Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

rafal
Posty: 945
Rejestracja: 26 maja 2008, 18:41
Lokalizacja: Warszawa Urs/Wil

28 mar 2011, 17:25

poczytaj gielde ze dwie trzy strony wczesniej.
byla mx-5 turbo
jest foka rs
miata jeszcze bedzie:)
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

28 mar 2011, 17:26

Potrzebujesz inny kolektor wydechowy.

Turbina to chinolek, choć można by ewentualnie zaryzykować i zobaczyć ile to polata.

Sterowanie wtryskiem przez Powercarda to zło, to jest najgłupszy rodzaj świni jaki istnieje.

Brak sterowania zapłonem.


Pomijając to, że przydałoby Ci się inne sprzęgło i inne sterowanie dawką paliwa (+ większe wtryski) to można by pomyśleć.

Trochę rzeczy byłoby do zrobienia, jeśli nie jesteś w tych sprawach biegły to może nie być łatwo.

Pozdrawiam!

PS Było już o tym śmiesznym zestawie na forum...
110@???KM
134@???Nm
solo997
Posty: 134
Rejestracja: 07 lip 2010, 7:49
Lokalizacja: Busko

28 mar 2011, 17:27

Acha dzieki za podpowiedz..Bo nie znam sie na tych sprawach i dobze ze nie kupiłem...Widze ze trzeba troche jeszcze dołozyc albo polowe tego wymienic zaraz po zakupie...To chyba lepiej bedzi ekupic silnik 1.8 niz takie cos do 1.6
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

28 mar 2011, 17:31

solo997 pisze:To chyba lepiej bedzi ekupic silnik 1.8 niz takie cos do 1.6


Turbo w 1.6 to też fajna sprawa, jednak jeśli w tym nie siedzisz to polecałbym znaleźć kogoś kto Ci zmontuje turbo na zamówienie od podstaw albo zacznij od przekładki na 1.8 (o ile jesteś przywiązany do aktualnej budy) albo po prostu kup Mazdę z 1.8 :cool:
110@???KM
134@???Nm
solo997
Posty: 134
Rejestracja: 07 lip 2010, 7:49
Lokalizacja: Busko

28 mar 2011, 17:36

No moja Miatka jest jak moja kobieta :) a zalezy mi na dlugim zwiazku :) Jednak fajnie by było dodac jej troszki skrzydeł wiec dlatego myslę o 1.8 albo turbo :) ale wydaje mi sie ze najprosciej bedzie wymienic na 1.8 zawsze te kilka koni wiecej :) narazie zbieram na 1.8 i moze na wakacje cos sie trafi...Szkoda mi tego 1.6 bo silnik jest po kapitalce a nawet lepiej bo jak kupiełm to robiłem szlif wału bo cos stukało i jak juz sie robiło to rozebralismy silnik w drobny mak i wszysciutko poczyszczone i złozone od nowa i zalane olejem truskawkowym :) żart :)

Ostatnio u kolegi w warsztacie jak byłem przyejchał gosc bo zostawił mu auto do wymiany oleju :) i gosc przyjechal i pyta----- gotowy ?? a kolega tak wymieniłem na nowe oleje :) a jaki pan wlał ? truskawkowy hehe i gosc sie zasmial chyba uwiezyl bo nic nie powiedział i pojechał :)
radek77
Posty: 541
Rejestracja: 23 sie 2008, 10:08
Lokalizacja: kraków i okolice;)

01 kwie 2011, 21:35

dla potomnych, nie wymieniajcie od razu cewki, u mnie problem był kuriozalny- brak masy, kabelek się odłączył.
Różnica pomiędzy seksem i śmiercią polega na tym, że kiedy będziesz umierał, nikt nie będzie się śmiać z ciebie, że robisz to sam.
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

03 kwie 2011, 10:45

Immobilizer był FOX-a.
Przyjechał mechanik, rozeznał się, uciął jeden kabelek i po 3 minutach odpalił samochód :winner:

Można zamknąć wątek.
Dzięki za wszelkie podpowiedzi :)
perosz
Posty: 61
Rejestracja: 28 mar 2010, 21:30
Lokalizacja: Brighton/Bydgoszcz

04 kwie 2011, 20:52

No to z innej beczki czy ktoś może mi powiedziec co to za cudo.
Pewnie to ekstremalnie proste i śmieszne pytanie ale zdębialem i chce wiedzieć :)
Chodzi mi o ten dydek przy przepustnicy tzn ten grzybek ze zdjecia :)
Najdziwniejsze jest to że super grzyb występuje tylko w NA 1.6 w 1.8 już go nie ma i w NB również grzybol zniknął :)
Załączniki
NA 1.6 dydek przepustnicy.jpg
Grzybol :)
NA 1.6 dydek przepustnicy.jpg (19.06 KiB) Przejrzano 1131 razy
Awatar użytkownika
Blade
Posty: 673
Rejestracja: 09 cze 2010, 19:18
Lokalizacja: Wrocław

05 kwie 2011, 15:21

Proszę o ekspertyzę tylnego łożyska do NBFl 1,8

Moje wygląda tak:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Sklep przysłał mi takie:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Mój mechanik stwierdził że złe powołując się na wygląd na pierwszych 2 zdjęciach.
W sklepie twierdzą że wszystko jest ok:

wg katalogu EPC mazdy, tylne łożysko w MX5 NB jest takie samo, jak przednie np w BJ. Numery wg EPC są zgodne i wszystko powinno pasować do pańskiego auta.


Pytanie:

Kto ma rację? Może moje jest tak rozwalone że brakuje jego "górnej obudowy" (nie wiem jak to nazwać) i "kulki są na wierzchu"? :wink:
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

05 kwie 2011, 15:33

perosz pisze:No to z innej beczki czy ktoś może mi powiedziec co to za cudo.

Amortyzator przepustnicy. Dzieki niemu po naglym odpuszczeniu gazu, przepustnica nie zamyka sie gwaltownie i tym samym nie gasi silnika.
Z tego co pamietam, prawidlowo wyregulowany jest wtedy, gdy przy obrotach 2,5 tys "ucho" przepustnicy zaczyna dotykac amortyzatorka.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Pitek
Posty: 70
Rejestracja: 28 wrz 2010, 19:05
Lokalizacja: wielkopolska

05 kwie 2011, 15:51

Co może być nie tak z centralnym, skoro robię wszystko według instrukcji http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=1832 a zupełnie nic się nie odzywa? Po 4 kroku powinien być jakiś dźwięk, a u mnie nic.

PS. Centralny z kluczyka zamyka wszystko.
krzych31
Posty: 154
Rejestracja: 01 lut 2008, 23:03
Lokalizacja: Gdańsk

05 kwie 2011, 19:09

Blade pisze:Mój mechanik stwierdził że złe powołując się na wygląd na pierwszych 2 zdjęciach.
W sklepie twierdzą że wszystko jest ok:


diagnioza - zmień mechanika jeżeli twój nigdy nie widział łożyska który trzeba wyprasować
a tak po za tym to powinieneś jeszcze kupić uszczelniacz króry jest wbijany od strony mostu
a różnica w wyglądzie spowodowana jest tym że zewnętrzba mieżnia łożyska została na piascie i trzeba ją zbić
Davey
Posty: 556
Rejestracja: 20 kwie 2010, 16:26
Lokalizacja: Lublin

06 kwie 2011, 8:35

jako, że to czateria to pozwole sobie zadać szybkie pytanie, jaka jest roznica w, nie wiem, budowie silnika 1.8 a 1.6 w nb? czy trudniej dostać jakieś częsci do 1.8, czy jest droższy jesli chodzi o naprawy itp? Mam nadzieje ze nie napisalem zbyt okreznie o moich obawach i mam nadzieje ze załapiecie o co mi chodzi :wink:
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

06 kwie 2011, 8:39

Davey pisze:jako, że to czateria to pozwole sobie zadać szybkie pytanie, jaka jest roznica w, nie wiem, budowie silnika 1.8 a 1.6 w nb? czy trudniej dostać jakieś częsci do 1.8, czy jest droższy jesli chodzi o naprawy itp? Mam nadzieje ze nie napisalem zbyt okreznie o moich obawach i mam nadzieje ze załapiecie o co mi chodzi :wink:


Łapiemy, a ty mam nadzieję że złapiesz co my Ci powiemy:

u góry, tam na paseczku pod tymi pięknymi samochodami, ale nad tą czerwoną kreską, jeśli oczywiście używasz pięknego stylu zrobionego przez Five'a, bo inny może powodować, że będzie to gdzie indziej, no ale wracając do sedna, widzisz tam jest taki link z napisem "Szukaj". Mam nadzieję, że załapałeś.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
zaciek
Posty: 139
Rejestracja: 05 paź 2010, 18:08
Model: Inny
Wersja: Biała włoszka
Lokalizacja: Szczecin

06 kwie 2011, 8:44

Davey pisze:jako, że to czateria to pozwole sobie zadać szybkie pytanie, jaka jest roznica w, nie wiem, budowie silnika 1.8 a 1.6 w nb? czy trudniej dostać jakieś częsci do 1.8, czy jest droższy jesli chodzi o naprawy itp? Mam nadzieje ze nie napisalem zbyt okreznie o moich obawach i mam nadzieje ze załapiecie o co mi chodzi :wink:


Największa różnica to moc, której zacznie ci z czasem brakować w 1.6, natomiast z dostępnością części i ich kosztami nie ma problemu, to nie wczesne lata 90te ;) Aut z silnikami 1.6 jest więcej, ale wydaje mi się że czasem nawet łatwiej dostać coś do 1.8 - łatwiejszy jest import gratów z usa ;)
Davey
Posty: 556
Rejestracja: 20 kwie 2010, 16:26
Lokalizacja: Lublin

06 kwie 2011, 8:54

Dzięki za szybkie odpowiedzi :D Chodziło mi tylko o części zamienne jakby coś poleciało(tfu tfu). dmk, dawno załapałem i poczytałem, nie pytam przecież o spalanie czy stopień skomplikowania modyfikacji :smile:
mikołaj
Posty: 80
Rejestracja: 13 mar 2010, 9:43
Lokalizacja: Tewkesbury, UK

06 kwie 2011, 17:41

<object style="height: 390px; width: 640px">

:winner: :winner: KUPIŁEM CEWKI Z 4-PIN no i się odezwała :D:D
kwijatkowski
Posty: 295
Rejestracja: 05 kwie 2010, 20:33
Lokalizacja: Warszawa

06 kwie 2011, 21:02

:kciuk:
mikołaj
Posty: 80
Rejestracja: 13 mar 2010, 9:43
Lokalizacja: Tewkesbury, UK

08 kwie 2011, 11:44

Reasmując

Silnik zapalał na kilka sekund i momentalnie gasł. Iskra była lecz odcinało wtryski - komputer nie pozwalał na dalszą pracę silnikowi.

Dlaczego??
Bo nie miał informacji zwrotnej z cewki. to jest właśnie ten 4 kabel nazywany 'tach'
większość Mx5 ma 3 pin cewki (3 kable: masa, napięcie, trigger)

Po kupieniu odpowiedniej cewki - 4pin (4 kable: masa, napięcie, trigger, TACH) autko od razu zapaliło :mrgreen:

Zatem prawdą jest co piszą w sklepach, w opisach cewek.
Jeśli masz iskrę, silnik zapala i momentalnie gaśnie - możesz mieć uszkodzone cewki.

I ZWRACAJCIE UWAGĘ JAKI MODEL POWINIEN BYĆ DO WASZEGO AUTA.


Dziękuję wszystkim za podpowiedzi i odpowiedzi.
problem rozwiązany

temat do zamknięcia

" IT'S ALIVE!!! IT'S ALIVE!!! " :winner: :winner:
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

08 kwie 2011, 16:18

mikołaj pisze:temat do zamknięcia

przerzucam w czaterję :mrgreen: Pewnie po raz drugi nieprędko się taki przypadek trafi :mrgreen:
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
rebme
Posty: 8
Rejestracja: 01 kwie 2011, 16:25
Lokalizacja: polska

12 kwie 2011, 15:43

szuakam i szukam, ale nie moge znalezc informacji. Interesuje mnie przy ilu obrotach ustawiona jest odcinka w BP-4W (przedliftowe NB 1.8). Z gory dzieki :)
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

12 kwie 2011, 21:45

szuakam i szukam, ale nie moge znalezc informacji. Interesuje mnie przy ilu obrotach ustawiona jest odcinka w BP-4W (przedliftowe NB 1.8). Z gory dzieki :)

7200 z tego co pamiętam.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

13 kwie 2011, 9:14

a JA chcialbym zapytc p taka rzecz: zalozmy ze silnik ma na hamowni 300Nm. Jaki moment podaje na kola, tzn bardziej mnie interesuje na polosie (z jakim momentem odkreca dyfer przy cisnieciu), bo zastanawiam sie czy moja kontrurkcja wytrzyma...
kwijatkowski
Posty: 295
Rejestracja: 05 kwie 2010, 20:33
Lokalizacja: Warszawa

13 kwie 2011, 15:46

Chyba potrzebujemy jeszcze RPM, przy których masz ten moment. Przysiąde do tego wieczorkiem dla zabawy :wink:
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

13 kwie 2011, 17:17

Moment jest podany przykladowo, kiedys po hamowni sobie przelicze z proporcji, jesli bede ja znal.
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

14 kwie 2011, 11:25

mam pytanie, moze jest glupie - nie wiem, nie oceniam :P

chodzi o to, że na YT widziałem filmik jak gość NB jechał ok 220 km/h, niby była stock
zauważyłem że obroty jakie osiągnął to ok 7 tys

jak swoją w niedzielę w nocy przegoniłem to osiągnąłem coś ok 6 tys obrotów i 200 km/h z małym haczkiem ;)

skąd ta różnica, jak zrobić żeby mi się silnik kręcił do 7 tys na 5 biegu? :D
jakaś blokada jest czy coś?
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

14 kwie 2011, 14:59

kammich pisze: to osiągnąłem coś ok 6 tys obrotów i 200 km/h z małym haczkiem ;)

Seryjny prędkościomierz zawyża mocno. Zweryfikuj z gpsem. Koła masz w miarę standardowych rozmiarów ?
kammich pisze:skąd ta różnica, jak zrobić żeby mi się silnik kręcił do 7 tys na 5 biegu? :D
jakaś blokada jest czy coś?

Zmniejszyć opór, na przykład zamknąć dach.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

14 kwie 2011, 15:03

majkel_c pisze:Seryjny prędkościomierz zawyża mocno. Zweryfikuj z gpsem. Koła masz w miarę standardowych rozmiarów ?


tu w sumie nie chodzi o predkość pokazywaną przed predkosciomierz a o fakt że jemu na filmie kręciła się do 7 tys rpm a mi tylko do 6 tys rpm, koła mam standard 195/50/15

majkel_c pisze:Zmniejszyć opór, na przykład zamknąć dach.


zamknięty dach, szyby pozamykane, jednie dość mocno wiało, ale nie sądzę zeby to generowało taką różnicę ;)

wasze na ostatnim biegu kręcą się tak mocno?
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

14 kwie 2011, 16:37

Może jechał z górki? ;)
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

14 kwie 2011, 17:01

Może jechałeś pod wiatr? :mrgreen: Albo pod górkę? :mrgreen:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
ODPOWIEDZ