Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Kupowałem miesiąc temu - 55zl / sztuka. Po prostu moim zdaniem czas jaki wkładasz w wymianę tych uszczelniaczy kosztuje więcej niż różnica między uszczelkami OEM a zamiennikami - oczywiscie zakładając, że robisz to sam. Jak dorzucisz do tego robocizne mechanika, że już w ogóle różnica jest śmieszna.
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
To uszczelniacze wałków. Jest jeszcze uszczelniacz wału, piszę o komplecie 3 (2x wałki + 1x wał), bo inaczej niż wszystkich 3 nie ma sensu wymieniać.Ciap pisze:Kupowałem miesiąc temu - 55zl / sztuka.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Dokładnie, chcę zrobić wszystkie na wyciągniętym silniku także dochodzi jeszcze tylny wału oraz skrzyni. Przepustnice też mam założoną na kleju bo nie miałem uszczelki także wchodzi komplet. Dla bezpieczeństwa chcę też wymienić korki plaszcza wodnego bloku. Robi się niemała suma i dlatego pytam jak to z tym jest i czy takie simmeringi na walkach różnią się aż tak jakością między OE a znanej firmy jak Corteco? Carspeed zaproponowal mi wybor miedzy "OE Mazda" a tansze "Japan OEM"(?). W intercars sa reinz i corteco.
misiekrk pisze:Dla bezpieczeństwa chcę też wymienić korki plaszcza wodnego bloku.
Ile było przypadków na forum, żeby komuś zaczęły same z siebie cieknąć?
misiekrk pisze:jakością między OE a znanej firmy jak Corteco?
Napiszę, że dobry zamiennik jest ok, ale zaraz wszyscy będę chcieli mnie zjeść.
Np. Uszczelniacz wałka rozrządu Reinza kosztuje 35pln w IC i to jest rozsądne minimum.
-
- Donator
- Posty: 1269
- Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
- Model: NA
- Wersja: Eunos
- Lokalizacja: Bristol
Mnie sie rozciekla miata na korku wlasnie, przy wymianie wdaliwego wymienilem pozostale i byly praktycznie skorodowane na wskros ta usterka doprowadzila mnie do przegrzania silnika i upieczenia pierscieni. Auto jezdzilo zawsze na dobrym plynie co wynika z historii serwisowych.
Taka sytuacja z dnia dzisiejszego:



Zaniepokoił mnie ten ślad na szybie i jak widać na zdjęciach zrobiło się kuku. Koncepcję ogólną mam taką:
kupić klej do szyb (Wurth ?), wyczyścić szybę i uszczelkę, zaaplikować klej w "rynienkę" uszczelki (fot. 3) i skleić na nowo. Wystarczy? Ktoś już robił coś takiego? Szukając po tagach "uszczelka" i "szyba" nie natrafiłem.



Zaniepokoił mnie ten ślad na szybie i jak widać na zdjęciach zrobiło się kuku. Koncepcję ogólną mam taką:
kupić klej do szyb (Wurth ?), wyczyścić szybę i uszczelkę, zaaplikować klej w "rynienkę" uszczelki (fot. 3) i skleić na nowo. Wystarczy? Ktoś już robił coś takiego? Szukając po tagach "uszczelka" i "szyba" nie natrafiłem.
Cześć, czy ktoś mógłby podesłać zdjęcie/numer/gdzie kupić spinki nadkola NA (pewnie NB to samo)? Mam same osłony i czymś trzeba je spiąć z nadkolem. W internecie i Intercarsie jest troszkę burdel na ten temat, najlepsze info będzie od Was.
Pozdrawiam!
Pozdrawiam!
- Rudy
- Donator
- Posty: 666
- Rejestracja: 27 mar 2015, 17:24
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary I
- Lokalizacja: Szczecin, Sandnes
Mysle o centralnym sterowanym z pilota + otwieranie bagaznika. Ktos cos poleci do NB? Bylbym wdzieczny za konkretne linki 

SMERFETA<----------
Red Bitch <------------------- Była...
SMERFETA TWIN<----------
Miata to nie auto, to stan umysłu...
Red Bitch <------------------- Była...
SMERFETA TWIN<----------
Miata to nie auto, to stan umysłu...
- Rudy
- Donator
- Posty: 666
- Rejestracja: 27 mar 2015, 17:24
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary I
- Lokalizacja: Szczecin, Sandnes
No wlasnie wolalbym gotowy zestaw z silownikami. Moze gdzie jest taki
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
SMERFETA<----------
Red Bitch <------------------- Była...
SMERFETA TWIN<----------
Miata to nie auto, to stan umysłu...
Red Bitch <------------------- Była...
SMERFETA TWIN<----------
Miata to nie auto, to stan umysłu...
Najpier sprawdź, czy nie masz siłowników już w drzwiach zamontowanych fabrycznie...
Ja miałem i tylko jeden, do bagażnika musiałem dokupić. Koszt 50 zł...
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Ja miałem i tylko jeden, do bagażnika musiałem dokupić. Koszt 50 zł...
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
- Rudy
- Donator
- Posty: 666
- Rejestracja: 27 mar 2015, 17:24
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary I
- Lokalizacja: Szczecin, Sandnes
A no wlasnie w drzwiach chyba sa bo przeciez centralny jest tylko bez pilota
Czyli potrzebowalbym centralke plus dodatkowy silownik do klapy...
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
SMERFETA<----------
Red Bitch <------------------- Była...
SMERFETA TWIN<----------
Miata to nie auto, to stan umysłu...
Red Bitch <------------------- Była...
SMERFETA TWIN<----------
Miata to nie auto, to stan umysłu...
- crazydunky
- Posty: 229
- Rejestracja: 25 maja 2009, 20:33
- Model: Inny
- Lokalizacja: Łódź
Takie rdzawe pytanie.
Zg jest na nadkola do Nb, a co z progami?
Przeszczep czy da się je gdzieś dorwać? Na klokkerholm są widoczne
Zg jest na nadkola do Nb, a co z progami?
Przeszczep czy da się je gdzieś dorwać? Na klokkerholm są widoczne
Per aspera
Ad astra
Ad astra
Rudy pisze:A no wlasnie w drzwiach chyba sa bo przeciez centralny jest tylko bez pilotaCzyli potrzebowalbym centralke plus dodatkowy silownik do klapy...
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
Remotronix w szczecinie koło starej cegielni kilka szczecińskich miat śmiga z ich alarmem i centralnym

- Rudy
- Donator
- Posty: 666
- Rejestracja: 27 mar 2015, 17:24
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary I
- Lokalizacja: Szczecin, Sandnes
I takiej odpowiedzi szukalem [THUMBS UP SIGN]
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
SMERFETA<----------
Red Bitch <------------------- Była...
SMERFETA TWIN<----------
Miata to nie auto, to stan umysłu...
Red Bitch <------------------- Była...
SMERFETA TWIN<----------
Miata to nie auto, to stan umysłu...
Rudy pisze:A no wlasnie w drzwiach chyba sa bo przeciez centralny jest tylko bez pilotaCzyli potrzebowalbym centralke plus dodatkowy silownik do klapy...
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
Dlatego proponuję zakup u Brożyna. Pewni, tani i oryginał

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Mam mały problem, stukotanie metal o metal, zazynanie albo coś takiego jak z niskich obrotów daje gaz i jak spadają obroty ale jak wcisne sprzęgło to uustaj, co to mmoże być? Może za rzadki olej w skrzyni?
Aha, jak dodaje gazu na wciśnięciu sprzęgle to nic nie slychac
Aha, jak dodaje gazu na wciśnięciu sprzęgle to nic nie slychac
Mx-5 NB 1.6 Evolution Orange - Pomarańczka
Mx-5 NB 1.6 MMC Spec - Gruz
Mx-5 NB 1.6 MMC Spec - Gruz
Galazka pisze:Mam mały problem, stukotanie metal o metal, zazynanie albo coś takiego jak z niskich obrotów daje gaz i jak spadają obroty ale jak wcisne sprzęgło to uustaj, co to mmoże być? Może za rzadki olej w skrzyni?
Aha, jak dodaje gazu na wciśnięciu sprzęgle to nic nie slychac
A łożysko oporowe jeszcze żyło jak składałeś skrzynię?
Nowe dałem, tydzień temu więc odpada
Osłony z wydechu też zdjalem, ale jakby to były osłony to na wcisnietym sprzęgle i gazowaniu też by walilo
Osłony z wydechu też zdjalem, ale jakby to były osłony to na wcisnietym sprzęgle i gazowaniu też by walilo
Mx-5 NB 1.6 Evolution Orange - Pomarańczka
Mx-5 NB 1.6 MMC Spec - Gruz
Mx-5 NB 1.6 MMC Spec - Gruz
Galazka pisze:Nowe dałem, tydzień temu więc odpada
Osłony z wydechu też zdjalem, ale jakby to były osłony to na wcisnietym sprzęgle i gazowaniu też by walilo
Ten dźwięk miałeś od początku po złożeniu skrzyni czy pojawił się teraz? Jakiej firmy to łożysko?
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Galazka pisze:stukotanie metal o metal, zazynanie
Doprecyzuj, nagraj dźwięk, bo "zarzynanie" i "stukotanie metal o metal" to przynajmniej dla mnie dwa różne dźwięki. Aczkolwiek i tak chyba najlepiej zaprowadzić auto do mechanika, który Ci robił sprzęgło, bo w najlepszym przypadku mowa o źle ustawionym PPFie.
Ostatnio zmieniony 21 kwie 2016, 11:51 przez rrutek, łącznie zmieniany 1 raz.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Łożysko OEM. Od początku było tylko mniej niz teraz. Jak smienialem skrzynie 2 lata temu to tteż coś takiego było i zmieniłem olej na bardziej gęsty i trochę pomogło i myślałem że reszta to osłony i może faktycznie tak było bo po zdjęciu osłony (od razu po założeniu skrzyni w tym roku) tylko na 4 biegu było słychać,ale teraz to na każdym to słychać i nie wiem czy to może być wina oleju
Mx-5 NB 1.6 Evolution Orange - Pomarańczka
Mx-5 NB 1.6 MMC Spec - Gruz
Mx-5 NB 1.6 MMC Spec - Gruz
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Niestety nie wiem, 50/50 szans.
Ruszałeś wydech ostatnio w końcu? Bo pamiętam, że Ci osłony brzęczały, może masz wydech przy samej skrzyni i przy największych wibracjach uderza Ci z dużą częstotliwością o skrzynię.
Ruszałeś wydech ostatnio w końcu? Bo pamiętam, że Ci osłony brzęczały, może masz wydech przy samej skrzyni i przy największych wibracjach uderza Ci z dużą częstotliwością o skrzynię.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM