Zimowanie Mx5
Moderator: Moderatorzy
Witam jak w temacie jak zimujecie swoje auta ja mam garaż podziemny w którym trochę się kurzy dlatego myślę nad przykryciem auta jakimś prześcieradłem wyjecie Akumulatora i zabranie do domu umycie auta i wysuszenie i pytanie czy zalewać auto do pełna żeby nie zaczął rdzewieć zbiornik ?
Ja bym tam specjalnie nie przesadzał z tymi kocami i zabieraniem akumulatora - w końcu Mazda to nie 80-letni klasyk 
Od października do marca używam innego samochodu, ale w tym okresie co jakieś 4 tygodnie zabieram Madzię na przejażdżkę z Gdyni do Władysławowa i z powrotem (oczywiście jak jest sucho). Samochód się rozrusza no i ja mam trochę frajdy...
bonito

Od października do marca używam innego samochodu, ale w tym okresie co jakieś 4 tygodnie zabieram Madzię na przejażdżkę z Gdyni do Władysławowa i z powrotem (oczywiście jak jest sucho). Samochód się rozrusza no i ja mam trochę frajdy...
bonito
bonito pisze:Ja bym tam specjalnie nie przesadzał z tymi kocami i zabieraniem akumulatora
Co do koca, to akurat co kto lubi, ale wyciąganie akumulatora jak najbardziej popieram. Po 4 miesiącach stania w garażu na pewno się rozładuje. W mojej żółtej, którą przejął ojciec był 4 letni oryginalny panasonic i niestety po takim zimowym staniu bez odłączenia od instalacji rozładował się i teraz mimo ładowania prostownikiem kręci bardzo słabo i chyba trzeba będzie go wymienić. A wiadomo, że ten aku potrafi kilkanaście lat działać.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Temperatura przechowywania ma tu duże znaczenie. Najlepiej jak leży w pokojowej. Tak zostawiony i doładowany co dwa miesiące będzie żył o wiele dluzej. Tylko radio trzeba ustawiać od nowa.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
bonito pisze:Ja bym tam specjalnie nie przesadzał z tymi kocami i zabieraniem akumulatora - w końcu Mazda to nie 80-letni klasyk
teraz nie ale za 60 lat.....
Fifkers pisze:W mojej żółtej, którą przejął ojciec był 4 letni oryginalny panasonic i niestety po takim zimowym staniu bez odłączenia od instalacji rozładował się i teraz mimo ładowania prostownikiem kręci bardzo słabo i chyba trzeba będzie go wymienić.
a jaki pprostownik masz? Bo panasonic (i westCo też) musi być ładowany małym prądem przez dobrych kilka dni. Szybkie/elektroniczne ładowarki się nie nadają.
Ładowałem zwykłym prostownikiem, wiem że niby nie można, ale z braku laku... W czesniej zdarzało mi się taki akumulator podładowywać i było ok, a tutaj chyba czas rozładowania zrobił swoje.
BTW taki automatyczny prostownik jaki teraz jest w Lidlu chyba się nadaje do żelowych akumulatorów? Kupiłem wczoraj to może spróbuję podłączyć go na parę dni, może coś pomoże.
BTW taki automatyczny prostownik jaki teraz jest w Lidlu chyba się nadaje do żelowych akumulatorów? Kupiłem wczoraj to może spróbuję podłączyć go na parę dni, może coś pomoże.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Fifkers pisze:Ładowałem zwykłym prostownikiem, wiem że niby nie można, ale z braku laku... W czesniej zdarzało mi się taki akumulator podładowywać i było ok, a tutaj chyba czas rozładowania zrobił swoje.
BTW taki automatyczny prostownik jaki teraz jest w Lidlu chyba się nadaje do żelowych akumulatorów? Kupiłem wczoraj to może spróbuję podłączyć go na parę dni, może coś pomoże.
powinien być ok tak długo jak ładuje niskim prądem.
https://www.google.co.uk/url?sa=t&rct=j ... _kL6ceUC7A
to jest link do instrukcji którą dostałem z moim WestCo (czyli dokładnym zamiennikiem panasonica do MX5 na/nb)
- ansayamina
- Posty: 91
- Rejestracja: 28 paź 2016, 11:17
- Model: NB
tinuviel pisze:Pomijając fakt że Miatę powinno się tak zimować:
to warto do środka jeszcze rzucić kilka pochłaniaczy wilgoci.
Ja oszukuję i farelka zostawiam na noc.
Tak moja spędziła poprzedni zimowy sezon i całe trzy dni śniegu jakie nawiedziły Wrocław. Plus garażowanie i kilka razy w tygodniu płukanie nad i podwozia coby się soli pozbyć. Prócz zaczątków pęknięć na dachu ubytków nie stwierdzono.

- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
mutra pisze:bonito pisze:Ja bym tam specjalnie nie przesadzał z tymi kocami i zabieraniem akumulatora - w końcu Mazda to nie 80-letni klasyk
teraz nie ale za 60 lat.....Fifkers pisze:W mojej żółtej, którą przejął ojciec był 4 letni oryginalny panasonic i niestety po takim zimowym staniu bez odłączenia od instalacji rozładował się i teraz mimo ładowania prostownikiem kręci bardzo słabo i chyba trzeba będzie go wymienić.
a jaki pprostownik masz? Bo panasonic (i westCo też) musi być ładowany małym prądem przez dobrych kilka dni. Szybkie/elektroniczne ładowarki się nie nadają.
Tak w instrukcji jest ?? Coś mi wierzyć się nie chce tym bardziej że przeznaczony jest do aut. AGM ładujemy prądem 10-cio godzinnym. Czyli jeśli Aku ma 45 Ah to ładujemy go 10h prądem początkowym 4,5A. Zwykły prostownik jak najbardziej się nadaje.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
z instrukcji ktora dostalem i z rozmowy ze sprzedawca wynikalo jasno: prąd 2-3A przez ok 30 godzin. ładowarka ktora polecali miala prąd ładowania 2A i sama przechodzi w tryb podtrzymania po naładowaniu baterii. Inna dopuszczalna opcja wg. sprzedawcy ma byc tzw. treakle charger czyli ladowarka 0.5A podpieta na 72+ godziny