Soft top - regulacja klamer
Potrzebuję pomocy przy spasowaniu soft topu
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Morena
- Posty: 1320
- Rejestracja: 15 lis 2010, 9:57
- Model: NB
- Wersja: 1.8
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Witam
Wiecie w jaki sposób można wyregulować miękki dach tak żeby bez większej gimnastyki i użycia siły się zamykał?
Bo mam problem tego typu, że nie mogę go bez użycia sporej dawki siły domknąć.
Nie wiem co jest powodem .. dach generalnie jest cały nie przecieka więc liczę na to, że uda się to jakoś wyregulować i obejdzie się bez kosztów.
Pozdrawiam i liczę na podpowiedzi
Morena
Wiecie w jaki sposób można wyregulować miękki dach tak żeby bez większej gimnastyki i użycia siły się zamykał?
Bo mam problem tego typu, że nie mogę go bez użycia sporej dawki siły domknąć.
Nie wiem co jest powodem .. dach generalnie jest cały nie przecieka więc liczę na to, że uda się to jakoś wyregulować i obejdzie się bez kosztów.
Pozdrawiam i liczę na podpowiedzi
Morena
zaMIATAcz
na miata net jest pokazany sposob regulacji
przy haczykach masz pod plastikiem ukryta srube do regulacji
http://www.miata.net/garage/latch_adjust.html
przy haczykach masz pod plastikiem ukryta srube do regulacji
http://www.miata.net/garage/latch_adjust.html
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Morena pisze:Bo mam problem tego typu, że nie mogę go bez użycia sporej dawki siły domknąć.
Nie wiem co jest powodem ..
Oczywiście przed zamknięciem dachu pamiętasz o tym by opuścić szyby o kilka centymetrów w dół...?
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Dżunior pisze:Oczywiście przed zamknięciem dachu pamiętasz o tym by opuścić szyby o kilka centymetrów w dół...?
też kiedyś się męczyłem z zamknięciem, po chwili jednak się zorientowałem że szyby trzeba opuścić strasznie to uciążliwe..
Morena pisze:Podkręce śrubkę dzisiaj i zobaczymy co się uda
w twoim wypadku trzeba raczej odkrecic zeby hak wydluzyc
xXxaMMaxXx pisze:Oj nie jest takie uciążliwe
jest w escorcie cabrio nie mam tego problemu wciskam jeden guzik i dach się podnosi a szyb ruszac nie muszę kwestia przyzwyczajenia ale i pewnie do tego sie przyzwyczaję
- Morena
- Posty: 1320
- Rejestracja: 15 lis 2010, 9:57
- Model: NB
- Wersja: 1.8
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Witam
Ponownie poruszam temat
Po wielu wielu wielu i wielu próbach wyregulowania softa, dach nadal z ogromnymi oporami się zamyka i spinki odbijają co jakiś czas
(wczoraj przy 150 km/h na autostradzie odbiły mi spineczki i zrobiło się bardzo nie fajnie)
Muszę oddać go gdzieś do naprawy.
Dla porównania zobaczyłem jak działa dach kumpla w mx-5 i się załamałem...
Zero siły, zero potu na czole w ciągu sekundy dach zamknięty pięknie elegancko...
Nie wiem o co chodzi w tym moim. Być może materiał jest już ostro zmęczony i ściąga go do tyłu..
Co o tym sądzicie?
Liczę na pomoc
Ponownie poruszam temat
Po wielu wielu wielu i wielu próbach wyregulowania softa, dach nadal z ogromnymi oporami się zamyka i spinki odbijają co jakiś czas
(wczoraj przy 150 km/h na autostradzie odbiły mi spineczki i zrobiło się bardzo nie fajnie)
Muszę oddać go gdzieś do naprawy.
Dla porównania zobaczyłem jak działa dach kumpla w mx-5 i się załamałem...
Zero siły, zero potu na czole w ciągu sekundy dach zamknięty pięknie elegancko...
Nie wiem o co chodzi w tym moim. Być może materiał jest już ostro zmęczony i ściąga go do tyłu..
Co o tym sądzicie?
Liczę na pomoc
zaMIATAcz
- Morena
- Posty: 1320
- Rejestracja: 15 lis 2010, 9:57
- Model: NB
- Wersja: 1.8
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
szczerze to nie mam pojęcia;/ każdy kto go oglądał dokładnie stwierdził, że auto nigdy nie miało wypadku. Sprawdzali i wszystko jest w całości fabrycznie.
Materiał na dachu jest strasznie sztywny i popękany na bokach... Piszę to bo nie wiem czy ma to jakieś duże znaczenie
Materiał na dachu jest strasznie sztywny i popękany na bokach... Piszę to bo nie wiem czy ma to jakieś duże znaczenie
zaMIATAcz
Morena pisze:Materiał na dachu jest strasznie sztywny i popękany na bokach...
Wszystko zależy od temperatury w jakiej otwierasz/zamykasz dach... Jeśli robisz to przy obecnej pogodzie (rozumiem, że masz winyl) to nawet może nieźle trzeszczeć przy zamykaniu, a pęknięcia rozmnażają się jak króliki...
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
LOL to nie brzmiało zbyt optymistycznie AroJano.
Jak przeczytałem o problemie to odrazu pomyślałem, że nie uchylasz szyb jak składasz dach ale widzę, że wiesz o tym i że to nie jest przyczyna.
Ja też kupowałem auto z hard topem założonym i potem nawet nie wiedzialem jak sie soft topa stawia - naszczęscie moj działa bez zarzutów, ale ja mam już materjałowy.
Dobra kończe to nic nie wnoszące opowieści
Pozdro
Jak przeczytałem o problemie to odrazu pomyślałem, że nie uchylasz szyb jak składasz dach ale widzę, że wiesz o tym i że to nie jest przyczyna.
Ja też kupowałem auto z hard topem założonym i potem nawet nie wiedzialem jak sie soft topa stawia - naszczęscie moj działa bez zarzutów, ale ja mam już materjałowy.
Dobra kończe to nic nie wnoszące opowieści
Pozdro
Morena - poszperaj trochęna forum a dowiesz się że elementarną zasadą przy postępowaniu z daszkiem jest nie tykanie go zimą Jak będziesz jeździł z dachem góra/dół poniżej 10 stopni to masz jak w banku poszukiwania nowego na allegro itd. Ja kupując niedawno swoją Miatę nawet nie próbowałem zdejmować hard topa i sprawdzać dachu - jeden już załatwiłem i mam nauczkę na przyszłość Poczekaj aż zrobi się ciepło, daszek zmięknie na słońcu i dopiero wszystko reguluj i sprawdzaj. Przy temperaturach panujących obecnie na zewnątrz vinyl jest twardy jak skóra słonia więc nie dziw się że klamry aż trzeszczą przy dociąganiu dachu.
- Morena
- Posty: 1320
- Rejestracja: 15 lis 2010, 9:57
- Model: NB
- Wersja: 1.8
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
AroJano Dachu nie dotykam przy ujemnych temp, nic z nim nie kombinuje...
Z reguły jeździłem z hard topem teraz mnie mrozik dorwał.
Mam remoncik w garażu i nie mam możliwości wjazdu do niego dlatego nie zakładam HT.
sebna Szybki uchylam za każdym razem wiedziałem o tym na szczęście.
Z reguły jeździłem z hard topem teraz mnie mrozik dorwał.
Mam remoncik w garażu i nie mam możliwości wjazdu do niego dlatego nie zakładam HT.
sebna Szybki uchylam za każdym razem wiedziałem o tym na szczęście.
zaMIATAcz
- Morena
- Posty: 1320
- Rejestracja: 15 lis 2010, 9:57
- Model: NB
- Wersja: 1.8
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Problem polega na tym, że ten dach był już w takim stanie jak go kupiłem... Tzn kupiłem go z hardtopem i takim ciągle jeździłem.
Zdjąłem Harda zaraz po zakupie i przyjeździe do domu (a było wtedy jeszcze ciepło) w celu poczyszczenia autka. Wtedy zobaczyłem, że się nie domyka.
Po "zabiegowym" został spokojnie złożony i nałożyłem hardtopa...
Teraz po prostu rozkminiam co może być tego przyczyną.
Ostatniego czasu (max 2 tyg) został zdjęty hard top a ze zdjętym softem nie jeździłem. Miałem taki zamiar w drodze do Poznania ale pogoda jednak nie pozwoliła. Więc nie wiem jaka jest tego przyczyna..
Jest to cholernie wkurzające. Być może coś źle tłumaczę, nie znam się na tym moje pierwsze cabrio
Zdjąłem Harda zaraz po zakupie i przyjeździe do domu (a było wtedy jeszcze ciepło) w celu poczyszczenia autka. Wtedy zobaczyłem, że się nie domyka.
Po "zabiegowym" został spokojnie złożony i nałożyłem hardtopa...
Teraz po prostu rozkminiam co może być tego przyczyną.
Ostatniego czasu (max 2 tyg) został zdjęty hard top a ze zdjętym softem nie jeździłem. Miałem taki zamiar w drodze do Poznania ale pogoda jednak nie pozwoliła. Więc nie wiem jaka jest tego przyczyna..
Jest to cholernie wkurzające. Być może coś źle tłumaczę, nie znam się na tym moje pierwsze cabrio
zaMIATAcz
-
- Posty: 1555
- Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
- Model: NB
- Wersja: 3 BK / 10th Anni
- Lokalizacja: Piaseczno
Podepne sie pod temacik bo wlasnie wymienilem daszek w mojej MX-5 i strasznie ciezko jest go dociagnac rekoma do ramki szyby czolowej. Zatrzaskujac zaczepy tez musze uzyc sily,aby trzymac dach dociagniety i jesdnoczesnie zamykac zaczepy :/
Dodatkowo po zalozeniu dachu na gorze w rogach sa przeswity, widac niebo przez szczeliny. Narazie nie cieknie, ale obawiam sie, ze moze zaczac bo kropelki wody sie zbieraja pod uszczelka wzdluz krawedzi szyby czolowej ;(
Nie mialem czasu sie z tym bawic bo ledwo wymienilem dach i zaczelo lac. Mozna to jakos wyregulowac czy tylko ta srubka od naciagu uchwytow ?
Dodatkowo po zalozeniu dachu na gorze w rogach sa przeswity, widac niebo przez szczeliny. Narazie nie cieknie, ale obawiam sie, ze moze zaczac bo kropelki wody sie zbieraja pod uszczelka wzdluz krawedzi szyby czolowej ;(
Nie mialem czasu sie z tym bawic bo ledwo wymienilem dach i zaczelo lac. Mozna to jakos wyregulowac czy tylko ta srubka od naciagu uchwytow ?
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Ex Madzia
- niemampojeciaa
- Posty: 1430
- Rejestracja: 14 lut 2010, 19:34
- Model: Inny
- Lokalizacja: East Lansing
ja u siebie po wymianie dachu zrobiłem tak, ze ledwo mogłem go domknąć dwiema rekami. wymieniałem go jakieś tydzień temu. dach jest z sonnenlandu. teraz już jest tak ze zamyka się lekko jedną ręką. jednym słowem dach (materiał ) się rozciągnął. tak wiec możne być tak u Ciebie. tylko ja nie miałem żadnych prześwitów
pozdrawiam
pozdrawiam
Podepnę się pod temat, u mnie dach na oko dolega ładnie, i z zamykaniem nie ma większych problemów (albo nie miałem porównania z innymi). Mój problem natomiast polega na tym, że po założeniu softa, jak chcę spowrotem dociągnąć szyby, to prawa przycina uszczelkę. Ktoś ma jakiś pomysł od czego tak się może dziać? Będę wdzięczny za każdą wskazówkę. Pozdrawiam.
Cześć!
Potrzebuję pomocy z soft topem. Po zamknięciu wystaję nieco nad uszczelkę i jest lekka szpara - co widać na zdjęciu
Ktoś podpowie mi jak mogę go spasować, lub jest z Krakowa/okolic i byłby w stanie to zrobić?
Potrzebuję pomocy z soft topem. Po zamknięciu wystaję nieco nad uszczelkę i jest lekka szpara - co widać na zdjęciu
Ktoś podpowie mi jak mogę go spasować, lub jest z Krakowa/okolic i byłby w stanie to zrobić?
NB 1.6 -> NBFL 1.8 Impuls -> NB 1.8 -> NCFL 2.0
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Tyle, że tam musi być trochę luzu.
Chłopaki odkryli, że jak za bardzo dach przyciśnięty jest do ramki szyby, to woda nie ma gdzie się zbierać i wypełnia boczne uszczelki.
Jak to się dzieje - nie mam pojęcia, ale od czasu gdy wyregulowałem klamrami tak, że mam szczelinę między właśnie softtopem, a ramką to w środku jest sucho nawet po największej ulewie.
Chłopaki odkryli, że jak za bardzo dach przyciśnięty jest do ramki szyby, to woda nie ma gdzie się zbierać i wypełnia boczne uszczelki.
Jak to się dzieje - nie mam pojęcia, ale od czasu gdy wyregulowałem klamrami tak, że mam szczelinę między właśnie softtopem, a ramką to w środku jest sucho nawet po największej ulewie.
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Podejrzewam, że może to nie być o tyle kwestia zablokowania przedniego kanaliku (tego idącego właśnie między dachem, a ramką), co blokadą tych narożnych...
Ale coś jest na rzeczy z tą wiarą
Kokon powiedział: wywaliłem Ci wszystkie staby z lifta - uwierz mi - będzie stabilniej.
I jest. Magia
Ale coś jest na rzeczy z tą wiarą
Kokon powiedział: wywaliłem Ci wszystkie staby z lifta - uwierz mi - będzie stabilniej.
I jest. Magia
A może ktoś pokazać jak ma to wyglądać dokładnie?
W poprzedniej Madzi dach dociskał uszczelkę, wszystko było na równo i ani kropla wody nigdy mi się nie wlała do środka. W tej natomiast wystaję ponad.
Jak jest możliwość to poproszę zdjęcie
W poprzedniej Madzi dach dociskał uszczelkę, wszystko było na równo i ani kropla wody nigdy mi się nie wlała do środka. W tej natomiast wystaję ponad.
Jak jest możliwość to poproszę zdjęcie
NB 1.6 -> NBFL 1.8 Impuls -> NB 1.8 -> NCFL 2.0
Witam, poruszę jeszcze raz temat.
Mój problem polega na tym że zamykając drzwi pasażera górna część szyby zawadza o materiał dachu (chodzi o materiał na samym rogu z tylnej strony).
Przez to Materiał się przycina i często trzeba mocniej trzasnąć drzwiami żeby szyba zeskoczyła z tego materiału i ładnie przylegała do uszczelki.
Dach chodzi gładko i bez oporów się zamyka.
Czy ten problem również rozwiążę poprzez regulacje dachu tym zaczepem przy przedniej szybie ?
Mój problem polega na tym że zamykając drzwi pasażera górna część szyby zawadza o materiał dachu (chodzi o materiał na samym rogu z tylnej strony).
Przez to Materiał się przycina i często trzeba mocniej trzasnąć drzwiami żeby szyba zeskoczyła z tego materiału i ładnie przylegała do uszczelki.
Dach chodzi gładko i bez oporów się zamyka.
Czy ten problem również rozwiążę poprzez regulacje dachu tym zaczepem przy przedniej szybie ?
-
- Donator
- Posty: 3685
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Ad4s91 pisze:Witam, poruszę jeszcze raz temat.
Mój problem polega na tym że zamykając drzwi pasażera górna część szyby zawadza o materiał dachu (chodzi o materiał na samym rogu z tylnej strony).
Przez to Materiał się przycina i często trzeba mocniej trzasnąć drzwiami żeby szyba zeskoczyła z tego materiału i ładnie przylegała do uszczelki.
Dach chodzi gładko i bez oporów się zamyka.
Czy ten problem również rozwiążę poprzez regulacje dachu tym zaczepem przy przedniej szybie ?
Którą generację masz?