Aparat zapłonowy
regeneracja
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Witam..przeszukałem ,,ksiażke adresową,, ale nie znalazłem..ma ktos moze namiary na kogos kto zajmuje sie regeneracją aparatu zaplonowego (nie jestem pewny ale my chyba mamy razem z czujnikami halla i to sie nazywa hallotron- poprawcie mnie jesli sie myle;P )
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
zrob fotke bo nie wiemy o co ci chodzi. Najblizszy opisowi jest czujnik CAS, zamontowany na walku ssacym od strony grodzi.
jesli tak to kup uzywke i jezdzij
jesli tak to kup uzywke i jezdzij
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
http://allegro.pl/aparat-zaplonowy-mazd ... 12412.html
dokładnie o to mi chodzi..co to jest i jak to sie nazywa bo rozumiem ze sprzedawcy błednie to nazywają
dokładnie o to mi chodzi..co to jest i jak to sie nazywa bo rozumiem ze sprzedawcy błednie to nazywają
max83 pisze:okładnie o to mi chodzi..co to jest
to się nazywa czujnik położenia wałka. I to jest dokładnie czego potrzebujesz, zamiast próbować naprawiać. Notabene w większości modeli nie było czujników Halla w środku, ale mniejsza o to.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
max83 pisze:http://allegro.pl/aparat-zaplonowy-mazda-mx-5-na18-94-1-6-b6-fv-i4293112412.html
dokładnie o to mi chodzi..co to jest i jak to sie nazywa bo rozumiem ze sprzedawcy błednie to nazywają
tu masz go "troszke" taniej niz na allegroszu
viewtopic.php?f=30&t=14159
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
własnie do konca nie wiem czy tego własnie potrzebuje:) chodzi o to ze samochód stracił moc i zaczoł przerywac...auto ma nowe swiece, nowe kable, nowe cewki, komputer ,,niewymiguje,, zadnego błedu wiec jedyne co mi przyszło do głowy to aparat zapłonowy i jedyne co moze przypominac aparat w tym samochodzie to to co wam pokazałem...wiec teraz troche zgłupiałem powiem szczerze:( a troche zaczyna mnie irytowac jazda autem w takim stanie bo nie dosc ze wiecej pali to sie nie chce jeszcze zbierac:(
max83 pisze:auto ma nowe swiece, nowe kable, nowe cewki, komputer
No tylko po co. Jest niezdiagnozowane, po co na ślepo wymieniasz kolejne elementy. Przyczyn może być bardzo wiele, oprócz układu zapłonowego wokół którego się obracasz jeszcze paliwowy i trochę innych gratów. Daj gdzieś do zrobienia porządnej diagnozy to się okaże co jej dolega...
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
kable mi ,,biły,, wiec wymieniłem razem ze swiecami, cewki mialem na podmianke wiec tez wymienilem bo mnie to nic nie kosztowało...nie robilem tego specjalnie przez tą usterke...a co do porzadnej diagnozy to niestety sam musze sie bawic i stosowac metode prób i błedów bo niestety jak oddałem do mechanika u siebie w Tarnowie który zajmuje sie głównie autami japonskimi i ma najlepsze opinie u nas to otrzymałem odpowiedz ze to szukanie igły w stogu siana i zebym jezdzil dopoki sie mu nie pogorszy na tyle ze bedzie sytuacja jasniejsza...wiec pisze tu na forum bo wielkiego wyboru nie mam i musze sam sie z tym bawic
Nie wiem jak tam z innymi NA w Tarnowie i okolicach, ale jak bym zagadał z kimś z okolicy, żeby dał podmienić czujnik na testy (30min roboty). Tak jak Majkel pisze, przyczyn może być wiele. Nie wiem czy masz 1,6 115KM czy 90KM (różnią się trochę).
To może być naprawdę sporo rzeczy:
- uwalona przepustnica lub zawór wolnych obrotów
- EGR
- kiepska kompresja
- przepływka
- wyprzedzenie zapłonu
- CAS
- Ignitor (jeśli go masz)
- nieszczelny dolot
- itd, itp.
To może być naprawdę sporo rzeczy:
- uwalona przepustnica lub zawór wolnych obrotów
- EGR
- kiepska kompresja
- przepływka
- wyprzedzenie zapłonu
- CAS
- Ignitor (jeśli go masz)
- nieszczelny dolot
- itd, itp.
egr nie mam, kompresja, przepływka sprawdzone wiec zostaje mi reszta..a co do podmianek to w okolicy jest jedna NA ... moja to 1.6 115KM.. musze pogadac jeszcze z jakims mechanikami w okolicy..moze ktos ogarnia temat bo jednak zaduzo tego jest..dzieki za pomoc
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
ree pisze:Nie wiem jak tam z innymi NA w Tarnowie i okolicach, ale jak bym zagadał z kimś z okolicy, żeby dał podmienić czujnik na testy (30min roboty). Tak jak Majkel pisze, przyczyn może być wiele. Nie wiem czy masz 1,6 115KM czy 90KM (różnią się trochę).
To może być naprawdę sporo rzeczy:
- uwalona przepustnica lub zawór wolnych obrotów
- EGR
- kiepska kompresja
- przepływka
- wyprzedzenie zapłonu
- CAS
- Ignitor (jeśli go masz)
- nieszczelny dolot
- itd, itp.
1.6 w NA nie maja EGRu. Modul zaplonowy (ignitor) jak najbardziej wystepuje i jest taki sam w obu wersjach. Ustawienie zaplonu raczej nie spowodowaloby gwaltownej zmiany pracy silnika, chyba ze sruba mocujaca CASa jest luzna i sie rozregulowal konkretnie
Jesli by sie dalo znalezc dawce to sprobowalbym zamienic wspomniany modul, nastepnie przeplywke bo to szybko sie wymienia. Dla pewnosci sprawdzilbym ustawienie zaplonu lampa, poszukalbym tez nieszczelnosci i sprawdzilbym czy dzialaja prawidlowo styki na przepustnicy (najlepiej wykonujac test w gniezdzie diagn bo wtedy widac co faktycznie ECU widzi).
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
jeszcze nic nie zrobilem z tym swoim problemem ale dzis dolewajac plyn do spryskiwaczy włozylem reke pod czyjnik polozenia walka i okazało sie ze pod nim jest sporo oleju, mazi...domyslam sie ze uszczelka klawiatury od strony grodzi puscila...powiedzcie mi i wybaczcie jesli to głupie pytanie ale czy w takiej sytuacji moze to miec wplyw na działanie czujnika? Nie wiem jak on jest skonstruowany i czy jesli jest z wierzchu mokry to czy do srodka tez sie olej dostaje?
max83 pisze:jeszcze nic nie zrobilem z tym swoim problemem ale dzis dolewajac plyn do spryskiwaczy włozylem reke pod czyjnik polozenia walka i okazało sie ze pod nim jest sporo oleju, mazi...domyslam sie ze uszczelka klawiatury od strony grodzi puscila...powiedzcie mi i wybaczcie jesli to głupie pytanie ale czy w takiej sytuacji moze to miec wplyw na działanie czujnika? Nie wiem jak on jest skonstruowany i czy jesli jest z wierzchu mokry to czy do srodka tez sie olej dostaje?
Uszczelka pokrywy zaworów to jedno, podejrzewam że u Ciebie zużyty jest również oring uszczelniający sam czujnik. Kup nowe ale tylko ori mazdy (reszta szybko zaczyna ciec). To że się leje olej na zewnątrz w 99% przypadków nie ma wpływu na działanie czujnika. Więc tu bym raczej problemu nie szukał.