Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Jest to coś takiego:
Śrubą nr 2 blokujesz pozycję a jedynką kręcisz, aby zmniejszyć/zwiększyć naciąg. Pamiętaj też o dolnej śrubie alternatora, która dokręcona uniemożliwia ruszenie alternatora ręką, bo jak bez poluzowania jej zaczniesz kręcić śrubą nr 1 to zwyczajnie pęknie.
Nie wiązałbym wycieku płynu z luźnym alternatorem. Szukaj pękniętych elementów (przewód - normalne, zbiorniczek - raczej rzadko).
Śrubą nr 2 blokujesz pozycję a jedynką kręcisz, aby zmniejszyć/zwiększyć naciąg. Pamiętaj też o dolnej śrubie alternatora, która dokręcona uniemożliwia ruszenie alternatora ręką, bo jak bez poluzowania jej zaczniesz kręcić śrubą nr 1 to zwyczajnie pęknie.
Nie wiązałbym wycieku płynu z luźnym alternatorem. Szukaj pękniętych elementów (przewód - normalne, zbiorniczek - raczej rzadko).
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
rrutek pisze:Jest to coś takiego:
Śrubą nr 2 blokujesz pozycję a jedynką kręcisz, aby zmniejszyć/zwiększyć naciąg. Pamiętaj też o dolnej śrubie alternatora, która dokręcona uniemożliwia ruszenie alternatora ręką, bo jak bez poluzowania jej zaczniesz kręcić śrubą nr 1 to zwyczajnie pęknie.
Nie wiązałbym wycieku płynu z luźnym alternatorem. Szukaj pękniętych elementów (przewód - normalne, zbiorniczek - raczej rzadko).
rrutek
dzięki za info. A czy na zdjęciu nie jest przypadkiem ukazana pompa wspomagania i mechanizm naciągu paska pompy? Chyba, że te mechanizmy są takie same?
NB, 1/2NBFL, NC
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Jest, ale mechanizmy są praktycznie identyczne - długa śruba do regulacji + mała do blokady.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
-
- Donator
- Posty: 128
- Rejestracja: 09 lis 2016, 13:09
- Model: NB FL
- Wersja: Memories I
- Lokalizacja: Bialystok
Hej.
Poszukuję diagramu instalacji świateł przeciwmgłowych oraz opisu przewodów włącznika w NBfl.
(Chodzi mi o ten podwójny przód-tył, pojedyńczy udało mi się wyguglować)
Może komuś z kolegów udało się to odnaleźć.
Update:
Zaraz po zamieszczeniu tego posta udało mi się odnaleźć opis przewodów włącznika.
Nie sprawdziłem tego jeszcze, ale może się komuś przyda:
Mam nadzieję że to nie łamie w jakiś sposób regulaminu - jeżeli tak proszę o usuniecie/edycję posta.
Pozdrawiam
Poszukuję diagramu instalacji świateł przeciwmgłowych oraz opisu przewodów włącznika w NBfl.
(Chodzi mi o ten podwójny przód-tył, pojedyńczy udało mi się wyguglować)
Może komuś z kolegów udało się to odnaleźć.
Update:
Zaraz po zamieszczeniu tego posta udało mi się odnaleźć opis przewodów włącznika.
Nie sprawdziłem tego jeszcze, ale może się komuś przyda:
GarethRamsay
OK, some progress. I have spoken with Roadster Robbie who has been a great help at sorting out the wiring for this dual plug and some details on how it works.
The on/off switch is for the rear fogs and this has a bulb in it to tell you it is switched on. The other push-button switch is for the rear fog light and this is indicated (as mentioned in a previous post) in the instrument cluster when on. At the back of the plug there are the following pins (as you are looking at it):
1 _ _ _ _ 2
3 4 5 6 7 8
These correspond to the following Mk2.5 wire colours and functions:
1 - Grey/Red: illumination for dashboard instruments
2 - Red/Black: illumination for dashboard instruments
3 - Green/Yellow: this is to power the bulb in the switch to tell you the front fogs are on
4 - Black: earth for the front fog switch
5 - Blue: this is 'live' when the switch is 'on' and goes to the front fog light relay
6 - Yellow/Red: this 'live' when the switch is on and goes to the rear fog lamp control unit
7 - Black: earth for rear fog light switch
8 - unused
The rear fog is controlled by the rear fog light control unit (possibly a latch relay type unit, similar to that which Wayne has indicated). This unit keeps power to the lamp when receiving a single signal from the switch and will cut it after receiving another. I think with the latch relay, a similar system could be retrofitted into any car using the dual plug. Power will have to be found to power the relay and a connection will have to be made with the fog light pin in the instrument cluster, to light it up when the switch is on.
Thanks everyone,
Gareth
Mam nadzieję że to nie łamie w jakiś sposób regulaminu - jeżeli tak proszę o usuniecie/edycję posta.
Pozdrawiam
Wczoraj po chyba 6 latach leżakowania w piwnicy wyciągnąłem webasto. Podłączyłem i okazało się, że działa
Model to Webasto BW50. Skoro działa, to trzeba zrobić z niego użytek
Ogólnie chyba wszystko jest dla mnie jasne z jednym wyjątkiem. Model BW50 podobno nie posiada pompki paliwa i wpina się go w powrót. Faktycznie na obudowie są dwa wejścia oznaczone strzałkami. Pytanie brzmi, gdzie to w NA wpiąć, żeby nic nie popsuć? 

Model to Webasto BW50. Skoro działa, to trzeba zrobić z niego użytek


Wymieniał ktoś w ostatnim czasie może poszycie dachu w Firmie TapVid w okolicach Lublina bo czytałem wątek z 2010 roku i opinie byly różne jestem tam ustawiony na
piątek i 5 h drogi przede Mną! Więc wolę zapytać? 


Panowie pomozecie w sobotę jadę wymieniać dach a obecnie mam stelaż z NA a oryginalnie miałem z NB i muszę założyć Stary z NB Ale nie wiem gdzie były orginalnie te pasy były zamontowane ? Może ktoś by mi zrobił zdjęcie w środku? 

- Załączniki
-
- 20171019_180242.jpg (804.4 KiB) Przejrzano 2039 razy
-
- 20171019_180250.jpg (921.79 KiB) Przejrzano 2039 razy
NB 1.8 2000r. - auto na wolnych obrotach (cieply czy zimny) ładuje tylko ok 12.5V, za to od 1200rpm w gore ładuje juz 14.9V - 15V.
Alternator dead? miał ktoś taki przypadek?
Alternator dead? miał ktoś taki przypadek?
NB'00 - było
NB'00 NR-Limited - jest
Abbey Motorsport
NB'00 NR-Limited - jest
Abbey Motorsport
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1665
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
pirul pisze:Czy są jakieś znaczące różnice w skrzyniach 5b pomiędzy NA/NB, 1.6/1.8? Zakładam, że mogą się różnić przełożeniami, czy tak rzeczywiście jest? Czym jeszcze się różnią?
Dla 5b nie ma większych różnic, 6b da się włożyć do NA w miejsce 5b.
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
dużo zależy jakie masz te letnie. jezeli masz w miare miekka mieszanke to powinny trzymac bez problemu. ja u siebie zauwazylem spadek przyczepnosci jak temperatjra jest ponizej 10stopniTerminatorPi pisze:Głupie pytanie - przy założeniu niejeżdżenia po śniegu/soli, czyli jeszcze na kawałek zimniejszej jesieni, rozglądać się za zimówkami, czy da radę w miare bezpiecznie prześmigać na letnich?
Koledzy i koleżanki co to za przewód? Cieknie z niego płyn chłodzący. Znajduje się po prawej stronie, od góry go nie widać.
NB 1.8
NB 1.8
- Załączniki
-
- 20171015_223147.jpg (294.44 KiB) Przejrzano 1906 razy
-
- 20171015_223201.jpg (988.21 KiB) Przejrzano 1906 razy
- SponeR
- Posty: 1098
- Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
- Model: NA
- Wersja: ultra old
- Lokalizacja: Piasecziusets
KonradPLN pisze:Koledzy i koleżanki co to za przewód? Cieknie z niego płyn chłodzący. Znajduje się po prawej stronie, od góry go nie widać.
NB 1.8
rureczka do podgrzewania przepustnicy/dolotu
ja bym uciał ten króciec w kształcie L, kupił metr wężyka w norauto itp. i podłączył

MIATA nim jak szatan


-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
SponeR pisze:KonradPLN pisze:Koledzy i koleżanki co to za przewód? Cieknie z niego płyn chłodzący. Znajduje się po prawej stronie, od góry go nie widać.
NB 1.8
rureczka do podgrzewania przepustnicy/dolotu
ja bym uciał ten króciec w kształcie L, kupił metr wężyka w norauto itp. i podłączył
mówimy o tym króćcu (kroćcu

- SponeR
- Posty: 1098
- Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
- Model: NA
- Wersja: ultra old
- Lokalizacja: Piasecziusets
mutra pisze:mówimy o tym króćcu (kroćcu)
tak dokładnie
wchodzi na termostat
można uciąć na wprost i dać dłuższy wezyk od przodu
mozna zdjąć i zaspawać (ale rurka jest cieńka) tylko będziesz potrzebował nową uszczelkę bo stara się rozleci na 100%
- Załączniki
-
- Coolant temps.jpg (176.85 KiB) Przejrzano 2967 razy
MIATA nim jak szatan


- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1665
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
mutra pisze:dużo zależy jakie masz te letnie. jezeli masz w miare miekka mieszanke to powinny trzymac bez problemu. ja u siebie zauwazylem spadek przyczepnosci jak temperatjra jest ponizej 10stopniTerminatorPi pisze:Głupie pytanie - przy założeniu niejeżdżenia po śniegu/soli, czyli jeszcze na kawałek zimniejszej jesieni, rozglądać się za zimówkami, czy da radę w miare bezpiecznie prześmigać na letnich?
Fabryczne z ND, czyli bodajże Potenza S001
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
TerminatorPi pisze:mutra pisze:dużo zależy jakie masz te letnie. jezeli masz w miare miekka mieszanke to powinny trzymac bez problemu. ja u siebie zauwazylem spadek przyczepnosci jak temperatjra jest ponizej 10stopniTerminatorPi pisze:Głupie pytanie - przy założeniu niejeżdżenia po śniegu/soli, czyli jeszcze na kawałek zimniejszej jesieni, rozglądać się za zimówkami, czy da radę w miare bezpiecznie prześmigać na letnich?
Fabryczne z ND, czyli bodajże Potenza S001
ciężko mi coś Ci doradzić bo nigdy nie jeździłem na tych oponach a w internetach nie znalazłem konkretnych informacji na temat twardości mieszanki. Wydaje mi się, że większych problemów nie powinieneś mieć dopóki temperatury są na plusie o ile będziesz pamiętał że opona może miec mniejszą przyczepność.