Mazda NB(FL) w najnowszym numerze czasopisma Motor

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

szatraś
Posty: 57
Rejestracja: 16 mar 2010, 12:05
Model: Inny
Wersja: Z4M
Lokalizacja: W-wa / Frauenfeld
Kontakt:

04 kwie 2011, 14:46

Cześć

Informacja dla gap :) W najnowszym numerze Motoru, w dziale używane znalazła się Mazda Mx-5 :)

Jeśli ktoś już kupił czasopismo, zachęcam do ściągnięcia danego artykułu również w formie elektronicznej - jako kopię zapasową ;)

[URL=http://www.sendspace.com/file/dr749z]LINKACZ[/URL]

pass: miata

Z artykułem w więszkości można sie zgodzić, z dwoma drobnymi wyjątkami;)
1. orientacyjne ceny - dość zadbany egzemplarz za 15-16 tysięcy ? :o
2. osiągi nb 1.8 ;) powinno być 8,3 (lub 8,4) zamiast wspomnianych 8,0 ;)
karol
Posty: 577
Rejestracja: 24 sie 2005, 12:50
Lokalizacja: Warszawa

04 kwie 2011, 15:45

szatraś pisze:Z artykułem w więszkości można sie zgodzić, z dwoma drobnymi wyjątkami;)
1. orientacyjne ceny - dość zadbany egzemplarz za 15-16 tysięcy ? :o
2. osiągi nb 1.8 ;) powinno być 8,3 (lub 8,4) zamiast wspomnianych 8,0 ;)


Ad 1 - może ceny są w USD :smile:
Ad 2 - matematyczne zaokrąglenie < 0,5 do 0, >0,5 do 1 :wink:
Karol B.
Ongiś ciemnozielona Żabusia NB 1.8. oraz
Czerwony Kapturek NC 20th Anniversary Edition 1.8 nr 1217/2000
Awatar użytkownika
Blade
Posty: 673
Rejestracja: 09 cze 2010, 19:18
Lokalizacja: Wrocław

04 kwie 2011, 16:03

szatraś pisze:orientacyjne ceny - dość zadbany egzemplarz za 15-16 tysięcy ?


bardziej za NB niż NBFl. No i kwestia definicji słowa "dość" :wink:

Don Corleone w pilotce ? :cool: Bo auto jego :winner:
mateo
Posty: 291
Rejestracja: 21 paź 2009, 15:16
Lokalizacja: Żelazna - Warszawa

04 kwie 2011, 17:20

2001 - 18500 zł chyba w prima aprilis to drukowali
Talking Head
Tycjan
Posty: 1049
Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin

04 kwie 2011, 18:57

Jest w tym artykule, tyle błędów, że szkoda pisać. Autor tekstu jest amatorem i nie ma pojęcia o mx-5. Informacje o maździe tylko z grubsza się zgadzają, a to już przynosi ujmę takiemu periodykowi jak Motor.
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

04 kwie 2011, 21:08

No i te cewki padające po 100-130tys. km..... każdemu i zawsze.....
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Don Corleone
Posty: 1320
Rejestracja: 05 maja 2008, 19:54
Model: Inny
Wersja: RevolutionReloaded
Lokalizacja: Pruszków

04 kwie 2011, 22:45

Blade pisze:Don Corleone w pilotce ?

Si, to sem ja :smile:

szatraś pisze:orientacyjne ceny - dość zadbany egzemplarz za 15-16 tysięcy ? :o

Część błędów z głównej części tekstu udało mi się poprawić przed drukiem, choć jak przeczytałem to i tak nie wszystkie, ale o tych cenach dowiedziałem się dopiero po zakupie gazetki. Nieźle się uśmiałem, bo są wręcz absurdalnie optymistyczne :wink:

dmk pisze:No i te cewki padające po 100-130tys. km..... każdemu i zawsze.....

No chyba się zgodzisz, że cewka jest jedną z pomyłek Mazdy i bolączką NB. Szansa na to, że nie padnie nie jest wielka :wink:
.
wiktoch
Posty: 758
Rejestracja: 28 cze 2008, 22:29
Lokalizacja: Warszawa

05 kwie 2011, 8:57

fajny artykuł - mamy kultowe fury :) ehhh.. inni mogą się schować :D
:winner:
pozdr
wik
karol
Posty: 577
Rejestracja: 24 sie 2005, 12:50
Lokalizacja: Warszawa

05 kwie 2011, 19:33

szatraś pisze:[URL=http://www.sendspace.com/file/dr749z]LINKACZ[/URL]

pass: miata

Czy tylko ja mam problem z otworzeniem linku? Może ktoś to zapisać np. w jpeg?
Karol B.
Ongiś ciemnozielona Żabusia NB 1.8. oraz
Czerwony Kapturek NC 20th Anniversary Edition 1.8 nr 1217/2000
soya
Posty: 181
Rejestracja: 13 sie 2008, 17:47
Lokalizacja: Szczecin/Świnoujście

05 kwie 2011, 19:46

mi cewka nigdy nie padła ale 2k ? naprawde tyle kosztuje oryginalna ?
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4681
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

05 kwie 2011, 19:59

700 za sztukę chyba wychodzi na mx5parts
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

05 kwie 2011, 20:30

karol pisze:
szatraś pisze:[URL=http://www.sendspace.com/file/dr749z]LINKACZ[/URL]

pass: miata

Czy tylko ja mam problem z otworzeniem linku? Może ktoś to zapisać np. w jpeg?


Mówisz i masz :)

[URL=http://www.filesonic.com/file/505617714/IMG_3122.JPG]http://www.filesonic.com/file/505617714/IMG_3122.JPG[/URL]

Ja doświadczam szarpiącego sprzęgła, czytałem o tym, że to wada już wcześniej czekam aż padnie w końcu żeby wmontować odchudzony zamach i jakieś fajne sprzęgło.

Pozdro
karol
Posty: 577
Rejestracja: 24 sie 2005, 12:50
Lokalizacja: Warszawa

05 kwie 2011, 21:00

Dzięki.
Karol B.
Ongiś ciemnozielona Żabusia NB 1.8. oraz
Czerwony Kapturek NC 20th Anniversary Edition 1.8 nr 1217/2000
Don Corleone
Posty: 1320
Rejestracja: 05 maja 2008, 19:54
Model: Inny
Wersja: RevolutionReloaded
Lokalizacja: Pruszków

05 kwie 2011, 23:00

soya pisze:mi cewka nigdy nie padła ale 2k ? naprawde tyle kosztuje oryginalna ?


Warszawa AZauto 2200 z jakimiś tam groszami :bang:
.
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

06 kwie 2011, 11:14

Tycjan pisze:Jest w tym artykule, tyle błędów, że szkoda pisać. Autor tekstu jest amatorem i nie ma pojęcia o mx-5. Informacje o maździe tylko z grubsza się zgadzają.


+1, kupa bzdetów, w dodatku napisanych niezbyt poprawną polszczyzną...

Tycjan pisze:a to już przynosi ujmę takiemu periodykowi jak Motor.


Oj, Tycjan, przecież Motor to od dawna motoryzacyjny odpowiednik Superaka czy Fucktu, czego się spodziewałeś po ludziach, którzy piszą, o każdym aucie, że jest rodzinne a główną wadą Caymana jest brak tylnej kanapy... Nie wspominając o tym, że 10 s do setki to dla nich bardzo dobre osiągi...
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Mrcnsb
Moderator Detalingu
Moderator Detalingu
Posty: 524
Rejestracja: 09 lip 2010, 15:26
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

06 kwie 2011, 13:25

W dzisiejszym Top Gear nr.39, też jest o mazdzie. Tym razem o NA.

[URL=http://img826.imageshack.us/i/obraz002so.jpg/]Obrazek[/URL]
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

06 kwie 2011, 13:33

O! Auto morisa :D Szkoda tylko, że artykuł taki bezkrytyczny.
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
cyzo
Posty: 194
Rejestracja: 30 lip 2008, 14:12
Lokalizacja: Gdańsk

06 kwie 2011, 19:43

"Silnik umieszczony mniej więcej pośrodku auta" hmmmm........
"Składanie dachu zajmuje nawet mniej niż pół minuty"....fakt, 5 sekund to mniej niż pół minuty:).....masakra. Gdybym nie miał i nie znał auta - autor bardziej mnie zniechęcił niż rozbudził miłość od pierwszego wczytania.
Don Corleone
Posty: 1320
Rejestracja: 05 maja 2008, 19:54
Model: Inny
Wersja: RevolutionReloaded
Lokalizacja: Pruszków

06 kwie 2011, 20:33

cyzo pisze:"Składanie dachu zajmuje nawet mniej niż pół minuty"....fakt, 5 sekund to mniej niż pół minuty:).....masakra.

Oj tam oj tam.
W oryginale było "około półtorej", ale redaktor widzę nie uwierzył w moje przekonywania, że 10s to maksimum :lol:
.
moris schawess
Posty: 223
Rejestracja: 06 paź 2009, 20:22
Lokalizacja: wrocław

06 kwie 2011, 20:43

"silnik umieszczony mniej wiecej po środku"nie bardzo rozumiem twojej wypowiedzi hmmmm.....?Wydaje mi sie , że to fajnie kiedy mazda mx-5 jest opisywana w magazynie motoryzacyjnym.Jeśli chodzi oskładanie dachu-niektórzy składaja go w 5 sekund a inni robią to w pół minuty(wszystko zależy od tego w jakim stopniu chcesz zadbac o tylną szybke.Ty masz NB wiec posiadasz szklaną szybke i tobie zajmuje to pięć sekund)W poprzednich mazdach nie dbałem o to i musiałem wymieniać szybke raz na dwa lata."Gdybym nie miał i nie znał auta-rozwiń swoja wypowiedz .Pozdrawiam.
cyzo
Posty: 194
Rejestracja: 30 lip 2008, 14:12
Lokalizacja: Gdańsk

06 kwie 2011, 21:13

moris schawess pisze:"silnik umieszczony mniej wiecej po środku"nie bardzo rozumiem twojej wypowiedzi hmmmm.....?
czy silnik w Maździe umieszczony jest po środku?

Wydaje mi sie , że to fajnie kiedy mazda mx-5 jest opisywana w magazynie motoryzacyjnym.

Tak - bardzo fajnie, że jest opisywana w magazynie. Tylko szkoda, że w tym opisie jest tyle nieścisłości.

Jeśli chodzi o składanie dachu-niektórzy składaja go w 5 sekund a inni robią to w pół minuty
...jeszcze inni w 3 minuty bo muszą nałożyć persening...czy jak to się tam ten pokrowiec nazywa.

"Gdybym nie miał i nie znał auta-rozwiń swoja wypowiedz
.

No więc...każdy z nas wie, że w mx-5 można zakochać się od pierwszej przejażdżki. Kiedy wpadłem na pomysł, żeby kupić sobie jakąś "zabawkę" - po przeczytaniu kilku postów na tym forum o wielkim bananie na ustach po przejechaniu skrzyżowania bokiem, o ściąganiu dachu jednym ruchem ręki - kiedy tylko świeci słońce a obok chodnikiem idą fajne laski, o jeżdżeniu do domu jak najdłuższą drogą, itd.... wiedziałem, że muszę ją mieć. TERAZ, JUTRO....NATYCHMIAST.

Gdybym nie miał tego auta - po przeczytaniu tego artu. wiedziałbym, że: silnik jest w środku, dach trzeba rozkładać pół minuty, po 100 tyś km rozwali Ci się cewka, która kosztuje 2k, rdzewieją progi. Nawet jeżeli po tych "zachętach" udałbym się na poszukiwania mojej mx-5 - ze studenckim budżetem w kieszeni zaraz po knajpianej pracy w UK, wspomaganym rodzicielską zapomogą w postaci - 12 k PLN..szybko by się okazało, że brakuje mi 10k. na "dość" zadbany egzemplarz.

Wszystkie znane mi artykuły na temat MX-5 tryskają energią i radością.....ten jest smutny.

Nie takie było założenie "Jinba Ittai"


Amen.
moris schawess
Posty: 223
Rejestracja: 06 paź 2009, 20:22
Lokalizacja: wrocław

06 kwie 2011, 22:17

Cytuje tekst z artykułu:
"Klasyczny układ w którym silnik znajduje sie z przodu i napedza koła tylne, pozwala na optymalne rozłozenie mas" Jaki środek?W kazdym aucie sa wady i zalety.To że progi rdzewieja to ja doskonale wiem.Z twojej wypowiedzi wnioskuje że zepsuło ci sie kilkka żeczy w aucie i jest żle.Kupując auto z przebiegiem 100tyś musisz się liczyć że cos może po jakims czasie być nie ok.Rdzewieja progi? zgadza się ale to tylko dlatego że poprzedni właściciel nie dbał o to aby kanaliki odpływowe były drożne.Pretensje do kogo?Do Mazdy?Wysypała ci sie cewka jest to cześc która ma prawo sie zepsuć?Jeszcze jedno pytanie co takiego jest smutnego w tym tekście?.Ten artykuł ma zachęcić ludzi do kupowania tego samochodu.Niewazne czy to jest NA-NB-NC.Poczytaj troche literatury na temat tego samochodu to moze zrozumiesz o co chodzi w mx-5.Pozdrawiam.
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

06 kwie 2011, 22:43

Cyzo, mieszasz strasznie zdania z artykułów Motoru i TG, dlatego wychodzi z tego chaos.

Uporządkuj myśli, napisz jeszcze raz o co Ci chodzi, bo jak słusznie Moris prawi, mieszasz bigos łokciem.
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
cyzo
Posty: 194
Rejestracja: 30 lip 2008, 14:12
Lokalizacja: Gdańsk

07 kwie 2011, 7:33

Panowie - moje wypowiedzi dotyczą TYLKO I WYŁĄCZNIE tekstu zamieszczonego w MOTORZE!!! i smutnego opisu MX-5 jaki tam zamieszcono - ok? Tam piszą o silniku w środku, rdzewiejących progach, cewkach itd. i tego własnie artykułu moje szyderstwa dotyczą.

Moris - cos czuję, że nie przeczytałeś artykułu zamieszczonego w pierwszym poście. Przeczytaj...a zrozumiesz:)

A teraz zakończmy czepialstwo i cieszmy się słońcem:)
vox
Posty: 879
Rejestracja: 21 paź 2007, 5:29
Model: NB
Lokalizacja: Branice opolskie

07 kwie 2011, 9:21

"Silnik umieszczony mniej więcej pośrodku auta" - perełka :mrgreen: jakbym Lamborgini albo inne Ferrari widział :lol:
ale i tak ocena końcowa (auta) ma 5***** :!:
ODPOWIEDZ