Jakie opony na sezon letni?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
Odkopuje temat
Ktoś śmiga na oponach Pirelli P Zero Nero w rozmiarze 195/45 R16 ?
Albo jakimkolwiek rozmiarze na tej oponie?
Ktoś śmiga na oponach Pirelli P Zero Nero w rozmiarze 195/45 R16 ?
Albo jakimkolwiek rozmiarze na tej oponie?
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
tzn ja na nich przejechałem troche kilometrów, ale w renault clio Mi osobiście ten dźwięk opon nie przeszkadzał. Ale faktycznie go słychać!
Ale w deszczu brata clio a moja Miatka na bridgestone to przepaść w prowadzeniu. Ja tańcze po calej drodze zarówno przodem jak i tyłem a brat jedzie niemalże jak po suchym.
Dlatego pytam najlepiej o opinie tych gumek przy Miatce
Mimo wszystko - dziękuję za opinię!
Ale w deszczu brata clio a moja Miatka na bridgestone to przepaść w prowadzeniu. Ja tańcze po calej drodze zarówno przodem jak i tyłem a brat jedzie niemalże jak po suchym.
Dlatego pytam najlepiej o opinie tych gumek przy Miatce
Mimo wszystko - dziękuję za opinię!
Ja mam te opony w dokładnie tym rozmiarze. Rzeczywiście strasznie hałasują co przeszkadza głównie przy małych prędkościach i topdown.
Co do trzymania to nie jeździłem Miatą na innych gumach - więc nie wiem czy może być lepiej - a jest bardzo dobrze. Również przyczepność na mokrym jest więcej niż dobra i to zarówno w jeździe na wprost, po zakrętach i w hamowaniu.
Wzsystko byłoby cacy gdyby nie ten hałas. Kiedyś mi się nawet wydawało, że to może most, albo mechanizm różnicowy...
Co do trzymania to nie jeździłem Miatą na innych gumach - więc nie wiem czy może być lepiej - a jest bardzo dobrze. Również przyczepność na mokrym jest więcej niż dobra i to zarówno w jeździe na wprost, po zakrętach i w hamowaniu.
Wzsystko byłoby cacy gdyby nie ten hałas. Kiedyś mi się nawet wydawało, że to może most, albo mechanizm różnicowy...
-
- Donator
- Posty: 1845
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
- Model: NA
- Wersja: PoTurbowana
- Lokalizacja: WWA
- Kontakt:
ja śmigałem na p zero nero tylko 205/40/17 i zachwalam je sobie
ale teraz chce yokohama parada ale czy je dorwę zobaczymy...
ale teraz chce yokohama parada ale czy je dorwę zobaczymy...
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
Luke, wielkie dzieki za info!
Najprawdopodobniej właśnie te gumy trafią na moje koła na ten sezon. Bridgestone te które miałem w ubiegłym to zdecydowanie za twarda mieszanka jak na Miatkę. W ciężkich samochodach na pewno by sie dobrze spisywały. Bo na Miatce pracują tak jak bym sobie tego życzył dopiero gdy asfalt ma temperaturę około 47*C. Jak jest chłodniej to jest średniawo. Na mokrym niebezpiecznie! A tak do +15 to moje zimówki pomimo że węższe to gwarantują sporo lepszą przyczepność.
A jak niektórzy wiedzą, ja naprawdę jestem bardziej zawalidrogą niż piratem
A że P zero nero huczą to wiem. Na dodatek mi sie bardziej podoba kształt bieżnika w Pirelli niż w obecnych bridgach
Najprawdopodobniej właśnie te gumy trafią na moje koła na ten sezon. Bridgestone te które miałem w ubiegłym to zdecydowanie za twarda mieszanka jak na Miatkę. W ciężkich samochodach na pewno by sie dobrze spisywały. Bo na Miatce pracują tak jak bym sobie tego życzył dopiero gdy asfalt ma temperaturę około 47*C. Jak jest chłodniej to jest średniawo. Na mokrym niebezpiecznie! A tak do +15 to moje zimówki pomimo że węższe to gwarantują sporo lepszą przyczepność.
A jak niektórzy wiedzą, ja naprawdę jestem bardziej zawalidrogą niż piratem
A że P zero nero huczą to wiem. Na dodatek mi sie bardziej podoba kształt bieżnika w Pirelli niż w obecnych bridgach
To ja mam pytanie o Toyo doładnie ten model:
[URL=http://www.toyo.pl/index.php?option=opony_katalog&id=17]LINK[/URL]
Czy ktoś z Was jeździł i ma doświadczenie ???
[URL=http://www.toyo.pl/index.php?option=opony_katalog&id=17]LINK[/URL]
Czy ktoś z Was jeździł i ma doświadczenie ???
Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
Bardzo ładnie czytacie
To ja się rozpisuje jak się Miata na bridgestonach zachowuje przez kilka linijek, na dodatek w kilku postach, a to nie tylko w tym temacie a Wy widzicie tylko jedno zdanie na końcu zakończone emotką " "
Brawo dla Was !
To ja się rozpisuje jak się Miata na bridgestonach zachowuje przez kilka linijek, na dodatek w kilku postach, a to nie tylko w tym temacie a Wy widzicie tylko jedno zdanie na końcu zakończone emotką " "
Brawo dla Was !
Ostatnio zmieniony 03 mar 2009, 14:11 przez DieSpinnePL, łącznie zmieniany 1 raz.
- pmcomp
- Posty: 2566
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
Idzie sezon, kapcie trzeba zmieniać, grzebię w internecie i oto co wygrzebałem:
TOYO T1R PROXES TOYO T1 R - 195/50R15 82V TL za 28,- funciaków czyli ok. 150,- zł brutto.
http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m4b103s99p1667
Moim zdaniem cena rewelacyjna !!! Należy doliczyć jeszcze dla 4 szt ok. 35 funtów za transport do Polski.
nadmieniam, że nie mam w tym sklepie żadnych udziałów .
Pozdro
TOYO T1R PROXES TOYO T1 R - 195/50R15 82V TL za 28,- funciaków czyli ok. 150,- zł brutto.
http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m4b103s99p1667
Moim zdaniem cena rewelacyjna !!! Należy doliczyć jeszcze dla 4 szt ok. 35 funtów za transport do Polski.
nadmieniam, że nie mam w tym sklepie żadnych udziałów .
Pozdro
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)
pmcomp pisze:Moim zdaniem cena rewelacyjna !!!
Za takie pieniadze (a nawet mniejsze) kupisz je u nas z dostawą pod drzwi...
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Ja te opony kupowalem u nas w Warszawie po 150 zl od sztuki. Dzisija bylem w norauto po kosmetyki i te opony tez tam widzialem w takiej cenie Nie polecam tych opon. Jakies bardzo zle nie sa ale do szybszej jazdy po zakretach srednie. Trzymac trzymaja ale za miekkie maja scianki. Przynajmniej ja mam takie odczucie
Jedyne Toyo na Miatę godne uwagi to model R888....a Proxes TR1 to lipa na maxa!!! Przejechałem kiedyś na takich oponach dwa sezony letnie....ponad 50tys.km i nigdy nie byłem z nich zadowolony. Ich jedyna zaleta to dobry aqaplaning który sprawdza się na naszych drogach pełnych kolein które zapełniają się wodą po każdej ulewie, na suchym, w zakrętach i podczas hamowania są kiepskie i przereklamowane. Gdyby nie film "Szybcy i wściekli" to nikt by na nich nie jeździł.....
ps. a jeśli już kogoś tak bardzo kręci ten wzór bieżnika to polecam o niebo lepsze GOODYEAR EAGLE F1
ps. a jeśli już kogoś tak bardzo kręci ten wzór bieżnika to polecam o niebo lepsze GOODYEAR EAGLE F1
-
- Posty: 150
- Rejestracja: 19 wrz 2008, 11:41
- Lokalizacja: Warszawa
Falken FK452 jest bardzo fajną oponą i potenza S02 - obydwie miałem przyjemność ujeżdżać przez jakiś czas i ta potenza robi wrażenie
F1 GSD jak dla mnie trzymanie fajne ale się szybko bardzo kończą, podobnie jak pirelli p zero rosso (te ostatnie przez sezon letni zgubiły ok 3-4mm bieżnika)
F1 GSD jak dla mnie trzymanie fajne ale się szybko bardzo kończą, podobnie jak pirelli p zero rosso (te ostatnie przez sezon letni zgubiły ok 3-4mm bieżnika)
DIAGNOSTYKA GRUPY VAG CHIP-TUNING EDC 15 16 17, MONTAŻ ZABEZPIECZEŃ ANTYKRADZIEŻOWYCH, kodowanie kluczy i komfortu, domykanie szyb, diagnostyka VAG - błędy, logi, naprawy, turbosprężarki - mieszki, TUNING
Potenza S02 ujeżdżałem - rewelacyjna guma, ale na suchym, na mokrym już nie. Potenza S03 podobno jest jeszcze lepsza, ale nie miałem z nią przyjemności. Z kolei Potenza RE720 to majstersztyk na mokrym, wiele ekip w polskich rajdach używało tych gum jako deszczówek, na suchym opona też jest co najmniej ponad przeciętna, do tego wolno się zużywała, ale wycofano ją już z produkcji, a szkoda bo to najlepsza opona na jakiej kiedykolwiek jeździłem. I jakby jej następczynią jest Turanza ER300, nad którą bardzo mocno zastanawiam się do Miaty...
Cientki - Toyo w Norauto są po 150zł/sztuka? To taniej niż w necie, nieźle.
Cientki - Toyo w Norauto są po 150zł/sztuka? To taniej niż w necie, nieźle.
Miałem Turanzy ER300 w poprzednim samochodzie, w zeszłym roku kupiłem je Mamie do Scenica. Do cywilnej jazdy są bardzo fajne - ciche i komfortowe, relatywnie wolno się zużywają. Natomiast nigdy nie nazwałbym ich sportowymi gumami.
Zdecydowanie lepiej jeździ mi się na Toyo Proxes T1-R i zupełnie się nie zgadzam z opinią Irakleo. Oczywiście nie są to yokohamy, ale też nie kosztują 250zł/szt Uważam, że jak na oponę za 150zł/szt zachowują się fantastycznie i nie można im niczego zarzucić. Tojki są świetne na mokrym i dobrze radzą sobie na suchym, zużycie bieżnika w normie. Zdecydowanie lepiej trzymają na brudnej (np. zapiaszczonej) nawierzchni niż wspomniane wcześnie Goodyeary F1.
Zdecydowanie lepiej jeździ mi się na Toyo Proxes T1-R i zupełnie się nie zgadzam z opinią Irakleo. Oczywiście nie są to yokohamy, ale też nie kosztują 250zł/szt Uważam, że jak na oponę za 150zł/szt zachowują się fantastycznie i nie można im niczego zarzucić. Tojki są świetne na mokrym i dobrze radzą sobie na suchym, zużycie bieżnika w normie. Zdecydowanie lepiej trzymają na brudnej (np. zapiaszczonej) nawierzchni niż wspomniane wcześnie Goodyeary F1.
Łoś
popieram opinie poprzednika - mi tez toyki wydaja sie chyba najlepsze jesli chodzi o stosunek cena/jakosc i o f1 slyszalem od warsztatow oponiarskich zle opinie
czy widzial ktos moze juz na zywo toyo r1r? po biezniku widac, ze moze byc rownie dobra jak r888 na suchym i nadawac sie na mokre drogi
czy widzial ktos moze juz na zywo toyo r1r? po biezniku widac, ze moze byc rownie dobra jak r888 na suchym i nadawac sie na mokre drogi
R.E.D. pisze:czy widzial ktos moze juz na zywo toyo r1r? po biezniku widac, ze moze byc rownie dobra jak r888 na suchym i nadawac sie na mokre drogi
Dopiero co się pojawiła w sprzedaży i chyba jeszcze za bardzo nie jest przetestowana... Cena zbliżona do R888, a bieżnik... wygląda mi na bardziej "szpanerski", ale niekoniecznie będzie dobrze odprowadzał wodę... Będzie tak jak z "ósemkami" - na wilgotnym/lekko mokrym poradzą sobie jako tako, ale już na cienkiej warstewce wody pewnie popłyną.
PS. Znalazłem gdzieś krótką notkę, że R1R na mokrym to jednak nie jest Eagle F1
Toyo Proxes R1R to opona torowa z ew. zastosowaniem na cywilnych drogach.
IMHO warto kupić jeśli:
1. Cenimy lans bardziej niż praktyczne zastosowanie
2. Rzeczywiście śmigamy po torze
IMHO warto kupić jeśli:
1. Cenimy lans bardziej niż praktyczne zastosowanie
2. Rzeczywiście śmigamy po torze
Łoś
mehau - no jasne, tylko gumę, która kładzie się na boczną ściankę też trudno nazwać sportową oponą... chociaż nad T1-R też się zastanawiam bo możliwe, że w lekkiej MX-5 nie będzie to tak dokuczliwe, mimo wszystko rozglądam się za czymś co będzie miało twardszą ściankę i zapewni lepszą precyzję prowadzenia przy podobnych pozostałych parametrach. Bądź tak miły i rozwiń swoją wypowiedź odnośnie Turanzy ER300, co masz jej do zarzucenia? Kiepsko klei na suchym? Kiepsko na mokrym? Jestem ciekaw opinii, może ktoś na Miacie miał takowe i mógłby się wypowiedzieć.
Wroniasty,
Jesli masz w miare sztywny zawias a w miata raczej fotelem bujanym nie jest, to uwierz mi ze jest to dokuczliwe. Bardzo wyczywalne na szybkiej zmianie kierunku jazdy np slalomem. Nie kupil bym drugi raz T1-R, chociaz stosunek ceny do jakosci jest bardzo dobry. Nie wiem czy za 150 zl dostaniesz jakakolwiek lepsza nowa opone.
Jesli masz w miare sztywny zawias a w miata raczej fotelem bujanym nie jest, to uwierz mi ze jest to dokuczliwe. Bardzo wyczywalne na szybkiej zmianie kierunku jazdy np slalomem. Nie kupil bym drugi raz T1-R, chociaz stosunek ceny do jakosci jest bardzo dobry. Nie wiem czy za 150 zl dostaniesz jakakolwiek lepsza nowa opone.
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Wroniasty pisze: Jestem ciekaw opinii, może ktoś na Miacie miał takowe i mógłby się wypowiedzieć.
Posiadam turanze ER300. Rozmiar 195/50R15. Jak najbardziej polecam i na suchym i na mokrym. 200 zł za sztuke.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm