co wiem to jest narzucona wartość
Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Kwietniu pisze:wycieruchy......
w mx3 miałem na manetce z wycieraczek dodatkowe pokrętło od częstotliwości wycierania/mazania w trybie przerywanym
w mx5 tego nie mam......... ale jest INT.
Czy INT działa że można sobie zaprogramować czas poszczególnych cykli czy raczej jest z góry narzucona jakaś wartość ?
INT to jest jeden ruch wycieraczek po popchnieciu wajchy do przodu.
Jaro pisze:Z tego co wiem to jest narzucona wartość
ree pisze:Kwietniu pisze:wycieruchy......
w mx3 miałem na manetce z wycieraczek dodatkowe pokrętło od częstotliwości wycierania/mazania w trybie przerywanym
w mx5 tego nie mam......... ale jest INT.
Czy INT działa że można sobie zaprogramować czas poszczególnych cykli czy raczej jest z góry narzucona jakaś wartość ?
INT to jest jeden ruch wycieraczek po popchnieciu wajchy do przodu.
szkoda że tak jest, ale dzięki za rozwianie moich wątpliwości.
mogę mieć auto w każdym kolorze o ile jest to kolor czarny......e39 touring
Perliście biała NB 1.8......
Perliście biała NB 1.8......
-
- Posty: 133
- Rejestracja: 16 wrz 2016, 19:39
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Bełchatów
Witam,
jestem tutaj nowym użytkownikiem. Niedawno kupiłem sobie MSM. Mam pytanie, przy ruszaniu i zmianie biegu z 1 na 2 słyszę, choć nie zawsze, takie hmm... grzechotanie, tarcie, coś jakby z tyłu. Co to może być? Jakbyście potrząsali grzechotką. Nie za głośno. Czy to coś poważnego?
Pozdrawiam,
TS
jestem tutaj nowym użytkownikiem. Niedawno kupiłem sobie MSM. Mam pytanie, przy ruszaniu i zmianie biegu z 1 na 2 słyszę, choć nie zawsze, takie hmm... grzechotanie, tarcie, coś jakby z tyłu. Co to może być? Jakbyście potrząsali grzechotką. Nie za głośno. Czy to coś poważnego?
Pozdrawiam,
TS
-
- Donator
- Posty: 186
- Rejestracja: 05 kwie 2015, 11:07
- Model: NB
- Wersja: 1.6
- Lokalizacja: Gdańsk
Czy pasuje wydech z NA do NB? Chodzi mi o cały lub środkowy + końcowy. Dzięki z góry.
Poniżej świetne porównanie wydechów:
http://reventshop.com/private/143176596177/tumblr_o60016MCIV1uks00j
http://reventshop.com/private/143176596177/tumblr_o60016MCIV1uks00j
jqb pisze:Nie do końca, kierownica jest też chyba inna, bo znaczek Nardi jest przeniesiony niżej:
No tak, o tym zapomniałem

Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
-
- Donator
- Posty: 1174
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Ikarus ;)
- Lokalizacja: Warszawa
Matick7 pisze:jqb jak jest tu rozwiązane radio, że jest półka? Gdzieś można bliżej to zobaczyć? Zainteresowało mnie to rozwiązanie
Radio 1-din wsadzone. Te jest chyba oryginalne z NB:
http://www.miata.net/garage/nbaudio/
- Polinski
- Posty: 403
- Rejestracja: 16 maja 2011, 8:58
- Model: NA
- Wersja: rotrex keczup
- Lokalizacja: krk
Hej, gdzie szukac przekaznika swiatel postojowych w NA z 90 roku? Manual dla wersji USA mowi o TNS relay, ktory powinien byc po stronie kierowcy pod maska (tuz przy pompie hamulcowej), ale u mnie w tamtym miejscu jest tylko przekaznik podnoszenia swiatel mijania. Nad pedalami, obok bezpiecznikow, jest flasher module od kierunkowskazow i modul klaksonu, i za cholere nie moge znalezc tego TNS.
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1065
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1065
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Bezpiecznik (hazard, w kabinie. Jest jeszcze jakiś inny od awaryjnych?) jest dobry , był ok a dla pewności jeszcze go wymieniłem na nowiutki ale zero efektu. Ikonka na przycisku świeci, jak go wcisnę nic się nie dzieje ale sam przycisk jakby działał bo kierunkowskazu z wciśniętym nie włączę. Same kierunki pojedynczo działają.
Co do skrzyni - w takim razie będę musiał tak zrobić, choć nie będzie to proste bo nie mam kanału :/ a jak sprawdzić poziom oleju w skrzyni? Bo tak myślę, skoro cieknie i to od nie wiadomo jak dawna, to może już jest mało i wypadałoby uzupełnić?
Co do skrzyni - w takim razie będę musiał tak zrobić, choć nie będzie to proste bo nie mam kanału :/ a jak sprawdzić poziom oleju w skrzyni? Bo tak myślę, skoro cieknie i to od nie wiadomo jak dawna, to może już jest mało i wypadałoby uzupełnić?
-
- Donator
- Posty: 257
- Rejestracja: 19 wrz 2015, 10:14
- Model: NB FL
- Wersja: Memories III
- Lokalizacja: Pruszków
Fifkers pisze:Jaka żarówka podświetla prędkościomierz w NBFL? To samo pytanie o przycisk podgrzewanych stołków?
12V W5W pod prędkościomierz oraz najmniejsze żarówki z wąsami jakie Ci się uda kupić do przycisków 1w, jak trafisz słabsze też dadzą radę