[NB] Ciepło z silnika dostaje się do kabiny...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Luca
- Posty: 307
- Rejestracja: 11 maja 2013, 19:17
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Warszawa
No właśnie. Zauważyłem, iż pomimo włączonego chłodzenia na max (nie mam klimy) do kabiny dostaje się ciepłe powietrze. Ciepłe powietrze leci z nawiewu. Wczoraj rozmawiałem o tym na spotkaniu czwartkowym. Problem ponoć leży w tym, iż gorące powietrze z komory silnika przedostaje się ponad uszczelką do nawiewu kabiny.
Ponoć usztywnienie (podniesienie) tej uszczelki może poprawić tą sytuację. Może są inne sposoby.
Ja dzisiaj zrobiłem próbę z wężem ogrodowym, który wprowadzę do uszczelki. Uszczelka się zrobiła bardziej pulchna. Muszę to przetestować.
Co tym myślicie?
Ponoć usztywnienie (podniesienie) tej uszczelki może poprawić tą sytuację. Może są inne sposoby.
Ja dzisiaj zrobiłem próbę z wężem ogrodowym, który wprowadzę do uszczelki. Uszczelka się zrobiła bardziej pulchna. Muszę to przetestować.
Co tym myślicie?
U mnie w każdym aucie bez klimy z nawiewu nie leciało nigdy zimne powietrze nawet podczas jady. Wg mnie najlepiej jakiś chwyt powietrza... a'la to cool breeze scoop czy coś. Niekoniecznie w to miejsce ale ogólnie. Zimne powietrze będzie wtedy gdy faktycznie zimne powietrze będzie się dostawało do wlotu.
Żeby było chłodno to jedynym rozwiązaniem jest chyba jakiś wentylator . Z nawiewu zimne nie poleci, bo nie dość, że jest nagrzewane przez silnik, to nawet sam "chwyt" zbiera powietrze zaraz znad maski, która na słońcu raczej się nagrzewa, więc powietrze nad nią także .
-
- Posty: 1023
- Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
- Lokalizacja: Wrocław
A cięgno miksera ciepłe/zimne jest dobrze wyregulowane czy w NB nie ma juz problemu?
Luca pisze:Kurak, do się to jakoś organoleptycznie sprawdzić?
Tak i nie, jak leci z nawiewów ciepłe zamiast zimnego to jest to (: Ale wydaje mi się że w NB problem został rozwiązany.
- Luca
- Posty: 307
- Rejestracja: 11 maja 2013, 19:17
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Warszawa
Dzisiaj zrobiłem pierwsze testy. Zamiast tej rurki (problem z wsunięciem w uszczelkę) włożyłem "coś" o mniejszej średnicy.
Zrobiłem ponad godzinną jazdę w samo południe i muszę przyznać iż jest zauważalna zmiana na plus. Będę testował dalej.
Zrobiłem ponad godzinną jazdę w samo południe i muszę przyznać iż jest zauważalna zmiana na plus. Będę testował dalej.
Dziś jest chłodniej
- Chezus
- Donator
- Posty: 1167
- Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
- Model: NB FL
- Wersja: Impuls
- Lokalizacja: SZA
Wiszcz pisze:Za wolno jedziesz
Ten typ tak ma - w NB tunel jest ciepły albo bardzo ciepły.
Powiem więcej. Klima w NB jest po to żeby stopy się trochę mniej pociły. Wiele nie pomaga, ale odrobinę tak.
The answer is always Miata.
Chezus pisze:Wiszcz pisze:Za wolno jedziesz
Ten typ tak ma - w NB tunel jest ciepły albo bardzo ciepły.
Powiem więcej. Klima w NB jest po to żeby stopy się trochę mniej pociły. Wiele nie pomaga, ale odrobinę tak.
Swapnij klimę z IS300. Przy ustawionej minimalnej temperaturze na wylocie z klimy można wódkę chłodzić.
Tunel w NA/NB można nieco odizolowoać termicznie - viewtopic.php?f=25&t=17486
Soul Red NB- kiedy mózg mówi ND, ale portfel mówi NB
- szy
- Donator
- Posty: 743
- Rejestracja: 28 maja 2014, 9:39
- Model: ND
- Wersja: GT-S
- Lokalizacja: San Diego
Top down klima jest fajnym dodatkiem jak jest nie więcej niź 25°C i słońce, powyżej definitywnie nie daje rady. Top up daje radę przy ponad 30°C spokojnie. Dołożenie klimy do NB to nie jest mały wydatek (szczególnie względnie do wartości auta), ale porównując sytuację przed dołożeniem i po, spokojnie zapłaciłbym więcej A tunel grzeje się niemiłosiernie, co zabawne, ten sam efekt występuje w ND.Chezus pisze:Wiszcz pisze:Za wolno jedziesz
Ten typ tak ma - w NB tunel jest ciepły albo bardzo ciepły.
Powiem więcej. Klima w NB jest po to żeby stopy się trochę mniej pociły. Wiele nie pomaga, ale odrobinę tak.