whitemanik pisze:i jak tam? jest jakiś postęp?s
Postępu nie widać i temat jakby umarł. Myślę też, że dla tych, którzy nie planują montażu w swoich autach prawdziwej klatki ratującej życie, lecz tak jak ja, myślą jedynie o tuningu optycznym Miaty, temat za bardzo się skomplikował. Rollbar i bagażnik na bagażnik są jedynymi upiększaczami, jakie planuję w przyszłości dla mojej NA 91'. Oba te elementy dodają autu charakteru. Planuję to zrobić na wiosnę/w lecie przyszłego roku. Myślę też, że większość fachowców od spawania, gięcia rur itp. wykona taki rollbar za ok. 100 zł. Wystarczy dostarczyć mu:
- odpowiednie rury, które wiele nie kosztują - np. taki cennik http://www.lechlex.strefa.pl/cennik/RURY%20BEZ%20SZWU.doc takiej firmy: http://www.lechlex.strefa.pl/index.html
- dokładny rysunek, a jeszcze lepiej model zrobiony za śmieszne pięniądze np. z rur PCV i wpasowany do naszego auta + dokładną instrukcję, jak to powinno wyglądać lub fotki, których w tym wątku nie brakuje.
Wykończenie wg naszej estetyki. Ja zadowolę się rurami malowanymi na czarno, na które można naciągnąć (przypiąć rzepami) tunel z czegoś pasującego do wnętrza auta np. skóra.
Dla mnie, na teraz, jedyną zagadką jest sposób zamocowania takiego orurowania do nadwozia. Zapewe okaże się to łatwe, jak poznam szczegóły tego, co jest za moim siedzeniem. Na fotkach widzę jedynie, że pod półką jest zbiornik paliwa na środku i wolne miejsce po jego bokach. Zapewne są też jakieś możliwości w okolicy mocowania pasów bezpieczeństwa, bo tak chyba przytwierdzany jest profesjonalny rollbar.
Wszystko to oczywiście przy założeniu, że nie planujemy dachowania.