spadek mocy przy wysokich obrotach
na podstawie wykresu z hamowni
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
w ostatni weekend udalo mi sie zhamowac autko.
jest to seria tyle ze ma stozek i jakis tlumik nieprzelotowo z dwoma rurami zamontowany przez poprzedniego wlasciciela.
maks moc wyszla 139 koni a maks moment 158Nm. nie wiem jak moment ma sie do danych katalogowych ale jesli chodzi o konie to zjadlo ich 8. jednak nie tym sie przejalem.
otoz mialem dwa pomiary i za pierwszym razem przy wysokich obrotach nieoczekiwanie zaczely spadac moment i moc...
czym to moze byc spowodowane? jak juz pisalem mam wrazenie ze cos mi pompa paliwa chrobocze ale to chyba nie to...
i jeszcze pytania teoretyczne. jakim cudem podawana jest moc na silniku skoro pomiar jest tak naprawde na kolach? i czy kola o mniejszej srednicy niz w serii daja lepszy moment/moc na hamowni?
[edit]
zgodnie z danymi katalogowymi powinno byc:
Maksymalny moment obrotowy: 162 Nm przy 4000 obr./min.
Moc maksymalna: 146 KM
maks moment wyszedl mi 158 przy 5100 obr/min - czyzby wina stozka ze sie troche przesunal w prawo?
ah i przy ilu obrotach zmieniaja sie fazy w rozrzadzie?
jest to seria tyle ze ma stozek i jakis tlumik nieprzelotowo z dwoma rurami zamontowany przez poprzedniego wlasciciela.
maks moc wyszla 139 koni a maks moment 158Nm. nie wiem jak moment ma sie do danych katalogowych ale jesli chodzi o konie to zjadlo ich 8. jednak nie tym sie przejalem.
otoz mialem dwa pomiary i za pierwszym razem przy wysokich obrotach nieoczekiwanie zaczely spadac moment i moc...
czym to moze byc spowodowane? jak juz pisalem mam wrazenie ze cos mi pompa paliwa chrobocze ale to chyba nie to...
i jeszcze pytania teoretyczne. jakim cudem podawana jest moc na silniku skoro pomiar jest tak naprawde na kolach? i czy kola o mniejszej srednicy niz w serii daja lepszy moment/moc na hamowni?
[edit]
zgodnie z danymi katalogowymi powinno byc:
Maksymalny moment obrotowy: 162 Nm przy 4000 obr./min.
Moc maksymalna: 146 KM
maks moment wyszedl mi 158 przy 5100 obr/min - czyzby wina stozka ze sie troche przesunal w prawo?
ah i przy ilu obrotach zmieniaja sie fazy w rozrzadzie?
- Załączniki
-
- MX5hamowanie.png (10.82 KiB) Przejrzano 6789 razy
Ostatnio zmieniony 22 cze 2009, 17:52 przez blaise, łącznie zmieniany 2 razy.
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
blaise pisze:jakim cudem podawana jest moc na silniku skoro pomiar jest tak naprawde na kolach?
+1. Zawsze mnie to ciekawiło, skąd oni biorą te dane. Dodają jakiś % do rwhp?
I know I get a lot of stick from the other two idiots about thinking this, but the MX-5 is a car that smiles when you drive it. It wants to be driven, in the way that those husky dogs actually enjoy pulling sledges. - James May
jesliby dodawalo jakis % tzn ze pomiary nie bylyby super dokladne. bo pewnie kazde autko ma inne straty... a typek sie chwalil ze jego hamowania ma blad na 300konnym aucie ok 5koni w porownaniu do najbardziej dokladnej hamowni w polsce. a te 5koni to moze byc kwestia temperatury powietrza 

"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
To jest moc na silniku według normy - hamowania oblicza straty i przelicza w ten sposób moc. Jak patrzę na ten super profesjonalny wykres - to na Twoim miejscu zhamowałbym auto gdzie indziej...
Zresztą, wydaje mi się, że auto po prostu nie zostało zhamowane do końca obrotów i stąd ten spadek. Na drodze czujesz jakiś spadek powyżej 6900 RPM?
P.S. - Co to za hamownia?
Zresztą, wydaje mi się, że auto po prostu nie zostało zhamowane do końca obrotów i stąd ten spadek. Na drodze czujesz jakiś spadek powyżej 6900 RPM?
P.S. - Co to za hamownia?
blaise pisze:otoz mialem dwa pomiary i za pierwszym razem przy wysokich obrotach nieoczekiwanie zaczely spadac moment i moc...
czym to moze byc spowodowane? jak juz pisalem mam wrazenie ze cos mi pompa paliwa chrobocze ale to chyba nie to...
Nie nagrzali porządnie silnika

blaise pisze:maks moment wyszedl mi 158 przy 5100 obr/min - czyzby wina stozka ze sie troche przesunal w prawo?
Masz sam stożek na standardowej rurze dolotu, czy wymieniłeś też całą rurę ? Tak czy inaczej, po wywaleniu seryjnego dolotu cierpi moment w dolnym zakresie...
blaise pisze:ah i przy ilu obrotach zmieniaja sie fazy w rozrzadzie?
przy róznych



Pozdr
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
mam stozek podlaczony do seryjnego dolotu takze chyba moment nie cierpi... co najwyzej moze zyskac
silnik byl bardzo dobrze rozgrzany po kilku przejazdach na torze.
ale ostatnio na zlocie ktos mi uzmyslowil ze moze ten spadek moglby byc spowodowany starymi swiecami i kablami... co myslicie? ja od momentu kupna ich nie zmienialem a pewnie pierwszy wlasciciel tez tego nie zrobil...
co do wczesniejszych pytan byla to przenosna hamownia (podobno bardzo dokladna), bylo robione do odcinki. kola mniejsze niz w serii (czy ma to jakies znaczenie?).
na tym wykresie grubsza linia jest drugi pomiar a ciensza pierwszy pomiar. i widac ze przy pierwszym pomiarze juz przy 6100 nagle spadla moc.
w trakcie jazdy tego raczej nie czuje. (przypuszczam ze czasem jest dobrze a czasem spada z jakiegos powodu).

silnik byl bardzo dobrze rozgrzany po kilku przejazdach na torze.
ale ostatnio na zlocie ktos mi uzmyslowil ze moze ten spadek moglby byc spowodowany starymi swiecami i kablami... co myslicie? ja od momentu kupna ich nie zmienialem a pewnie pierwszy wlasciciel tez tego nie zrobil...
co do wczesniejszych pytan byla to przenosna hamownia (podobno bardzo dokladna), bylo robione do odcinki. kola mniejsze niz w serii (czy ma to jakies znaczenie?).
na tym wykresie grubsza linia jest drugi pomiar a ciensza pierwszy pomiar. i widac ze przy pierwszym pomiarze juz przy 6100 nagle spadla moc.
w trakcie jazdy tego raczej nie czuje. (przypuszczam ze czasem jest dobrze a czasem spada z jakiegos powodu).
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
blaise pisze:starymi swiecami i kablami... co myslicie? ja od momentu kupna ich nie zmienialem a pewnie pierwszy wlasciciel tez tego nie zrobil...
Jak świece nigdy nie były zmieniane to je wymień od razu i bez zastanawiania


Kable zapłonowe w NBfl są szczątkowe (cewki pół-copy montowane na pokrywie zaworów) i nie zużywają się tak szybko jak w NA/NB. Ostatnio mierzyłem swoje i po przebiegu prawie 100 tysięcy nadal trzymają parametry w normie...
Pozdr
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
a czym mozna zmierzyc czy kable trzymaja parametry?
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
blaise pisze:a czym mozna zmierzyc czy kable trzymaja parametry?
Wystarczy zmierzyć rezystancję, przy mniej więcej 20 stopniach kabel od 1 cylindra (długi) powinien mieć 5-13 kohm, od 3 cylindra (krótki) 1,5-4 kohm. Jak na zimno nie mieści się w tym zakresie wymieniasz i tyle.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
dzis wymienilem swiece. pierwszy raz w zyciu to robilem i ok 40min mi to zajelo. stare swiece mialy jakis dziwny osad na koncowkach i takie jakby lekko spalone na bialych czesciach.
kable maja rezystancje 3 kohmy i 9kohmow takze w zakresie.
jeszcze nie jezdzilem ale autko odpala
zobaczymy czy bedzie jakas odczuwalna roznica w jezdzie.
kable maja rezystancje 3 kohmy i 9kohmow takze w zakresie.
jeszcze nie jezdzilem ale autko odpala

"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
W niedzielę wymieniałem świece u Lilki w samochodzie. Pomijając rzeźbę z usuwaniem kawałka starej fajki od przewodu wysokiego napięcia, który utkwił na najdalszej (jakżeby inaczej
) świecy, to co wyciągnąłem było podobnie urodziwe.
[url=http://www.imagehosting.com/]
[/url]

[url=http://www.imagehosting.com/]

odczules jakas zmiane w jezdzie po zmianie swiec?
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
Książkowo - być może, w każdym razie "zająknięcia" na wolnych obrotach zniknęły bez śladu, i o to z grubsza chodziło.
Niewielką. Tydzień wcześniej wymieniłem kable, wtedy poprawiła się płynność reakcji na gaz na niskich obrotach; zmiana świec dała właściwie tylko ładną równą pracę na biegu jałowym. Wydajnościowo bez różnicy, przyciśnięta wyrywa do przodu tak samo radośnie jak wcześniej.
blaise pisze:odczules jakas zmiane w jezdzie po zmianie swiec?
Niewielką. Tydzień wcześniej wymieniłem kable, wtedy poprawiła się płynność reakcji na gaz na niskich obrotach; zmiana świec dała właściwie tylko ładną równą pracę na biegu jałowym. Wydajnościowo bez różnicy, przyciśnięta wyrywa do przodu tak samo radośnie jak wcześniej.