Re: ALTERNATYWA DLA BBR SUPER 200 / BBR SUPER 220
MAZDA MX5 ND1 - UPGRADE MOCY DO 200 HP
Moderator: Moderatorzy
- MMRS
- Donator
- Posty: 1820
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Koledzy, jakby nie patrzeć silna grupa się zebrała. Do każdego z zainteresowanych wysłałem już PW z instrukcjami.
Pamiętajcie o wpisaniu swojego nicka w tytule przelewu. Na wpłatę zaliczki dajmy sobie plus minus 2 tygodnie. Po upływie terminu będę monitował, gdyby ktoś zapomniał itd. Jeżeli ktoś chciałby się jeszcze dopisać bez problemu chętnego doklepiemy. Czas do końca listopada. Na przełomie listopada i grudnia chciałbym dokonać płatności za wałki. Jak wpłyną zaliczki będziemy indywidualnie umawiali towarzystwo na konkretne terminy do doktora Mariusza i doktora DiSiego.
Pamiętajcie o wpisaniu swojego nicka w tytule przelewu. Na wpłatę zaliczki dajmy sobie plus minus 2 tygodnie. Po upływie terminu będę monitował, gdyby ktoś zapomniał itd. Jeżeli ktoś chciałby się jeszcze dopisać bez problemu chętnego doklepiemy. Czas do końca listopada. Na przełomie listopada i grudnia chciałbym dokonać płatności za wałki. Jak wpłyną zaliczki będziemy indywidualnie umawiali towarzystwo na konkretne terminy do doktora Mariusza i doktora DiSiego.
- MMRS
- Donator
- Posty: 1820
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Panowie, proces zaliczkowania zakończony powodzeniem. W dniu jutrzejszym odbiorę zamówione przez Was graty, a w przeciągu paru dni zaczniemy wspólnie budować grafik. Aby uniknąć zamieszania z terminami, z każdym z Was skontaktuję się osobiście.
Last call, gdyby ktoś chciał jeszcze dołączyć do zamówienia.
Last call, gdyby ktoś chciał jeszcze dołączyć do zamówienia.
- MMRS
- Donator
- Posty: 1820
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Siemka, po jednym z ostatnich strojeń Doktora DiSiego postanowiłem wrzucić Wam „forumowego” posta w kontekście układu wydechowego. Pewnie nic odkrywczego nie napiszę w tym zakresie, niemniej jednak być może znajdzie się ktoś na tym forum, komu w jakikolwiek sposób ten post pomoże w doborze rozwiązań dotyczących tego obszaru w Waszym samochodzie Większość z Was jest świadoma jak istotnymi elementami w silniku wolnossącym jest układ dolotowy i wydechowy. Nad tym drugim doktoryzowaliśmy się jakiś czas temu porównując przede wszystkim sekcje centralne stock vs 2.5”. Oczywiście rozważamy w tym momencie bardzo nietypowy silnik, jakim jest dwulitrowy SkyActiv - G. Już dawno z chłopakami z ekipy doszliśmy do wniosku, że 2.5” sekcja centralna do układu wydechowego nie wnosi nic poza:
- wzrostem nakładów finansowych
- wzrostem hałasu
- obniżeniem wydajności silnika
Kilka lat temu sam wpadłem w tę pułapkę kupując 2.5” środek od BBR GTi. Efekt? Jak wyżej niestety. Zapytacie pewnie jaki zatem setup? Nasza rekomendacja poniżej, i absolutnie nie ma to znaczenia jakie finalnie zastosujecie w tym silniku wałki, czy zostawicie stock, czy też będzie to BBR, Odula, proponowany w wątku Świątek czy jeszcze coś skastomizowanego przez jakiegoś innego producenta:
- kolektor? 4-1 lub 4-2-1 wedle preferencji, z doświadczenia przyrosty daje 4-1
Nie testowany układ z walkami ŚWIĄTKA / Kolektorem 4-2-1 wkrótce będzie przebadany. W układzie z walkami w stocku zdecydowanie 4-1
- sekcja centralna? Stock. Można zastosować rozwiązanie Mazdy z końcowym Bastuck. Mazda skróciła środkowe 2.25” i przed tłumikiem końcowym zastosowała 2.5”. Tego typu rozwiązanie względnie utrzymuje poziom hałasu na wodzy i pomaga tunerowi w uzyskaniu przybliżonego przyrostu mocy do końcowych typu Cobalt, Ulter, Goodwin Racing czyli końcowych generujących zdecydowanie wyższe poziomy hałasu.
- końcowy? Luźny przelotowy, końcowy wydech, może być również aktywny.
Układ jest prosty, luźny kolektor wydechowy —> zwężenie w środku —> znowu rozprężamy spaliny jakimś sensownie brzmiącym końcowym.
Nie ma sensu moim zdaniem „topić” pieniędzy w środek, który nie przynosi nawet odrobiny korzyści.
- wzrostem nakładów finansowych
- wzrostem hałasu
- obniżeniem wydajności silnika
Kilka lat temu sam wpadłem w tę pułapkę kupując 2.5” środek od BBR GTi. Efekt? Jak wyżej niestety. Zapytacie pewnie jaki zatem setup? Nasza rekomendacja poniżej, i absolutnie nie ma to znaczenia jakie finalnie zastosujecie w tym silniku wałki, czy zostawicie stock, czy też będzie to BBR, Odula, proponowany w wątku Świątek czy jeszcze coś skastomizowanego przez jakiegoś innego producenta:
- kolektor? 4-1 lub 4-2-1 wedle preferencji, z doświadczenia przyrosty daje 4-1
Nie testowany układ z walkami ŚWIĄTKA / Kolektorem 4-2-1 wkrótce będzie przebadany. W układzie z walkami w stocku zdecydowanie 4-1
- sekcja centralna? Stock. Można zastosować rozwiązanie Mazdy z końcowym Bastuck. Mazda skróciła środkowe 2.25” i przed tłumikiem końcowym zastosowała 2.5”. Tego typu rozwiązanie względnie utrzymuje poziom hałasu na wodzy i pomaga tunerowi w uzyskaniu przybliżonego przyrostu mocy do końcowych typu Cobalt, Ulter, Goodwin Racing czyli końcowych generujących zdecydowanie wyższe poziomy hałasu.
- końcowy? Luźny przelotowy, końcowy wydech, może być również aktywny.
Układ jest prosty, luźny kolektor wydechowy —> zwężenie w środku —> znowu rozprężamy spaliny jakimś sensownie brzmiącym końcowym.
Nie ma sensu moim zdaniem „topić” pieniędzy w środek, który nie przynosi nawet odrobiny korzyści.
- MMRS
- Donator
- Posty: 1820
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Setup wydechowy nr 1:
1. Kolektor 4-1 BBR GTi
2. Środek MG Motorsport 2.5"
3. Końcowy MG Motorsport
Setup wydechowy nr 2:
1. Kolektor 4-1 Archouse
2. Środek stock 2.25"
3. Końcowy Bastuck
Zdecydowanie gładszy przebieg krzywych mocy i momentu w zestawie nr 2. W przypadku systemu nr 1 będziemy podmieniać środek na stock. W przypadku auta numer 2 należy sprawdzić katalizator, ewentualnie świece. Auto z końcowym Bastuckiem robiło 164 HP, po kolektorze 4-1 generowało 181 HP, natomiast po wałkach 195 HP. Nie jest to zły wynik, co nie zmienia faktu, że wyraźnie odbiega od normy.
1. Kolektor 4-1 BBR GTi
2. Środek MG Motorsport 2.5"
3. Końcowy MG Motorsport
Setup wydechowy nr 2:
1. Kolektor 4-1 Archouse
2. Środek stock 2.25"
3. Końcowy Bastuck
Zdecydowanie gładszy przebieg krzywych mocy i momentu w zestawie nr 2. W przypadku systemu nr 1 będziemy podmieniać środek na stock. W przypadku auta numer 2 należy sprawdzić katalizator, ewentualnie świece. Auto z końcowym Bastuckiem robiło 164 HP, po kolektorze 4-1 generowało 181 HP, natomiast po wałkach 195 HP. Nie jest to zły wynik, co nie zmienia faktu, że wyraźnie odbiega od normy.
- MMRS
- Donator
- Posty: 1820
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Wczorajsze pomiary potwierdziły to co sugerujemy od dłuższego czasu. Kolejna ND z Bastuckiem na końcu i stockowym środkiem 2.25". Jeden z płynniejszych wykresów. Witamy Pana w klubie 200+, plusik wprawdzie niewielki, niemniej jednak zadowolenie kierownika najważniejsze Miło ciśnie się SkyActiva w ND1 do 7500 prawda?
- Alex
- Donator
- Posty: 4685
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Do 7000 moc jest praktycznie stała, auto będzie dzięki temu skutecznie przyspieszało. Kolejne 500 obrotów też może się czasem przydać
Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- Alex
- Donator
- Posty: 4685
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Oj żebyś przypadkiem nie wyczuł tego spadku o 1-2KM na dupohamowni zresztą nawet wyzej gdy moc bardziej spada to i tak przyspieszenie na danym biegu będzie lepsze niż po zmianie na wyższy bieg. To już całkiem serio.
Naprawdę najbardziej liczy się to jak auto jedzie, myślę że nie jest źle.
Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
Naprawdę najbardziej liczy się to jak auto jedzie, myślę że nie jest źle.
Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Nie wiem dlaczego czarowanie liczbami zawsze musi byc na plus, nie na minus ale ok
Jak cokolwiek idzie do gory to zawze jest to WZROST! ale jak cos idze w dol to juz jest ''raczej nieodczuwalne''
Jak cokolwiek idzie do gory to zawze jest to WZROST! ale jak cos idze w dol to juz jest ''raczej nieodczuwalne''
- MMRS
- Donator
- Posty: 1820
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Ktoś tu czaruje liczbami?
A to czy liczby są na + czy na - weryfikuje na końcu kierowca / właściciel.
Gdzieś kiedyś słyszałem że u góry jedzie się mocą....
BTW - wrzuć swój wykres, chętnie obejrzę jak moment rośnie do odcięcia.
P.S. Zawsze można wrzucić kit BBR
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1630
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Well, nie zawsze.
Przypominam:
viewtopic.php?p=453261#p453261
Na samym końcu czwórki i piątki wchodzimy już w obszar, w którym lepsze przyśpieszenie jest na wyższym biegu.
Nie pisalem ze ty czarujesz liczbami, tylko chodzilo mi o interpertacje liczb przez Alexa.
Moj wykres nie jest taki zajebisty jak wasz, spokojnie
To czy liczby sa ok czy nie, nie weryfikuje kierowca. Bo nie piszemy o realcji liczb vs odczucia tylko o czytaniu samych liczb z wykresow. Ja np mam rownoczesnie gołe 1.8, modowane 2.0 i 2.5 z kompresorem, i nawet jezdzac 1.8 mam zajebista frajde, o czym liczby nie wspominaja zadnego slowa
- Alex
- Donator
- Posty: 4685
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Ohoho! Nie wiedziałem że komuś tj Tobie chciało się bawić w robienie wykresów trakcyjnych. SzacunTerminatorPi pisze:Well, nie zawsze.
Przypominam:
viewtopic.php?p=453261#p453261
Na samym końcu czwórki i piątki wchodzimy już w obszar, w którym lepsze przyśpieszenie jest na wyższym biegu.
Bjorm: moment kiedyś musi zacząć spadać. Bo jakby tak nie było to byśmy kręcili i kręcili wyżej wyzej i wyzej aż w końcu silnik by się musiał rozlecieć
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- MMRS
- Donator
- Posty: 1820
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Tym razem czerwona dama, ciekawe czy kierownik opanował maszynę w tę zimną grudniową noc
Odezwij się jak dolecisz do domu
kolektor 4-1 / Pb95 / DiSi Tune Soft vs kolektor 4-1 / wałki Świątek / Pb98 / DiSi Tune Soft
Odezwij się jak dolecisz do domu
kolektor 4-1 / Pb95 / DiSi Tune Soft vs kolektor 4-1 / wałki Świątek / Pb98 / DiSi Tune Soft
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1630
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Jak pisałem, akurat wtedy za bardzo nie miałem co robić więc chciało mi się poszukać danych "nominalnej krzywej" ze standardowego silnika.Alex pisze: ↑20 gru 2021, 15:24Ohoho! Nie wiedziałem że komuś tj Tobie chciało się bawić w robienie wykresów trakcyjnych. SzacunTerminatorPi pisze:Well, nie zawsze.
Przypominam:
viewtopic.php?p=453261#p453261
Na samym końcu czwórki i piątki wchodzimy już w obszar, w którym lepsze przyśpieszenie jest na wyższym biegu.
Jakby ktoś chciał sobie przeliczyć na podstawie swoich danych, bo np. ma tabelkę ze swojego hamowania, mogę arkusz udostępnić.
- MMRS
- Donator
- Posty: 1820
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
W końcu jakieś ND2, jak dotąd były trzy, ta jest czwrta. Poprzednim razem były setupy trochę niemierzalne w kontekście wałków od Świątka, jeden to kolektor BBR plus Świątki, drugi to wałki BBR plus kolektor ArcHouse, trzeci to kolektor SPS i Świątki - w końcu kolektor ArcHouse plus Świątki. Chyba nie wyszło najgorzej vs poprzednie sztuki
- Alex
- Donator
- Posty: 4685
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
wykres "serii" ND1 (171.9KM, 223,7Nm) to pelen oryginal czy po remapie?
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl