LPG w DOHC miata ?

Alternatywa dla drogiego paliwa.

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
PRYMUS_BMW
Donator
Donator
Posty: 877
Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: WPR

14 mar 2013, 8:39

ubek pisze:czy mapa została zebrana poprawnie tego nie wiem niestety :???:

Dzieki za pomoc :kciuk:


Jak nie jesteś pewien to pojeździj po prostu na benzynie z dzień w pełnych zakresach obrotów i już, poźniej mozesz sobie kliknąć opcje zablokowania mapy benzyny i ju...
pozdrawiam
Prymus

historia PRYMUSKI --> viewtopic.php?f=22&t=12115
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

18 mar 2013, 13:07

ubek pisze:czy mapa została zebrana poprawnie tego nie wiem niestety

Nie została, bo widać że nie pokrywa pełnego zakresu obciążenia. Czyli misie zrobili to po prostu na szybko.
Zgranie charakterystyki gazowej z benzynową wydaje się nieco do chrzanu. Delikatnie mówiąc. Ktoś chyba klikał mnożnikiem bo nie mógł sobie z czymś poradzić.

ubek pisze:szarpanie wystwepuje po przełączeniu rozgrzewającego sie silnika z benzyny na gaz,

ubek pisze:Zauważyłem jeszcze jedna denerwujaca przypadłość jak sie przełaczy na gaz z ben to przez 2-3 sekundy przerywa jakby miał mało gazu potem juz jest ok.

ubek pisze:Zmienilem temp przelaczania na gaz na 28st wczesniej bylo 40.

Jeśli Ci brakuje gazu na niedogrzanym silniku to zmniejszanie temperatury przełaczenia tylko pogłębia ten efekt. Szczerze mówiąc nie rozumiem po co to zrobiłeś. Im wyższa temperatura reduktora tym stabilniej będzie pracować, a rozgrzewanie się silnika mazdy jest tak szybkie że dodatkowe 10 stopni osiągnie w minutę lub dwie.

Ogólnie z załączonego pliku osc nie bardzo podoba mi się temperatura tego reduktora. Nie było tam jazdy z pełnym obciążeniem a termika wygląda nieco słabo.
Zweryfikowałbym po pierwsze, czy poprawnie jest skonfigurowany czujnik temperatury (sprawdź chociaż czy na zimnym silniku po długim postoju temperatury gazu i reduktora są do siebie zbliżone i na oko podobne do temperatury otoczenia). Jeśli czujnik wskazuje temperaturę dobrze, silnik jest rozgrzany do roboczych 95 stopni a reduktor przy żadnym lub znikomym obciążeniu ma 60 stopni to coś jest zrypane niestety i nie wróży dobrze stabilnej pracy przy pełnym obciążeniu. Zrzuć sobie osc w kawałka dłuższej pracy na gazie przy większym obciażeniu układu i zobacz jak się utrzymują temperatury i ciśnienie w układzie.
Od tego bym zaczął, bo jak nie wiesz jak się układ zachowuje w pełnym zakresie obciążeń to szkoda czasu na klikanie w mnożnik.

I druga rzecz z osca, podejrzane trochę są odczyty z sondy lambda. Ale jeśli będziesz miał zapis z jakiejś jazdy gdzie będzie większe, stałe obciążenie a mniej deptania w pedał gazu to coś będzie można wysnuć z tych zapisów.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
korpus
Posty: 143
Rejestracja: 06 maja 2012, 7:20
Lokalizacja: Gdańsk/Poniatowo

20 kwie 2013, 17:19

Znalazłem idealne ustawienia!
powodem szarpania były usyfione wtryski, przy zubożeniu muszą działać bardzo szybko,
przepłukałem i problem zniknął, zaopatrzyłem się też w lepsze filtry z włókna szklanego,
optymalne zubożenie wyszło między 20 i 25 (mam staga)
Załączniki
zubo 25.jpg
ubek
Donator
Donator
Posty: 1366
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

20 kwie 2013, 20:08

no fajnie prawie sie pokrwaja minimalnie tylko odchyłka w górnym zakresie, ale te mapy jakoś takie dziwne, zebrane punkty rozstrzelone, specjalista nie jestem a nowicjuszem ale tak mi się wydaje.

jakie masz wtryski i reduktor?


ja we wtorek jade na przeglad do polecanego zakładu el pi dzi zobaczymy co rzekną Panowie.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

20 kwie 2013, 20:26

korpus pisze:Znalazłem idealne ustawienia!

Powyżej 8ms czasu wtrysku obie krzywe są podejrzane. Najczęściej taki kształt wychodzi przy problemach z odczytem podciśnienia. Gdzie masz wbity czujnik ciśnienia ?

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
ubek
Donator
Donator
Posty: 1366
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

23 kwie 2013, 23:21

udałem sie dziś w podróż do gazowników,

1.wtryski do wymiany nie daja rady juz od 4tyś leja jak szalone a i tak jest ubogo :evil:
2.parownik o dziwo wydala
3.parownik jest zle wpiety w obieg cieczy
4.montaz czujnika cisnienia kompltnie bez sensu ( to akurat wiedziałem)
5.sonda lambda działa ok

zaproponowano mi montaż szybszych wtrysków, pewno Hany jak sie uda to na adapterach a jak nie to na listwie i strojenie sonda szerokopasmowa co by sprawdzic afr, ewentualnie jak sie bedzie dało to listwę AC w01 z większymi dyszami. No i poprawki w instalacji po poprzednich macherach.

A i Pan sie smiał z mojej butli w bagazniku do ktorej wchodzi 19litrow niestety nie wydumalsimy nic ciekawszego :/
snafu
Posty: 415
Rejestracja: 15 wrz 2008, 18:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

24 kwie 2013, 6:44

majkel pisze:
korpus pisze:Znalazłem idealne ustawienia!

Powyżej 8ms czasu wtrysku obie krzywe są podejrzane. Najczęściej taki kształt wychodzi przy problemach z odczytem podciśnienia. Gdzie masz wbity czujnik ciśnienia ?

Po
eM


standard jeśli mapa była zebrana w szerokim zakresie obrotów
powyżej 4000 RPM ECU dość mocno wydłuża czasy wtrysku

jeśli mapy ma się ładnie pokrywać to trzeba obie skasować i zebrać na trasie w przedziale np 2500 do 2900 RPM (najlepiej na jednym i tym samym biegu )
Mazda mx5 NB 1,8 00r
Awatar użytkownika
Pirat
Donator
Donator
Posty: 1224
Rejestracja: 09 maja 2012, 22:21
Model: NA
Lokalizacja: Rybnik

24 kwie 2013, 7:45

ubek pisze:A i Pan sie smiał z mojej butli w bagazniku do ktorej wchodzi 19litrow niestety nie wydumalsimy nic ciekawszego :/

Do mojej wchodzi 21... Jaką masz butlę i jak założoną?
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

24 kwie 2013, 12:16

snafu pisze:standard jeśli mapa była zebrana w szerokim zakresie obrotów
powyżej 4000 RPM ECU dość mocno wydłuża czasy wtrysku

Snafu, nie w tym rzecz. To że wydłuża to oczywiste, tak ma być. Spójrz na jego krzywa benzynową. Dla 80 kPa ma 2 czasy wtrysku, 6 i 10,5 ms. Zakresu powyżej 85 kPa nie ma w ogóle. Te krzywe są albo kompletnie źle zebrane albo jest dodatkowo problem z pomiarem parametrów. Ja bym zaczął od skasowania tego i wyznaczenia od początku.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
ubek
Donator
Donator
Posty: 1366
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

24 kwie 2013, 22:35

Pirat, gadalismy o tym przez pw :grin:
Awatar użytkownika
Pirat
Donator
Donator
Posty: 1224
Rejestracja: 09 maja 2012, 22:21
Model: NA
Lokalizacja: Rybnik

25 kwie 2013, 8:20

Pirat, gadalismy o tym przez pw :grin:

No tak, wybacz, skleroza, już ten wiek niestety :P.
Awatar użytkownika
PRYMUS_BMW
Donator
Donator
Posty: 877
Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: WPR

25 kwie 2013, 9:54

snafu pisze:jeśli mapy ma się ładnie pokrywać to trzeba obie skasować i zebrać na trasie w przedziale np 2500 do 2900 RPM (najlepiej na jednym i tym samym biegu )


hmmm a czemu tak ? zawsze myślałem że żeby zebrać dobre mapy trzeba pojeździć na wszystkich biegach w całym zakresie obrotów...
czy to generalna zasady czy może tylko tyczy mxa

pytam bo stroje właśnie u siebie po zimie i czyszczeniu wtryskiwaczy
pozdrawiam
Prymus

historia PRYMUSKI --> viewtopic.php?f=22&t=12115
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

25 kwie 2013, 12:00

PRYMUS_BMW pisze:czy to generalna zasady czy może tylko tyczy mxa

Generalna, dotyczy ogólnie konfiguracji instalacji gazowej.
PRYMUS_BMW pisze:hmmm a czemu tak ? zawsze myślałem że żeby zebrać dobre mapy trzeba pojeździć na wszystkich biegach w całym zakresie obrotów...

absolutnie nie :razz: Tak robiłbyś, gdybyś miał gazowy standalone. Jedziesz koniecznie na tym samym biegu. Najlepszy 4 lub 5, aby komputer gazowy był w stanie odpowiednią ilość próbek zarejestrować. Chodzi ogólnie o to, aby przejechać cały zakres podciśnienia i cały zakres czasów otwarcia wtryskiwaczy benzynowych. A jednocześnie osiagnąć na tyle dobre skupienie punktów, aby krzywa na ich podstawie wyznaczona miała logiczny sens. Potem takie zebrane dane blokujesz i masz fajnie skonfigurowaną instalację. Jeśli pojeździsz swobodnie na wszystkich biegach to na wykresie zobaczysz kompletny puzzel i co prawda instalacja będzie jeździć, ale badziewnie :mrgreen: Tak robią gazownicy-partacze, którzy uruchamiają autokalibrację a potem wypuszczają klienta do domu i wierzą święcie, że system się "sam skonfiguruje" :cool:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

25 kwie 2013, 13:54

majkel pisze:Najlepszy 4 lub 5, aby komputer gazowy był w stanie odpowiednią ilość próbek zarejestrować. Chodzi ogólnie o to, aby przejechać cały zakres podciśnienia i cały zakres czasów otwarcia wtryskiwaczy benzynowych.

Ale chyba inne podciśnienie będzie w kolektorze jak wcisnę gaz w podłogę niż jak mam tylko kilka % uchylony, ponadto obroty... Nie wiem, nie znam się na tym aż tyle ale w sumie warto się dokształcić w każdej dziedzinie.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

25 kwie 2013, 14:07

Krzywy pisze:
majkel pisze:Najlepszy 4 lub 5, aby komputer gazowy był w stanie odpowiednią ilość próbek zarejestrować. Chodzi ogólnie o to, aby przejechać cały zakres podciśnienia i cały zakres czasów otwarcia wtryskiwaczy benzynowych.

Ale chyba inne podciśnienie będzie w kolektorze jak wcisnę gaz w podłogę niż jak mam tylko kilka % uchylony, ponadto obroty... Nie wiem, nie znam się na tym aż tyle ale w sumie warto się dokształcić w każdej dziedzinie.

Sterownik gazowy to świnka. Czasy otwarcia wtryskiwaczy gazowych ustawiasz do czasów otwarcia wtryskiwaczy benzynowych. Sterownik gazowy nie posiada informacji, na jakiej podstawie sterownik benzynowy ustawił takie, a nie inne. Po prostu to co nazywacie "mapa" czyli wartość mnoznika ma być tak ustawiona dla poszczególnych wartości czasu wtrysku benzyny, aby sterownik benzynowy podczas pracy na gazie zachowywał się tak samo jak przy pracy na benzynie. Taka jest idea konfiguracji sterownika gazowego. Nie budujecie nowego programu sterowania silnika, tylko dopasowujecie się do seryjnego benzynowego. Korekty wzgledem obrotów i temperatury wprowadzasz jedynie dla poprawienia konfiguracji w niektórych miejscach. Czyli, dla przykładu, jeśli po przeprowadzeniu normalnej konfiguracji i zgraniu krzywej wtryskiwaczy benzynowych i gazowych ogólnie jest dobrze, ale w jakimś zakresie obrotów robi się ubogo, to ten wybrany zakres możesz sobie poprawić korektą względem obrotów i tyle...

Ufff, na szybko nie potrafię tego napisać jaśniej :mrgreen:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
snafu
Posty: 415
Rejestracja: 15 wrz 2008, 18:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

28 kwie 2013, 16:20

PRYMUS_BMW pisze:
snafu pisze:jeśli mapy ma się ładnie pokrywać to trzeba obie skasować i zebrać na trasie w przedziale np 2500 do 2900 RPM (najlepiej na jednym i tym samym biegu )


hmmm a czemu tak ? zawsze myślałem że żeby zebrać dobre mapy trzeba pojeździć na wszystkich biegach w całym zakresie obrotów...
czy to generalna zasady czy może tylko tyczy mxa

pytam bo stroje właśnie u siebie po zimie i czyszczeniu wtryskiwaczy


dużo sterowników samochodowych posiada tak zwany Per Gear Fuel Trim
jest to nakładana korekta na dawkę paliwa w zależności od wybranego biegu
(1, 2 bieg zazwyczaj mieszanka bogatsza, 3,4 czasem i 5 bieg mieszanka stechiometryczna, zaś ostatni bieg mieszanka ciut uboższa)

jeśli czujnik VSS jest podpięty bezpośrednio pod ECU to bezpieczniej jest robić kalibrację na jednym wybranym biegu :)

kalibracja przy max bucie czyli w pętli otwartej (powyżej 70% obciążenia silnika) też niema sensu bo ECU leci wtedy na sztywnych parametrach i wskazaniach z czujników, i ten zakres powinno się dostroić po sondzie szerokopasmowej :)
Mazda mx5 NB 1,8 00r
ubek
Donator
Donator
Posty: 1366
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

29 kwie 2013, 0:10

i tak tez własnie planują u mnie zrobić panowie gazownicy po założeniu szybszych wtrysków, powiedzieli mi ze przy większym obciążeniu strojenie na mapkach stagowych sie nie sprawdzi.
korpus
Posty: 143
Rejestracja: 06 maja 2012, 7:20
Lokalizacja: Gdańsk/Poniatowo

30 kwie 2013, 10:17

majkel pisze:
korpus pisze:Znalazłem idealne ustawienia!

Powyżej 8ms czasu wtrysku obie krzywe są podejrzane. Najczęściej taki kształt wychodzi przy problemach z odczytem podciśnienia. Gdzie masz wbity czujnik ciśnienia ?

Po
eM


jest wbity w kolektor 5cm za rurą od filtra.

Punkty są rozstrzelone bo mój silnik ma zubożenie, czasy otwarcia rosną normalnie do 5ms
przy dalszym wzroście obciążenia czas wtrysku dzieli się na 2 krótsze np 3+6 albo 3+10.
nagram filmik i wszystko się wyjaśni.

Snafu widzę że wiesz o co chodzi, Ty zbierasz mapkę PB tak by nie wskoczyła na zubożenie (do5ms przy niskim obciążeniu) następnie na tym samym biegu robisz identyczną na lpg,
ja zbierałem z porównania czasów wtrysków, mam jedynie problem z porównywaniem dla czasów >5ms wydaje się to nie możliwe i zostaje tylko patrzeć na lambdę by falowała tak jak na PB.
Z tego co zauważyłem to parametr zubożenie dobiera się tak by przy energicznym przyspieszaniu na zebranej mapie do 5ms lambda z początkowo bogatej zaczęła falować. Lepiej też wychodzi to przy trochę wyższym ciśnieniu.

z konfiguracji to mam Zawoli zeta i hana red
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

30 lip 2013, 18:13

Cześć!
Od niedawna śmigam Miatką NB :)
Mam założoną instalację lpg, komputer to "protek tor" znalazłem u wujka googla, że to ponoć to samo co zenit. Nie wiem jak z resztą gratów u mnie, bo takiego kupiłem, ale na początku śmigał dobrze (tylko jakieś tam szarpnięcia przy przełączeniu), ale coś wariuje od kilku dni i na nie rozgrzanym silniku totalnie wariuje bieg jałowy. lata w okolicy 500 obr. i potrafi nawet zgasnąć. Na wyższych obrotach nie ma problemów i jak go wczoraj trochę przegoniłem, to jest chyba tyćku lepiej. No ale dalej jest coś nie tak... Jak się rozgrzeje, to dziś chodził stabilnie, ale przedwczoraj to był koniec świata.
Oprócz tego jeszcze potrafi strzelać (chyba z rury i tylko na gazie) przy spadających obrotach (np. jak hamuję silnikiem, albo mam dłużej sprzęgło).
Do historii mogę dodać to, że ostatnio tankowałem na trasie na jakiejś no-name stacji i od tamtego czasu, zaczyna się coś dziać. Załadowałem go już nowym gazem, ale coś jest fe. Może wtryski brudne, coś z filtrami?
Jestem na razie goły w temacie, lpg to dla mnie zupełna nowość i nie wiem co jest grane ;<
PS: Sorka za przydługie wypociny :)
PS2:Na PB nie ma problemów
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

30 lip 2013, 18:23

A to jest palnik czy sekwencja?

http://www.caraudioteam.pl/allegro/content/b444914fc45c970ccec6c7ee132c1c14.jpg - coś takiego (te "pomarańczowe") powinieneś mieć jak sekwencja.

Jak mieszalnik (palnik) to możesz nie widzieć nic bo wąż od reduktora chowa się w rurę dolotową i łączy się z mieszalnikiem.

Jeśli sekwencja to jedź na regulację i powinno być spoko. Jak palnik to w sumie też aczkolwiek palnik tak trochę działa (taki niedorozwinięty gaźnik) do dupy.

Poza tym jeszcze wszystko może być brudne, reduktor może być skończony (za niska temperatura przełączania na gaz go niszczy szybko). Filtr gazu...
A strzały mogą być w dolot a nie z rury. Niespalona mieszanka się cofa i wybucha w dolocie. Twoje szczęście że masz NB a nie NA z klapkowym przepływomierzem bo już byś go miał do wyrzucenia. Sprawdź filtr powietrza - pewnie jest już spalony.

A tak to trochę ciężko wróżyć z fusów.
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

30 lip 2013, 20:06

Dzięki :)
Gaz jest oczywiście sekwencyjny, co do strzałów, to dzwięk dochodzi z tyłu, dlatego wydawało mi się, że to z rury idzie... Ale zobaczę ten filtr powietrza.
Jak będę miał chwilę wolnego+$, to skoczę do mechanika.
Gadałem dziś z człowiekem z Energy Gaz Polska, mam niedaleko i jakieś tam pozytywne opinie znalazłem, więc pewnie tam. Chyba, że ktoś poleci kogoś lepszego w Warszawie, najlepiej na pradze?
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

30 lip 2013, 20:49

Może wtryskiwacz jakiś padł i leje (dmucha) do oporu. Niespalony gaz w wydechu by wyjaśniał strzały.

Filtr powietrza powinieneś mieć cały w takim razie bo sekwencja nie strzela (przynajmniej tak się mówi) w dolot.
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

24 sty 2014, 20:45

kiedyś na forum widziałem NA z butlą pod samochodem, pamiętacie czyje to było auto?
offthe
Posty: 1178
Rejestracja: 25 lut 2012, 23:47
Model: NA
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

24 sty 2014, 20:48

noveek z poznania ma butle pod autem.
I don't like being overtaken. It's a sign of weakness.
Awatar użytkownika
Pirat
Donator
Donator
Posty: 1224
Rejestracja: 09 maja 2012, 22:21
Model: NA
Lokalizacja: Rybnik

24 sty 2014, 21:40

Kolega Agent także.
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

26 sty 2014, 23:31

a ja sie zastanawiam czy ktos przerabial instalacje wtrysku gazu w stanie cieklym w miacie lub innych samochodach? jak to sie sprawuje?
Obrazek
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

27 sty 2014, 7:28

Ja też się nad tym zastanawiałem i myślałem o ew. przerobieniu swojej, bo kupiłem z gotowcem i jakaś słaba jest (teraz jak jest zimno, to prawie w cale się nie chce przełączyć, trzeba mocno całość rozgrzać...)
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

27 sty 2014, 9:33

Pedi pisze:i jakaś słaba jest (teraz jak jest zimno, to prawie w cale się nie chce przełączyć, trzeba mocno całość rozgrzać...)

Jeśli jak było cieplej w miarę działało a teraz się tak zrobiło to masz najprawdopodobniej zużyte przepony reduktora. Wymiana za drobne PLNy i będzie znowu dobrze.

Po
Em
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

27 sty 2014, 14:49

@majkel
To by była świetna wiadomość :)

Czy są jakiekolwiek przeciwwskazania, abym sam wymienił membranę? Bo widzę, że są kompletne zestawy membran wodnych, gazowych i filtry za nieduże pieniądze, a technicznie to raczej nie problem. Tylko czy nie będzie potem jakiśproblemów, że ulałem trochę cieczy chłodzącej z samochodu przy demontażu?

Jakieś wskazówki, uwagi? :)

[EDIT]: Mój reduktor to tomasetto alaska, niby dobry, ale ponoć nie wyrabia się z mocą powyżej 90KM. Może zamiast regenerować, to jakiś inny kupić i podmienić? Tylko nie szastam ostatnio zbytnio pieniądzem...
Znaczy na razie byłbym zdecydowany zająć się tym, ale jeżeli ktoś poleci niedrogi lepszy reduktor, to chyba warto odłożyć pieniądz :)
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

27 sty 2014, 16:40

Tylko z tymi instalacjami jest tak że homologacja jest na całość z montażem - wymiana elementu na inny samemu prawnie pozbawia możliwości użytkowania.
Mi na stacji diagnostycznej wołali tylko papiery od butli a jak widzą że przegląd był już u nich robiony to nic nie chcą jeśli tylko wiek instalacji nie wskazuje na to że butla stara. Ale ogólnie to dostaje się cały wyciąg homologacji (czy jakoś tak) od gazownika.

Inna sprawa, czy u nas będzie ktoś to sprawdzał... Pewnie tak samo jak światła do jazdy dziennej bez homologacji. Jeden puści bo oleje, drugi się przypieprzy...
ODPOWIEDZ