rollbar klatka itd

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

26 lip 2012, 13:04

swego czasu cientki za pochromowanie osłony kolektora zapłacił 150-200 zł. Już pomijam fakt, że rollbar to nie mała rzecz.
szad
Posty: 47
Rejestracja: 11 cze 2011, 12:21
Lokalizacja: Warszawa

26 lip 2012, 13:07

jakby co to ja dalej jestem chętny, jak tylko będzie info co i za ile :)
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2018
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

26 lip 2012, 15:53

Możemy warszawskiego spota do Treli przenieść, bo zaproponował spotkanie o 20:30-21 :mrgreen:
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
wjtr
Posty: 303
Rejestracja: 27 mar 2011, 22:41
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

26 lip 2012, 22:33

I jak tam po spotkaniu? Zrobi?
2003 NBFL 1.8 Memories II -> 2004 NBFL 1.6 Unplugged -> Mitsubishi Colt 1.3 -> Ford S-Max... WTF?! || Never drive faster than your angels can fly.
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

27 lip 2012, 0:36

Spotkanie nie odbyło się. Producent miał obsuwę czasową - byłem już w drodze, ale Kitson w porę mnie uprzedził i zawrócił. :roll:
Kolejne podejście prawdopodobnie w poniedziałek - jutro wybywam z Mazowsza, wracam w niedzielę.

Agi, jeśli chodzi o wzór to tak jak napisał Kitson: mając rozstaw stóp montażowych, wysokość i dopuszczalne odsunięcie zastrzału, można właściwie wykonać każdy model - kwestia dogadania się z producentem.
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2018
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

27 lip 2012, 11:15

Do spotkania nie doszło, ponieważ najprawdopodobniej Pan Producent dobrze się bawił :lol: https://www.facebook.com/photo.php?v=4321136277780
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
BORO
Posty: 668
Rejestracja: 17 lip 2008, 13:44
Model: NB
Lokalizacja: Wuwua

31 lip 2012, 11:19

Cos sie dzieje w temacie?
Dlaczego MX-5? --> http://www.youtube.com/watch?v=m67ZMn0tzg8#t=5m28s
Misza
Posty: 551
Rejestracja: 02 paź 2007, 18:59
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

03 sie 2012, 13:41

Dżunior pisze:Agi, jeśli chodzi o wzór to tak jak napisał Kitson: mając rozstaw stóp montażowych, wysokość i dopuszczalne odsunięcie zastrzału, można właściwie wykonać każdy model - kwestia dogadania się z producentem.


Tutaj przykładowa realizacja na podstawie pomiarów wykonanych przy okazji Deuce'a Dżuniora. Tu jest porządny długi zastrzał diagonalny, który nie podejdzie pod szklaną szybę dachu, ale można zrobić np. 2 krótsze ze środka górnej rury do połowy wysokości pałąka i powinno być OK.

[url=http://www.flickr.com/photos/m_kolasinski/4777723559/]Obrazek[/url]

[url=http://www.flickr.com/photos/m_kolasinski/4778362624/]Obrazek[/url]

Na podstawie doświadczeń z montażu (opisane gdzieś w oryginalnym wątku Dżuniora) bardzo polecam zlecenie wykonania i zamontowania rollbara w tym samym miejscu - w przypadku HardDoga mamy do czynienia z pełnoprawnym produktem (z kontrolą jakości itp.), natomiast przy takich klatkowych manufakturach zawsze mogą pojawić się jakieś drobne odchylenia i trudno się to montuje bez zaplecza typu giętarki itp. :)

Poza tym zwróćcie uwagę na "kąty" - tak jak klatka wspawana w rajdówkę nie musi być piękna, byle spełniała zadanie, tak np. brak symetrii albo nieidealnie pozioma rura będzie Miatę nieco "szpecić".
wjtr
Posty: 303
Rejestracja: 27 mar 2011, 22:41
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

20 sie 2012, 11:47

Cisza w temacie?
2003 NBFL 1.8 Memories II -> 2004 NBFL 1.6 Unplugged -> Mitsubishi Colt 1.3 -> Ford S-Max... WTF?! || Never drive faster than your angels can fly.
Agi
Posty: 1074
Rejestracja: 23 cze 2010, 15:05
Model: NC FL2
Wersja: Club
Lokalizacja: Warszawa URS

20 sie 2012, 12:40

Ja się wycofuję z powyższego zamówienia.
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

22 sie 2012, 20:14

A ja bym się chętnie pisał na przyszły sezon - na tą wersje z UK - T R LANE (TD ROLLBAR) , może ktoś chętny ? :wink:
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

22 sie 2012, 20:44

remik pisze:A ja bym się chętnie pisał na przyszły sezon - na tą wersje z UK - T R LANE (TD ROLLBAR) , może ktoś chętny ? :wink:

jak na przyszły rok to bardzo chętnie
MIATA nim jak szatan
Obrazek
wjtr
Posty: 303
Rejestracja: 27 mar 2011, 22:41
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

29 sie 2012, 6:49

Znalazłem gdzieś na forum kontakt do firmy, która wykonała rollbar Dżuniora. Ich strona to: [URL=http://www.conceptmotorsport.pl]www.conceptmotorsport.pl[/URL] Korespondowałem z Panem Markiem z tejże firmy w temacie wykonania rollbara i ewentualnej zniżki przy większej ilości sztuk. Poniżej wkleję kilka cytatów:


O ile pamietam harddog deuce to model podwójny? (2x odwrócone U )W przypadku tego pałaka koszt jest niestety nieco wyzszy niż w przypadku zwykłych pałakow, ze względu wieksza ilosc materiału i przede wszystkim na promień gięcia nieosiagalny dla mojej gietarki. Zlecamy wykonanie tych gięć firmie zewnetrznej. Koszt wykonania i montazu takiego pałąka to 1100zł, plus ewentualne malowanie podkładem cynkowym i lakierem w cenie 120 zł.

Jezeli wolno mi cos zasugerowac, jako alternatywę polecałbym jednak standardowy pałąk. Z punktu widzenia bezpieczeństwa jest on lepszą konstrukcją, a przy okazji jego koszt w wersji z jednym elementem przekątnym to 800zł, a w wersji podstawowej ( pałąk glowny + dwie podpory tylne 700zł.

Czas wykonania i montazu pałąka to ok 2-3 dni roboczych i przez ten czas samochód pozostaje u mnie. Firma miesci sie w Sopocie przy ul Kasztanowej.

...napisałem, że do 3city mam daleko z Warszawy i poprosiłem o namiary na kogoś w okolicy...
Bywali juz u mnie klienci z Warszawy i okolic z czego wnosze, ze nie bardzo jest tam kogo polecić:)wiec postaram sie pana namówić.

Ale powaznie mówiąc - jeżeli zdecyduje sie Pan jednak na standardowy pałąk, to myslę ze bedę w stanie skrócic czas montazu do 1 dnia. - standardowych palaków do MX 5 wykonałem juz kilka i jestem w stanie przygotowac sobie wiekszośc elementów i jedynie ostatecznie je dopasować i zmontować całosc po Pana przyjezdzie. Wówczas odebrałbym samochód rano, a zwrócił Panu wieczorem. W przypadku pałąka podwójnego bedzie to trudne:(

Jedyny mankament tego rozwiazania to malowanie, lepiej jesli lakier troszkę wysezonuje przed montazem..., ale jest to do przeskoczenia - trzeba jedynie obchodzic sie delikatnie z pałakiem przez jakiś czas po montazu , az powłoka całkowicie stwardnieje.

Muszę jednak uprzedzic, ze wolny termin mogłbym zaproponowac w drugiej połowie padziernika, bo samochodow do klatkowania mam sporo.Ale z moich kontaktów z uzytkownikami MX5 wynika, ze jest to własnie okres miezdy sezonami, czyli na modyfikacje :), wiec mam nadzieje ze nie byłoby to problemem.

W załaczniku dwa zdjecia standardowego pałąka. Element przekatny alternatywnie moze byc umieszczony w podporach tylnych, moze byc także podwójny ( krzyz ) co jest rozwiazaniem jeszcze lepszym, ale podnosi cene drozszym o 100zł.

...po czym zapytałem, czy byłby zainteresowany grupowymi zakupami i na jakich warunkach...
Tak, oczywiście jestem otwarty na tego typu propozycje.

Natomiast czerpiąc z doswiadczenia chciałbym, zeby taki układ miał rece i nogi tzn, zeby rzeczywiscie było kilka, czy jak Pan pisze kilkanascie, osób zdecydowanych na montaż w konkretnych terminach, które wpłacą zaliczki na materiał ( oczywiscie za potwierdzeniem wpłaty lub rachunkiem z mojej strony) i rzeczywiscie wiekszą ilosc tych pałąków na raz wykonamy.
W takiej sytuacji jestem jak najbardziej skłonny skłonny udzielić rabatu.

Wstepnie moge zaproponowac następujace warunki przy załozeniu montazu standardowego pałąka z elementem przekatnym w cenie 800zł plus malowanie 120 zł

przy 5-9 chetnych cena jednostkowa 750 zł , malowanie 110 zł.
przy 10 i wiecej chetnych cena jednostkowa 700zł, malowanie 100zł.

w przypadku podstawowego pałąka w cenie 700zł odpowiednio
660zł i 100zł oraz
615 zł i 90 zł.

Przy bardziej rozbudowanych konstrukcjach - do ustalenia.


Oferta wydaje się dosyć atrakcyjna. Problem w moim przypadku to lokalizacja firmy, ale jeśli udałoby się to zrobić w 1 dzień, to pewnie jest to do przeskoczenia.

Jeśli będzie zainteresowanie, to proponuję założyć osobny wątek do celu organizacji ZG i ogarnąć temat na październik.
Załączniki
rollbar1.jpg
Przykładowy rollbar z Conceptmotorsport - fot.1
rollbar2.jpg
Przykładowy rollbar z Conceptmotorsport - fot.2
2003 NBFL 1.8 Memories II -> 2004 NBFL 1.6 Unplugged -> Mitsubishi Colt 1.3 -> Ford S-Max... WTF?! || Never drive faster than your angels can fly.
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

29 sie 2012, 8:30

Ja też jestem chętny na rollbar do NA, bez dodatkowej poprzeczki, jeżeli nie koliduje on ze szklaną szybą w dachu. Patrząc na powyższe zdjęcia srebrnej miaty chyba nie przeszkadza?
wjtr
Posty: 303
Rejestracja: 27 mar 2011, 22:41
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

29 sie 2012, 8:38

Zbiorę za jakiś czas pytania, które się pojawią i prześlę do conceptmotorsport.

Dżuniorowy Deuce był zrobiony tak, żeby nie przeszkadzał. W galerii na ich stronie jest kilka NB, więc pewnie to mają obcykane. Ale nie widziałem NA - może tu montaż trwałby trochę dłużej ze względu na konieczność dopasowania pałąka do innej wersji samochodu. Choć nie wiem, czy NA aż tak się różni od NB.
Ostatnio zmieniony 29 sie 2012, 8:45 przez wjtr, łącznie zmieniany 1 raz.
2003 NBFL 1.8 Memories II -> 2004 NBFL 1.6 Unplugged -> Mitsubishi Colt 1.3 -> Ford S-Max... WTF?! || Never drive faster than your angels can fly.
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

29 sie 2012, 8:42

wojtyr, różnica jest tylko w szybie - w NA plastikowa, w NB szklana, więc przy składaniu jest trochę inaczej. A jeśli chodzi o mocowania to są takie same.
Obrazek

miatasm.com
wjtr
Posty: 303
Rejestracja: 27 mar 2011, 22:41
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

29 sie 2012, 8:47

A co to znaczy "trochę inaczej"? Da się złożyć/rozłożyć dach w NA przy takiej konstrukcji rollbara jak na fotce ze srebrną NB?
2003 NBFL 1.8 Memories II -> 2004 NBFL 1.6 Unplugged -> Mitsubishi Colt 1.3 -> Ford S-Max... WTF?! || Never drive faster than your angels can fly.
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

29 sie 2012, 8:48

No właśnie ja będę do mojej NA wrzucał dach z NB.
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

29 sie 2012, 8:51

wojtyr, na moje oko to się da, tym bardziej, że plastikowa szyba jest odpinana.
Obrazek

miatasm.com
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4681
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

29 sie 2012, 13:09

funky pisze:tym bardziej, że plastikowa szyba jest odpinana.

Nie we wszystkich NA. Chyba tylko w tych przed liftem.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
bgoka
Posty: 118
Rejestracja: 27 cze 2011, 21:51
Model: NB
Lokalizacja: Lublin

29 sie 2012, 15:36

Srebrna na zdjęciach, to moja :) Nie ma żadnych problemów ze zdejmowaniem, zakładaniem dachu, pałąk jest tak zrobiony, że zostało z 1,5cm od dachu wiec nie opiera się ani nie obciera.
Ogólnie jestem zadowolony i polecam tą firmę.
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

02 wrz 2012, 16:26

wojtyr pisze:Jeśli będzie zainteresowanie, to proponuję założyć osobny wątek do celu organizacji ZG i ogarnąć temat na październik.


+1 , całkiem dobra oferta, wstępnie jestem zainteresowany ...
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2018
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

02 wrz 2012, 17:15

+1, w dowolnym terminie (weekend nad morzem w listopadzie - mmmmm :grin: )
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
bgoka
Posty: 118
Rejestracja: 27 cze 2011, 21:51
Model: NB
Lokalizacja: Lublin

02 wrz 2012, 18:52

offtopujac to w październiku jak zakładałem swój, to np w całym Sopocie w restauracjach i barach były promocje -50% więc można odrobinę poszaleć :)

Za swój zapłaciłem koło 800 zł w sumie więc wychodzi wam całkiem fajnie cenowo.
Awatar użytkownika
Arturo_tiburon
Posty: 1067
Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
Model: ND
Wersja: Daga spec
Lokalizacja: waw

02 wrz 2012, 20:26

+1 jak temat się ogranie jakoś w przewidywalnej przysżłosci ;-)
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
Misza
Posty: 551
Rejestracja: 02 paź 2007, 18:59
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

14 wrz 2012, 15:37

wojtyr pisze:Zbiorę za jakiś czas pytania, które się pojawią i prześlę do conceptmotorsport.

Dżuniorowy Deuce był zrobiony tak, żeby nie przeszkadzał. W galerii na ich stronie jest kilka NB, więc pewnie to mają obcykane. Ale nie widziałem NA - może tu montaż trwałby trochę dłużej ze względu na konieczność dopasowania pałąka do innej wersji samochodu. Choć nie wiem, czy NA aż tak się różni od NB.


Zerknijcie nieco wyżej i w oryginalnym wątku Dżuniora - wrzucałem tam zdjęcia i pełniejszy opis mojego rollbara Conceptu, ich pierwszego montowanego w NA (zamawiałem wtedy od razu dwa, drugi jest w NA brata). Ze względu na "głebokość" zastrzału on jest niekompatybilny z twardą szybą, ale nie ma problemu ze składaną PCV - to by trzeba na pewno z producentem wyjaśnić. Jakby coś, to służę info.
Ostatnio zmieniony 25 wrz 2012, 9:25 przez Misza, łącznie zmieniany 3 razy.
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

14 wrz 2012, 16:18

A czemu w końcu nie robicie u Cybula?
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

02 lut 2013, 20:10

Rollbar robiony pod NB nie podejdzie chyba do NA, right?
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

02 lut 2013, 20:55

Z ciekawości w którym miejscu jest różnica w pasowaniu NA vs. NB? Ja jedyną podział jaki znam to na pasujące do tylnych szyb szklanych i pleksi.
shadow
Posty: 18
Rejestracja: 10 wrz 2012, 17:40
Lokalizacja: K-ce

02 lut 2013, 21:04

Jeśli ten rollbar rzeczywiście nie będzie pasował do NA to będę musiał zrezygnować, Hard dog M2 jest bardzo podobny i pasuje zarówno do NA jak i NB. Konstrukcja nadwozia NA i NB jest bardzo podobna. A podział na rollbary do NA i NB moim zdaniem wynika z występowania szklanej szyby w nowszej generacji.
ODPOWIEDZ