
Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Krzywy pisze:Kurak ma chyba duże hamulce w słoneczkach więc powinien coś więcej wiedzieć
Pierwsze się zgadza, drugie nie

- Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
Szybkie pytanie - jaka jest różnica w wysokości (i wydajności) między wysokim windshottem z NB (tym plastykowym, rozkładanym) a wysokim siatkowym przykręcanym do stylebara?
Miałem ten 2, po montażu rollbara zastanawiam się czy klecić coś na zamówienie czy wepchnąć ten wyższy plastyk
Miałem ten 2, po montażu rollbara zastanawiam się czy klecić coś na zamówienie czy wepchnąć ten wyższy plastyk

"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry


u mnie stalaki 14" nie weszły
żebym to ja wiedział
wiem, że 14" mi nie weszło
nigdy nie sprawdzałem jakie heble siedzą w moim samochodzie


nigdy nie sprawdzałem jakie heble siedzą w moim samochodzie

podobno odboje z kmparts i I.L. motorsport jak również chyba i w mx5parts czyli [URL=http://www.mx5parts.co.uk/shock-absorber-boot-mk1225-p-358.html]TUTAJ[/URL] są źle opisane i są to tylko do NA????
Mam zawieszenie wsadzone od NB z jakimiś wielkimi uniwersalnymi odbojami i osłonami monroe (miały pasować..)i zawias praktycznie nie pracuje an większych wybojach... Wrzucał ktoś czasem te odboje z linku do NB i jakimś cudem może zdały egzamin? Nigdzie nie mogę dostać odbojów typowo do NB a z fatcat zza wielkiej wody nie uśmiecha mi się zamawiać...
Mam zawieszenie wsadzone od NB z jakimiś wielkimi uniwersalnymi odbojami i osłonami monroe (miały pasować..)i zawias praktycznie nie pracuje an większych wybojach... Wrzucał ktoś czasem te odboje z linku do NB i jakimś cudem może zdały egzamin? Nigdzie nie mogę dostać odbojów typowo do NB a z fatcat zza wielkiej wody nie uśmiecha mi się zamawiać...
ree pisze:Tak wygladaja oslony ze zintegrowanym odbojem z NA.
to niedobrze bo właśnie dostałem wycenę odbojów do NB - przód 163zł sztuka i tył 149 zł sztuka a gdzie osłony, które są po 65 zł sztuka...... śmiech na sali...


http://allegro.pl/klocki-hamulcowe-ebc-dp21002-mazda-miata-mx5-i3730335390.html
Dobrze myślę, że takie klocki potrzebuję na przód do NB '00 Miracle 1.8?
Pogubiłem się już w tych kształtach klocków od całego szukania
Dobrze myślę, że takie klocki potrzebuję na przód do NB '00 Miracle 1.8?
Pogubiłem się już w tych kształtach klocków od całego szukania
Soul Red NB- kiedy mózg mówi ND, ale portfel mówi NB
Witam, mam szybkie pytanie odnośnie słynnego cykania i stukania. Wiem że temat wałkowany sto razy, ale sam nie jestem pewien co dolega mojej mx-5. Na obrotach od jałowego do 3000 jest spokojnie, natomiast po przekroczeniu 3000 i dodaniu gazu miatka zaczyna ostro stukać. Gdy spuszczam gaz - nic nie slychac, natomiast gdy dodaje - znow stuka. Na jałowym w miejscu stukanie/cykanie słychać dopiero po podniesieniu maski a i tak jest ciche, nie przeszkadza.
Przez niedopatrzenie autko jezdzilo tydzien 2mm pod kreska oleju, dolalem dzis prawie do full i niestety bez zmian. Elf 10W40.
http://www.youtube.com/watch?v=D7S30N-VfIE&feature=youtu.be
Przez niedopatrzenie autko jezdzilo tydzien 2mm pod kreska oleju, dolalem dzis prawie do full i niestety bez zmian. Elf 10W40.
http://www.youtube.com/watch?v=D7S30N-VfIE&feature=youtu.be
- SponeR
- Posty: 1098
- Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
- Model: NA
- Wersja: ultra old
- Lokalizacja: Piasecziusets
popychacze tak szybko nie klekoczą
tam coś jakby drgało
-auto na kanał
- tryb diagnostyczny
- śrubokrętem ustawiasz obroty tak żeby drgało
- włazisz pod spód i słuchasz skąd
tam coś jakby drgało

-auto na kanał
- tryb diagnostyczny
- śrubokrętem ustawiasz obroty tak żeby drgało
- włazisz pod spód i słuchasz skąd
MIATA nim jak szatan


Dobra, dzięki bardzo, jutro wjadę na kanał i to ogarnę
[ Dodano: 06-12-2013, 16:10 ]
Wszedłem na kanał, siostra na pedałach i jedziemy! Nie znam się jeszcze za bardzo na mechanice, lecz wzorując się tematem przemasiego o wymianie rozrządu i podpisanych częściach - wnioskuję że hałas dochodzi z okolic wału korbowego/rozrządu.
http://www.youtube.com/watch?v=XTDa1tN2FLw&feature=youtu.be
Dodam że hałas występował tylko przy wrzuceniu biegu - na jałowym co prawda było słychać delikatny klekocik, ale raczej naturalny.
Jakieś sugestie? W ostateczności w poniedziałek podskoczę do mechanika.

[ Dodano: 06-12-2013, 16:10 ]
Wszedłem na kanał, siostra na pedałach i jedziemy! Nie znam się jeszcze za bardzo na mechanice, lecz wzorując się tematem przemasiego o wymianie rozrządu i podpisanych częściach - wnioskuję że hałas dochodzi z okolic wału korbowego/rozrządu.
http://www.youtube.com/watch?v=XTDa1tN2FLw&feature=youtu.be
Dodam że hałas występował tylko przy wrzuceniu biegu - na jałowym co prawda było słychać delikatny klekocik, ale raczej naturalny.
Jakieś sugestie? W ostateczności w poniedziałek podskoczę do mechanika.
Mam następujący problem w NB '99 z centralnym (bez pilota):
-jak otworzę zamek od strony kierowcy, to po jakimś czasie zamek po stronie pasażera się zamyka - mimo, że zamek od strony kierowcy pozostaje otwarty.
Dodatkowo słychać, jak co jakiś czas siłownik pracuje i próbuje zamknąć zamek pasażera, który już jest zamknięty (cały czas przy otwartym zamku kierowcy).
Kiedy zamek kierowcy jest zamknięty, to zamek pasażera pozostaje zamknięty i nie próbuje się 'domykać'.
Zamek pasażera poprawnie reaguje na otwarcie i zamknięcie zamka kierowcy (automatycznie robi to samo, co zrobi się z zamkiem kierowcy: otwarcie, zamknięcie).
Tylko przy otwartym zamku kierowcy, sam się zamyka po jakimś czasie 3-7 sekund i potem co jakiś czas słychać siłownik próbujący zamknąć już zamknięty zamek pasażera + charakterystyczny 'klik' z okolic pod kierownicą. Podobny 'klik' słychać przy uruchamianiu ogrzewania tylnej szyby (jest to chyba jeden układ, a przynajmniej jest na jednym bezpieczniku pod maską).
Ma ktoś pomysł co to może być? Uszkodzony moduł zamka centralnego? Wie ktoś gdzie jest on zlokalizowany? Przepięcia jakieś? Uszkodzony czujnik pozycji zamka od strony kierowcy?
Ma ktoś sprawny moduł zamka centralnego z tego samego modelu, żeby przełożyć i sprawdzić czy to rozwiązuje problem?
Bezpieczniki sprawdziłem - są całe.
-jak otworzę zamek od strony kierowcy, to po jakimś czasie zamek po stronie pasażera się zamyka - mimo, że zamek od strony kierowcy pozostaje otwarty.
Dodatkowo słychać, jak co jakiś czas siłownik pracuje i próbuje zamknąć zamek pasażera, który już jest zamknięty (cały czas przy otwartym zamku kierowcy).
Kiedy zamek kierowcy jest zamknięty, to zamek pasażera pozostaje zamknięty i nie próbuje się 'domykać'.
Zamek pasażera poprawnie reaguje na otwarcie i zamknięcie zamka kierowcy (automatycznie robi to samo, co zrobi się z zamkiem kierowcy: otwarcie, zamknięcie).
Tylko przy otwartym zamku kierowcy, sam się zamyka po jakimś czasie 3-7 sekund i potem co jakiś czas słychać siłownik próbujący zamknąć już zamknięty zamek pasażera + charakterystyczny 'klik' z okolic pod kierownicą. Podobny 'klik' słychać przy uruchamianiu ogrzewania tylnej szyby (jest to chyba jeden układ, a przynajmniej jest na jednym bezpieczniku pod maską).
Ma ktoś pomysł co to może być? Uszkodzony moduł zamka centralnego? Wie ktoś gdzie jest on zlokalizowany? Przepięcia jakieś? Uszkodzony czujnik pozycji zamka od strony kierowcy?
Ma ktoś sprawny moduł zamka centralnego z tego samego modelu, żeby przełożyć i sprawdzić czy to rozwiązuje problem?
Bezpieczniki sprawdziłem - są całe.
Some tough motherfuckers always try to skate up hill…
I’m one of them.
I’m one of them.
Sprawdziłem multimetrem przełącznik i kable od przełącznika do sterownika, według tego co nakazują instrukcje serwisowe - wszystko w porządku.
Może ma ktoś ten sam model i zgodziłby się użyczyć na chwilę moduł zamka centralnego, żeby sprawdzić czy jego wymiana pomoże?
Może ma ktoś ten sam model i zgodziłby się użyczyć na chwilę moduł zamka centralnego, żeby sprawdzić czy jego wymiana pomoże?
Some tough motherfuckers always try to skate up hill…
I’m one of them.
I’m one of them.
- Morfi
- Donator
- Posty: 1759
- Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
- Model: NA
- Wersja: 1.8 vvt
- Lokalizacja: Wrocław
potrzebuję zakupić cztery śruby łączące skrzynię biegów z silnikiem 1,8BP. Podpowiedzcie jakie mają parametry M i skok gwintu. Prawdopodobnie jest to M10 i skok 1,25 ale nie jestem pewien.
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
NAFL 1,8L
Ponoć rok temu w sierpniu, ale możliwe że był to zwykły wał wspomagający sprzedaż auta (kupiłem w lipcu tego roku).. no nic, nie będe już tu zaśmiecał tematu, podskocze do mechanika jak skończę parę rzeczy we wnętrzu
Dzięki bardzo za odpowiedzi.

Dzięki bardzo za odpowiedzi.
Ja. Trudno mi ocenić... Działa.
Miałem te rolki poprzednio i miały już lekkie luzy ale nie mam pojęcia kiedy rozrząd był wymieniany więc niezbyt dobra to ocena.
Jak robisz sam to wg mnie nie za bardzo jest się co nad tym rozwodzić. Jak pęknie to nic się nie stanie (z autem - bo dojechać już się nigdzie nie dojedzie). Nie trzepiesz pewnie dziesiątek tysięcy kilometrów więc pewnie szybciej się to wszystko zestarzeje.
Inna sprawa jak byś miał to do mechanika oddawać.
Miałem te rolki poprzednio i miały już lekkie luzy ale nie mam pojęcia kiedy rozrząd był wymieniany więc niezbyt dobra to ocena.
Jak robisz sam to wg mnie nie za bardzo jest się co nad tym rozwodzić. Jak pęknie to nic się nie stanie (z autem - bo dojechać już się nigdzie nie dojedzie). Nie trzepiesz pewnie dziesiątek tysięcy kilometrów więc pewnie szybciej się to wszystko zestarzeje.
Inna sprawa jak byś miał to do mechanika oddawać.
- Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
Pasek Gates był chyba montowany jako OE w nbfl
Łożyska nie wiem.

"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry

