Android auto do MX5 ND
Android auto do MX5 ND
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Hookie
- Donator
- Posty: 3402
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Jest możliwe - ja dołożyłem w ASO za 999 złotych. Podmieniają soft + porty USB na takie o wyższym natężeniu.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
- Hookie
- Donator
- Posty: 3402
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Potrzebujesz także hardware'u do tego.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1607
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Są dwie metody uzyskania Android Auto we współczesnych Mazdach (w szczególności MX-5).
Metoda oficjalna polega na montażu nowego huba usb i upgrade softu do wersji 7.x. (bez huba funkcjonalność AA się nie uaktywni nawet z nowym softem).
Metoda nieoficjalna to instalacja AIO Tweaks. Względnie prosto (poprzez odpowiednio spreparowaną kartę SD) daje się zainstalować jedynie na dość wczesnych wersjach softu. W nowszych wersjach trzeba wypruwać MCU z deski i robić jakąś rzeźbę z podłączaniem się kabelkami po serialu. Podejrzewam, że ci za 200zł nie zakładają robienia tego. AIO Tweaks to rozwiązanie niefabryczne i nikt nie gwarantuje poprawności jego działania. Dodatkowo, przy następnym przeglądzie serwis może ci zainstalować upgrade oryginalnego softu i nadpisać AIO Tweaks. Należy jednak uczciwie zauważyć, że w AIO Tweaks są również inne fajne rzeczy poza Android Auto (np. odblokowanie ekranu dotykowego w czasie jazdy).
Metoda oficjalna polega na montażu nowego huba usb i upgrade softu do wersji 7.x. (bez huba funkcjonalność AA się nie uaktywni nawet z nowym softem).
Metoda nieoficjalna to instalacja AIO Tweaks. Względnie prosto (poprzez odpowiednio spreparowaną kartę SD) daje się zainstalować jedynie na dość wczesnych wersjach softu. W nowszych wersjach trzeba wypruwać MCU z deski i robić jakąś rzeźbę z podłączaniem się kabelkami po serialu. Podejrzewam, że ci za 200zł nie zakładają robienia tego. AIO Tweaks to rozwiązanie niefabryczne i nikt nie gwarantuje poprawności jego działania. Dodatkowo, przy następnym przeglądzie serwis może ci zainstalować upgrade oryginalnego softu i nadpisać AIO Tweaks. Należy jednak uczciwie zauważyć, że w AIO Tweaks są również inne fajne rzeczy poza Android Auto (np. odblokowanie ekranu dotykowego w czasie jazdy).
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2150
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Małe sprostowanie - aio tweaks instalowałem używając pen drive - gniazda USB.
Jest to banalnie proste, jeśli ma się odpowiednio starą wersję softu... i kompletnie nieopłacalne, gdy wymagane jest rozbieranie samochodu, by to zrobić.
Jest to banalnie proste, jeśli ma się odpowiednio starą wersję softu... i kompletnie nieopłacalne, gdy wymagane jest rozbieranie samochodu, by to zrobić.
- Darwielg
- Posty: 22
- Rejestracja: 27 sty 2021, 10:51
- Model: ND
- Wersja: Skypassion
- Lokalizacja: Częstochowa
Dziękuję Wojtku za wyczerpującą odpowiedź. Dlatego potencjalni instalatorzy pytają się o wersje. Ja mam 59.00.445. Ja wpłacam kase a on przysyla instrukcje jak pobrać na pendrive i zaktualizować. Nie wiem jeszcze czy to bezpieczne czy nie spowoduje jakiś błędów i czy będzie w razie czego można wrócić do ustawień fabrycznych sprzed instalacji?
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2150
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Nie wiem, jak z Twoim angielskim, ale sprawa jest bardzo prosta. Dziwi mnie, że ktoś za przeczytanie tej strony:
https://mazdatweaks.com/
kasuje pełen bak 98ki
Instalujesz program na pc i wpinasz w niego pen drive. Wybierasz interesujące Ciebie opcje. W samochodzie wpinasz się w do portu usb i postępujesz zgodnie z instrukcją programu.
Teraz wady:
1. Jest to mało stabilne. Ja po latach przestałem używać w mx5 Android auto, miałem dość różnych bugów. Typu pauzowanie muzyki na spotify, czy czytanie smsów jakby były pisane po angielsku. I to częste freezowanie...
2. Sam sobie system multimedialny mazdy ma czasem problemy z połączeniem bluetooth. Jego rozwiązaniem jest update softu. A wtedy prawdopodobnie stracisz i android auto i inne fajne rzeczy, jak dotykowy ekran podczas jazdy.
Reasumując polecam Ci samemu spróbować, program poprowadzi Cię za rękę, a jak będziesz chciał cofnąć zmiany, to też na to pozwala.
Ale jeślibym miał korzystać z aa codziennie to ponegocjowałbym z ASO, bo mieć aa i najnowszy soft od mazdy jednoczenie, to coś najfajniejszego.
Tylko ten ekran dotykowy mnie trzyma, korzystam z niego codziennie.
Jest niby opcja na aio tweaks, która pozwala przetrwać modyfikacjom po upgradzie softu, ale w praktyce tego nie testowałem. Głupio też wydać 1000 zł i jakoś sabotować ten proces.
Sama część z portami usb kosztuje poniżej 500 zł a i oprogramowanie mazdy jest dostępne w sieci. Tylko zgaduję, że fizyczna instalacja wymaga rozebrania deski rozdzielczej, a nie palę się do tego.
https://mazdatweaks.com/
kasuje pełen bak 98ki
Instalujesz program na pc i wpinasz w niego pen drive. Wybierasz interesujące Ciebie opcje. W samochodzie wpinasz się w do portu usb i postępujesz zgodnie z instrukcją programu.
Teraz wady:
1. Jest to mało stabilne. Ja po latach przestałem używać w mx5 Android auto, miałem dość różnych bugów. Typu pauzowanie muzyki na spotify, czy czytanie smsów jakby były pisane po angielsku. I to częste freezowanie...
2. Sam sobie system multimedialny mazdy ma czasem problemy z połączeniem bluetooth. Jego rozwiązaniem jest update softu. A wtedy prawdopodobnie stracisz i android auto i inne fajne rzeczy, jak dotykowy ekran podczas jazdy.
Reasumując polecam Ci samemu spróbować, program poprowadzi Cię za rękę, a jak będziesz chciał cofnąć zmiany, to też na to pozwala.
Ale jeślibym miał korzystać z aa codziennie to ponegocjowałbym z ASO, bo mieć aa i najnowszy soft od mazdy jednoczenie, to coś najfajniejszego.
Tylko ten ekran dotykowy mnie trzyma, korzystam z niego codziennie.
Jest niby opcja na aio tweaks, która pozwala przetrwać modyfikacjom po upgradzie softu, ale w praktyce tego nie testowałem. Głupio też wydać 1000 zł i jakoś sabotować ten proces.
Sama część z portami usb kosztuje poniżej 500 zł a i oprogramowanie mazdy jest dostępne w sieci. Tylko zgaduję, że fizyczna instalacja wymaga rozebrania deski rozdzielczej, a nie palę się do tego.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1607
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Faktycznie, usb, a nie sd.
Co do wymiany, trzeba się dostać zarówno do huba usb, jak i do cmu, bo trzeba wymienić również wiązkę.
Ale kluczowy element, przez który nie zdecydowałem się na robienie tego samodzielnie, to upgrade softu. Teoretycznie proces jest prosty i bezpieczny, ale jak coś pójdzie nie tak, zostajesz z niedziałającym cmu (a trzeba pamiętać o regularnym przyciskaniu pedałów co parę minut w trakcie procesu, żeby samochód nie wyłączył zasilania). Generalnie - jeśli serwis ci coś tu zepsuje, to ich problem. Jeżeli zrobisz to sam, no cóż...
Co do AIO Tweaks, sama instalacja, jeśli masz odpowiednio starą wersję softu, powinna być bardzo prosta. Natomiast trzeba pamiętać, że o ile na początku Mazda ignorowała istnienie tego rozwiązania, to od pewnego czasu przy upgrade'ach wersji stara się aktywnie wyszukiwać i wycinać je z urządzenia.
Co do wymiany, trzeba się dostać zarówno do huba usb, jak i do cmu, bo trzeba wymienić również wiązkę.
Ale kluczowy element, przez który nie zdecydowałem się na robienie tego samodzielnie, to upgrade softu. Teoretycznie proces jest prosty i bezpieczny, ale jak coś pójdzie nie tak, zostajesz z niedziałającym cmu (a trzeba pamiętać o regularnym przyciskaniu pedałów co parę minut w trakcie procesu, żeby samochód nie wyłączył zasilania). Generalnie - jeśli serwis ci coś tu zepsuje, to ich problem. Jeżeli zrobisz to sam, no cóż...
Co do AIO Tweaks, sama instalacja, jeśli masz odpowiednio starą wersję softu, powinna być bardzo prosta. Natomiast trzeba pamiętać, że o ile na początku Mazda ignorowała istnienie tego rozwiązania, to od pewnego czasu przy upgrade'ach wersji stara się aktywnie wyszukiwać i wycinać je z urządzenia.
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2150
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
A mozesz napisac jakis poradnik, dac jakis link?
Terminator Pi przestrzega przed aktualizacja softu, naprawde to takie trudne i trwa godzine podczas ktorej musimy naciskac hamulec co 10 minut?
Terminator Pi przestrzega przed aktualizacja softu, naprawde to takie trudne i trwa godzine podczas ktorej musimy naciskac hamulec co 10 minut?
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1607
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Przestrzegam, bo w razie wtopy możemy zostać ze zbrickowanym urządzeniem.Wojtek Wawa pisze: ↑01 lut 2021, 9:40A mozesz napisac jakis poradnik, dac jakis link?
Terminator Pi przestrzega przed aktualizacja softu, naprawde to takie trudne i trwa godzine podczas ktorej musimy naciskac hamulec co 10 minut?
Proces jako taki jest dość prosty (sprowadza się do przygotowania USB i być może trzymania jakiejś kombinacji przycisków przy starcie). Ale - jak pisałem - jak w wielu współczesnych samochodach, po pół godzinie nieaktywności wyłączane jest zasilanie. Zatem trzeba co jakiś czas wcisnąć sprzęgło/hamulec. Sama instalacja trwa dość długo (dlatego wymagane jest wciskanie pedałów).
Cała procedura update'u jest np. tu:
https://www.mazda3revolution.com/thread ... ed.180578/
Co do wymiany - sam jestem ciekaw, bo oficjalna droga dostania się do CMU jest upierdliwa i wymaga rozebrania połowy wnętrza. Podobno da się prościej, ale nie znam metody.
EDIT: Oficjalnie wygląda to mniej-więcej tak: https://www.youtube.com/watch?v=XpPYKikqIDc
Z ASO potrzeba: hub usb: TK78-66-9U0C i wiązka: C294-V6-605
Montaż na poniższym filmie może trochę przerazić, ale nie jest to coś skomplikowanego.
Polecam: https://youtu.be/XpPYKikqIDc
Software: https://my.hidrive.com/share/hsodpqja.l ... or%20Newer
Montaż na poniższym filmie może trochę przerazić, ale nie jest to coś skomplikowanego.
Polecam: https://youtu.be/XpPYKikqIDc
Software: https://my.hidrive.com/share/hsodpqja.l ... or%20Newer
-
- Posty: 71
- Rejestracja: 04 paź 2017, 8:48
- Model: ND RF
- Wersja: 2019, SkyEnergy
- Lokalizacja: Olkusz
Sam w trakcie aktualizacji poprzez USB miałem przypadek z odcięciem zasilania. Instrukcja mówiła wtedy o 30 minutach, a w praktyce po 25 minutach zasilanie siada jeśli nie otworzy się / zamknie drzwi lub nie naciśnie pedału hamulca (teraz w instrukcji jest już podany poprawny czas). Nie ukrywam, że jak nagle wszystko zgasło, to miałem mikrowylew pod paznokciem, ale na szczęście po przywróceniu zasilania proces instalacji jest kontynuowany od poprzedniego checkpointu (w moim przypadku było już 70%, a po wznowieniu zaczęło się od 30%).
- Darwielg
- Posty: 22
- Rejestracja: 27 sty 2021, 10:51
- Model: ND
- Wersja: Skypassion
- Lokalizacja: Częstochowa
link do zestawu 380,73 zł 50%OFF | Apple CarPlay Android Auto adapter USB do Mazda 3 Mazda 6 Mazda 2 Mazda CX30 CX5 CX8 CX9 MX5 Mazda CX-30 CX-5 CX-9 MX-5
https://a.aliexpress.com/_9QOobC
https://a.aliexpress.com/_9QOobC
Witam, a teraz pytanie do tych co mają AA auto w ND, działają Wam przyciski odbierz i zakończ rozmowę oraz sterowania głosem z kierownicy? Bo w aso mi wymienili hub, wgrali nowe oprogramowanie i nie działają te przyciski. Prosiłbym kogoś o sprawdzenie.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 03 lut 2021, 16:23 przez gajek87, łącznie zmieniany 1 raz.
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2150
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Przylaczam sie do prosby, zanim klikne kupuj na aliexpressie . Bo dla mnie te przyciski sa jednymi z najczesciej klikanych na kierownicy.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1607
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Co do sterowania głosem, to:
1) Może to kwestia mojego telefonu, ale bywa straszny lag pomiędzy przyciśnięciem przycisku, a rozpoczęciem "słuchania" przez AA
2) W ostatniej wersji AA w ogóle telefon mi niczego nie rozumie. Nagrywa co powiedziałem, po czym radośnie stwierdza, że nie może mi pomóc.
Ja osobiście nie rozumiem potrzeby używania CarPlay (czy ten androidowy). Sama kwestia podłączenia kablem pod usb, żeby to działało to pierwszy minus. A kolejny to, że po co rzucać telefon na ekran - skoro lepiej mieć na telefonie np. nawigację a na ekranie muzykę z usb z systemu.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1607
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Kwestia gustu.LikelyJupiter8 pisze: ↑03 lut 2021, 19:52Ja osobiście nie rozumiem potrzeby używania CarPlay (czy ten androidowy). Sama kwestia podłączenia kablem pod usb, żeby to działało to pierwszy minus. A kolejny to, że po co rzucać telefon na ekran - skoro lepiej mieć na telefonie np. nawigację a na ekranie muzykę z usb z systemu.
1) Podłączanie kablem jest dla mnie pozytywnym elementem - telefon mi się doładowuje w czasie jazdy. Nie mam problemu pod tytułem "po kilku godzinach jazdy z nawigacją skończyła mi się bateria".
2) Wbudowany ekran nie ogranicza pola widzenia tak, jak uchwyty na szybę. Uchwyty na kratkę i inne tego typu wynalazki z kolei umieszczają telefon jeszcze bardziej poza polem widzenia kierowcy
3) Wbudowany ekran w każdym z moich samochodów jest większy niż ekranik telefonu
4) Przełączanie aplikacji i ogólnie sterowanie AA jest dużo mniej angażujące niż macanie i wgapianie się w telefon
5) system od Mazdy nie radzi sobie za dobrze (wcale?) z pokazywaniem nazw kontaktów dla przychodzących połączeń i sms-ów
Żeby nie było, że AA nie ma wad. Oczywiście ma. Nie radzi sobie na przykład z sensowną obsługą dual-sim. Oczywiście przychodzące połączenia można odbierać z dwu kart (choć nie pokazuje na którą jest połączenie), ale już nawiązywanie połączeń to jakaś masakra. Przy telefonie zwyczajnie powieszonym w uchwycie i podłączonym po BT jest prościej, bo możemy zwykle pomacać na ekranie (ale z poziomu samej obsługi telefonu "samochodem" również z dual-simem nie powalczymy). W przypadku AA nie dość, że telefon jest gdzieś schowany i zablokowany, to jeszcze (przynajmniej w moim telefonie) okno do wyboru karty w ogóle się nie pokazuje.
Ja mam najlepszy uchwyt na telefon na świecie
- Załączniki
-
- WhatsApp Image 2019-05-18 at 14.14.52(2).jpeg (199.56 KiB) Przejrzano 2218 razy
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1607
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
No dla mnie mega wygodne. Nawet mógłbym zrezygnować z centralnego. Często zresztą wyłączam ekran główny i zostawiam tylko telefon.
- Załączniki
-
- WhatsApp Image 2019-05-18 at 14.14.51.jpeg (211.98 KiB) Przejrzano 2210 razy
- oz69
- Posty: 127
- Rejestracja: 04 wrz 2017, 21:08
- Model: Inny
- Wersja: ND2 2.0 Skypassion
- Lokalizacja: Kraków
plan legł w gruzach. niestety rozładowany akumulator i nie udało sie sprawdzić. może w nastepny weekend uda się reanimować aku, i wtedy dopiero sprawdzę. A nawiązując do aku, to czy to nowmalne ze auto stoi i po miesiącu nie da się odpalić?gajek87 pisze: ↑06 lut 2021, 0:19jakbyś mógł sprawdzić, to będę wdzięczny bo będę auto oddawał do ASO i przydałaby się informacja czy tylko u mnie problem czy tak po prostu jest z góry dzięki
co było - 2003 NBFL 1.8 Silver Blues
a co jest - 1994 NA 1.8 Miata, 2019 ND2 2.0 Skypassion
a co jest - 1994 NA 1.8 Miata, 2019 ND2 2.0 Skypassion
jeśli nie ładowałeś aku w ogóle od nowości i jeździsz na krótkich odcinkach to miał prawo paść dodatkowo mrozy, do domu nagrzać go i naładować i może ruszy.oz69 pisze: ↑07 lut 2021, 14:18plan legł w gruzach. niestety rozładowany akumulator i nie udało sie sprawdzić. może w nastepny weekend uda się reanimować aku, i wtedy dopiero sprawdzę. A nawiązując do aku, to czy to nowmalne ze auto stoi i po miesiącu nie da się odpalić?
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2150
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
ND to nie jest dobry samochod, jesli chodzi o nie odpalanie go przez dluzszy czas niz tydzien. Jak opisal szczegolowo TerminatorPi w tym, lub niedawnym watku, RF mial nawet akcje serwisowa, bo samo trzymanie aktywnego tempomatu, moglo calkiem samochod rozladowac. Ale nawet soft top bardzo nie lubi stania.
Jest to dosc dziwne przeoczenie producenta, gdyz tacy jak ja, ktorzy traktuja ND jako jedyny samochod do wszystkiego, to raczej mniejszosc. Stad watki o rozladowanym akumulatorze sa popularne na kazdym znanym mi forum ND.
Jest to dosc dziwne przeoczenie producenta, gdyz tacy jak ja, ktorzy traktuja ND jako jedyny samochod do wszystkiego, to raczej mniejszosc. Stad watki o rozladowanym akumulatorze sa popularne na kazdym znanym mi forum ND.