elektryk ze mnie kiepski raczej ale chyba Twój pomysł nie podziała bo w głośniku prąd się pojawia okresowo czyli nie ma stałego napięcia. Poprawcie mnie jeżeli się mylę . Najłatwiej byłoby podłączyć inny, działający głośnik.mck159 pisze: ↑21 mar 2019, 0:27Szybka prośba o walidację pomysłu
Nie działa lewy głośnik w drzwiach w MX5 NBFL
Czy mój sposób diagnozy będzie ok?
Nie chce wyjmować radia, bo nie mam pinów do tego, więc wymyśliłem coś takiego:
1. Zdjąć drzwi
2. Ustawić multimetr na pomiar napięcia (volty, prąd stały)
3. Przyłożyć kabelki multimetru do kabelków które są podłączone do głośnika
4. Włączyć radio i sprawdzić czy napięcie między kabelkami wynosi więcej niż zero:
a) jeśli tak: padł głośnik
b) jeśli nie: padły kable lub radio
Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Donator
- Posty: 3686
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Niedobrze, a jakiś inny pomysł z multimetrem? Nie mam innego głośnika, chyba że podłączenie słuchawek do tych kabelków by zadziałało Jeśli mówisz że okresowo to nie powinno chociaż coś "mignąć" na multimetrze?
Btw. wszystkie głośniki w NB i NBFL były takie same (nie liczać jakiś wersji Bose etc)? Najwyżej zamowię jakiś na ebayu
Btw. wszystkie głośniki w NB i NBFL były takie same (nie liczać jakiś wersji Bose etc)? Najwyżej zamowię jakiś na ebayu
-
- Donator
- Posty: 3686
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Doświadczenia w temacie nie mam, ale widzę że zadajesz to samo pytanie któryś już raz . Regulowane łączniki robi np racing beat i cobalt, Na forum były też posty z takimi łącznikami zrobionymi z cięgien maszynowych za jakieś śmieszne pieniądze.janux pisze: ↑20 mar 2019, 15:57Niedawno kupiłem przedni stab z rx-8 (yellow dot) i niedługo planuję zamontować go w aucie. Wyczytałem w tym temacie, że dobrze by było zmienić łączniki na krótsze przy obniżonym zawieszeniu (aktualny zawias to Bilstein B12, ale zaczynam rozważać gwint). Pytanie jest czy szukać regulowanych łączników, czy może ktoś próbował dobrać krótsze łączniki z innego samochodu? Jeśli regulowane łączniki to gdzie najlepiej je kupić?
co do zasadności takiego moda się nie wypowiem - nie mój level wstajemniczenia . Tutaj masz dyskusję na zbliżony temat
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=592900
- AndrzejG
- Donator
- Posty: 90
- Rejestracja: 26 kwie 2017, 14:49
- Model: NC FL
- Wersja: Summer 2.0
- Lokalizacja: Jaworzno
Do zrobienia bez demontażu nagrzewnicy ale wygodnie nie jest, tak jak pisałem pomocne by były dodatkowe stawy etc... z montażem już lepiej.cardesign1 pisze: ↑20 mar 2019, 21:52Namierzyłem to ustrojstwo i chyba czeka mnie częściowy demontaż nagrzewnicy aby dostać się tam kluczem. Dam znać czy to dobry trop, a tymczasemAndrzejG pisze: ↑20 mar 2019, 20:22Prawdopodobnie padł tranzystor wentylatoracardesign1 pisze: ↑18 mar 2019, 18:38Szukam, szukam i nie mogę niczego na temat znaleźć. Panowie! W mojej NCFL padł nadmuch w kabinie. Obie skrzynki z bezpiecznikami sprawdzone i wszystko ok. Napięcie do wtyczki dmuchawy/wentylatora dochodzi, dmuchawa podłączona na krótko do prostownika kręci a w aucie nie chce. Co jest grane? Nie włącza się na żadnym z biegów. Dodam że kontrolka klimy po ustawieniu na AUTO zapala się ale nic więcej się nie dzieje. Możliwe że padło coś w centralce na konsoli środkowej?
tu: http://www.mellens.net/mazda/Mazda-Miat ... hvac_3.pdf
strona 1 oznaczone cyferką 5 "Power MOS FET" i strony 8,9
Znajdziesz go od strony płyty grodzowej, przykręcony dwiema śrubkami chyba ósemkami ponad wentylatorem,
potrzebne będą ręce z dodatkowym stawem.
- cardesign1
- Donator
- Posty: 163
- Rejestracja: 01 sie 2016, 20:23
- Model: NC FL
- Wersja: Sport
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
No właśnie, myślałem że będzie gorzej ale tak jak piszesz, obyło się bez demontażu nagrzewnicy, aczkolwiek łapska trochę poobdzierane. Tak czy inaczej rezystor na podmiankę już do mnie jedzie.AndrzejG pisze: ↑21 mar 2019, 14:20Do zrobienia bez demontażu nagrzewnicy ale wygodnie nie jest, tak jak pisałem pomocne by były dodatkowe stawy etc... z montażem już lepiej.cardesign1 pisze: ↑20 mar 2019, 21:52Namierzyłem to ustrojstwo i chyba czeka mnie częściowy demontaż nagrzewnicy aby dostać się tam kluczem. Dam znać czy to dobry trop, a tymczasemAndrzejG pisze: ↑20 mar 2019, 20:22
Prawdopodobnie padł tranzystor wentylatora
tu: http://www.mellens.net/mazda/Mazda-Miat ... hvac_3.pdf
strona 1 oznaczone cyferką 5 "Power MOS FET" i strony 8,9
Znajdziesz go od strony płyty grodzowej, przykręcony dwiema śrubkami chyba ósemkami ponad wentylatorem,
potrzebne będą ręce z dodatkowym stawem.
-
- Posty: 67
- Rejestracja: 02 gru 2015, 19:12
- Model: NB FL
- Wersja: phoenix 1,8
- Lokalizacja: Szczecin
Czy da się gdzieś kupić komplet oringów do klimatyzacji nbfl? Próbowałem kupić w ASO Szczecin ale dwukrotnie obiecywali oddzwonić jak znajdą i albo skończyły im się darmowe minuty albo taki komplet nie istnieje.
- cardesign1
- Donator
- Posty: 163
- Rejestracja: 01 sie 2016, 20:23
- Model: NC FL
- Wersja: Sport
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
To był Bardzo Dobry trop! Po wymianie opornicy/rezystora, wentylator odzyskał życie i moc. Bardzo Ci Andrzeju dziękuję za radę i jeśli będzie dane nam się kiedyś spotkać ( a w okolicach Jaworzna czasem bywam), masz u mnie czteropaka dobrego browara Dziękicardesign1 pisze: ↑20 mar 2019, 21:52Namierzyłem to ustrojstwo i chyba czeka mnie częściowy demontaż nagrzewnicy aby dostać się tam kluczem. Dam znać czy to dobry trop, a tymczasemAndrzejG pisze: ↑20 mar 2019, 20:22Prawdopodobnie padł tranzystor wentylatoracardesign1 pisze: ↑18 mar 2019, 18:38Szukam, szukam i nie mogę niczego na temat znaleźć. Panowie! W mojej NCFL padł nadmuch w kabinie. Obie skrzynki z bezpiecznikami sprawdzone i wszystko ok. Napięcie do wtyczki dmuchawy/wentylatora dochodzi, dmuchawa podłączona na krótko do prostownika kręci a w aucie nie chce. Co jest grane? Nie włącza się na żadnym z biegów. Dodam że kontrolka klimy po ustawieniu na AUTO zapala się ale nic więcej się nie dzieje. Możliwe że padło coś w centralce na konsoli środkowej?
tu: http://www.mellens.net/mazda/Mazda-Miat ... hvac_3.pdf
strona 1 oznaczone cyferką 5 "Power MOS FET" i strony 8,9
Znajdziesz go od strony płyty grodzowej, przykręcony dwiema śrubkami chyba ósemkami ponad wentylatorem,
potrzebne będą ręce z dodatkowym stawem.
- Morfi
- Donator
- Posty: 1706
- Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
- Model: NA
- Wersja: 1.8 vvt
- Lokalizacja: Wrocław
Pacjent 1,8NBFL. W trakcie upalania auto zaczęło się krztusic i zgaslo. Nie dało się uruchomić tak jakby nie dostawał paliwa. Po kilku minutach uruchomił się i świecił się check engine. Zgaszony i ponownie odpalony i check się nie świeci, auto jedzie niby normalnie.
Solution needed.
Wysłane z mojego F8331 przy użyciu Tapatalka
Solution needed.
Wysłane z mojego F8331 przy użyciu Tapatalka
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
NAFL 1,8L
- AndrzejG
- Donator
- Posty: 90
- Rejestracja: 26 kwie 2017, 14:49
- Model: NC FL
- Wersja: Summer 2.0
- Lokalizacja: Jaworzno
Nic nie trzeba, fajnie że się udało ale jak coś zapraszam, może i ja odwiedzę kiedyś Bielsko na jakimś spocie. Pozdrocardesign1 pisze: ↑22 mar 2019, 18:27To był Bardzo Dobry trop! Po wymianie opornicy/rezystora, wentylator odzyskał życie i moc. Bardzo Ci Andrzeju dziękuję za radę i jeśli będzie dane nam się kiedyś spotkać ( a w okolicach Jaworzna czasem bywam), masz u mnie czteropaka dobrego browara Dziękicardesign1 pisze: ↑20 mar 2019, 21:52Namierzyłem to ustrojstwo i chyba czeka mnie częściowy demontaż nagrzewnicy aby dostać się tam kluczem. Dam znać czy to dobry trop, a tymczasemAndrzejG pisze: ↑20 mar 2019, 20:22
Prawdopodobnie padł tranzystor wentylatora
tu: http://www.mellens.net/mazda/Mazda-Miat ... hvac_3.pdf
strona 1 oznaczone cyferką 5 "Power MOS FET" i strony 8,9
Znajdziesz go od strony płyty grodzowej, przykręcony dwiema śrubkami chyba ósemkami ponad wentylatorem,
potrzebne będą ręce z dodatkowym stawem.
Może wicie co może być przyczyną: Model ND, skrzynia dawno po wymianie. Przy ruszaniu mam dźwięk przypominający jęczenie biegu wstecznego (taki charakterystyczny). Najczęściej przy wkręceniu na powiedzmy 3k obrotów i puszczeniu pedału gazu, gdy silnik jest na biegu i auto naturalnie wyhamowuje. Po wciśnięciu sprzęgła ustępuje. Wybitnie głośno gdy jest zimny, potem jakby lekko cichnie. Przy liniowym przyśpieszaniu nie słychać. Pewnie dam to na gwarancję ale chciałbym ukierunkować swoje przypuszczenia - czy to dyfer czy skrzynia.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1607
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
To ja tylko, zgodnie z najlepszymi tradycjami internetu napiszę, że już pytałem o ten odgłos (jeśli dobrze rozumiem o co chodzi). Podejrzewam jednak dyfer, bo raczej z tyłu to słychać.Lefu pisze: ↑23 mar 2019, 21:35Może wicie co może być przyczyną: Model ND, skrzynia dawno po wymianie. Przy ruszaniu mam dźwięk przypominający jęczenie biegu wstecznego (taki charakterystyczny). Najczęściej przy wkręceniu na powiedzmy 3k obrotów i puszczeniu pedału gazu, gdy silnik jest na biegu i auto naturalnie wyhamowuje. Po wciśnięciu sprzęgła ustępuje. Wybitnie głośno gdy jest zimny, potem jakby lekko cichnie. Przy liniowym przyśpieszaniu nie słychać. Pewnie dam to na gwarancję ale chciałbym ukierunkować swoje przypuszczenia - czy to dyfer czy skrzynia.
Polecisz jakieś APC do wnętrza? Dawno nie siedziałem w temacie detailingu
Jedynie zastanawia mnie co jeśli to skóra lub coś skóropodobnego. Skóry nie powinno się czyścić APC (przez PH) i później powinno się ją odżywić
Pozwolę sobie powtórzyć moje pytanie z poprzedniej strony:
Może i głupie pytanie, ale: z felgami dostałem 2 nowe opony 205/50/16. Wybór w tym rozmiarze jest gorszy, więc zastanawiam się czy miałoby to negatywny wpływ na prowadzenie, gdybym np. te 205/50 wrzucił na tył, a na przód wrzucił 205/45 lub odwrotnie?
- Andrut
- Moderator Detalingu
- Posty: 638
- Rejestracja: 10 mar 2019, 17:40
- Model: NC FL2
- Wersja: 2,5L
- Lokalizacja: Kraków
zgadza się ale przez perforacje moe mieć kontakt chemia e skórą. A na bockach to na 90% skóra z plastikowej krowy więc śmiało apc
Skóry apc nie powinno się czyścić natomiast masa ludzi tak robi. Generalnie najważniejsze dobrze ją zaimpregnować czymś nawilżającym