Lekkie koła zamachowe - parametry i efekty
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Może zrobię z siebie głupka ale co w tym wypadku oznacza 'lepiej się wkręca' o czym wszyscy piszą? Na co to się przekłada?
Prędkość przy obrotach pozostaje taka sama czy się zmienia. Bo zakładając, że na każdym biegu dla określonych obrotów mamy określoną prędkość to znaczy, że samochód szybciej przyspiesza czy może prędkość na danych obrotach po odelżeniu się zmieni ale urośnie moment?
Prędkość przy obrotach pozostaje taka sama czy się zmienia. Bo zakładając, że na każdym biegu dla określonych obrotów mamy określoną prędkość to znaczy, że samochód szybciej przyspiesza czy może prędkość na danych obrotach po odelżeniu się zmieni ale urośnie moment?
zeby predkosc przytych samych obrotach sie zmienila, musial bys zmienic przelozenie glowne (dyfra) lub wszystkie tryby w skrzyni.
odelzone kolo poprawia reakcjena gaz - mniejsza masa wirujaca koła zamachowego = silnik ma lzej zeby osiagnac wysokie obroty.
z moich doswiadczen z zamachami (w innych autach) wynika ze odelzone kolo:
- poprawia reakcje na gaz,
- nie zmienia nic przy podjezdzaniu na wzniesienia (jesli odelzone z glowa),
- zwieksza hamowanie silnikiem na plaskim (puszczasz gaz, auto szybciej wytraca predkosc niz normalnie),
- o puszczeniu gazu jadac pod gore nie ma mowy,
- jadac z gorki mniej hamuje silnikiem niz normalnie,
- nie mozna ruszac z samego sprzegla np zeby podjechac w korku na 1 biegu (mozna, jesli kolo lekko odelzone, lub jak ktos ma stope aptekarza)
lekkie kolo (12kg z 16tu) w Astrze V6 kumpla zachowywalo sie j.w. oprocz ostatniego punktu
zafira V6 (4kg z rzedowki zamiast 16kg) wszystko j.w. oprocz punktu 2
gdybym mial odelzac kolo w aucie, zrobilbym to np odczas remontu silnika, zebral mase z tlokow i korb, tyle samo masy zdjalbym z walu, odelzyl kolo, odelzyl kolaasowe (jakby sie dalo) i wszystko razem wywazyl.
jak ktos zdejmuje te 30%, to samo kolo wywazyc, ale na codzien bym sie powstrzymal, chyba ze chce sie w MMC dzbanki zgarniac
odelzone kolo poprawia reakcjena gaz - mniejsza masa wirujaca koła zamachowego = silnik ma lzej zeby osiagnac wysokie obroty.
z moich doswiadczen z zamachami (w innych autach) wynika ze odelzone kolo:
- poprawia reakcje na gaz,
- nie zmienia nic przy podjezdzaniu na wzniesienia (jesli odelzone z glowa),
- zwieksza hamowanie silnikiem na plaskim (puszczasz gaz, auto szybciej wytraca predkosc niz normalnie),
- o puszczeniu gazu jadac pod gore nie ma mowy,
- jadac z gorki mniej hamuje silnikiem niz normalnie,
- nie mozna ruszac z samego sprzegla np zeby podjechac w korku na 1 biegu (mozna, jesli kolo lekko odelzone, lub jak ktos ma stope aptekarza)
lekkie kolo (12kg z 16tu) w Astrze V6 kumpla zachowywalo sie j.w. oprocz ostatniego punktu
zafira V6 (4kg z rzedowki zamiast 16kg) wszystko j.w. oprocz punktu 2
gdybym mial odelzac kolo w aucie, zrobilbym to np odczas remontu silnika, zebral mase z tlokow i korb, tyle samo masy zdjalbym z walu, odelzyl kolo, odelzyl kolaasowe (jakby sie dalo) i wszystko razem wywazyl.
jak ktos zdejmuje te 30%, to samo kolo wywazyc, ale na codzien bym sie powstrzymal, chyba ze chce sie w MMC dzbanki zgarniac
NB'00 - było
NB'00 NR-Limited - jest
Abbey Motorsport
NB'00 NR-Limited - jest
Abbey Motorsport
Ja właśnie jeździłem 3 lata na co dzień z kołami odchudzonymi o około 60% Więcej się nie dało, W korkach normalnie ruszałem bez gazu, lepsze wkręcanie widać głownie na 3 pierwszych biegach, potem to już różnicy niemal nie czuć. Fakt ze miałem 2.0 16 w budzie o masie 750kg tez robił swoje, Elastyczność silnika nie spadła, co wazne koło zmieniłem z garnkowego które wazy chyba 9,6 na płąskie cos koło 6 i odchudzone , elastyczność:
http://www.youtube.com/watch?v=HqeVzzbLFLE
a tak sie konczy pożyczanie auta bratu
http://www.youtube.com/watch?v=-YRbOJl_lN8
http://www.youtube.com/watch?v=HqeVzzbLFLE
a tak sie konczy pożyczanie auta bratu
http://www.youtube.com/watch?v=-YRbOJl_lN8
- dark_knight
- Posty: 501
- Rejestracja: 03 lis 2010, 9:47
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0
- Lokalizacja: Wwa
Kinio pisze:Może zrobię z siebie głupka ale co w tym wypadku oznacza 'lepiej się wkręca' o czym wszyscy piszą? Na co to się przekłada?
Mniejsze straty w układzie napędowym. To tak samo jak bardzo lekkie koła vs ciężkie - zmiana kół nie dodaje mocy, ale jak założysz felgę 5 kilo lżejszą to czuć różnice.
- Wojtek JDM
- Posty: 2286
- Rejestracja: 10 maja 2012, 14:28
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Bełchatów
Lekki zamach też mam w planach na wakacje/zimę. Co do efektu to mało co o pojemności poniżej 1.4 mogło dojść mojego boba spod świateł od 0 do 80km/h Teraz gdzie to robić? Ja powierzyłem koło Panu Otoczakowi/Otockiemu, do którego mam koło 20km i od Mazdy też mu powierzę. Na zdjęciach poniżej porównanie seryjnego zamachu ze 126p i lekkiego. Seryjny zamach ważył coś koło 6kg, a mój po odchudzeniu ważył 2.65kg. Oczywiście perfekcyjnie wyważony
Black SUPERCHARGED Betty - NB 1.6 '00 - SOLD
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
u mnie jest sytuacja bardziej skomplikowana w Lexie jest dwumas ale pan Otoczak podobno ogarnia zmiane z dwumasu na jednomas + odelzanie pytani moje brzmi jak sie z nim skontaktowac i jak jakie koszty ?
no a co z jazda pod gorke nic sie nie zmienia ? ?
no a co z jazda pod gorke nic sie nie zmienia ? ?
ali z racingforum robi zamachy na zamówienie z frezowanym wieńcem zębatym :]
- Wojtek JDM
- Posty: 2286
- Rejestracja: 10 maja 2012, 14:28
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Bełchatów
tmx89 PW
Black SUPERCHARGED Betty - NB 1.6 '00 - SOLD
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
x3, tylko nie bardzo mi się chce zrzucać skrzynię do tego.
- Wojtek JDM
- Posty: 2286
- Rejestracja: 10 maja 2012, 14:28
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Bełchatów
Temat myślę ogarniemy w wakacje bardziej. Bo obecnie też mi się nie chce zrzucać skrzyni, a do ogarnięcia wolałbym podrzucić to, która mam obecnie
Black SUPERCHARGED Betty - NB 1.6 '00 - SOLD
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
- Wojtek JDM
- Posty: 2286
- Rejestracja: 10 maja 2012, 14:28
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Bełchatów
Ja mam nr do Pana Otoczaka, ale jest to nr za czasów malucha, wiec nie wiem czy aktualny jeszcze: 888 826 066
Spróbuj i daj znać
Spróbuj i daj znać
Black SUPERCHARGED Betty - NB 1.6 '00 - SOLD
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
- jadac z gorki mniej hamuje silnikiem niz normalnie,
nie powinnno bardziej hamowac silnikiem? przeciez kolo zamahowe zapobiega zmianom predkosci. wydaje sie bez kola zamachowego silnik na biegu jalowym powinien blyskawicznie isc pod odcinke i gwaltownie z tej odcinki spadac po odjeciu gazu.wiec moim zdaniem czysto teoretycznie powinien duzo lepiej hamowac silnikiem. pytam bo w moim spidim jest za slabe hamwoanie silnikiem przed dojazdem do zakretu i chce odelzyc po to zamach.
chyba ze chodzilo ze sie wolniej auto rozpedza jadac z gorki na biegu z seryjnym zamahem?
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- Wojtek JDM
- Posty: 2286
- Rejestracja: 10 maja 2012, 14:28
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Bełchatów
Dokładnie. Na lekkim zamachu po puszczeniu gazu szybciej spadają obroty, więc na biegu jest analogicznie Może trochę zobrazuje wam to mój wyszperany filmik z bobem:
https://www.facebook.com/photo.php?v=43 ... 9908203941
https://www.facebook.com/photo.php?v=43 ... 9908203941
Black SUPERCHARGED Betty - NB 1.6 '00 - SOLD
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
piwo, jedzies z z gorki to na auto dziala dodatkowo sila grawitacji. stosunek masa pojazdu/masa ukl. napedowego jest wieksza niz seryjnie, wiec sile grawitacji latwiej pokonac sie ukl. napedowego dzialajaca wstecznie (hamujaca) i auto mniej zwalnia (na biegu, bez gazu) lub bardziej przyyspiesza jadac z gorki. sprawdzone
innymi slowy
"sie wolniej auto rozpedza jadac z gorki na biegu z seryjnym zamahem, a szybciej z odelzonym"
nie tyczy sie to kol liznietych o kilogram, chyba ze kolo wazylo 2kg w serii
innymi slowy
"sie wolniej auto rozpedza jadac z gorki na biegu z seryjnym zamahem, a szybciej z odelzonym"
nie tyczy sie to kol liznietych o kilogram, chyba ze kolo wazylo 2kg w serii
NB'00 - było
NB'00 NR-Limited - jest
Abbey Motorsport
NB'00 NR-Limited - jest
Abbey Motorsport
no trzeba rozroznic: wolniej rozpedza (+a) od szybciej zwalnia(-a). bo w zaleznosci od nachylenia gorki a wybranego biegu moga zaistniec oba przypadki. i przy odelzonym zamahu wydaje sie ze auto powinno szybciej nabierac predkosci w pierwszym przypadku ale szybciej zwalniac w drugim. no chyba ze tak nie jest z tego co mowisz i stad moje pytanie.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- Kim Son San
- Posty: 2018
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
dzordz pisze:mogę podpytać o koszt 4x odchudzanie koła
x5
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
jakby ktos sie pytał Otoczaka co i jak to moze sie spytac tez o inne auta ? bo u mnie jest sytuacja bardziej skomplikowana w Lexie jest dwumas ale pan Otoczak podobno ogarnia zmiane z dwumasu na jednomas + odelzanie tylko nie wiem czy trzeba mu dac swoje kolo czy podmienia bo tak cos slyszalem kiedys
- Wojtek JDM
- Posty: 2286
- Rejestracja: 10 maja 2012, 14:28
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Bełchatów
no w końcu sezon się zaczyna
Black SUPERCHARGED Betty - NB 1.6 '00 - SOLD
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
Kim Son San pisze:dzordz pisze:mogę podpytać o koszt 4x odchudzanie koła
x5
x6
też bym się dołączył . zamach od 1.8.
Miesiąc przeleciał i chyba Mistrz Odchudzania zajęty
bo brak komunikatu. Jak będzie jakaś akcja to się
zapisują . Przed Świętami chyba się już nic nie zdaży.
Y