kiedy zmieniles na 1.8?
Zwiększenie mocy - dyskusja ogólna
luźne mysli nieuczesane
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Alex
- Donator
- Posty: 4685
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- Alex
- Donator
- Posty: 4685
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
czy ktos ma doswiadczenia albo przemyslenia wzgledem alternatywnego kolektora wydechowego do NC ? Numerem 1 jest jak wiadomo kolektor produkcji Fiveopac'a, trzeba miec jednak cierpliwosc albo szczescie by go zdobyc
Co myslicie o produktach IL? Okazuje sie ze jest do wyboru kilka
4-1
https://www.ilmotorsport.de/shop/articl ... 0d&lang=EN
4-2-1
https://www.ilmotorsport.de/shop/articl ... e4&lang=EN
4-1 z precatem
https://www.ilmotorsport.de/shop/articl ... =0&lang=EN
ciekawi mnie zwlaszcza ten ostatni, nie trzeba nic rzezbic z sondami, wykres z hamowni jest, precat takze nie bez znaczenia. Przyrost na wysokich obrotach rzecz jasna nizszy niz 4-1 bez kata za to pojawia sie juz przy nizszych obrotach.
IL ma jeszcze prosty ale sensowny patent - w przypadku montazu kolektora bez precata tylna sonde mozna przeniesc za katalizator. Wtedy diagnostyka stanu katalizatora druga sonda normalnie dziala, nie trzeba wylaczac checka itd
bywa cos jeszcze na Ebay, ale wyglada raczej na chinszczyzne
https://www.ebay.pl/itm/4-1-STAINLESS-E ... ea451c6b0f
Co sadzicie? A może są jakies inne sensowne i sensownie dostepne alternatywy?
Co myslicie o produktach IL? Okazuje sie ze jest do wyboru kilka
4-1
https://www.ilmotorsport.de/shop/articl ... 0d&lang=EN
4-2-1
https://www.ilmotorsport.de/shop/articl ... e4&lang=EN
4-1 z precatem
https://www.ilmotorsport.de/shop/articl ... =0&lang=EN
ciekawi mnie zwlaszcza ten ostatni, nie trzeba nic rzezbic z sondami, wykres z hamowni jest, precat takze nie bez znaczenia. Przyrost na wysokich obrotach rzecz jasna nizszy niz 4-1 bez kata za to pojawia sie juz przy nizszych obrotach.
IL ma jeszcze prosty ale sensowny patent - w przypadku montazu kolektora bez precata tylna sonde mozna przeniesc za katalizator. Wtedy diagnostyka stanu katalizatora druga sonda normalnie dziala, nie trzeba wylaczac checka itd
bywa cos jeszcze na Ebay, ale wyglada raczej na chinszczyzne
https://www.ebay.pl/itm/4-1-STAINLESS-E ... ea451c6b0f
Co sadzicie? A może są jakies inne sensowne i sensownie dostepne alternatywy?
Ostatnio zmieniony 06 paź 2020, 9:22 przez Alex, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- ace
- Donator
- Posty: 568
- Rejestracja: 03 kwie 2017, 22:35
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Wrocław
Mam 4-1 bez kata, jest pięknie. W komplecie wszystkie akcesoria, idealny spasik. Teraz akurat mieli dostawę nowej partii - nie zawsze są dostępne!
NBFL 1.8 - Blues Beatdown | NC SPEC - Rocambolesco
Przygórze - Twój dom w Kotlinie Kłodzkiej. Pośmigamy razem?
Przygórze - Twój dom w Kotlinie Kłodzkiej. Pośmigamy razem?
- Alex
- Donator
- Posty: 4685
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Rozmawialem. Dostępność prawdopodobnie lepsza niż na od Five cena natomiast wyższa, porównywalna z IL
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Ja zamowilem ostatnio kolektor z UK, cena smieszna, troche inne 4-1 ale wazne ze decat. Bede miec to w rekach to cykne foty.
Nie jestem w stanie jednak ocenic jakosci materialow ani spawow.
https://www.ebay.com/itm/121357781875
Nie jestem w stanie jednak ocenic jakosci materialow ani spawow.
https://www.ebay.com/itm/121357781875
- Alex
- Donator
- Posty: 4685
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
to jest ten sam kolektor, do ktorego linka dalem.
Cena hmmm ... z przesylka w sumie z 1000zl wyjdzie. Fajnie ze przetestujesz
co myslisz o patencie z przeniesieniem sondy za drugiego (no teraz to juz jedynego) kata?
Cena hmmm ... z przesylka w sumie z 1000zl wyjdzie. Fajnie ze przetestujesz
co myslisz o patencie z przeniesieniem sondy za drugiego (no teraz to juz jedynego) kata?
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Wyszlo dokaldnie 1000zl. Wysyłka naprawdę szybka. Jest już w Polsce ale mnie tam nie ma.
Sondę chyba trzeba wsadzić w miejsce widoczne na kolektorze, czyz nie?
Planuje wsadzić midpipe bez kata. O ile nie będzie za głośno to będę wsadzac sondę w kolektor ale jesli midpipe dacat bedzie za glosny to zapytam mechanika czy ogarnie przedluzke za catem w midpipie.
btw, troche drogie to gowno ale skoro daje spokoj z check engine to chyba kiedys zamowie na sprobowanie cyz to dziala
https://www.ilmotorsport.de/shop/articl ... d28f4a6056
- Alex
- Donator
- Posty: 4685
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
ten kolektor z ebay akurat ma miejsce na 2 sondy wiec zamontowac mozna. Ale poniewaz beda pracowaly w praktycznie tych samych warunkach check murowany.
nie musisz kupowac tulejki z IL za 50eur, podobne sa na allegro za kilkanascie zl. Wpisz w wyszukiwarke np. emulator sondy lambda. Moze zadziala.
przedluzke do drugiej sondy latwo samemu ogarnac, uzywane sondy ze zlaczami mozna kupic za jakies 50zl, plus gniazdo sondy i jego wspawanie w odpowiednie miejsce.
jezdzenie totalnie bez katow w norwegii niczym nie grozi? zreszta gdyby nawet, ja jestem przeciwnikiem takich dzialan. Zysk na mocy tu juz chyba duzy nie bedzie a smrod w zamian pojawia sie spory.
nie musisz kupowac tulejki z IL za 50eur, podobne sa na allegro za kilkanascie zl. Wpisz w wyszukiwarke np. emulator sondy lambda. Moze zadziala.
przedluzke do drugiej sondy latwo samemu ogarnac, uzywane sondy ze zlaczami mozna kupic za jakies 50zl, plus gniazdo sondy i jego wspawanie w odpowiednie miejsce.
jezdzenie totalnie bez katow w norwegii niczym nie grozi? zreszta gdyby nawet, ja jestem przeciwnikiem takich dzialan. Zysk na mocy tu juz chyba duzy nie bedzie a smrod w zamian pojawia sie spory.
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Bez katow nie mozna jezdzic ale szansa ze ktokolwiek to sprawdzi jest baaardzo mala. Nie mowie o przegladzie bo na przeglad na pewno bede jechac z oryginalnym midpipem (a przeglady sa co dwa lata). Bardziej ciekawi mnie dzwiek auto gdy wleci kolektor decat, midpipe decat i racing beat.Alex pisze: ↑07 paź 2020, 7:54ten kolektor z ebay akurat ma miejsce na 2 sondy wiec zamontowac mozna. Ale poniewaz beda pracowaly w praktycznie tych samych warunkach check murowany.
nie musisz kupowac tulejki z IL za 50eur, podobne sa na allegro za kilkanascie zl. Wpisz w wyszukiwarke np. emulator sondy lambda. Moze zadziala.
przedluzke do drugiej sondy latwo samemu ogarnac, uzywane sondy ze zlaczami mozna kupic za jakies 50zl, plus gniazdo sondy i jego wspawanie w odpowiednie miejsce.
jezdzenie totalnie bez katow w norwegii niczym nie grozi? zreszta gdyby nawet, ja jestem przeciwnikiem takich dzialan. Zysk na mocy tu juz chyba duzy nie bedzie a smrod w zamian pojawia sie spory.
To ze auto smrodzi to mnie nie obchodzi, to jak stare diesle tu jezdza i jakie chmury za soba zostawiaja i nikt ich nie zatrzymuje.
Najchetniej wlasnie bede kombinowac by wlasnie moze 1 sonde wczepic na gorze jak oryginalnie, a dolna zrobic z tym adapterem/emulatorem + powinno starczyc oryginalnego kabla, moze to akurat da rade, odczyty beda inne i nie bedzie checka.
A checka jakim softem sie wycina? Jesli juz technicznie nie uda mi sie go usunac.
- Alex
- Donator
- Posty: 4685
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Rozumiem jako zjawisko ale nie popieram. To ze ktos inny dziala zle nie oznacza ze i ja powinienem tak robic. Dla mnie to sprawa osobistych przekonan. Dlatego ja kata w aucie zamierzam miec, przynajmniej jednego
check mozna wylaczyc (i duuuzo innego popsuc ) za pomoca EcuFlash/RomDrop. Jednak uwazaj zanim zajrzysz w watek bo mozesz zginac na dlugie miesiace (112 stron! )bjorm pisze: ↑07 paź 2020, 9:24Najchetniej wlasnie bede kombinowac by wlasnie moze 1 sonde wczepic na gorze jak oryginalnie, a dolna zrobic z tym adapterem/emulatorem + powinno starczyc oryginalnego kabla, moze to akurat da rade, odczyty beda inne i nie bedzie checka.
A checka jakim softem sie wycina? Jesli juz technicznie nie uda mi sie go usunac.
https://forum.miata.net/vb/showthread.p ... 5&page=112
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Nie no rozumiem przekonania itp, no problem, pewnie i tak nie wytrzymam bez kata w midpipe. Zobaczymy.
Cokolwiek co ma w nazwie FLASHowanie odpada, za duzo kompow uceglilem w zyciu przy niby bezpiecznym flashowaniu BIOS, by sie teraz szczypac z tak droga zabawka
Cokolwiek co ma w nazwie FLASHowanie odpada, za duzo kompow uceglilem w zyciu przy niby bezpiecznym flashowaniu BIOS, by sie teraz szczypac z tak droga zabawka
- Alex
- Donator
- Posty: 4685
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
jak sobie chcesz, ale bez zabawy software sie nie da. Bo niby jak chcialbys przekonac ECU ze ma sie inaczej zachowywac niz dotychczas? ForScan tego raczej nie ogarnia (pisze raczej bo nie jestem w nim biegly i nie sprawdzalem)
zawsze mozesz kupic drugie ECU i nim sie bawic, w watku bylo kilka przypadkow uceglenia ECU ale chyba nikomu jeszcze na amen. Jest sposob na odzysk i z tego co kojarze udawalo sie. Tylko troche strachu, lutowania itd
ja zamierzam popastwic sie troche w zimowe wieczory nad ECU od 1.8, te sa tanie i latwo dostepne a moze np. tempomat uda sie na nich odpalic, kto wie
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Mam ten fart lub sytuacje ze w grudniu bede wiezc ECU do Fivea modowanie bez auta. Wiec tam mam nadzieje wylaczy mi juz check engine.
Sam tego nie ogarne. Nie mam niestety tyle czasu by nad tym wisiec lub ogarniac softy, a chcialoby sie.
Sam tego nie ogarne. Nie mam niestety tyle czasu by nad tym wisiec lub ogarniac softy, a chcialoby sie.
- Spaniard
- Donator
- Posty: 641
- Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
- Model: NC
- Wersja: 2.0 AT
- Lokalizacja: Piaseczno
Ja dzisiaj zakładam kolektor z eBay, dam znać jak wyjdzie z sondami. Myślałem o IL z katem sportowym jako gwarancie braku checka i pewnie dzisiaj bym to zrobił, ale wtedy pomyślałem że przeprowadzę eksperyment Zwróćcie uwagę że kolektor z eBay ma krótkie rury i nie rozpedza tak gazów jak 4-1 renomowanych marek, poza tym na YT jest filmik z montażu kompletnego wydechu od japspeed (ten sam chińczyk) i zakładają obie sondy na fabryczne miejsca. Może promocyjnie a może faktycznie akceptuje seryjne ustawienia. Dzisiaj powinienem wiedzieć.
- Alex
- Donator
- Posty: 4685
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Z Google wychodzi gdzie by nie spojrzec gwint M18x1.5, chyba wszystkie sondy albo ogromna większość taki ma
przy użyciu Tapatalka
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- Spaniard
- Donator
- Posty: 641
- Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
- Model: NC
- Wersja: 2.0 AT
- Lokalizacja: Piaseczno
Kolektorek na miejscu, zrobiło się lekko weselej pod maską natomiast błąd sondy nieunikniony. Raczej nie będę bawił się w emulator tylko od razu wyłączę systemowo. Aktualnie daje się łatwo skasować ekutek po obd na bluetooth także można się poruszać bez wstydu a tak BTW, sam błąd ma jakikolwiek wpływ na pracę silnika?
Ponoc nie ma zadnego.Mieczyslaw pisze: ↑07 paź 2020, 22:30Kolektorek na miejscu, zrobiło się lekko weselej pod maską natomiast błąd sondy nieunikniony. Raczej nie będę bawił się w emulator tylko od razu wyłączę systemowo. Aktualnie daje się łatwo skasować ekutek po obd na bluetooth także można się poruszać bez wstydu a tak BTW, sam błąd ma jakikolwiek wpływ na pracę silnika?
Jak oceniasz wykonanie kolektora? Jakies uwagi? Jak zmienil sie dzwiek auta?
- Spaniard
- Donator
- Posty: 641
- Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
- Model: NC
- Wersja: 2.0 AT
- Lokalizacja: Piaseczno
Wykonanie kolektora jest OK, ma swoją wagę, pasowanie bezproblemowe, w komplecie dedykowane uszczelki wlotów kolektora i wydechu. Moim zdaniem nie ma jednak co liczyć na takie doznania akustyczne i przyrosty mocy jak w przypadku kolektorów od IL, Five'a, GW czy inne zwyczajowych producentów części tuningowych do MX. To jest prostszy kolektor z krótkimi rurami, czyli wolniejszy i przez to cichszy również, ale zdecydowanie słyszalny na wysokich obrotach i czyniący auto żwawszym także działa. Tak samo nie zakładam jego dożywocia... po prostu cena zazwyczaj z czegoś się bierze. Możliwe, że szybko uda mi się wystroić, wtedy będziemy wiedzieć więcej. Generalnie nie żałuję, ale zadowolony byłbym gdyby druga sonda czytała jak miało być w przypadku kolektora 4-1 od IL z katem.
Na samych wykresach IL widac ze to wzrosty sa maks 2x wieksze niz blad pomiarowy. Tak wiec sam kolektor czy to 4-1, 4-2-1, IL, Andy cz Five dają trochę ale to zaczyna grac dopiero jak sie dolozy wydech, ECU modowane i ewentualnie bardziej przelotowy kat 2 niz OEM. Wtedy od razu czuc roznice w Nm i dB.
Druga sonda przeciez czyta, ale czyta to samo co pierwsza i stad jest check engine. Dlatego czasem emulator ktory oddala sonde, powoduje inne odczyty i czasem komp te roznice pojmuje jako istnienie kat miedzy sondami, przynajmniej tak jak to rozumiem.
Druga sonda przeciez czyta, ale czyta to samo co pierwsza i stad jest check engine. Dlatego czasem emulator ktory oddala sonde, powoduje inne odczyty i czasem komp te roznice pojmuje jako istnienie kat miedzy sondami, przynajmniej tak jak to rozumiem.
- Alex
- Donator
- Posty: 4685
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
na podstawie czego wnosisz jaki jest blad pomiarowy?
dokladnie o to chodzi
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
O ile dobrze pamietam z pracowni fizycznej, to skoro skala jest od 0 do 200 na wykresie koni to znaczy ze blad pomiaru to co najmniej 1 lub 2 jednostki podzialki.
Do tego dochodzi zmienna temperatury zewnetrznej i cisnienia. Wykresy na jednej hamowni w roznych tempach ladnie pokazuja jak 5C roznicy miedzy pomiarami potrafi dodac lub odjac po co najmniej 5 konikow.
Dla mnie w sumie porownywanie wynikow hamowni z innych hamowni i innych temp jest totalnie niemiarodajne.
W dziale hamowania kolega jeden mial ladne wykresy 1.8 z kolektorem i bez, ale ta sama hamownia, i ta sama temp zewnetrzna. Takie porownania sa dopiero cokolwiek warte.