[połączony] Hamulce - problemy z eksploatacją i serwisem
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Donator
- Posty: 501
- Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: Katowice
Panowie,
NB 2000 1.6 - 99,9% są MB ale jeszcze zmierzę dla pewności. Chcę wymienić komplet przód/tył.
Co polecacie? Rozważam Zimmermany sportowe albo EBC Groove, ale póki co bardzie do Zimmermanów się skłaniam (Coat-z). Coś innego na tapetę warto wrzucić?
NB 2000 1.6 - 99,9% są MB ale jeszcze zmierzę dla pewności. Chcę wymienić komplet przód/tył.
Co polecacie? Rozważam Zimmermany sportowe albo EBC Groove, ale póki co bardzie do Zimmermanów się skłaniam (Coat-z). Coś innego na tapetę warto wrzucić?
- michalskorek
- Posty: 11
- Rejestracja: 06 lut 2017, 18:49
- Model: NB
- Wersja: Phoenix
mutra pisze:Zakładałem dzisiaj nowe przewody hamulcowe (czas przeszły niedokonany) Obrobiłem nakrętkę na przewodzie sztywnym z przodu. Nakrętka siedzi na miejscu. stary przewód został w miejscu - nic nie cieknie.
Co teraz? Jak wymienić ten element/naprawić, tak żeby można było zamontować nowy przewód hamulcowy?
Kolego najlepiej wziąć dwa młotki, jeden podkładasz z jednej strony nakrętki a drugim uderzasz od strony przeciwnej i tak w miarę możliwości wokół całej nakrętki. Penetrator nie zawsze usunie Ci całą rdzę. Czasem trzeba jej pomóc.
Tylko nie uderzaj za mocno, co by nie pokrzywić nakrętek.
Pozdrawiam
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
michalskorek pisze:mutra pisze:Zakładałem dzisiaj nowe przewody hamulcowe (czas przeszły niedokonany) Obrobiłem nakrętkę na przewodzie sztywnym z przodu. Nakrętka siedzi na miejscu. stary przewód został w miejscu - nic nie cieknie.
Co teraz? Jak wymienić ten element/naprawić, tak żeby można było zamontować nowy przewód hamulcowy?
Kolego najlepiej wziąć dwa młotki, jeden podkładasz z jednej strony nakrętki a drugim uderzasz od strony przeciwnej i tak w miarę możliwości wokół całej nakrętki. Penetrator nie zawsze usunie Ci całą rdzę. Czasem trzeba jej pomóc.
Tylko nie uderzaj za mocno, co by nie pokrzywić nakrętek.
Pozdrawiam
dzieki za poradę ale to był raczej ciężki przypadek. Skończyło się na wymianie wszystkich przewodów sztywnych i elastycznych.
Witam,
Gdyby komuś posypała się regulacja docisku ręcznego w NA/NB lub jej brakowało. Załączam zdjęcie i nr części koła zębatego, które służy do regulacji. Ja to właśnie przerabiam.
Gdyby komuś posypała się regulacja docisku ręcznego w NA/NB lub jej brakowało. Załączam zdjęcie i nr części koła zębatego, które służy do regulacji. Ja to właśnie przerabiam.
- Załączniki
-
- Regulacja docisku ręcznego NA i NB.jpg (27.99 KiB) Przejrzano 1881 razy
Panie i panowie, lewy tylny zacisk BB - jadąc ostatnio zatrzymałem się na światłach, patrzę w lusterko a tu dym. Zacisk się chyba lekko zapiekł i wyciekał płyn (stąd dym). Auto stoi u mechanika i usłyszałem że trzeba wymienić zacisk. Ale jak to tak to - 1300 zł OEM O.o
Jakieś rady? Gdzie zregenerować, albo gdzie kupić zestaw do regeneracji i jak to poprawnie wykonać? Help.
Jakieś rady? Gdzie zregenerować, albo gdzie kupić zestaw do regeneracji i jak to poprawnie wykonać? Help.
Silvan Miata


-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
stronę wcześniej masz film instruktażowyMojżesh pisze: ↑18 mar 2019, 14:18Panie i panowie, lewy tylny zacisk BB - jadąc ostatnio zatrzymałem się na światłach, patrzę w lusterko a tu dym. Zacisk się chyba lekko zapiekł i wyciekał płyn (stąd dym). Auto stoi u mechanika i usłyszałem że trzeba wymienić zacisk. Ale jak to tak to - 1300 zł OEM O.o
Jakieś rady? Gdzie zregenerować, albo gdzie kupić zestaw do regeneracji i jak to poprawnie wykonać? Help.

- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Ewentualnie za +/- 650pln po zwrocie starego zacisku masz nówkę sztukę zregenerowaną i gotową do montażu:
https://www.mx5parts.co.uk/rear-caliper ... -2883.html
https://www.mx5parts.co.uk/rear-caliper ... -2883.html
Dzięki pirul, ale chyba zrobię to w ostateczności. Ma ktoś może dla ułatwienia numer lub link do zestawu naprawczego do Big Brake? Wiem, Mutra podał, ale chyba jestem słaby w przeszukiwaniu Google i nigdzie nie widzę -.-
Edit: Carspeed pomógł. Skompletowali mi zestaw gumek plus tłoczek hamulca.
Edit: Carspeed pomógł. Skompletowali mi zestaw gumek plus tłoczek hamulca.
Silvan Miata


Panowie co lepiej zrobić, regenerować zaciski tylnie czy kupić nowe? Na alledrogo są jakieś zamienniki z NTY i cenowo wyjdzie bardzo podobnie. Wczoraj przy wymianie klocków mechanik nie był w stanie ich wymienić bo tak się zapiekł tłoczek i nie było możliwości ruszenia go. Wyglądają jak by od 100 lat ich nikt nie ruszał. Pacjent Nb 1.6 99r.
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Rapzone pisze: ↑04 wrz 2019, 12:12Panowie co lepiej zrobić, regenerować zaciski tylnie czy kupić nowe? Na alledrogo są jakieś zamienniki z NTY i cenowo wyjdzie bardzo podobnie. Wczoraj przy wymianie klocków mechanik nie był w stanie ich wymienić bo tak się zapiekł tłoczek i nie było możliwości ruszenia go. Wyglądają jak by od 100 lat ich nikt nie ruszał. Pacjent Nb 1.6 99r.
A mechanik użył śruby cofającej tłoczek czy próbował wcisnąć tłoczek na siłę?Rapzone pisze: ↑04 wrz 2019, 12:12Panowie co lepiej zrobić, regenerować zaciski tylnie czy kupić nowe? Na alledrogo są jakieś zamienniki z NTY i cenowo wyjdzie bardzo podobnie. Wczoraj przy wymianie klocków mechanik nie był w stanie ich wymienić bo tak się zapiekł tłoczek i nie było możliwości ruszenia go. Wyglądają jak by od 100 lat ich nikt nie ruszał. Pacjent Nb 1.6 99r.
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
jeżeli mechanizm tłoczka jest uszkodzony to regeneracja bedzie Cię pewnie kosztowała pewnie tyle co nowy zamiennik. Ja bym zdemontował zacisk, nalał przez otwór od śruby regulacyjnej nafty, oleju napędowego albo płynu hamulcowego i poczekał 24 godziny. Jak po takim zabiegu mechanizm dalej bedzie zapieczony to bym sobie odpuścił rgenerację i kupił nowe zaciski.