jedziemy po MXy w wersjach specjalnych z rynku JP
czyli będziemy mogli rejestrować JP i brytole :)
Moderator: Moderatorzy
http://biznes.onet.pl/polska-musi-zezwolic-na-kierownice-po-prawej-stron,18490,5609927,1,news-detal
KE stwierdziła że Polska musi zezwolić na rejestrację samochodów z kierą po tej "niewłaściwej" stronie
KE stwierdziła że Polska musi zezwolić na rejestrację samochodów z kierą po tej "niewłaściwej" stronie
Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Yay! Będzie można sprowadzać brytole do wybebeszania i upalania.
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 11 mar 2014, 17:09
Panowie
Temat znam od podszewki i.....nie cieszył bym się jeszcze.
Uwierze, jak zarejestruje swoje samochody. Nasi będą grali na czas, przygotowywali rozwiązania prawne do rejestracji takich samochodów, wymyślali jak to utrudnić itd.
Temat znam od podszewki i.....nie cieszył bym się jeszcze.
Uwierze, jak zarejestruje swoje samochody. Nasi będą grali na czas, przygotowywali rozwiązania prawne do rejestracji takich samochodów, wymyślali jak to utrudnić itd.
------------------------------
Pozdrawiam serdecznie
Rafał
Pozdrawiam serdecznie
Rafał
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 11 mar 2014, 17:09
rsmx5 pisze:Dla mnie to minus. Raczej się nie skuszę na RHD a ceny "angoli" na części polecą do góry...
Masz sporo racji.
Ja z jednej strony tez uznaje zupełnie wolną rejestracje anglików za pewne zagrożenie (te stada "kapeluszników" w mondziakach które im syn/córka kupili w UK, rozbijające się przy wyprzedzaniu czy na skrzyżowaniach).
Z drugiej jednak strony pewne możliwości rejestracji RHD powinny być. Dlaczego mam "demolować" (przekładać) samochód, który nigdy nie wychodził w wersji LHD (Eunos czy Toyota Aristo). Powinna istnieć możliwość rejestracji dla takich "wynalazków".
Ale pewnie kwestia będzie rozwiązana "jak zwykle" czyli słabo.
wojteks pisze:Rejestracja to jedno a np. ubezpieczenie OC to drugie, może się okazać że składka OC za taki samochód to 300-500% normalnej.
O tym właśnie mówie. Utrudnianie, szukanie sposobów i takie tam.
------------------------------
Pozdrawiam serdecznie
Rafał
Pozdrawiam serdecznie
Rafał
sgt_raffie pisze: wojteks pisze:Rejestracja to jedno a np. ubezpieczenie OC to drugie, może się okazać że składka OC za taki samochód to 300-500% normalnej.
O tym właśnie mówie. Utrudnianie, szukanie sposobów i takie tam.
Tego raczej rząd nie narzuci. Ubezpieczalnie same to zrobią co jest dość zrozumiałe, bo łatwiej o wypadek takim samochodem niż RHD.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
-
- Posty: 1156
- Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
- Lokalizacja: DW
Po co jechać po mxy jak będzie można zarejestrować w PL porządne auta bez kombinowania czytaj JZA80 TT, r34 czy Hakosuke? I tak nie ufam, że nasze pacany dostosują ustawodawstwo a co do jazdy RHD polecam tekst C&G.
TERA DUŻO MUWIO W TELEWIZJI OTYM ŻE BEDZIE MOŻNA W POLSCE ANGLIKI REJESTROWAĆ. MY JAKO CYTRYN I GUMIAK CHCIELI ZABRAĆ GŁOS W TEJ SPRAWIE.
PRZEDE WSZYSTKIM MY NIEROZUMIO O CO JEST PROBLEM. JAK GUMIAKA BRAT WRUCIŁ Z ANGLI WAŁAKSALEM ASTROM TO NORMALNIE PUŁTOREJ ROKU JEŹDZIŁ NA ANGIELSKICH BLACHACH PO CAŁEJ GMINIE I NIKT SIE NIE CZEPIŁ WIENC O CO CHODZI.
PO DRUGIE JAK KTOŚ SE CHCE TO SE MOŻE PRZYCZEPIĆ BLACHY POLSKIE NA TAKIEGO ANGLIKA I DOPUKI NA WARSZAWE NIE LECISZ GDZIE PSY ŁAPIO TO NIEMA TEMATU I TEŻ SO WSZYSCY ZADOWOLONE A WALDEK PODBIJA PRZEGLOND BEZ GADANIA BO ON JEST UCZCIWY I MY SOM UCZCIWE.
POTRZECIE JAK BEDZIE MOŻNA JEŹDZIĆ TAKIM ANGOLEM BEZ PRZEKŁADKI TO MY BENDO MIELI MNIEJ ROBOTY.
TAK ŻE ZASADNICZO MY SOM PRZECIWNI ZMIANOM BO POCO MIESZAĆ. I TAK TAKI MIASTOWY LESZCZ W GARNITURKU SOBIE ANGLIKA NIE KUPI BO SIE BOI NIM JEŹDZIĆ CIOTA JEDNA. MY NORMALNE LUDZIE WIEDZO ŻE NIEWAŻNE GDZIE JEST KIERA WAŻNE KTO PROWADZI.
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
-
- Donator
- Posty: 4239
- Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
- Model: Inny
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
samochody RHD przystosowane są do ruchu lewostronnego, a u nas obowiązuje ruch prawostronny i dla samochodów RHD nie ma tu miejsca, bo zwyczajnie stwarzają zagrożenie. tak jak zbyt mocno przyciemnione szyby czy symetryczne światła mijania. to że 'tak się da jeździć' to argument na poziomie mietka handlarza.
miata lov!
- Chalanger
- Donator
- Posty: 3024
- Rejestracja: 17 kwie 2010, 12:43
- Model: Inny
- Wersja: Brak zabawki
- Lokalizacja: okolice Warszawy
- Kontakt:
nie no wszystko jest dla ludzi -> tak samo jak szybkie samochody, motory-w rękach nieodpowiednich ludzi będą jak karabiny maszynowe w amerykańskich szkołach.....
sens takiego samochodu w Polsce to jedno-dla mnie jako auto weekendowe jest idelnym wyjsciem bo moglbym sobie pozwolic finansowo na auto na jakie aktualnie sobie pozwolic nie moge bo bedzie o połowę tańsze a dwa moglbym sobie kupic rzadka sztuke JDM-ową bez konieczności przekładania kiedy......
- druga sprawa to przepisy-jeśli w całej Unii jest to dozwolone to w Polsce również powinno być-takie jest moje zdanie, aczkolwiek coś dodatkowo być powinno być z tym związane.....żeby mimo wszystko nie było nagle tak że połowa fur ściąganych do Polski to Angole i co 2-gi szalejący po drogach małolatlata angolem wyprzedzając na 3-ciego siedząc po prawej stronie ....
sens takiego samochodu w Polsce to jedno-dla mnie jako auto weekendowe jest idelnym wyjsciem bo moglbym sobie pozwolic finansowo na auto na jakie aktualnie sobie pozwolic nie moge bo bedzie o połowę tańsze a dwa moglbym sobie kupic rzadka sztuke JDM-ową bez konieczności przekładania kiedy......
- druga sprawa to przepisy-jeśli w całej Unii jest to dozwolone to w Polsce również powinno być-takie jest moje zdanie, aczkolwiek coś dodatkowo być powinno być z tym związane.....żeby mimo wszystko nie było nagle tak że połowa fur ściąganych do Polski to Angole i co 2-gi szalejący po drogach małolatlata angolem wyprzedzając na 3-ciego siedząc po prawej stronie ....
Kupię ładną Mx5
-
- Donator
- Posty: 4239
- Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
- Model: Inny
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
w świecie idealnym po wprowadzeniu tych przepisów moglibyśmy podziwiać R33 i inne wynalazki wyprowadzane co weekend na spokojną przejażdżkę z kumplami bądź wypad na tor, przez odpowiedzialnych ludzi, świadomych tego czym się poruszają.
a prawda jest taka, że gdy tylko RHD zostanie zalegalizowane będziemy świadkami pochodu vauxhalli czy innych focusów, 'bo przecież były pińćet funta tańsze to żal nie brać, panie'. i na to mojej zgody nigdy nie będzie.
a prawda jest taka, że gdy tylko RHD zostanie zalegalizowane będziemy świadkami pochodu vauxhalli czy innych focusów, 'bo przecież były pińćet funta tańsze to żal nie brać, panie'. i na to mojej zgody nigdy nie będzie.
miata lov!
Może ja się nie znam, ale jak ktoś chce już teraz mieć rarytas i nim się polansować w niedzielę, to zawsze może teraz lawetką go na tor podwieźć i tam ujeżdżać. I nikomu to przeszkadzać nie będzie. I koszty mniejsze, bo bez przeglądu i OC....
A że nie wszystkich teraz na to stać ? Mentalnie i finansowo?
Bo w praktyce wszyscy rzucą się na złom, którym będą straszyć na drogach gminnych i powiatowych.
Sam bym chciał to czy owo, ale nic na siłę. A każda uchylona furtka kończy się wyrwaniem bramy z zawiasów przez sprytny, nauczony latami kombinować ludek. Więc nie, choćby i dlatego, że (p)osłowie nasi wyplują w "bulach" potworka prawnego, jak zwykle.
A że nie wszystkich teraz na to stać ? Mentalnie i finansowo?
Bo w praktyce wszyscy rzucą się na złom, którym będą straszyć na drogach gminnych i powiatowych.
Sam bym chciał to czy owo, ale nic na siłę. A każda uchylona furtka kończy się wyrwaniem bramy z zawiasów przez sprytny, nauczony latami kombinować ludek. Więc nie, choćby i dlatego, że (p)osłowie nasi wyplują w "bulach" potworka prawnego, jak zwykle.
Andrzej
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 11 mar 2014, 17:09
PatiEK pisze:Miał ktoś z Was okazję jechać autem RHD u nas po drodze?
Jeżdżę na co dzień zasadniczo. A dlaczego pytasz?
I z komentarzami o vaux-ach i mondziakach za pincet funta się zgadzam. Tak będzie..i też się tego boje
Ale co do komentarza o wożeniu fury na tor na lawecie. Jak jeszcze w przypadku samochodu "do upalania na torze" jestem w stanie zrozumieć, to zupełnie nie akceptuje takiego podejścia do całości samochodów RHD. Ja mojego Aristo nie mam zamiaru upalać na torze. To jest komfortowy samochód do jazdy na co dzień. I jeśli taka jest moja zachcianka to powinienem mieć możliwość używania go. Nie chce Skody/Audi/BMW. Ba, nawet nie chce Lexa ze swapem na 2jz-gte. Jeżdze oryginalnym samochodem jaki przyjechał z Japonii. Dlaczego? Bo chcę..Jak będą jakieś "schody" w rodzaju wyższych stawek to spoko. W końcu kupując taki wynalazek liczyłem się z dodatkowymi kosztami. I skoro w innych krajach się da, to dlaczego u nas miało by się nie dać.
------------------------------
Pozdrawiam serdecznie
Rafał
Pozdrawiam serdecznie
Rafał
sgt_raffie pisze:I jeśli taka jest moja zachcianka to powinienem mieć możliwość używania go.
Aaa...no jeśli Wielmożny Pan raczy mieć taką zachciankę to oczywiście powinna być taka możliwość
A tak poważnie to ruch mamy prawostronny. Samochody przystosowane do ruchu prawostronnego mają kierownicę po lewej stronie i to ma sens, jeśli samochód ma być dopuszczony do ruchu po drogach publicznych.
Po za tym wydaje mi się, że cały czas istniała furtka dla rejestracji samochodów z kierownicą po prawej stronie, jeśli rzeczywiście były to samochody ważne dla historii motoryzacji. I taka furtka powinna pozostać.
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 11 mar 2014, 17:09
PiotrekR pisze:A tak poważnie to ruch mamy prawostronny. Samochody przystosowane do ruchu prawostronnego mają kierownicę po lewej stronie i to ma sens, jeśli samochód ma być dopuszczony do ruchu po drogach publicznych.
To dlaczego w wielu krajach europy, które są o wiele bardziej świadome jeśli chodzi o szeroko pojęte bezpieczeństwo ruchu drogowego, dopuszcza się rejestrację RHD?
PiotrekR pisze:Po za tym wydaje mi się, że cały czas istniała furtka dla rejestracji samochodów z kierownicą po prawej stronie, jeśli rzeczywiście były to samochody ważne dla historii motoryzacji. I taka furtka powinna pozostać.
W teorii furtka taka istnieje. Należy napisać wniosek do (chyba) MIiR. Przy czym nie pamiętam, żeby ktoś kiedyś dostał pozwolenie na rejestracje. Pewnie tak, ale jak piszesz na coś o wysokiej wartość kolekcjonerskiej.
Zresztą, gdyby mnie było stać na "historie motoryzacji", kwalifikującą się pod ten papier to bym się pewnie nie martwił.
------------------------------
Pozdrawiam serdecznie
Rafał
Pozdrawiam serdecznie
Rafał
-
- Posty: 1156
- Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
- Lokalizacja: DW
Jaskrawym przykładem tego, jak łatwo zarejestrować klasyczne RHD jest pewne R32GTR, które porusza się po polskich drogach na tablicach i OC z Tokio...
Odstępstwo dla klasycznego RHD to jest rzecz nie do ogarnięcia, po pierwsze w tym kraju żaden urzędas się nie zna na autach, po drugie już przy próbie sprowadzenia czegoś jako klasyk masz na głowie UC, który nic nie ogarnia (polecam dział prawny Classic Auto) po trzecie wpadasz w żółte blachy i jesteś lekko udupiony z robieniem auta po swojemu i z ewentualną sprzedażą po czwarte żeby to w ogóle załatwić musisz chodzić, prosić się, upadlać i opłacać (wnioski, znaczki, ekspertyzy) urzędników, którzy nie kumają, że siedzą za biurkiem kupionym za twoje pieniądze i powinni Ci służyć a nie rzucać kłody. A tak przynajmniej będzie droga administracyjna i już, żaden debil ani żadna pinda nie odrzuci dokumentów, o ile będą kompletne.
Odstępstwo dla klasycznego RHD to jest rzecz nie do ogarnięcia, po pierwsze w tym kraju żaden urzędas się nie zna na autach, po drugie już przy próbie sprowadzenia czegoś jako klasyk masz na głowie UC, który nic nie ogarnia (polecam dział prawny Classic Auto) po trzecie wpadasz w żółte blachy i jesteś lekko udupiony z robieniem auta po swojemu i z ewentualną sprzedażą po czwarte żeby to w ogóle załatwić musisz chodzić, prosić się, upadlać i opłacać (wnioski, znaczki, ekspertyzy) urzędników, którzy nie kumają, że siedzą za biurkiem kupionym za twoje pieniądze i powinni Ci służyć a nie rzucać kłody. A tak przynajmniej będzie droga administracyjna i już, żaden debil ani żadna pinda nie odrzuci dokumentów, o ile będą kompletne.
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
- Kim Son San
- Posty: 2018
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Cieszmy się, że nie żyjemy w USA i możemy indywidualnie sprowadzać auta, które nie mają/nie miały w czasie swojej produkcji oficjalnego dystrybutora w kraju! To tak o krajach o wyższej "świadomości drogowej" czy co to tam było...
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
-
- Posty: 1156
- Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
- Lokalizacja: DW
Kim Son San pisze:Cieszmy się, że nie żyjemy w USA i możemy indywidualnie sprowadzać auta, które nie mają/nie miały w czasie swojej produkcji oficjalnego dystrybutora w kraju! To tak o krajach o wyższej "świadomości drogowej" czy co to tam było...
W Kalifornii nie można, a tak to można, przecież tam jeden ziomek Syreną na Pikes Peak wjechał. Niby nie można takim autem jeździć na co dzień tylko okazjonalnie, jakieś głupoty wymyślili, ale przecież to nie jest mądry naród. Oni ze swoim układem dróg, ich szerokością, skrzyżowaniami dla dwulatka i ograniczeniami nie łapią się na żadną kategorię świadomości
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
- Kim Son San
- Posty: 2018
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Nie możesz sprowadzić do Stanów auta, które nie jest US-spec, jeśli jest młodsze niż 25-letnie. Wyjątki pewnie są, jak to w Stanach.
http://jalopnik.com/this-is-the-first-r ... 1493127416
http://www.motoiq.com/MagazineArticles/ ... -Rule.aspx
http://www.caranddriver.com/columns/you ... mmon-sense
itd.
http://jalopnik.com/this-is-the-first-r ... 1493127416
http://www.motoiq.com/MagazineArticles/ ... -Rule.aspx
http://www.caranddriver.com/columns/you ... mmon-sense
itd.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Nadal jednak jest jeden problem... ubezpieczenie!
Obowiązkowe ubezpieczenie OC dla takich aut ma być 2-3 razy droższe, a niektóre firmy w ogóle nie będą tego chcieć ubezpieczyć. Nie do końca więc może się to czasem opłacać.
Obowiązkowe ubezpieczenie OC dla takich aut ma być 2-3 razy droższe, a niektóre firmy w ogóle nie będą tego chcieć ubezpieczyć. Nie do końca więc może się to czasem opłacać.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
-
- Posty: 1156
- Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
- Lokalizacja: DW
czester_ pisze:Nadal jednak jest jeden problem... ubezpieczenie!
Obowiązkowe ubezpieczenie OC dla takich aut ma być 2-3 razy droższe, a niektóre firmy w ogóle nie będą tego chcieć ubezpieczyć. Nie do końca więc może się to czasem opłacać.
Myślę, że problem w tym, że większość aut nie będzie w ogóle w cennikach A i co to będzie jak ktoś zwykłym LHD, ze swojej winy przywali w dajmy na to Hakosukę i przyjdzie rzeczoznawca... Oj kancelarie odszkodowawcze będą musiały tłumaczenia cenników ASO z japońskiego zamawiać...
Kitson - Ja myślałem głównie o autach ponad 25 lat, ale myślałem, że dla młodszych są odstępstwa, ciekawe, poczytam, pogrzebie.
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
-
- Donator
- Posty: 3628
- Rejestracja: 06 lut 2012, 17:41
- Model: NA
- Wersja: FL
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Ja się osobiście zgadzam aktualnym stanem prawnym i argument, ze inni mogą, to dla mnie bzdet. Trzeba byc realista i powiedziec głośno, ze u tych "innych" nie ma tylu bezmyslnych kombinatorow, którzy sprowadzać będą zlomki i szaleć nimi nie widząc nawet drogi. Jeździłem autami RHD zarówno po lewej i po prawej stronie drogi i nikt mi nie wmówi, że to jest bezpieczne i wygodne jeśli jade po prawej... Dodając do tego gorsze umiejętności (nie mowie, ze moje sa super extra, ale na bank lepsze od średniej), to kłopoty murowane...a warto pamiętać, ze po tych drogach jeździmy tez my, nasi bliscy i znajomi...nie wiem po jaka cholere zwiększać szanse na wypadek czy inne nieprzyjemności. Mnie osobiście już teraz wystarczy. Ktoś zdeterminowany znajdzie sposób, a satysfakcja będzie na pewno większa.
Live to ride - ride to live! HD or MX5 or 1302S or 126P ?
Części do NA - rozbiórka czerwonej - kliknij
Moja Lalunia
Części do NA - rozbiórka czerwonej - kliknij
Moja Lalunia
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 03 kwie 2014, 16:09
ja się z Tobą zgadzam. To jest stwarzanie zagrożenia na drodze jazda z kółkiem po prawej stronie. Przyzwyczajenia mamy do jazdy po prawidłowej (czyt.lewej) stronie
To dlaczego w wielu krajach europy, które są o wiele bardziej świadome jeśli chodzi o szeroko pojęte bezpieczeństwo ruchu drogowego, dopuszcza się rejestrację RHD?
Wydaje mi się, że my po prostu nie jesteśmy gotowi na takie posunięcie. Mentalnie i infrastrukturalnie. W każdym kraju zachodniej europy poruszasz się głównie po autostradzie, a na niej nie ma znaczenia po której stronie masz kierownicę..a u nas są 3 autostrady, z czego północ południe nie jest gotowa w całości. Jak się zatem poruszać bezpiecznie takim autem po kraju? Pomysły z kamerkami są chybione..to że się tak da, nie znaczy, że powinno się. Wiele rzeczy "się da"
A ceny w pewnym momencie pójdą w górę. Narazie jest tanio bo poza UK nie ma gdzie tych aut sprzedawać, europejczycy nie muszą kupować tanich gniotów z UK, ale my będziemy, bo nas na normalne nie stać.
Ubezpieczenia też będą przez chwilę wyższe, ale potem będą coraz tańsze.
I don't like being overtaken. It's a sign of weakness.
maratonczyk7 pisze:ja się z Tobą zgadzam. To jest stwarzanie zagrożenia na drodze jazda z kółkiem po prawej stronie. Przyzwyczajenia mamy do jazdy po prawidłowej (czyt.lewej) stronie
He he, prawidłowa strona to ta brytyjska. Wszyscy tak jeździli miej więcej do połowy ubiegłego wieku, niketórzy dłużej (Szwecja). Sprawa jest prosta - większośc ludzi nie jest mańkutami i szablę trzyma w prawej ręce, więc mijanie się z kimś na trakcie "po angielsku" dawało szansę na zasłonięcie się przed ciosem. To u nas jest dziwnie i nienaturalnie, a nie u Angoli.
Andrzej