słabe grzanie

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

30 gru 2014, 3:22

Yogi pisze:I leci chłodne powietrze, a ciepłe jest tylko na ustawieniu maksymalnym czerwonego zakresu.

Zdejmij cięgno, ustaw pozycję ręką i zobacz jakie powietrze wtedy leci. Potem je załóż i zobacz jak się zachowuje przy regulacji pokrętłem ewentualnie skoryguj położenie cięgna.

Yogi pisze:Co jest takiego charakterystycznego w płynie który posiada dolany "uszczelniacz"?

Płyn w układzie ma być przejrzysty. Jak pływa w nim brud, plastelina albo inne błoto to oznacza że układ jest niesprawny.

Yogi pisze:Węże są gorące te na gorze i na dole z tyłu silnika też,

Uruchom silnik na zimno i w miarę nagrzewania sprawdź czy równo z nagrzewaniem się silnika rośnie temperatura dopływu do nagrzewnicy. Jeśli nie to jest niedrożna. Jednocześnie górna rura od chłodnicy powinna pozostać kompletnie zimna aż do pełnego nagrzania się silnika. Jak puszcza ciepły płyn wcześniej to znaczy że termostat się nie domyka. Można też podłaczyć OBD podczas jazdy i sprawdzić temperaturę. Jak spada poniżej 90 stopni (ewentualnie poniżej 80 przy "zimnym" termostacie) to jak wyżej, nie domyka się i do wymiany.

Zakładam, że nie masz LPG i wklejonego w obieg nagrzewnicy podgrzewania reduktora gazu, bo w takim przypadku mogą być jeszcze inne powody...

Yogi pisze:Albo zastosowanie plukanki układu chłodzenia

To akurat jeszcze nikomu nie zaszkodziło, bo większość emiksów ma układ chłodzenia w bardziej lub mniej opłakanym stanie. Tyle że to operacja trochę nie na obecne warunki pogodowe :D

Dżunior pisze:Nie wiem jak rozwiązana jest regulacja linek przy panelu sterującym, ale od tego miejsca zacząłbym poszukiwanie, skoro ciepłe powietrze pojawia się dopiero przy skrajnym położeniu pokrętła i niejako "brakuje skali".

Przy panelu z tego co pamiętam nie ma żadnej regulacji. Wyregulować można od strony nagrzewnicy pancerz linki jest do niej mocowany za pomocą sprężystej "łapki", wsadzić go można właściwie w dowolnej pozycji, bliżej lub dalej co przenosi się bezpośrednio na zakres przesuwania się końcówki linki.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

30 gru 2014, 12:25

majkel, gdybym był adminem, już bym Ci zmienił nicka na "chodząca encyklopedia" :D
Yogi
Posty: 406
Rejestracja: 10 maja 2014, 8:26
Lokalizacja: EL

30 gru 2014, 12:33

Dżunior pisze:Uszczelniacze pozostawiają w układzie chłodzenia osady wtóre wyglądają jak gęsta kasza manna lub coś o konsystencji galarety.


nie mam nic podobnego ani w zbiorniczku ani pod korkiem

Płyn w układzie ma być przejrzysty. Jak pływa w nim brud, plastelina albo inne błoto to oznacza że układ jest niesprawny.


idealnie czysty nie jest ale nie ma w nim błota, plasteliny czy tym podobnych
żeby był elegancki musiałbym pewnie użyć płukanki i przepłukać układ ze 2 razy bo tutaj nie idzie spuścić całego płynu z układu (np z bloku silnika)

Uruchom silnik na zimno i w miarę nagrzewania sprawdź czy równo z nagrzewaniem się silnika rośnie temperatura dopływu do nagrzewnicy. Jeśli nie to jest niedrożna. Jednocześnie górna rura od chłodnicy powinna pozostać kompletnie zimna aż do pełnego nagrzania się silnika. Jak puszcza ciepły płyn wcześniej to znaczy że termostat się nie domyka.


tak dokładnie nie macałem

a lpg nie mam

zobaczę dalej co się będzie działo i będę opisywał...
dzięki za pomoc
Obrazek nbfl 1.8 sportive
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

30 gru 2014, 14:11

majkel pisze:To akurat jeszcze nikomu nie zaszkodziło, bo większość emiksów ma układ chłodzenia w bardziej lub mniej opłakanym stanie. Tyle że to operacja trochę nie na obecne warunki pogodowe


Piotrkowi na Debrznie zaszkodziło :P

Anyway, jakby kto chciał obrazkowo, to po zdjęciu schowka chodzi o tą wahjchę:

Obrazek

Tą blaszkę pod strzałeczką się odgina, przesuwa kabelek do przodu lub tyłu i dogina z powrotem.
Taki mod trzeba 2x do roku wykonać jak się jeździ caly czas :)
Yogi
Posty: 406
Rejestracja: 10 maja 2014, 8:26
Lokalizacja: EL

31 gru 2014, 14:40

no i chyba udało się
spuściłem kolejny raz wodę ale już na letnim (nie na ciepłym silniku) silniku tak jak wcześniej robiłem na wręcz gorącym przez co widać było uciekającą parę
zalałem znów wszystko i odpowietrzałem przez korek chłodnicy
po tym jak wydawało się już ok
odkręciłem zbiorniczek wyrównawczy dolałem płynu do poziomu max i uniosłem sam zbiornik na tyle na ile pozwolił mi wężyk
przy okazji rytmicznie ściskałem wąż wychodzący z chłodnicy....
po wszystkim wciągnęło około połowę płynu między poziomem min a max

ogrzewanie polepszyło się
już jest regulacja a nie działanie zero jedynkowe no i nagrzewanie samego silnika trochę polepszyło się

Edit
Dziś przy 5 st C i silnym wietrze
Bez nadmuchu
Regulacja temperatury 50/50
Wskazówka osiągnęła pion po 3,2km

Jazda spokojna na tym odcinku stałem 2x na światłach

Jednym słowem jest ok
Obrazek nbfl 1.8 sportive
vox
Posty: 886
Rejestracja: 21 paź 2007, 5:29
Model: NB
Lokalizacja: Branice opolskie

25 lis 2015, 20:57

Mój problem jest następujący:
ogrzewanie/nadmuch działa prawidłowo na szyby i nogi, natomiast jeśli włączę nadmuch na twarz, to przy takim samym ust. temp. i nawiewu leci mi w twarz zimne powietrze. I żeby było ciekawiej, to kiedy dam temp. na max, to zaczyna wiać ciepło, ale już przy częściowym ust. temp. znowu wieje zimnem.
Gdzie może być przyczyna :?:
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

26 lis 2015, 12:40

Kurak pisze:
majkel pisze:To akurat jeszcze nikomu nie zaszkodziło, bo większość emiksów ma układ chłodzenia w bardziej lub mniej opłakanym stanie. Tyle że to operacja trochę nie na obecne warunki pogodowe


Piotrkowi na Debrznie zaszkodziło :P

Anyway, jakby kto chciał obrazkowo, to po zdjęciu schowka chodzi o tą wahjchę:

Obrazek

Tą blaszkę pod strzałeczką się odgina, przesuwa kabelek do przodu lub tyłu i dogina z powrotem.
Taki mod trzeba 2x do roku wykonać jak się jeździ caly czas :)



Wydaje mi się, ze u mnie również grzanie słabo działa. W oplu czy w mojej byłej nbfl szybciej mi było ciepło niż w aktualnej NA.
W NA jak dam nadmuch na drugi stopień i ciepło na maksa to po ok 10-13 km leci letnie powietrze. Nie ma w ogóle opcji żeby na tym odcinku co go codziennie pokonuję było mi za gorąco. W nbflu maksymalnie w połowie drogi musiałem ogrzewanie przykręcić a tutaj cały czas ogrzewanie jest maks.
Zajrzałem za schowek i wygląda, że wszystko jest ok.
Ramię w pozycji zimnej:
Obrazek
Ramię w pozycji maks ciepło.
Obrazek

Dalej się w sumie nie da otworzyć.
Z tyłu widać pręt z gwintem. Od czego to jest?
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

26 lis 2015, 13:02

kammich pisze:W NA jak dam nadmuch na drugi stopień i ciepło na maksa to po ok 10-13 km leci letnie powietrze.
Letnie powietrze po 10-13km? :O W mojej NA (i podobnie było w NB) letnie powietrze leciało mi już po maksymalnie 2km jazdy miejskiej, a przy temperaturach plusowych nawet lekko ciepłe. Po ilu kilometrach dogrzewa Ci się silnik?
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

26 lis 2015, 13:08

Silnik się normalnie dogrzewa. Tutaj nie widzę żeby coś wolniej się grzało. W nbfl powietrze z nawiewów było mega ciepłe tutaj tak nie ma. Letnie leci dość szybko i tak już zostaje.
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

26 lis 2015, 13:28

+1

U mnie w NB jest identycznie, temperatura wody wzrasta bardzo szybko i silnik zdecydowanie dogrzewa się prawidłowo ale ciepłe naprawdę powietrze pojawia się po dobrych 10km. Chętnie się dowiem co może być powodem. Układ chłodzenia świeżo wyczyszczony i zalany nowym chłodziwem. Na starcie pomyślałem, że nagrzewnica się rozszczelniła po płukance ale jednak jest ok. U mnie co prawda jest lpg wpięte w węże od nagrzewnicy i może to ma jakiś wpływ?
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

26 lis 2015, 13:29

W nbflu miałem LPG i grzało szybko i mocno :)
ODPOWIEDZ