Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Grajek
Posty: 228
Rejestracja: 27 mar 2013, 15:29
Model: NB FL
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

24 kwie 2014, 11:09

Szukam ciekawych i dobrych jakościowo felg z rantem. Im większy rant tym lepiej :mrgreen:
Noszę się z zamiarem zmiany kół i szukam obecnie inspiracji... Będę się skłaniał raczej w kierunku "16", na takich obecnie się toczę 8-)
Dzięki za podpowiedzi.
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

24 kwie 2014, 11:17

gdybyś chciał 15" to zapraszam po moje Roty :)
Obrazek

miatasm.com
Grajek
Posty: 228
Rejestracja: 27 mar 2013, 15:29
Model: NB FL
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

24 kwie 2014, 13:30

funky pisze:gdybyś chciał 15" to zapraszam po moje Roty :)


Gdyby była inna kolorystyka, to może bym rozważył 15". Niestety w takim wariancie do srebrnej raczej nie podejdą :?
Awatar użytkownika
Luca
Posty: 307
Rejestracja: 11 maja 2013, 19:17
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Warszawa

24 kwie 2014, 13:43

Czy ktoś z Was wie, gdzie w Warszawie kupię osłony przeciwpyłowe i bumpstopy do bilsteinów B6 do MX5 NB? Z góry dzięki.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

24 kwie 2014, 14:15

Luca pisze:i bumpstopy

ASO.
Luca pisze:osłony przeciwpyłowe

Gdziekolwiek, byleby średnica osłony pasowała (amortyzator B6 jest grubszy niż seryjne). W NB osłona jest niezależna od bumpstopu i można założyc cokolwiek, byleby przed błotem chroniło.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

24 kwie 2014, 17:02

Grajek, IMO taka kolorystyka się ładnie zgrywa, możesz zobaczyć na moją. także bierz Roty i nie marudź :P
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

24 kwie 2014, 17:53

Jest jakiś lepszy i tańszy sposób na przetarcie fotela kierowcy niż fotel pasażera z anglika?

Mam oryginalne poszycie NA i wolałbym je zachować.
gefcio
Posty: 27
Rejestracja: 01 kwie 2011, 16:54
Lokalizacja: Rzeszów

24 kwie 2014, 19:55

Witam !

Przymierzam się do wymiany kolektora w wersji NA i zastanawiam się czy ten w linku poniżej jest on wart swojej ceny ?

http://racingstreet.pl/kolektor-sportow ... 37966.html

Mial ktos moze z nim stycznosc albo z podobnymi ?

Z gory dzieki,
Pzdr
Necro
Posty: 594
Rejestracja: 03 lip 2013, 7:48
Model: Inny
Lokalizacja: W-wa/Sz-n

25 kwie 2014, 7:44

Jaka jest uszczelka między katalizatorem, a środkowym w NBFL?
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

25 kwie 2014, 11:22

Zastanawiam się nad założeniem do swojej NB 1,6 rozpórki kielichów pod maską, ale zauważyłem, że dolot powietrza jest inny w NB i NBFL w których były fabryczne rozpórki tzn. w NB rura dolotu jest dłuższa i zasłania miejsce mocowania rozpórki po stronie kierowcy. Czy musiałbym zmienić też tą rurę na krótką pochodzącą z NBFL, żeby móc zamontować rozpórkę?
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2014, 20:10 przez Fifkers, łącznie zmieniany 1 raz.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

25 kwie 2014, 11:26

możesz dorwać materiał z innego fotela i dać tapicerowi do przeszycia
Obrazek

miatasm.com
piotrj4
Posty: 38
Rejestracja: 26 kwie 2014, 19:27
Model: NC

26 kwie 2014, 19:33

Czeka mnie wymiana silnika, kupiłem mazdę mx-5 1.8 nc z 2007 z dziurą w bloku, nie wiem czy pozatym jeszcze coś nie uległo uszkodzeniu, więc szykuje się na wymianę silnika (we wtorek jedzie do mechanika w celu wyjęcia i rozpoznania innych uszkodzeń). W każdym razie, na allegro silników jest pełno, a każdy wygląda podobnie, wyszukałem, że 126 konny 1.8 z mx-5 ma oznaczenie L828, natomiast L823 ma 116 koni. Jak to wygląda tak naprawdę? Czy wszystkie bloki nie są identyczne? Ew czym się różni silnik 1.8 z mazdy 6 oprócz zamocowaniem łap? Czy da się taki przełożyć? Mógłby mi ktoś podesłać link do aukcji silnika, który na 100% będzie pasował?

Z góry dzięki za odpowiedź
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

26 kwie 2014, 19:40

piotrj4 pisze:W każdym razie, na allegro silników jest pełno, a każdy wygląda podobnie,

Szukaj dokładnie takiego jak masz uszkodzony, wymiana powinna być bez niespodzianek. Wymiana na inny może spowodować dodatkowe problemy z elektryką (komputer, czujniki) czy jakimiś wężami/łapami itp.
Necro
Posty: 594
Rejestracja: 03 lip 2013, 7:48
Model: Inny
Lokalizacja: W-wa/Sz-n

26 kwie 2014, 19:44

piotrj4 pisze:Czeka mnie wymiana silnika, kupiłem mazdę mx-5 1.8 nc z 2007 z dziurą w bloku, nie wiem czy pozatym jeszcze coś nie uległo uszkodzeniu, więc szykuje się na wymianę silnika (we wtorek jedzie do mechanika w celu wyjęcia i rozpoznania innych uszkodzeń). W każdym razie, na allegro silników jest pełno, a każdy wygląda podobnie, wyszukałem, że 126 konny 1.8 z mx-5 ma oznaczenie L828, natomiast L823 ma 116 koni. Jak to wygląda tak naprawdę? Czy wszystkie bloki nie są identyczne? Ew czym się różni silnik 1.8 z mazdy 6 oprócz zamocowaniem łap? Czy da się taki przełożyć? Mógłby mi ktoś podesłać link do aukcji silnika, który na 100% będzie pasował?

Z góry dzięki za odpowiedź


Chrzanić 1.8, pytaj Brożyna o 2.0 :twisted: .
viewtopic.php?f=31&t=13802
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

26 kwie 2014, 21:08

Necro pisze:Chrzanić 1.8, pytaj Brożyna o 2.0

Ale to już znacznie większe wyzwanie niż prosta wymiana silnika.
piotrj4
Posty: 38
Rejestracja: 26 kwie 2014, 19:27
Model: NC

26 kwie 2014, 21:26

Wolałbym po prostu uniknąć jeżdżenia i oglądania każdego silnika pokolei czy wygląda tak samo, nikt nie doświadczył wymiany silnika 1.8 w NC?
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

26 kwie 2014, 23:17

Gdzie najtaniej mogę kupić gumy skrzyni biegów? Znalazłem je tylko na KMparts.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
polokokt
Donator
Donator
Posty: 1234
Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: WL

27 kwie 2014, 1:55

ja znam trzy źródła gum: wspomniany KMParts, Car Speed z Lublina i lokalne ASO. W dwóch ostatnich trzeba pytać jaka cena i ile się czeka. Zarówno CarSpeed z Lublina jak i ASO Mazdy przy Prymasa Tysiąlcecia, odpisują na email w dni robocze bardzo szybko.
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

27 kwie 2014, 9:31

Dzięki!
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

27 kwie 2014, 10:22

KMparts, szybko, pewnie, na miejscu i najtaniej (nie spotkałem się aby nowe gdzieś indziej tańsze były).
jba
Posty: 6
Rejestracja: 06 kwie 2012, 19:31
Lokalizacja: OSTR

28 kwie 2014, 8:31

Jak w temacie. Mam zerwaną linkę napinającą dach od strony kierowcy przez co uszczelka nie zachodzi na drzwi a jak wiadomo objawia sie to tym, że woda przecieka do środka miedzy szybą a uszczelką. Wczesniej jak mazda stała pod zadaszeniem mi to nie przeszkadzało obecnie jednak nie mam innej opcji jak trzymać auto pod chmurką.
Może ktoś się orientuję kto w Warszawie lub okolicy naprawia dachy i byłby w stanie zamontować linkę. Chętnie taka linkę bym też zakupił bo w sumie nie wiem czy jest stara jest i wystarczy ja tylko naciągnąć czy też została wypruta a poprzedni własciciel nie pamięta.
fifomaniak
Posty: 1023
Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
Lokalizacja: Wrocław

29 kwie 2014, 16:18

Pytanie: Czy poza temperaturami wrzenia jest jakaś różnica między płynami DOT 4 i DOT 5.1? I w ogóle ile płynu hamulcowego wchodzi do NB 1.6, bo jakoś nie widzę tego w manualu? Bo wg. specyfikacji Valvoline różnica między ichnim DOT 4 i 5.1 to zaledwie 10*C (odpowiednio 260 i 270) i nie wiem czy ma to sens. Przy wymianie płynu i tak będą wymieniane przewody hamulcowe na oplot.
Obrazek
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

29 kwie 2014, 16:43

Jak ci tak zależy na temperaturze wrzenia to kup sobie Motul RBF660 płyn. Specyfikacja DOT4 ale tylko dlatego że nie spełnia wymagań co do temperatury zamarzania dla dot 5.1 (-40 stopni). Wrzenie ma ponad 315 stopni.
fifomaniak
Posty: 1023
Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
Lokalizacja: Wrocław

29 kwie 2014, 16:58

Zależy mi na temperaturze wrzenia, ale zależy mi też na higroskopijności płynu. Żeby nie okazało się, że po 0,5 roku jego temperatura wrzenia spadła do 160*C i jest znowu do wymiany. Pewnie głupio gadam, ale nie znam się na płynach hamulcowych i teoretyzuję :P
Obrazek
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

29 kwie 2014, 18:22

fifomaniak pisze:Żeby nie okazało się, że po 0,5 roku

Płyn i tak powinno się co 2 lata wymieniać, co wlejesz raczej będzie lepsze od tego co jest w układzie, do płukania i wymiany 1l powinien wystarczyć, jeszcze w sprzęgle też warto wymienić przy okazji.
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

29 kwie 2014, 19:17

fifomaniak pisze:Zależy mi na temperaturze wrzenia, ale zależy mi też na higroskopijności płynu. Żeby nie okazało się, że po 0,5 roku jego temperatura wrzenia spadła do 160*C i jest znowu do wymiany. Pewnie głupio gadam, ale nie znam się na płynach hamulcowych i teoretyzuję :P

Ogolnie zasada z tego co pamietam jest taka, ze im wyzsza temp wzenia plynu (czyli zwykle im drozszy) tym szybciej lapie wode, a wiec wymiany czesciej.
Awatar użytkownika
Luca
Posty: 307
Rejestracja: 11 maja 2013, 19:17
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Warszawa

29 kwie 2014, 23:20

Czy ktoś z Was może mi podać średnicę wewnętrzną otworu bumpstopu oraz średnice osłony przeciwkurzowej amora B6. Podczas wymiany sprężyn chciałbym to przy okazji wymienić a nie wiem co kupić. Z góry - dzięki.
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

30 kwie 2014, 15:37

Witam,

Panowie próbuje ściągnąć ramie wycieraczki (to, którego farba zawsze odpryskuje i łuszczy się w NBFLkach) i nie chce zejść. Nie bardzo jest tam o co się zaprzeć do użycia większej siły bo same plastiki do okola i maska blisko, której wolał bym nie obić nie mówiąc już o knykciach.

Jak to ściągnąć - rozumiem, ze się po prostu ciągnie na siłę czy jest tam jakaś większa technika? Czy ktoś próbował używać jakichś narzędzi do tego? Typu taki diwajs do rozkładania łożysk na części?

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

30 kwie 2014, 16:13

Sebna, dawno Cię nie było!
Obrazek

miatasm.com
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

30 kwie 2014, 16:58

funky pisze:Sebna, dawno Cię nie było!


To samo pomyślałem! Sądziłem, że już dawno jeździ jakimś Elise albo pies wie czym...
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
ODPOWIEDZ