Zwiększenie mocy - dyskusja ogólna
luźne mysli nieuczesane
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Czy ktoś wie czy pasują długie wtryski bosha pod listwę wtryskową i kolektor ?
http://fmic.pl/bosch/30307-wtrysk-bosch-420cc.html
bo kostkę to zawsze można zmienić
http://fmic.pl/bosch/30307-wtrysk-bosch-420cc.html
bo kostkę to zawsze można zmienić
Mój pierwszy raz na Tor Poznań 2min 3s NBFL 1.6
Dlatego u mnie są tłoki z NA. Według jakichś legend są nawet mocniejsze.
-
- Donator
- Posty: 86
- Rejestracja: 16 gru 2018, 10:41
- Model: Inny
- Lokalizacja: ...
Co polecacie do NA 90hp? Chce zwiększyć moc tak do tych 110-120hp na razie bez turbienia.
Hasło i mail zmienione - zapraszam na PW w celu ustalenia szczegółów przywrócenia konta - Admin.
- Alex
- Donator
- Posty: 4646
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Nie popadajmy w nadmierny optymizm. 90ki maja zwykle w serii 100-105km,wiecej raczej nie. Kolejne 5-10 jest do ugrania walkami ze 115ki + remap albo instalacja ecu od 115ki po przerobce
Wysłane z mojego H4113 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego H4113 przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- VooR
- Donator
- Posty: 750
- Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
- Model: NB
- Wersja: Miatoza
- Lokalizacja: Poznań
Swap na 1.8 z NBFLdamianhere pisze:Co polecacie do NA 90hp? Chce zwiększyć moc tak do tych 110-120hp na razie bez turbienia.
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
-
- Donator
- Posty: 86
- Rejestracja: 16 gru 2018, 10:41
- Model: Inny
- Lokalizacja: ...
jakbym miał pieniądze na swapa to miałbym również na turbo Aktualnie jako uczeń ledwo co moge pozwolic sobie na miate więc na takie większe, droższe rzeczy musiałby poczekać
Hasło i mail zmienione - zapraszam na PW w celu ustalenia szczegółów przywrócenia konta - Admin.
-
- Donator
- Posty: 86
- Rejestracja: 16 gru 2018, 10:41
- Model: Inny
- Lokalizacja: ...
a sam przelot + zimny dolot dałby coś?
Hasło i mail zmienione - zapraszam na PW w celu ustalenia szczegółów przywrócenia konta - Admin.
- tomasz01
- Donator
- Posty: 3554
- Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
- Model: NA
- Lokalizacja: Warszawa Usrynów
Na pewno ładny dźwięk.
Do NA 1.8 zamontowałem dedykowany i warty miliony monet dolot Jackson Racing. Do tego dołożony Cobalt. W sumie przyrost średni był na poziomie 4 KM - maksymalny wyniósł około 7 KM w pewnym zakresie.
Koszt powyższych to około 2000zł
Do NA 1.8 zamontowałem dedykowany i warty miliony monet dolot Jackson Racing. Do tego dołożony Cobalt. W sumie przyrost średni był na poziomie 4 KM - maksymalny wyniósł około 7 KM w pewnym zakresie.
Koszt powyższych to około 2000zł
- Alex
- Donator
- Posty: 4646
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Powtarzam - w przypadku 90ki jeśli ma być niedrogi a realny efekt to walki 115 + remap lub odpowiednik. Do tego przemyślany i przetestowany dolot. Jeśli jest okazja to dodatkowo: splanowanie głowicy, lekki zamach. Dalej imho przestaje być tanio.
Wysłane z mojego H4113 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego H4113 przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
-
- Donator
- Posty: 86
- Rejestracja: 16 gru 2018, 10:41
- Model: Inny
- Lokalizacja: ...
dzięki wielkie
Hasło i mail zmienione - zapraszam na PW w celu ustalenia szczegółów przywrócenia konta - Admin.
Trochę odgrzeję kotleta.
Jaki jest przewidywany przyrost osiągów po założeniu do NA 115hp odelzonego zamachu i dolotu "z Raszyna"? Warto tam dołożyć trochę siana i zmieniać wydech?
Jaki jest przewidywany przyrost osiągów po założeniu do NA 115hp odelzonego zamachu i dolotu "z Raszyna"? Warto tam dołożyć trochę siana i zmieniać wydech?
- tomasz01
- Donator
- Posty: 3554
- Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
- Model: NA
- Lokalizacja: Warszawa Usrynów
Po włożeniu dolotu z Raszyna moc prawdopodobnie spadnie, chyba że poświęcisz sporo czasu na odpowiednie skierowanie zimnego powietrza
Za t znacznie wzrośnie poczucie mocy - będziesz miał wrażenie, że miata wyrywa do przodu jak szalona
Za t znacznie wzrośnie poczucie mocy - będziesz miał wrażenie, że miata wyrywa do przodu jak szalona
Zimne powietrze na pewno bym doprowadził a reszta?
Jeszcze nie zmieniałem, możesz przybliżyć temat?
- SponeR
- Posty: 1097
- Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
- Model: NA
- Wersja: ultra old
- Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa
przy odelżonym zamachu, zapłonie na 14 stopni i stożku z wuchan
26letni (w 2016) silnik wypluł tyle
- Załączniki
-
- 12651374_1096400443744574_146920654366514371_n.jpg (34.29 KiB) Przejrzano 6909 razy
MIATA nim jak szatan
A zmiany w osiągach mocno odczuwalne?
Ostanio dość mocno zgłębiałem tematy modzenia 1,8. Jeżeli chodzi o 1,8 z NA to jedynie można zostawić blok ale to i tak raczej bez sensu i lepiej zrobić franka głowica z NB przed liftem BP4W, blok z 1,8 NBFL (bo ma najwyższy CR seryjnie). Swoje 1,8 pogonić w całości.
Do Franka zakładasz wałek ssący z BP5A, liźniesz lekko głowicę, kolektor Flat top z dobrze dobraną resztą dolotu, dobry kolektor wydechowy i reszta układu, strojenie i może uzyskasz ok. 165-170km.
Nakład pewnie ~10k. Czy jest sens to już kwestia indywidualna
Do Franka zakładasz wałek ssący z BP5A, liźniesz lekko głowicę, kolektor Flat top z dobrze dobraną resztą dolotu, dobry kolektor wydechowy i reszta układu, strojenie i może uzyskasz ok. 165-170km.
Nakład pewnie ~10k. Czy jest sens to już kwestia indywidualna
- TofikGST
- Posty: 220
- Rejestracja: 17 gru 2018, 21:40
- Model: NA
- Wersja: Eunos Roadster 1.8
- Lokalizacja: Jersey
Na chwilę obecną posiadam kompletny silnik z NBFL'a który mi został po rozbiórce auta więc teoretycznie mogę z nim coś rzeźbić, ale z drugiej strony mój silnik ma niewielki nalot 80k ( ten z NBFL 80k mil) i jest w znakomitej formie bo miał lekki żywot ( przez ostatnie 14lat zrobił 15k km). Docelowo prawdopodobnie tego silnika nie będzię pod maską w ogóle więc też chyba nie ma za bardzo sensu robić w tym momencie jakiś swapów i budowy jakiegoś bardzo mocnego N/A.
Bardziej mnie interesuje jak obecny silnik mogę podkoksować trochę ogólnie dostępnymi częściami, nie wymagam wiele i jak dobije do 150KM to będę zadowolony. Myślałem o zmianie kolektora ssącego ( o ile jest sens), kolektora wydechowego, wałki w głowicy, regulowane kółka no i wiadomo jakiś dolot z porządnym filtrem. Pytanie np który kolektor ssący z dostępnych na rynku da najlepsze efekty i to samo z kolektorem wydechowym. Jakie wałki zastosować? chce żeby to było jak najmniej awaryjne, chce tym trochę postartować w zawodach a tak jak mówie plan jest na coś dużo większego pod maską więc nie chce za dużo nakładów i inwestycji w ten silnik, to co napisałęm to takie maksimum.
Aha... jak najbardziej chodzi mi o głowie ITB, lubie dźwięk 4rech gaźników Pytanie czy dobrze zestrojone ITB da lepszy rezultat niż którykolwiek kolektor dolotowy na pojedyńczej przepustnicy?
Bardziej mnie interesuje jak obecny silnik mogę podkoksować trochę ogólnie dostępnymi częściami, nie wymagam wiele i jak dobije do 150KM to będę zadowolony. Myślałem o zmianie kolektora ssącego ( o ile jest sens), kolektora wydechowego, wałki w głowicy, regulowane kółka no i wiadomo jakiś dolot z porządnym filtrem. Pytanie np który kolektor ssący z dostępnych na rynku da najlepsze efekty i to samo z kolektorem wydechowym. Jakie wałki zastosować? chce żeby to było jak najmniej awaryjne, chce tym trochę postartować w zawodach a tak jak mówie plan jest na coś dużo większego pod maską więc nie chce za dużo nakładów i inwestycji w ten silnik, to co napisałęm to takie maksimum.
Aha... jak najbardziej chodzi mi o głowie ITB, lubie dźwięk 4rech gaźników Pytanie czy dobrze zestrojone ITB da lepszy rezultat niż którykolwiek kolektor dolotowy na pojedyńczej przepustnicy?