28-29 lipca TPTD bez napinki - do odcinki ;)
Moderator: Moderatorzy
- empitness
- Posty: 134
- Rejestracja: 15 mar 2014, 16:43
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Kraków
Dzięki Panowie za świetny weekend, zwłaszcza Adamowi za inicjatywę - było ekstra W moim przypadku to absolutny rekord przejechanych kilometrów - 220 km pierwszego dnia i 160 km drugiego - w sumie ok. 380 km jeżdżenia w zasadzie do porzygu Można by i więcej, ale upał nie robił dobrze oponom.
Dobrze oponom nie robiło również uszkodzone mocowanie przedniego stabilizatora, przez które jedno koło było wypychane w bok pod kątem. Rezultatem był ciekawy efekt zmiany geometrii po każdym zakręcie z mocnym przeciążeniem oraz potem monumentalne wibracje samochodu na autostradzie.
Dwa dni przez wyjazdem do Poznania założyłem nowy komplet opon. Niestety dynamiczna geometria całkowicie zabiła prawą przednią - na całym obwodzie powyrywane zostały płaty gumy długie na 2-3 cm i głębokie na 0.5 cm. Z perspektywy czasu cieszę się, że mój powrót autostradą nie zakończył się tak spektakularnie, jak pewnego samochodu rządowego.
Na Poznaniu testowałem Federala 595 RS-RR, który dopiero całkiem niedawno otrzymał homologację drogową. Muszę jeszcze zebrać swoje myśli na jego temat, ale ogólnie jestem raczej zadowolony. Wciąż to jest ten sam nie do pobicia stosunek ceny do przyczepności i żywotności. Zmianie natomiast uległa mieszanka - jest zauważalnie bardziej miękka niż w RS-R, o czym Federal nawet pisze w informacji o produkcie. Klei zadowalająco w zasadzie od pierwszego pomiarowego i trzyma w miarę równo przez następne 3 okrążenia. Na 5-6 okrążeniu zaczynały się już przegrzewać. W zasadzie pierwszy raz doświadczyłem tak zauważalnego płyniecią opony, gdzie na wejściu w zakręt muszę skręcać bardziej niż bym chciał żeby się zmieścić, tylko po to, żeby na wyjściu uciekł mi tył. Najlepsze czasy (lekko poniżej 2 minut) zrobiony w oba dni przed południem, potem nie szło już zejść niżej. W samej Babie Jadze traciłem w zasadzie na każdym okrążeniu popołudniowym 0.4 sekundy. Na środek upalnego lata nie polecam, podejrzewam że na wiosnę i jesień ta opona będzie się czuła znacznie lepiej. Zużycie bieżnika symboliczne (poza odpadającymi płatami w jednej ). Pęknięć poprzecznych na razie brak, ale podobno to kwestia czasu, tak samo jak w RS-R
Dobrze oponom nie robiło również uszkodzone mocowanie przedniego stabilizatora, przez które jedno koło było wypychane w bok pod kątem. Rezultatem był ciekawy efekt zmiany geometrii po każdym zakręcie z mocnym przeciążeniem oraz potem monumentalne wibracje samochodu na autostradzie.
Dwa dni przez wyjazdem do Poznania założyłem nowy komplet opon. Niestety dynamiczna geometria całkowicie zabiła prawą przednią - na całym obwodzie powyrywane zostały płaty gumy długie na 2-3 cm i głębokie na 0.5 cm. Z perspektywy czasu cieszę się, że mój powrót autostradą nie zakończył się tak spektakularnie, jak pewnego samochodu rządowego.
Na Poznaniu testowałem Federala 595 RS-RR, który dopiero całkiem niedawno otrzymał homologację drogową. Muszę jeszcze zebrać swoje myśli na jego temat, ale ogólnie jestem raczej zadowolony. Wciąż to jest ten sam nie do pobicia stosunek ceny do przyczepności i żywotności. Zmianie natomiast uległa mieszanka - jest zauważalnie bardziej miękka niż w RS-R, o czym Federal nawet pisze w informacji o produkcie. Klei zadowalająco w zasadzie od pierwszego pomiarowego i trzyma w miarę równo przez następne 3 okrążenia. Na 5-6 okrążeniu zaczynały się już przegrzewać. W zasadzie pierwszy raz doświadczyłem tak zauważalnego płyniecią opony, gdzie na wejściu w zakręt muszę skręcać bardziej niż bym chciał żeby się zmieścić, tylko po to, żeby na wyjściu uciekł mi tył. Najlepsze czasy (lekko poniżej 2 minut) zrobiony w oba dni przed południem, potem nie szło już zejść niżej. W samej Babie Jadze traciłem w zasadzie na każdym okrążeniu popołudniowym 0.4 sekundy. Na środek upalnego lata nie polecam, podejrzewam że na wiosnę i jesień ta opona będzie się czuła znacznie lepiej. Zużycie bieżnika symboliczne (poza odpadającymi płatami w jednej ). Pęknięć poprzecznych na razie brak, ale podobno to kwestia czasu, tak samo jak w RS-R
- Broonek
- Donator
- Posty: 441
- Rejestracja: 24 sty 2017, 23:52
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
empitness pisze:Dzięki Panowie za świetny weekend, zwłaszcza Adamowi za inicjatywę - było ekstra W moim przypadku to absolutny rekord przejechanych kilometrów - 220 km pierwszego dnia i 160 km drugiego - w sumie ok. 380 km jeżdżenia w zasadzie do porzygu Można by i więcej, ale upał nie robił dobrze oponom.
Dobrze oponom nie robiło również uszkodzone mocowanie przedniego stabilizatora, przez które jedno koło było wypychane w bok pod kątem. Rezultatem był ciekawy efekt zmiany geometrii po każdym zakręcie z mocnym przeciążeniem oraz potem monumentalne wibracje samochodu na autostradzie.
Dwa dni przez wyjazdem do Poznania założyłem nowy komplet opon. Niestety dynamiczna geometria całkowicie zabiła prawą przednią - na całym obwodzie powyrywane zostały płaty gumy długie na 2-3 cm i głębokie na 0.5 cm. Z perspektywy czasu cieszę się, że mój powrót autostradą nie zakończył się tak spektakularnie, jak pewnego samochodu rządowego.
Na Poznaniu testowałem Federala 595 RS-RR, który dopiero całkiem niedawno otrzymał homologację drogową. Muszę jeszcze zebrać swoje myśli na jego temat, ale ogólnie jestem raczej zadowolony. Wciąż to jest ten sam nie do pobicia stosunek ceny do przyczepności i żywotności. Zmianie natomiast uległa mieszanka - jest zauważalnie bardziej miękka niż w RS-R, o czym Federal nawet pisze w informacji o produkcie. Klei zadowalająco w zasadzie od pierwszego pomiarowego i trzyma w miarę równo przez następne 3 okrążenia. Na 5-6 okrążeniu zaczynały się już przegrzewać. W zasadzie pierwszy raz doświadczyłem tak zauważalnego płyniecią opony, gdzie na wejściu w zakręt muszę skręcać bardziej niż bym chciał żeby się zmieścić, tylko po to, żeby na wyjściu uciekł mi tył. Najlepsze czasy (lekko poniżej 2 minut) zrobiony w oba dni przed południem, potem nie szło już zejść niżej. W samej Babie Jadze traciłem w zasadzie na każdym okrążeniu popołudniowym 0.4 sekundy. Na środek upalnego lata nie polecam, podejrzewam że na wiosnę i jesień ta opona będzie się czuła znacznie lepiej. Zużycie bieżnika symboliczne (poza odpadającymi płatami w jednej ). Pęknięć poprzecznych na razie brak, ale podobno to kwestia czasu, tak samo jak w RS-R
Dzięki Panie za fajny dzień
A pokażesz jak uszkodzone masz to mocowanie ?
Pozdro
MC 2019 - I miejsce w klasie 2
MC 2018 - III Miejsce w klasie 1.6
Była Migrena 1.6 Tor Poznań 1:59 semi slick. Silesia 2:08 semi slick.
Jest Migrena 1.8 Tor Poznań 1:53 semi slick. Silesia 2:00 semi slick. Łódź 1:00
Jest Nygus NC 2.0 PRHT Sport daily.
MC 2018 - III Miejsce w klasie 1.6
Była Migrena 1.6 Tor Poznań 1:59 semi slick. Silesia 2:08 semi slick.
Jest Migrena 1.8 Tor Poznań 1:53 semi slick. Silesia 2:00 semi slick. Łódź 1:00
Jest Nygus NC 2.0 PRHT Sport daily.
- empitness
- Posty: 134
- Rejestracja: 15 mar 2014, 16:43
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Kraków
Nie mam zdjęcia, a zdążyłem już tymczasowo podreperować W każdym razie - stabilizator przykręcany jest obejmami do mocowań, jedna z dwóch nakrętek wspawanych w prawe mocowanie wyrobiła się, przez co przy dużych przeciążeniach śruba puszcza i zjeżdża w dół o ok. 2 cm. Stabilizator trzyma się na jednej śrubie i przemieszcza się podczas skręcania, powodując zmianę geometrii. Nie wiem na ile to prawdopodobne, ale nie mam innych pomysłów.
- Dziubas
- Posty: 1701
- Rejestracja: 11 sie 2007, 18:08
- Model: NB
- Wersja: miatasm.com
- Lokalizacja: Warszawa
Morfi pisze:Może i ja wybrałbym się sprawdzić laczki...
Wysłane z mojego F8331 przy użyciu Tapatalka
Pamiętaj, że w NA jest szansa, że łapiesz się na zniżkę i zwróć uwagę na klasę Classic. I pomyśl, czy możesz jechać 26 sierpnia, bo ostatnio obydwie MX-5 załapały się odpowiednio na darmowy następny TPTD (Mattia niestety nie mógł, a to jest nietransferowalne) i 20% zniżki (Leszczu, który i tak miał wykupiony następny dzień)
Były: NA 1992 1.6, NA 1996 1.8 NB 2000 1.8 Dzik
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
- Hookie
- Donator
- Posty: 3402
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Zależnie od eventu, ale kask raczej wszędzie obowiązkowy.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
- Chezus
- Donator
- Posty: 1167
- Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
- Model: NB FL
- Wersja: Impuls
- Lokalizacja: SZA
Takie jakieś track daye to niekoniecznie trzeba kask, ale polecam dopytać. Jak chcesz latać top down po torze, to prawdopodobieństwo, że będziesz musiał mieć kask jest większe. A tak, to standardowo. Fura musi mieć przegląd, ubezpieczenie i w sumie tyle. Dzięki życzliwym sąsiadom, na niektórych torach też nie może się za mocno drzeć, ale to już inna historia. Miacie raczej przekaraczanie norm głośności nie grozi.
The answer is always Miata.
- Dziubas
- Posty: 1701
- Rejestracja: 11 sie 2007, 18:08
- Model: NB
- Wersja: miatasm.com
- Lokalizacja: Warszawa
HarryMX5 pisze:Słuchajcie, nigdy nie jezdziłem po torze, a miatkę mam od miesiąca. Jakie warunki trzeba spełnic by wjechac na tor?
Nie mam kapotażu. Czy jest potrzebny kask ?
Jakie są warunki co do opon?
Kask chcesz mieć, nieważne, czy organizator wymaga, czy nie. Większość swoją drogą wymaga.
Do tego gaśnica.
W większości miejsc nakazują jazdę z zamkniętym dachem, ale czasem bywa to negocjowalne.
Na TPTD kask i zamknięty dach obowiązkowy. Reszta należy do Ciebie, podpisujesz zwolnienie organizatora z wszelkich roszczeń w razie W.
Tobie powinno zależeć, by mieć sprawne hamulce, olej w silniku i najważniejsze - olej w głowie
Były: NA 1992 1.6, NA 1996 1.8 NB 2000 1.8 Dzik
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
- Broonek
- Donator
- Posty: 441
- Rejestracja: 24 sty 2017, 23:52
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Jak coś to ja wygrałem klasę classic na ostatnim treningu za co podobno jest darmowy trening i chętnie oddam za pól ceny jeśli ktoś by był chętny pojechać za za mnie .
MC 2019 - I miejsce w klasie 2
MC 2018 - III Miejsce w klasie 1.6
Była Migrena 1.6 Tor Poznań 1:59 semi slick. Silesia 2:08 semi slick.
Jest Migrena 1.8 Tor Poznań 1:53 semi slick. Silesia 2:00 semi slick. Łódź 1:00
Jest Nygus NC 2.0 PRHT Sport daily.
MC 2018 - III Miejsce w klasie 1.6
Była Migrena 1.6 Tor Poznań 1:59 semi slick. Silesia 2:08 semi slick.
Jest Migrena 1.8 Tor Poznań 1:53 semi slick. Silesia 2:00 semi slick. Łódź 1:00
Jest Nygus NC 2.0 PRHT Sport daily.
- Dziubas
- Posty: 1701
- Rejestracja: 11 sie 2007, 18:08
- Model: NB
- Wersja: miatasm.com
- Lokalizacja: Warszawa
Broonek pisze:Jak coś to ja wygrałem klasę classic na ostatnim treningu za co podobno jest darmowy trening i chętnie oddam za pól ceny jeśli ktoś by był chętny pojechać za za mnie .
To chyba nie jest transferowalne, przynajmniej w sensowny sposób.
Były: NA 1992 1.6, NA 1996 1.8 NB 2000 1.8 Dzik
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
-
- Donator
- Posty: 2187
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
No właśnie nie wiem. W profi 2000 jeżdżą oklatkowane wydmuszki z minimum 200 KM + często slick. A ja włączam klime u jade turystycznie wiec chyba bliżej mi do City niż takich wariatów?
Pozdrawiam, Danillo
- Dziubas
- Posty: 1701
- Rejestracja: 11 sie 2007, 18:08
- Model: NB
- Wersja: miatasm.com
- Lokalizacja: Warszawa
pudel pisze:Pytanie w jakiej klasie powinno jeździć lekko dlubniete NC? Ja robię City, bo jest do 250 KM..
A nie powinno być Profi 2000?
Jeśli jest gwint, to teoretycznie tak.
W praktyce w niedzielę Śluba był drugi w klasie City, za RX-8 z gwintem. Złożył protest, ale okazało się, że nie tam, gdzie trzeba (ale of kors nic mu nie powiedzieli) i lipa.
Były: NA 1992 1.6, NA 1996 1.8 NB 2000 1.8 Dzik
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/