Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

20 cze 2014, 17:47

offthe pisze: Z tego co mi wiadomo jedyną metodą na to, by nie klepały, to ich wymiana


A co powiesz na to że słyszałem popychacze nowe wymienione i klepiące :D To jest niestety wada fabryczna w NA i tyle. Jedyne co może pomóc w zmniejszeniu tego zjawiska to dobór odpowiedniego oleju oraz regularna jego wymiana co 7500 km. Kilka lat temu jak miałem jeszcze NA to np. na Mobilu 10W40 mocno klepało. Dużo, dużo mniej ma Valvoline Maxlife 10W40.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4611
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

20 cze 2014, 18:54

Tomai pisze: na Mobilu 10W40 mocno klepało. Dużo, dużo mniej ma Valvoline Maxlife 10W40.

kolega ma wlasnie wlanego Maxlajfa 10w40.


Ja bym troche na nim pojezdzil bo szkoda wylewac swiezy olej a za pare tj. 2-3 tys km zmienil np. na Elfa Evolution 900NF (bo Evolution LDX juz ponoc nie ma), ten olej wg. producenta wycisza prace hydrauliki co na przykladzie swojej Slicznotki moge potwierdzic. Pareset km przed wymiana oleju zapodac plukanke Wynnsa, moze sie uda.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
marrazz
Posty: 512
Rejestracja: 27 paź 2012, 21:39
Model: NB
Wersja: NR-Limited
Lokalizacja: London

20 cze 2014, 20:44

siemka, mam ostatnio taka zagadke w bani:

czy da sie przerzucic zespol napedowy (silnik, skrzynia, wal, dyfer, polosie, zawieszenie, ppf'a, hamulce, kola...) z np NB/NBfl do NA? mam na mysli zdjecie budy jak tutaj:
Obrazek
i podmianke.

czyli np teoretycznie: mamy NA i NBfl Sportive i z NBfl zespol napedowy laduje w NA

robil to ktos kiedys?
NB'00 - było
NB'00 NR-Limited - jest

Abbey Motorsport
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4611
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

20 cze 2014, 20:49

czy calosc to nie wiem ale np. ja mam tylny wozek razem z dyfrem i polosiami od NB i wsio pasowalo.

BTW. oprocz mechaniki musisz pozenic jeszcze elektryke
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
marrazz
Posty: 512
Rejestracja: 27 paź 2012, 21:39
Model: NB
Wersja: NR-Limited
Lokalizacja: London

20 cze 2014, 20:53

e tam elektryka, taki problem to nie problem :) problem by byl jakby punkty mocowania tego do kasty byly calkiem inne w obu budach, inaczej dla ogarnietego to bedzie max tydzien i jezdzi :P
NB'00 - było
NB'00 NR-Limited - jest

Abbey Motorsport
kapoost
Posty: 350
Rejestracja: 07 lip 2010, 13:20
Lokalizacja: Zamość / Warszawa

20 cze 2014, 23:30

marrazz - ja tak mam (no, poza tym łącznikiem który idzie środkiem tunelu. Silnik, skrzynia, maglownica, sanki, kołyska, wahacze, dyfer i hamulce z nbfla :) więc da się :)
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

21 cze 2014, 0:03

marrazz pisze:e tam elektryka, taki problem to nie problem :) problem by byl jakby punkty mocowania tego do kasty byly calkiem inne w obu budach, inaczej dla ogarnietego to bedzie max tydzien i jezdzi :P

Mechanicznie sie da, ale z tego co pamietam to przelozyc musisz rowniez magiel bo ma inne mocowania niz NA.
Awatar użytkownika
marrazz
Posty: 512
Rejestracja: 27 paź 2012, 21:39
Model: NB
Wersja: NR-Limited
Lokalizacja: London

21 cze 2014, 17:06

kapoost - PPF wazna rzecz jak dla mnie :)

ree - magiel jest montowany do sanek tak? jesli tak to nie problem (chyba ze wielokliny/wypusty na kolumnie kierowniczej sa inne). nie pisze o kompletowaniu podzespolow auta z allegro tylko czyms w rodzaju podmiany budy z nowej (NB/NBfl) na stara (NA) z przekladka wszystkich niezbednych rzeczy
NB'00 - było
NB'00 NR-Limited - jest

Abbey Motorsport
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

21 cze 2014, 18:09

Panowie, ujdzie zdejmowanie i potem zakładanie kolektora dolotowego bez klucza dynamometrycznego?
Bo jak teraz spojrzałem, to w tej mojej drut instalacji wkrętki w kolektorze też by się przydało poprawić, bo wyglądają na wiercone bez zdejmowania kolektora...
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

21 cze 2014, 18:19

marrazz pisze:kapoost - PPF wazna rzecz jak dla mnie :)

ree - magiel jest montowany do sanek tak? jesli tak to nie problem (chyba ze wielokliny/wypusty na kolumnie kierowniczej sa inne). nie pisze o kompletowaniu podzespolow auta z allegro tylko czyms w rodzaju podmiany budy z nowej (NB/NBfl) na stara (NA) z przekladka wszystkich niezbednych rzeczy


Nie znam takiego skrotu jak ppf, jesli oznacza ona przekladnie kierownicza to spoko, nigdy sie z takim nie spotkalem.


Pedi pisze:Panowie, ujdzie zdejmowanie i potem zakładanie kolektora dolotowego bez klucza dynamometrycznego?
Bo jak teraz spojrzałem, to w tej mojej drut instalacji wkrętki w kolektorze też by się przydało poprawić, bo wyglądają na wiercone bez zdejmowania kolektora...

Ja robolem bez i jakos nie odpadl, oczywiscie zawsze lepiej z dynamem.
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

21 cze 2014, 18:43

ppf - power plant frame
szyna od skrzyni po dyfer :P
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
marrazz
Posty: 512
Rejestracja: 27 paź 2012, 21:39
Model: NB
Wersja: NR-Limited
Lokalizacja: London

21 cze 2014, 19:32

ree - tak jak pisze Sponer - wzmocnienie spinajace skrzynie i dyfer - usztywniajace zespol napedowy
NB'00 - było
NB'00 NR-Limited - jest

Abbey Motorsport
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

21 cze 2014, 20:25

marrazz pisze:ree - tak jak pisze Sponer - wzmocnienie spinajace skrzynie i dyfer - usztywniajace zespol napedowy

Z tego co pamietam to ppf czy kratownica jak ja na to mowie sa identyko (a przynajmniej mocowania skrzyni i dyfra pasuja) miedzy NA i NB.
Podsumowujac uwazam, ze mozna spokojnie przerzucic caly dol jak widac na focie, potem tylko trzeba rzezbic wiazke.
luksik
Posty: 225
Rejestracja: 18 maja 2012, 13:48
Model: NB
Lokalizacja: WD

21 cze 2014, 20:28

Siema. Mam taki problem w swojej NA. Dziś podczas jazdy zablokowało mi prawy przedni klocek na tyle że śmierdzi podczas jazdy ale nie blokuje koła na sztywno. Pytanko więc co może być przyczyną i jak to w miarę szybko rozwiązać z doświadczenia osób u których się to już kiedyś stało....
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

21 cze 2014, 21:03

ree pisze: jak ja na to mowie sa identyko


Miałem zestaw od 1.6 NA 90hp 5b i 1.8 6b. Nie są identyczne, od 6b ma "pływające" nakrętki przy skrzyni. Taki detal.

luksik pisze: Pytanko więc co może być przyczyną i jak to w miarę szybko rozwiązać z doświadczenia osób u których się to już kiedyś stało....


Zapiekł się. Trzeba rozebrać i w zależności od stanu kupić zestaw naprawczy lub inny zacisk.
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

21 cze 2014, 21:42

RS pisze:Miałem zestaw od 1.6 NA 90hp 5b i 1.8 6b. Nie są identyczne, od 6b ma "pływające" nakrętki przy skrzyni. Taki detal.

Czy to jakoś istotnie wpływa na montaż, bo z tego co pamiętam to u Autopagi siedzi 6b na kratownicy właśnie z 1,6 90KM i jakoś jest bez problemów.
luksik
Posty: 225
Rejestracja: 18 maja 2012, 13:48
Model: NB
Lokalizacja: WD

21 cze 2014, 22:04

RS pisze:
ree pisze: jak ja na to mowie sa identyko


Miałem zestaw od 1.6 NA 90hp 5b i 1.8 6b. Nie są identyczne, od 6b ma "pływające" nakrętki przy skrzyni. Taki detal.

luksik pisze: Pytanko więc co może być przyczyną i jak to w miarę szybko rozwiązać z doświadczenia osób u których się to już kiedyś stało....


Zapiekł się. Trzeba rozebrać i w zależności od stanu kupić zestaw naprawczy lub inny zacisk.

hmm dzięki. a można coś zrobić na poczekaniu aby móc gdzieś się przemieścić? :D
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

21 cze 2014, 23:17

Wyczyść dobrze drucianą szczotką lub papierem ściernym, powierzchnię styku klocka z zaciskiem i jarzmem. Możesz przesmarować te powierzchnie potem cienką warstwą ATE Plastilub.
rafal87
Posty: 1090
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:24
Model: NB FL
Wersja: memories
Lokalizacja: Gdansk

22 cze 2014, 6:15

luksik pisze:Siema. Mam taki problem w swojej NA. Dziś podczas jazdy zablokowało mi prawy przedni klocek na tyle że śmierdzi podczas jazdy ale nie blokuje koła na sztywno. Pytanko więc co może być przyczyną i jak to w miarę szybko rozwiązać z doświadczenia osób u których się to już kiedyś stało....


Rozebrac, przeczyscic, usmarowac.
Jezeli jestes w trasie mi pomogl młotek, pare solidnych dzwonow w zacisk, tloczek cofał i kolo szlo gladko bez oporu az do kolejnego ncisniecia hamulca ;D u mnie sie sprawdziło.
ubek
Donator
Donator
Posty: 1348
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

22 cze 2014, 9:53

RS pisze:
ree pisze: jak ja na to mowie sa identyko


Miałem zestaw od 1.6 NA 90hp 5b i 1.8 6b. Nie są identyczne, od 6b ma "pływające" nakrętki przy skrzyni. Taki detal.

U mnie tez sa plywajace nakretki 1.8 NA. Powinno to wszystko spasowac, przekladnie zostawiasz z NB/fl.
White NA BP'95
luksik
Posty: 225
Rejestracja: 18 maja 2012, 13:48
Model: NB
Lokalizacja: WD

22 cze 2014, 15:49

rafal87 pisze:
luksik pisze:Siema. Mam taki problem w swojej NA. Dziś podczas jazdy zablokowało mi prawy przedni klocek na tyle że śmierdzi podczas jazdy ale nie blokuje koła na sztywno. Pytanko więc co może być przyczyną i jak to w miarę szybko rozwiązać z doświadczenia osób u których się to już kiedyś stało....


Rozebrac, przeczyscic, usmarowac.
Jezeli jestes w trasie mi pomogl młotek, pare solidnych dzwonow w zacisk, tloczek cofał i kolo szlo gladko bez oporu az do kolejnego ncisniecia hamulca ;D u mnie sie sprawdziło.


Poczyściłem, przesmarowałem i jest lepiej... Bo trasie 30 km koło jest chłodne i nie śmierdzi klockami :mrgreen: Lecz lekki opór pozostał... Ale to na spokojnie jak już da się jeździć to pojadę do warsztatu po weekendzie i oddam mechanikowi :) Bo w sobotę wieczór czy niedzielę ciężko znaleźć mechanika :mrgreen:

A jedno mnie zastawiało jak zdjąłem koło i zacisk... Tarcza hamulcowa na piaście jest luźna na szpilkach... Hmm czy nie powinna siedzieć "na sztywno"?
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

22 cze 2014, 17:30

Co potrzeba zdjąć, żeby wymienić szpilkę tylnego koła? wystarczy tarcza hamulcowa, czy trzeba rozkręcać piastę i półoś?
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
Awatar użytkownika
mkube
Donator
Donator
Posty: 237
Rejestracja: 28 lut 2012, 16:09
Model: NC
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

22 cze 2014, 18:00

A jedno mnie zastawiało jak zdjąłem koło i zacisk... Tarcza hamulcowa na piaście jest luźna na szpilkach... Hmm czy nie powinna siedzieć "na sztywno"?[/quote]


Tak ma być. Będzie na sztywno po dokręceniu koła.
Awatar użytkownika
mkube
Donator
Donator
Posty: 237
Rejestracja: 28 lut 2012, 16:09
Model: NC
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

22 cze 2014, 18:03

Szczupak pisze:Co potrzeba zdjąć, żeby wymienić szpilkę tylnego koła? wystarczy tarcza hamulcowa, czy trzeba rozkręcać piastę i półoś?


Wystarczy zdjąć zacisk, jarzmo zacisku i tarczę.
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

22 cze 2014, 18:27

mkube pisze:
Szczupak pisze:Co potrzeba zdjąć, żeby wymienić szpilkę tylnego koła? wystarczy tarcza hamulcowa, czy trzeba rozkręcać piastę i półoś?


Wystarczy zdjąć zacisk, jarzmo zacisku i tarczę.

ok, dzieki :D oslona tarczy nie bedzie przeszkadzac?
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
luksik
Posty: 225
Rejestracja: 18 maja 2012, 13:48
Model: NB
Lokalizacja: WD

22 cze 2014, 19:09

mkube pisze:A jedno mnie zastawiało jak zdjąłem koło i zacisk... Tarcza hamulcowa na piaście jest luźna na szpilkach... Hmm czy nie powinna siedzieć "na sztywno"?



Tak ma być. Będzie na sztywno po dokręceniu koła.[/quote]

Dzięki za informację. A ewentualnie jak wygląda zestaw naprawczy zacisku? Jakiś konkretny link.. Bo znalazłem na kmparts ale cena 300... :| To chyba lepiej kupić cały zacisk gdzie cena za używany jest koło 100-150zł
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

22 cze 2014, 19:31

luksik pisze:A ewentualnie jak wygląda zestaw naprawczy zacisku?


CARIX
(http://carix.pl/)
W Warszawie mają bodajże 3 sklepy.
Ja podjechałem do tego na Nowolipie ze swoimi zaciskami (BB) - dobrali wszystko idealnie i za komplet naprawczy zapłaciłem ... 30 lub 40 złotych.
Obrazek
michan
Donator
Donator
Posty: 679
Rejestracja: 10 lip 2012, 19:43
Lokalizacja: Marki

22 cze 2014, 20:13

Ma ktoś patent na szybkie wyjęcie deski z NA bez odkręcania kierownicy i reszty kolumny kierowniczej?
luksik
Posty: 225
Rejestracja: 18 maja 2012, 13:48
Model: NB
Lokalizacja: WD

22 cze 2014, 20:24

Arvinski pisze:
luksik pisze:A ewentualnie jak wygląda zestaw naprawczy zacisku?


CARIX
(http://carix.pl/)
W Warszawie mają bodajże 3 sklepy.
Ja podjechałem do tego na Nowolipie ze swoimi zaciskami (BB) - dobrali wszystko idealnie i za komplet naprawczy zapłaciłem ... 30 lub 40 złotych.

Mając założone zaciski ciężko będzie dobrać na oko :mrgreen: Chyba że dysponujesz jakimiś numerami albo chociaż oni będą wiedzieli.... ;)
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

22 cze 2014, 21:29

michan pisze:Ma ktoś patent na szybkie wyjęcie deski z NA bez odkręcania kierownicy i reszty kolumny kierowniczej?

2 sruby za pedalami, potem 2 na gorze przy stelarzu. Kolumna opada na podloge i po sprawie. Nic wiecej nie trzeba demontowac.
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
ODPOWIEDZ