Problem ze skrzypiącym kołem

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Krzywyyy
Posty: 7
Rejestracja: 04 kwie 2016, 20:09
Model: NB
Wersja: Memories

07 maja 2016, 19:57

Witam,
Problem polega na tym, że gdy jadę słychać jak koło trze mi w pewnym miejscu. Jest to krótkie tarcie co obrót koła zawsze w tym samym miejscu. Gdy hamuje tarcie staje się głośniejsze. Brzmi to jakby ktoś zgrzytał zębami. Myślałem początkowo, że może być to spowodowane krzywą tarczą, jednak po wymianie tarcz oraz klocków tarcie nadal występuje. Podniosłem auto i obracałem kołem i zgrzytanie słychać przez jakieś 15/20 stopni podczas obrotu, niestety nie byłem w stanie zlokalizować problemu. Czy wiecie co mogłoby to być? Mx-5 mam krótko, możliwe że była wcześniej lekko uderzona od boku przez co jakiś element się skrzywił i zgrzyta przy każdym obrocie. Miał ktoś podobny problem lub ma jakieś pomysły co to może być? Dotyczy to tylko lewego tylnego koła.
Awatar użytkownika
karol88
Posty: 255
Rejestracja: 16 maja 2014, 9:58
Model: NB
Lokalizacja: Koszalin

07 maja 2016, 21:06

Nie wiem o jaki zgrzyt chodzi, ale może tarcza haczy o tą metalową osłonę za tarczą. Wtedy wystarczy ją tylko podgiąć.
Awatar użytkownika
polokokt
Donator
Donator
Posty: 1234
Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: WL

07 maja 2016, 21:11

też od razu pomyślałem, o tej osłonie blaszanej tarczy od tyłu. Może ktos puknął ją przy jakiejś okazji i się podgięła.
Felga od zacisku jest dosyć daleko? Nie ma obaw że może delikatnie wktórymś miejscu przytrzeć?

Jeśłi nie ta blaszana osłona. Tarcza nie trze o zacisk/jarzmo od hamulcy. Felga nie trze o zacisk hamulcowy. To właściwie na zewnątrz chyba nie ma co już obcierać. Zostaje coś w środku.
Krzywyyy
Posty: 7
Rejestracja: 04 kwie 2016, 20:09
Model: NB
Wersja: Memories

07 maja 2016, 21:28

No właśnie ciężko stwierdzić czy jest to konketnie przy tarczy czy gdzieś dalej. W sumie nie sprawdzałem tarczy i metalowej osłony ale wydaje mi się, że dźwięk bylby inny i przede wszystkim nie trze przez cały obrót tylko przez krótki kawałek.
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

07 maja 2016, 21:30

Mialem podobna akcje przy krzywej piascie
Krzywyyy
Posty: 7
Rejestracja: 04 kwie 2016, 20:09
Model: NB
Wersja: Memories

12 maja 2016, 13:46

To chyba jedyne co by zostalo. Rozumiem, ze do wymiany jest piasta wraz z lozyskiem? I czy mozna wymienic jedna czy z dwoch stron od razu?
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

12 maja 2016, 14:02

Z tyłu masz piastę i łożysko jako dwa odrębne elementy.
ODPOWIEDZ