swap K20, K24, inne?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Paffko
- Donator
- Posty: 386
- Rejestracja: 18 maja 2014, 13:18
- Model: ND
- Wersja: Deep Crystal Blue
- Lokalizacja: Radom
No cóż jak większości z nas brakuje mi mocy....
uparłem sie na wolnossący motor więc turbo odpada
stąd rozważania.
jaki najlepiej silnik na swap?
propozycje padają na jednostki hondy- K20 lub K24- dość dobrze reagują na modyfikacje.
1 UZ z Lexusa ze względu na rzeźbę odpadło, V6 mazdy (2,5 KL) raczej też.
pytania?
Cy macie sugestie innych jednostek? Priorytetem pozostaje moc ale relacja cena- efekt jest nadal ważna. Ma tego być 220-250 km
czy ktoś może polecić kogoś kto taki swap wykona? Ktoś chce wziąć taki projekt?
uparłem sie na wolnossący motor więc turbo odpada
stąd rozważania.
jaki najlepiej silnik na swap?
propozycje padają na jednostki hondy- K20 lub K24- dość dobrze reagują na modyfikacje.
1 UZ z Lexusa ze względu na rzeźbę odpadło, V6 mazdy (2,5 KL) raczej też.
pytania?
Cy macie sugestie innych jednostek? Priorytetem pozostaje moc ale relacja cena- efekt jest nadal ważna. Ma tego być 220-250 km
czy ktoś może polecić kogoś kto taki swap wykona? Ktoś chce wziąć taki projekt?
The Glove - viewtopic.php?f=22&t=35879
Schmetterling http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 22&t=30869
LaMiata http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 22&t=24804
’99 Magic
- unaimed1337
- Donator
- Posty: 384
- Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
- Model: NC FL
- Wersja: Turbo
- Lokalizacja: Rybnik/Kraków
Wiem, że jest gotowy "kit" do konwersji na k24a2 tutaj:
https://kmiata.com/products/k-series-mi ... ersion-kit
Inna sprawa, że cena jest dość wysoka.
https://kmiata.com/products/k-series-mi ... ersion-kit
Inna sprawa, że cena jest dość wysoka.
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
331.2hp 373nm
- Paffko
- Donator
- Posty: 386
- Rejestracja: 18 maja 2014, 13:18
- Model: ND
- Wersja: Deep Crystal Blue
- Lokalizacja: Radom
widziałem, cena lekko z kosmosu- są firmy w Polsce które zrobią to za ułamek tej kwoty.
The Glove - viewtopic.php?f=22&t=35879
Schmetterling http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 22&t=30869
LaMiata http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 22&t=24804
’99 Magic
jak dla mnie jesli to ma być n/a to k24
bo raczej o elesie tu nie rozmawiamy
k24a3 bo takie sa ogolno dostepne kupisz dosc tanio. Po wirusie, wydechu i jakims dolocie masz te 210 koni moze wiecej dalej to juz zalezy od Ciebie.
ale teraz kwestia czy napewno polskie firmy zrobia taki swap za ułamek tej kwoty śmiem wątpić, moze bedzie taniej ale nie drastycznie.
bo raczej o elesie tu nie rozmawiamy
k24a3 bo takie sa ogolno dostepne kupisz dosc tanio. Po wirusie, wydechu i jakims dolocie masz te 210 koni moze wiecej dalej to juz zalezy od Ciebie.
ale teraz kwestia czy napewno polskie firmy zrobia taki swap za ułamek tej kwoty śmiem wątpić, moze bedzie taniej ale nie drastycznie.
White NA BP'95
- Paffko
- Donator
- Posty: 386
- Rejestracja: 18 maja 2014, 13:18
- Model: ND
- Wersja: Deep Crystal Blue
- Lokalizacja: Radom
No ok przesadzilem troche z ulamkiem ale nadal 16 000 za zestaw do montazu to sporo.
The Glove - viewtopic.php?f=22&t=35879
Schmetterling http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 22&t=30869
LaMiata http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 22&t=24804
’99 Magic
- Wenega
- Posty: 233
- Rejestracja: 30 maja 2016, 10:21
- Model: NB FL
- Wersja: Phoenix
- Lokalizacja: Oleśnica
swap K do hondy civic V, VI czy np. Integry to rząd wielkości 20-30 tysięcy jeżeli robi to tjuner, a poziom skomplikowania jednak trochę mniejszy.. sam się zastanawiam na Kserią (alternatywą jest rotrex) i dochodzę do wniosku, ze jednak 16k za gotowy kit to nie jest aż tak dużo (dochodzi "tylko" silnik i strojenie)..
trzeba byłoby zapytać przemy72 na ile wycenia zrobienie swapu Kserii do RX8 bo już kilka takich zrobił i czy i za ile podjaby się do MX5..
trzeba byłoby zapytać przemy72 na ile wycenia zrobienie swapu Kserii do RX8 bo już kilka takich zrobił i czy i za ile podjaby się do MX5..
- Wenega
- Posty: 233
- Rejestracja: 30 maja 2016, 10:21
- Model: NB FL
- Wersja: Phoenix
- Lokalizacja: Oleśnica
no to nawet nie wiedziałem z dwa lata temu miałem robić u niego turbo w CRXie, ale właśnie przez ciągłe zbywanie i już wtedy pogłoski o nieterminowości sprawiły że odpuściłem.. generalnie szkoda bo mega ogarnięty typ (pierwszy zamontował eatona w Hondzie, nawt IHI też włożył do jednego civica i śmiga bezproblemowo, no i k20 w RX8.. )
ubek pisze:jak dla mnie jesli to ma być n/a to k24
bo raczej o elesie tu nie rozmawiamy
k24a3 bo takie sa ogolno dostepne kupisz dosc tanio. Po wirusie, wydechu i jakims dolocie masz te 210 koni moze wiecej dalej to juz zalezy od Ciebie.
Albo jeszcze ciekawiej, hybrydę K24/20 i okolice 280-290KM
No tak dlatego pisałem że reszta zależy od chęci i stanu posiadania wlasciciela, zrobiony wydech który i tak trzeba będzie zrobić tak samo dolot i wstawienie ecu po przeprogramowaniu da spokojnie 210 kucy więc to wartość początkową od której można dopiero zacząć zabawę w n/a.
Za ten kit to w sumie koszt przesyłki i cło więc pewno 16k wyjdzie lekko.
Za ten kit to w sumie koszt przesyłki i cło więc pewno 16k wyjdzie lekko.
White NA BP'95
k20 w lekkiej budzie
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopi ... &start=660
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... SCvMkShQFk
przeciazenia 1,5g ? oczywiscie
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... LNv_LZ-wVc
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopi ... &start=660
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... SCvMkShQFk
przeciazenia 1,5g ? oczywiscie
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... LNv_LZ-wVc
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- Paffko
- Donator
- Posty: 386
- Rejestracja: 18 maja 2014, 13:18
- Model: ND
- Wersja: Deep Crystal Blue
- Lokalizacja: Radom
namawiacie widze....
no ja juz jestem przekonany zobaczymy co z tego wyjdzie. lets hope!
no ja juz jestem przekonany zobaczymy co z tego wyjdzie. lets hope!
The Glove - viewtopic.php?f=22&t=35879
Schmetterling http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 22&t=30869
LaMiata http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 22&t=24804
’99 Magic
Chyba lepiej 3UZ-FE z Lexusa. Silnik od RWD, skrzynie jakaś z BMW i już
Pozdr
Rafa
Pozdr
Rafa
matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.
Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
- Alex
- Donator
- Posty: 4620
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Rafa pisze:Chyba lepiej 3UZ-FE z Lexusa. Silnik od RWD, skrzynie jakaś z BMW i już
tzn. juz po miesiacu dzialan ze spawarka i diaxem ew. tygodniu pod warunkiem spania w garazu zeby nie tracic czasu
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
do lansu na pewno. do jezdy po torze niekoniecznie. tu potrzebna jest niska masa, male wymiary, wysoko odcinka by moc sparowac z jak najkrotsza skrzynia biegow (czyli 9tys obrotow i przelozenie glowne ponad 5), nisko srodek ciezkosci, niski moment i jak najwyzsza moc i odpornosc na upalanie. to sa cechy dobrego silnika do upalania na torze.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
-
- Posty: 2477
- Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
- Model: Inny
- Wersja: DC2R K20 inside
- Lokalizacja: PZ
piwo pisze:do lansu na pewno. do jezdy po torze niekoniecznie. tu potrzebna jest niska masa, male wymiary, wysoko odcinka by moc sparowac z jak najkrotsza skrzynia biegow (czyli 9tys obrotow i przelozenie glowne ponad 5), nisko srodek ciezkosci, niski moment i jak najwyzsza moc i odpornosc na upalanie. to sa cechy dobrego silnika do upalania na torze.
+1 , w skrócie - w klasie do 2.0 - to jest silnik K20 + Hondata i kilka innych drobiazgów jak FD 5.3 i dobra szpera - coby to na koła przenieść a nie mieć moc wirtualną ..
-
- Donator
- Posty: 416
- Rejestracja: 15 cze 2015, 22:42
- Model: Inny
- Wersja: MR2 ZZW30
- Lokalizacja: Wrocław
Jak juz niski srodek ciezkosci... boxer z BRZta nie wlezie? Za szeroki? Tylko 200kuni ale boxer w Miacie wart grzechu:)
A tak bardziej realnie to chyba ciezko przebic k20 czy k24. Wszyscy wszedzie je wciskajac wiec i latwiej to zrealizowac.
A tak bardziej realnie to chyba ciezko przebic k20 czy k24. Wszyscy wszedzie je wciskajac wiec i latwiej to zrealizowac.
-
- Posty: 98
- Rejestracja: 29 maja 2010, 0:17
- Model: NA
- Wersja: Eunos Roadster
- Lokalizacja: Upper Silesia
Ja proponuję pomyśleć nad ecoboost 2.0 z forda. Bardzo dobry silnik. Turbo....
Skrzynia NC pasuje p&p do ecoboosta.
Jedynie nie wiem jak wyglada wrzucenie ecoboost+skrzynia NC do budy NA/NB.
Skrzynia NC pasuje p&p do ecoboosta.
Jedynie nie wiem jak wyglada wrzucenie ecoboost+skrzynia NC do budy NA/NB.
pytanie jak ten silnik znosi palwoanie na zakretach czy nie ma problemow z smarowaniem i odplywem oleju spod miski olejowej. to tez zasadnicze pytanie.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
-
- Posty: 98
- Rejestracja: 29 maja 2010, 0:17
- Model: NA
- Wersja: Eunos Roadster
- Lokalizacja: Upper Silesia
piwo pisze:pytanie jak ten silnik znosi palwoanie na zakretach czy nie ma problemow z smarowaniem i odplywem oleju spod miski olejowej. to tez zasadnicze pytanie.
W UK stosują go w kitcarach (bez suchej miski), wiec pewnie ok.
Może jakieś przegrody robią w misce
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 12 cze 2016, 23:41
- Model: NB FL
- Wersja: 2005 Impulse 1.8
Kto ogarnie dobrze swap silnika S2000 do NBFL? Przy zalozeniu, ze dostarczam silnik, wiazke i kit z KMiata.
- Paffko
- Donator
- Posty: 386
- Rejestracja: 18 maja 2014, 13:18
- Model: ND
- Wersja: Deep Crystal Blue
- Lokalizacja: Radom
Za 2-3 miesiące zdam relacje z mojego przeszczepu
The Glove - viewtopic.php?f=22&t=35879
Schmetterling http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 22&t=30869
LaMiata http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 22&t=24804
’99 Magic
-
- Posty: 2477
- Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
- Model: Inny
- Wersja: DC2R K20 inside
- Lokalizacja: PZ
JanKowalski pisze:Kto ogarnie dobrze swap silnika S2000 do NBFL? Przy zalozeniu, ze dostarczam silnik, wiazke i kit z KMiata.
Nie wchodź w F20 - chyba, że budujesz bulwarówkę . Te silniki nie wytrzymują dużo , tylko K seria na upalanie ..
- beecon
- Posty: 99
- Rejestracja: 23 mar 2015, 13:14
- Model: NC
- Wersja: 2.0
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
remik pisze:ap K do hondy civic V, VI czy np. Integry to rząd wielkości 20-30 tysięcy jeżeli robi to tjuner, a poziom skomplikowania jednak trochę mniejszy.. sam się zastanawiam na Kserią (alternatywą jest rotrex) i dochodzę do wniosku, ze jednak 16k za gotowy kit to nie jest aż tak dużo (dochodzi "tylko" silnik i strojenie)..
trzeba byłoby zapytać przemy72 na ile wycenia zrobienie swapu Kserii do RX8 bo j
Jako zawodowy hondziarz potwierdzam!
f20/24 z s2000 to wcale nie taki fajny silnik, mimo że bardzo bliźniaczy do k20/24
szukaj k20z3 to najbardziej idiotoodporny silnik z rodziny K
z 2 litrów po wydechu i dolocie + hondata (bądź emu) robisz ok 235-245KM i momentu 220-235
Apropo hondaty jest teraz ruska wersja hondaty i robi tą samą robote i jest bezproblemowa a i 3 razy tańsza
f20/24 z s2000 to wcale nie taki fajny silnik, mimo że bardzo bliźniaczy do k20/24
Rozwiń jeśli Ci się chce, bo jak czytałem o nich, to wychodzi na to, że jedne z najlepszych silników wolnossących, przez 3 lata utrzymał tytuł najlepszego silnika w kategorii 1.8-2.0, a tam konkurencja spora. Fajnie byłoby przeczytać trochę mniej pozytywną opinię.
-
- Posty: 2477
- Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
- Model: Inny
- Wersja: DC2R K20 inside
- Lokalizacja: PZ
D4C pisze:f20/24 z s2000 to wcale nie taki fajny silnik, mimo że bardzo bliźniaczy do k20/24
Rozwiń jeśli Ci się chce, bo jak czytałem o nich, to wychodzi na to, że jedne z najlepszych silników wolnossących, przez 3 lata utrzymał tytuł najlepszego silnika w kategorii 1.8-2.0, a tam konkurencja spora. Fajnie byłoby przeczytać trochę mniej pozytywną opinię.
1. F2x rzadko trzymają moc
2. Są słabe jeśli chodzi o modyfikacje
3. Na torze padają nagminnie , widziałem kilka tych silników po Torze Poznań - nie wygląda to dobrze .
Praktycznie każdy missshift kończy się totalnym armagedonem i jednostka nadaje się na złom .
Tyle ode mnie ..
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 12 cze 2016, 23:41
- Model: NB FL
- Wersja: 2005 Impulse 1.8
Robie auto drogowe, ale nie bulwarowe. Gonione mocno, ale drogowo, czyli na 90% a nie palowane na 101% torowo. W koncepcji silnika wolnossacego bardzo korci mnie zakres obrotow, plynnosc rozwijania mocy i momentu oraz dzwiek. Na serio silniki z S2000 sa tak malo odporne? Wiem, ze maja problemy z olejeniem, ale to sie chyba rozwiazuje przegrodami w misce oraz pilnowaniem stanu oleju na max.