[połączony] klocki i tarcze hamulcowe do MX-5
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- transporterdriver
- Posty: 378
- Rejestracja: 02 lip 2009, 0:02
- Model: NA
- Wersja: 1.6 90km
- Lokalizacja: Toruń
Polecam poniższy zestaw dla potomnych do jazdy po mieście Hamuje i uwaga nie piszczy, ani przy wolnym hamowaniu jak również przy większych prędkościach. Również zjeżdżajac powoli do garażu lekko hamując nie zauważyłem żadnych piskow. Opisuje, gdyż widziałem dużo osób borykalo się z tymi objawami w tym ja byłem sceptycznie nastawiony do ferodo. Na innej tarczy piszczaly jak stary autobus.
- Załączniki
-
- DSC_0035.JPG (684.14 KiB) Przejrzano 4399 razy
Mazda mx-5 1.6 115 km - przeszłość
Mazda mx-5 1.6 90 km - teraz
Mazda mx-5 1.6 90 km - teraz
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Z piszczeniem nie mów hop bo to też zależy od temperatury otoczenia
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
- transporterdriver
- Posty: 378
- Rejestracja: 02 lip 2009, 0:02
- Model: NA
- Wersja: 1.6 90km
- Lokalizacja: Toruń
turbo pchała pisze:Z piszczeniem nie mów hop bo to też zależy od temperatury otoczenia
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Słuszna uwaga, oby nic się nie zmieniło
Mazda mx-5 1.6 115 km - przeszłość
Mazda mx-5 1.6 90 km - teraz
Mazda mx-5 1.6 90 km - teraz
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Ichnimi?
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Będziesz często mył auto w takim razie:D Pylą jak pojeb@&%...
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
- matth
- Donator
- Posty: 278
- Rejestracja: 15 wrz 2015, 23:03
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Poznań
Ja mam jedno zastrzeżenie do zwykłej linii Ferodo. Blaszki zewnętrzne tylnych klockó są do bani. Z lewej strony regularnie luzuje mi się blaszka i całośc przy lekkim hamowaniu się jarmoli. Te nóżki na których blaszka trzyma się klocka są jak z plasteliny. Może ma ktoś blaszki na tylne klocki? Chętnie przygarnę chociaż na jedną stronę.
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Czy ktoś ma pojęcie do których hamulców do NA są klocki ate 13.0460-5979.2 ? Do małych czy do średnich? Katalogi mówią 1.6 89-94 i 1.6 94-97, NA po lifcie nie miało już mid'ów?
- Alex
- Donator
- Posty: 4685
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
pirul pisze:NA po lifcie nie miało już mid'ów?
zdaje sie ze midy wystepowaly gdy byl ABS. Ale jakby nie bylo to najlepiej sprawdzic co sie ma zamontowane. W ciagu 20 lat sporo moglo sie zmienic
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Rzecz w tym, że mam midy czekające na montaż w miejsce małych hamulców, ale nie mam zacisków pod ręką, ani tarcz ani klocków jeszcze nie kupiłem bo będę się tym zajmował dopiero jak dojedzie mi gwint, koła, poliuretan i kiedy wszystko z podwozia będzie w proszku, a to stanie się dopiero jak wyjmę obydwie kołyski, zregeneruję skrzynię itd. więc pewnie dopiero na wiosnę, w każdym razie przypadkiem znalazłem ofertę tych właśnie klocków za cenę wacików i się zastanawiam czy to do małych hamulców czy do średnich, generalnie jeśli w 1.6 po lifcie możliwe były małe hamulce to te klocki będą do małych i katalog jest ok, stąd moje pytanie.
- Alex
- Donator
- Posty: 4685
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
te co podales sa do small brakeow (110 x 48). Do midow klocki maja rozmiar 110 x 57
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Witam, potrzebuję rady. Nbfl z big brake'ami. O ile dobrze sprawdziłem to tarcze przód powinny być 270mm a tył 276mm.
Jaką firmę wybrać? Wstępnie padło na ATE, jakieś doświadczenia z nimi lub coś lepszego? Nie chcę nacinanych tarcz.
Teraz klocki, tutaj nie wiem do końca na co padnie, ale proszę o pomoc w wymiarze klocków, to co ja znalazłem:
przód - 123,1 x 58,5 przykładowy link - https://e-katalog.intercars.com.pl/#/pr ... y-kpl.html
tył - 102,1 x 42,7 przykładowy link - https://e-katalog.intercars.com.pl/#/pr ... y-kpl.html
Niech ktoś potwierdzi czy dobrze znalazłem.
Pytanie bonusowe o zestaw naprawczy do zacisków - gumki z tłoczkiem czy będą pasować takie do mojego sprzętu:
przód - https://4cars.pl/szcz/254924/frenkit_38 ... 0/2003.php
tył - https://4cars.pl/szcz/235927/frenkit_38 ... 0/2003.php
Jaką firmę wybrać? Wstępnie padło na ATE, jakieś doświadczenia z nimi lub coś lepszego? Nie chcę nacinanych tarcz.
Teraz klocki, tutaj nie wiem do końca na co padnie, ale proszę o pomoc w wymiarze klocków, to co ja znalazłem:
przód - 123,1 x 58,5 przykładowy link - https://e-katalog.intercars.com.pl/#/pr ... y-kpl.html
tył - 102,1 x 42,7 przykładowy link - https://e-katalog.intercars.com.pl/#/pr ... y-kpl.html
Niech ktoś potwierdzi czy dobrze znalazłem.
Pytanie bonusowe o zestaw naprawczy do zacisków - gumki z tłoczkiem czy będą pasować takie do mojego sprzętu:
przód - https://4cars.pl/szcz/254924/frenkit_38 ... 0/2003.php
tył - https://4cars.pl/szcz/235927/frenkit_38 ... 0/2003.php
-
- Donator
- Posty: 3694
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
fen pisze:Witam, potrzebuję rady. Nbfl z big brake'ami. O ile dobrze sprawdziłem to tarcze przód powinny być 270mm a tył 276mm.
Jaką firmę wybrać? Wstępnie padło na ATE, jakieś doświadczenia z nimi lub coś lepszego? Nie chcę nacinanych tarcz.
Teraz klocki, tutaj nie wiem do końca na co padnie, ale proszę o pomoc w wymiarze klocków, to co ja znalazłem:
przód - 123,1 x 58,5 przykładowy link - https://e-katalog.intercars.com.pl/#/pr ... y-kpl.html
tył - 102,1 x 42,7 przykładowy link - https://e-katalog.intercars.com.pl/#/pr ... y-kpl.html
Niech ktoś potwierdzi czy dobrze znalazłem.
Pytanie bonusowe o zestaw naprawczy do zacisków - gumki z tłoczkiem czy będą pasować takie do mojego sprzętu:
przód - https://4cars.pl/szcz/254924/frenkit_38 ... 0/2003.php
tył - https://4cars.pl/szcz/235927/frenkit_38 ... 0/2003.php
zwylkłe tarcze ATE są ok, ale nacinane (power disc) są dużo lepsze
zestawy naprawcze są ok (przydałby się jeszcze zestaw naprawczy do prowadnic skoro juz regenerujesz)
klocki z wyglądu wyglądają też ok do BB ale nie mam jak sprawdzić wymiarów teraz, może ktoś jeszcze potwierdzi.
Dzięki za szybki odzew. Zapomniałem dodać, że szukam zestawu na drogę, nie na tor. Tarcz nacinanych nie chcę bo przeczytałem, że są głośniejsze, nie wiem czy prawda, ale myślę, że zwykłe też powinny dać radę.
Przeglądam teraz klocki tutaj - http://www.brakeparts.pl/6090-2001-2005-sport
Zależy mi na tym by były ciche, nie piszczały i nie pyliły jak głupie. Z tego co wyczytałem z opisów to powinny mi podpasować:
- ebc red
- hawk performance pc
Jakieś opinie o nich? Czy będzie wszystko grać w moim zestawie z tarczami ate przykładowo?
Przeglądam teraz klocki tutaj - http://www.brakeparts.pl/6090-2001-2005-sport
Zależy mi na tym by były ciche, nie piszczały i nie pyliły jak głupie. Z tego co wyczytałem z opisów to powinny mi podpasować:
- ebc red
- hawk performance pc
Jakieś opinie o nich? Czy będzie wszystko grać w moim zestawie z tarczami ate przykładowo?
- Xenocyd
- Donator
- Posty: 560
- Rejestracja: 11 cze 2014, 7:28
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: DW w GD
Imho i red stuff jak i hawk performance to overkill na drogę do codziennego użytku. Nie dogrzejesz tego klocka.
Kup po prostu jakiś seryjny miękki klocek - będzie pylił i się zużywał, ale po to jest. Do tego tanio dosyć, można wymienić często i po sprawie.
Kup po prostu jakiś seryjny miękki klocek - będzie pylił i się zużywał, ale po to jest. Do tego tanio dosyć, można wymienić często i po sprawie.
Z opisu wynika, że te klocki są na ulice nie na tor więc założyłem, że nie trzeba ich dogrzać by uzyskać optymalną moc hamowania. Jak jest w rzeczywistości nie wiem, dlatego pytam.
Chcę w każdym razie klocek, który będzie mało pylił, mam teraz jasno złote felgi i mój komfort mycia wyceniam wysoko więc wolę kupić coś lepszego. To, że nie dobieram zestawu pod tor nie znaczy jeszcze, że szukam tu oszczędności.
Chcę w każdym razie klocek, który będzie mało pylił, mam teraz jasno złote felgi i mój komfort mycia wyceniam wysoko więc wolę kupić coś lepszego. To, że nie dobieram zestawu pod tor nie znaczy jeszcze, że szukam tu oszczędności.
-
- Donator
- Posty: 3694
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
fen pisze:Z opisu wynika, że te klocki są na ulice nie na tor więc założyłem, że nie trzeba ich dogrzać by uzyskać optymalną moc hamowania. Jak jest w rzeczywistości nie wiem, dlatego pytam.
Chcę w każdym razie klocek, który będzie mało pylił, mam teraz jasno złote felgi i mój komfort mycia wyceniam wysoko więc wolę kupić coś lepszego. To, że nie dobieram zestawu pod tor nie znaczy jeszcze, że szukam tu oszczędności.
nacinane tarcze zazwyczaj nie są głośniejsze, zużywają klocek szybciej - innych różnic w codziennej eksploatacji nie zauważysz.
Jeżeli chcesz niskopylacego klocka to poszukaj ATE ceramic - nie wiem niestety czy produkują je do emixa.
Tak jak xenocyd napisał hawk i redstuff to nie jest dobry wybór na ulice. Po większości sportowych klocków możesz się spodziewać pylenia i piszczenia.
z wmiarę niepylących klocków znośny jest standardowy ferrodo. podobnie akceptowalnym wyborem odnośnie tarcz i klocków (o ile nie szurasz autem po toorze ) jest oryginalny zestaw mazdy.
O ile pylenie możesz zredukować doborem odpowiedniego klocka to jeżeli chodzi o piszczenia pamiętaj, że klocek+tarcza to nie wszystko. Takie pierdoły jak prowadnice zacisku w dobrym stanie/nasmarowane, odpowiednio założone blaszki itd również są istotne
Ten model hawk i red to są właśnie ceramiczne klocki dlatego zwróciłem na nie uwagę. Jak mówicie, że nie nadają się na ulice to poszukam czegoś innego. Co do piszczenia to napisałem ogólnie bo obecnie jest u mnie cisza i chciałbym, żeby tak pozostało.
Gumki, tłoczki, prowadnice robię na zapas można powiedzieć by mieć temat klocków odhaczony w całości na zawsze dopóki nie sprzedam auta bo nie jest to moje wozidło na co dzień więc nie powinienem już ruszać tego przy tym modelu przy moich przebiegach.
W każdym razie dzięki za rady
Gumki, tłoczki, prowadnice robię na zapas można powiedzieć by mieć temat klocków odhaczony w całości na zawsze dopóki nie sprzedam auta bo nie jest to moje wozidło na co dzień więc nie powinienem już ruszać tego przy tym modelu przy moich przebiegach.
W każdym razie dzięki za rady
- Xenocyd
- Donator
- Posty: 560
- Rejestracja: 11 cze 2014, 7:28
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: DW w GD
To nie jest tak, że mniej pylący klocek jest lepszy. Klocek i tarcza trą o siebie - albo poddaje się klocek albo tarcza. Możesz kupić super twarde klocki - wystarczą na bardzo długo, ale w zestawieniu klocki czy tarcze ja wolę częściej wymieniać klocki. Miata to lekkie auto, tu w pełni cywilny markowy klocek wystarczy na codzień.
Napisałem coś lepszego odnosząc się w tym punkcie ogólnie do jakości klocków a nie bezpośrednio do jego pylenia. Nie zależy mi na trwałości klocków bo i tak ich nie zajadę, tylko na tym co wymieniłem wyżej. Chcę po prostu coś lepszego a nie coś co wystarczy.
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Mam bigbrake i na codzień cena jakość brałbym tylko tarcze zimmerman coat z i klocki ferodo db do tego.
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Potrzebuję dostać się, przeczyścić i nasmarować tłoczki w zaciskach z przodu w NBFL. Jako, że nigdy tego nie robiłem to chciałbym zapytać czy bez specjalnych narzędzi (prasy, ścisków czy czegokolwiek takiego) dam radę to zrobić w "domowych" warunkach? Jeśli tak to jaki jest plan działania żeby to zrobić?
Przy lekkim hamowaniu słychać stuki z przodu, wcześniej miałem tak w tylnym kole i w jednym warsztacie po rozebraniu i przeczyszczeniu zacisku przestało.
Przy lekkim hamowaniu słychać stuki z przodu, wcześniej miałem tak w tylnym kole i w jednym warsztacie po rozebraniu i przeczyszczeniu zacisku przestało.
Z klockami to skończyło się tak, że albo nie ma danych klocków już w ogóle na rynku i nie da rady zamówić albo trzeba czekać 2 tygodnie na zamówienie. Ciśnienie mi jeszcze skoczyło bo zamówiłem hawk hps w jednym sklepie gdzie było, że są na stanie. Wysłali do mnie maila, żebym im dał vin to sprawdzą czy wszystko gra. Gość po chwili dzwoni, że na tył to źle wybrałem i się zaczyna spierać ze mną. Poszedłem zrobić foto klocka bo widać, że od góry ma takie "uszy" a to co gość ze sklepu podesłał było bez tego. Po czym się okazało, że jednak nie mają tego na magazynie, był błąd...
Coś muszę zamówić bo w środę jadę z tym do Top Down. Skończy się chyba na ferodo premier. Chciałem coś innego by poeksperymentować, przetestować coś z czym nie miałem jeszcze do czynienia. No, ale dupa blada, będą zwykłe klocki bo mi się nie chce tyle z tym czekać.
Coś muszę zamówić bo w środę jadę z tym do Top Down. Skończy się chyba na ferodo premier. Chciałem coś innego by poeksperymentować, przetestować coś z czym nie miałem jeszcze do czynienia. No, ale dupa blada, będą zwykłe klocki bo mi się nie chce tyle z tym czekać.
-
- Donator
- Posty: 3694
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Cube pisze:Potrzebuję dostać się, przeczyścić i nasmarować tłoczki w zaciskach z przodu w NBFL. Jako, że nigdy tego nie robiłem to chciałbym zapytać czy bez specjalnych narzędzi (prasy, ścisków czy czegokolwiek takiego) dam radę to zrobić w "domowych" warunkach? Jeśli tak to jaki jest plan działania żeby to zrobić?
Przy lekkim hamowaniu słychać stuki z przodu, wcześniej miałem tak w tylnym kole i w jednym warsztacie po rozebraniu i przeczyszczeniu zacisku przestało.
1. tłoczki w zaciskach nie wymagają zazwyczaj smarowania - smarują sie same płynem hamulcowym. Smarujesz je tylko przy montażu żeby było łatwiej.
2. Jeżelli tłoczki nie odbijają to mogą mieć skorodowaną powierzchnię albo są zatarte - wtedy trzeba zacisk regenerowac a tłoczek zazwyczaj wymienić
3. przesmarować możesz prowadnice zacisku i miejsce styku klocka z zaciskiem - nie potrzebujesz żadnych specjalnych narzędzi. Smar albo silikonowy albo specjalny do hamulców.
4. stuki przy hamowaniu to częściej luz na śrubach wahaczy albo wyrobione prowadnice. Zatarty tłoczek to bardziej grzejące się hamulce/piski przy hamowaniu i nierównomierne zuzycie klocków
- KarolFnatic
- Posty: 52
- Rejestracja: 12 sie 2016, 21:02
- Model: NA
- Wersja: 1.6 93r.
- Lokalizacja: Wrocław
Przewertowałem temat i chyba nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie ( a jak było to znaczy, że nie umiem szukać :/ )
Moja NA 1.6 93 rok ma oryginalne tarcze i klocki SmallBrake 230mm i 235mm ( ich stan jest poniżej 40% wiec zaczałem się rozglądać za czymś nowym) i znalazłem sobie tarcze Mikody (katalogowo z NA 1.8) 250mm przód/tył i klocki Ferodo. Cały komplet kosztuje cos w okolicy 500zł. Tylko teraz pytanie. Czy do mojej mazdy wejdą MidBrake bez zmieniania innych podzespołów takich jak zacisk, jarzmo itp? Czy jednak poza tarczami i klockami czeka mnie wiecej zabawy i wydatków i już lepiej kupić SmallBrake? Do jazdy na codzień po ulicy i raz na jakis czas na winkle.
Moja NA 1.6 93 rok ma oryginalne tarcze i klocki SmallBrake 230mm i 235mm ( ich stan jest poniżej 40% wiec zaczałem się rozglądać za czymś nowym) i znalazłem sobie tarcze Mikody (katalogowo z NA 1.8) 250mm przód/tył i klocki Ferodo. Cały komplet kosztuje cos w okolicy 500zł. Tylko teraz pytanie. Czy do mojej mazdy wejdą MidBrake bez zmieniania innych podzespołów takich jak zacisk, jarzmo itp? Czy jednak poza tarczami i klockami czeka mnie wiecej zabawy i wydatków i już lepiej kupić SmallBrake? Do jazdy na codzień po ulicy i raz na jakis czas na winkle.
- tomasz01
- Donator
- Posty: 3564
- Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
- Model: NA
- Lokalizacja: Warszawa Usrynów
Nie wejdą. Do siebie możesz zamontować tylko tarcze o średnicy takiej jak masz teraz.
Wymiana na większe wymaga zmiany zacisków - wiele osób zmienia z MID na BIG więc można odkupić MID w rozsądnych pieniądzach
Wymiana na większe wymaga zmiany zacisków - wiele osób zmienia z MID na BIG więc można odkupić MID w rozsądnych pieniądzach