[NA] Komp od 115KM w 90ce
dziala - obecnie juz jak powinien ihaaaaaaaa :-D
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Alex
- Donator
- Posty: 4620
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Witam,
poniewaz ciagle chodzilo mi po glowie co z tego wyjdzie podlaczylem ECU B63H (115KM Eunos 1993) do mojej 90ki. Oczywiscie pprzepialem wtryski w grupy 1-3 i 2-4, sygnal CKP we wlasciwy pin, okazalo sie tez ze nalezy podciagnac sygnal zwrotny IGF z zaplonnika - inaczej gasnie po odpuszczeniu kluczyka z poz. zaplon. Ucieszony pojechalem na przejazdzke. Gdy stwierdzilem ze silnik juz rozgrzany depnalem w deske i okazalo sie ze auto idzie do 5000-5200 po czym dostaje czkawki i koniec. Na wolnych obrotach >7000krpm kreci, pod obciazeniem nie - sprawdzalem na 1 i 2 biegu. Zrobilem samodiagnostyke - nic tj. LED ani mrugnie (diagnostyka dziala bo odpiecie przeplywki wyrzucilo blad 1 i 8 . WTF ??!!
Z tego co porownywalem pinouty z 115ek (a takze wtyczke z fragmentem wiazki bo dostalem razem z kompem) to roznia sie tylko wtryski, ckp, igf oraz w nowszych jest podlaczony VSS a w starszych brak - tego pinu nie odlaczalem, to fakt. Z seryjnym B6HA kreci normalnie do 6800, jak jeszcze bawilem sie w remap to ztcp krecil bez protestow (bez mocy takze niestety ) nawet do do 7500. Ossochoziii???
poniewaz ciagle chodzilo mi po glowie co z tego wyjdzie podlaczylem ECU B63H (115KM Eunos 1993) do mojej 90ki. Oczywiscie pprzepialem wtryski w grupy 1-3 i 2-4, sygnal CKP we wlasciwy pin, okazalo sie tez ze nalezy podciagnac sygnal zwrotny IGF z zaplonnika - inaczej gasnie po odpuszczeniu kluczyka z poz. zaplon. Ucieszony pojechalem na przejazdzke. Gdy stwierdzilem ze silnik juz rozgrzany depnalem w deske i okazalo sie ze auto idzie do 5000-5200 po czym dostaje czkawki i koniec. Na wolnych obrotach >7000krpm kreci, pod obciazeniem nie - sprawdzalem na 1 i 2 biegu. Zrobilem samodiagnostyke - nic tj. LED ani mrugnie (diagnostyka dziala bo odpiecie przeplywki wyrzucilo blad 1 i 8 . WTF ??!!
Z tego co porownywalem pinouty z 115ek (a takze wtyczke z fragmentem wiazki bo dostalem razem z kompem) to roznia sie tylko wtryski, ckp, igf oraz w nowszych jest podlaczony VSS a w starszych brak - tego pinu nie odlaczalem, to fakt. Z seryjnym B6HA kreci normalnie do 6800, jak jeszcze bawilem sie w remap to ztcp krecil bez protestow (bez mocy takze niestety ) nawet do do 7500. Ossochoziii???
Ostatnio zmieniony 18 paź 2013, 23:04 przez Alex, łącznie zmieniany 4 razy.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex pisze:Ossochoziii???
Przepływomierz ? Nie pamiętam z głowy czy w swoim 90hp masz identyczny.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Alex pisze:okazalo sie ze auto idzie do 5000-5200 po czym dostaje czkawki i koniec
Szkoda, że nie masz tego nagranego, wtedy można by coś więcej wnioskować jakiego typu to czkawka. (odcięcie iskry/paliwa)
Na obrotomierzu było coś ciekawego (spadek do zera przy czkawce czy coś podobnego.)?
Szkoda, że nie masz szerokopasmówki, to też byłyby jakieś dane do analizy.
- Alex
- Donator
- Posty: 4620
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
rozpracowalem dziada ihaaaaaaaa
ale po kolei Urwalem sie z pracy bo po co siedziec w robocie jak mozna przy Miacie grzebac . Najpierw chcialem sie przejechac i film nakrecic ale oczywiscie jak na zlosc jak juz jechalem w fonie padla bateria. Wiec wrocilem do domu i zaczalem halasowac pod oknami - sasiedzi pewnie kochaja mnie bardziej jak dotad . Auto stoi - odcinka 7200, ruszam ciutke - czkawka a obrotek szaleje 5000-5500-6000. Zatrzymalem sie - a tu to samo - a przed chwila bylo 7200 !!! Ruszylem, zatrzymalem sie - znowu 7200. WTF ???!!! Mysle i mysle - moze jest jakis zwiazek ze sprzeglem/czujnikiem luzu. Bawie sie i jakos nie bardzo. Ale poszedlem po multimetr i wyszlo ze czujnik sprzegla padl wiec autu wydawalo sie ze ciagle mam je wdepniete / albo skrzynia na luzie. Wypialem wiec czujnik sprzegla w cholere - sygnal juz ok. Ucieszony ruszylem - nieeeeee - nadal czkawka Mysle, mysle i przypomnialo mi sie ze we fragmencie wiazki z JDMa byl jeszcze wpiety zolto-bialy kabelek pod pin 1M (w 90ce jest to ziel-czerw - sygnal VSS). Po co nie wiem, w zadnej dokumentacji od rocznikow 1989-93 go nie bylo. Skoro nie bylo to paszło won - ciachnalem pin w kompie . I o to chodzilo - czkawka zostala wyleczona, auto idzie do 7200 . Mam wrazenie ze >6000 jest lepiej niz na B6HA - po prostu w zakresie 5000-7000 idzie mniej wiecej rowno ale zweryfikuje to jutro na hamowni. Stej tjuned
wyglada wiec na to ze w JDMie jest jakas dodatkowa funkcjonalnosc pinu 1M - cos a'la launch-control
ale po kolei Urwalem sie z pracy bo po co siedziec w robocie jak mozna przy Miacie grzebac . Najpierw chcialem sie przejechac i film nakrecic ale oczywiscie jak na zlosc jak juz jechalem w fonie padla bateria. Wiec wrocilem do domu i zaczalem halasowac pod oknami - sasiedzi pewnie kochaja mnie bardziej jak dotad . Auto stoi - odcinka 7200, ruszam ciutke - czkawka a obrotek szaleje 5000-5500-6000. Zatrzymalem sie - a tu to samo - a przed chwila bylo 7200 !!! Ruszylem, zatrzymalem sie - znowu 7200. WTF ???!!! Mysle i mysle - moze jest jakis zwiazek ze sprzeglem/czujnikiem luzu. Bawie sie i jakos nie bardzo. Ale poszedlem po multimetr i wyszlo ze czujnik sprzegla padl wiec autu wydawalo sie ze ciagle mam je wdepniete / albo skrzynia na luzie. Wypialem wiec czujnik sprzegla w cholere - sygnal juz ok. Ucieszony ruszylem - nieeeeee - nadal czkawka Mysle, mysle i przypomnialo mi sie ze we fragmencie wiazki z JDMa byl jeszcze wpiety zolto-bialy kabelek pod pin 1M (w 90ce jest to ziel-czerw - sygnal VSS). Po co nie wiem, w zadnej dokumentacji od rocznikow 1989-93 go nie bylo. Skoro nie bylo to paszło won - ciachnalem pin w kompie . I o to chodzilo - czkawka zostala wyleczona, auto idzie do 7200 . Mam wrazenie ze >6000 jest lepiej niz na B6HA - po prostu w zakresie 5000-7000 idzie mniej wiecej rowno ale zweryfikuje to jutro na hamowni. Stej tjuned
wyglada wiec na to ze w JDMie jest jakas dodatkowa funkcjonalnosc pinu 1M - cos a'la launch-control
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
mam propozycje. Nie zakładajmy może osobnego wątku dla każdego modelu sterownika z każdego samochodu, który sobie ktoś postanowił podpiąć do instalacji. Bo zaraz się kompletny bajzel zrobi. Można to bezproblemowo w jednym wątku zawrzeć.
Po
eM
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- Alex
- Donator
- Posty: 4620
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
majkel: masz na mysli utworzenie watku typu "baza wiedzy" czy to zebym skonczyl zajmowac sie tematem? Bo jesli to drugie to wlasnie skonczylem - potrzebny mi byl sterownik ktory umozliwi awaryjne uzytkowanie 90ki na wypadek uszkodzonego oryginalu ktory jest ciezko zdobyc. No i udalo mi sie to uzyskac co chcialem wiec na tym koniec tematu.
Jesli chodzilo Ci o to pierwsze - jestem jak najbardziej za ale mam za male uprawnienia by to zrobic ...
BTW. na B63H moja 90ka wyplula 101.6 BHP@6170 / 131Nm@4835. Niezle jak na seryjny silnik z zaplonem ustawionym na 14st ... gdyby nie fakt ze na seryjnym kompie wyszlo 104.4BHP@6206 i 132Nm@5015 . W ogole roznice w wykresach byly marginalne, jedyna ewidentna kwestia to wyzsza odcinka co moze zaowocowac lepszym przyspieszeniem w pewnych warunkach.
Jesli chodzilo Ci o to pierwsze - jestem jak najbardziej za ale mam za male uprawnienia by to zrobic ...
BTW. na B63H moja 90ka wyplula 101.6 BHP@6170 / 131Nm@4835. Niezle jak na seryjny silnik z zaplonem ustawionym na 14st ... gdyby nie fakt ze na seryjnym kompie wyszlo 104.4BHP@6206 i 132Nm@5015 . W ogole roznice w wykresach byly marginalne, jedyna ewidentna kwestia to wyzsza odcinka co moze zaowocowac lepszym przyspieszeniem w pewnych warunkach.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex pisze:majkel: masz na mysli utworzenie watku
Mało konkretnie widać napisałem. Chodzi o to, że wszystko dotyczy tego samego, podpięcia seryjnego ECU z innego modelu Mazdy ewentualnie próby zmiany jakiegoś kawałka pamięci. Więc każda kolejna wersja jakby dobrze się przyłożyć zmieściłaby się w pojedynczym poście nawet w ramach jednego wątku i byłoby wszystko w jednym miejscu.
Alex pisze:z zaplonem ustawionym na 14st ...
Sprawdzałeś za każdym razem punkt ustawienia zapłonu przy podłączaniu kolejnych sterowników ?
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- Alex
- Donator
- Posty: 4620
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
majkel pisze:Alex pisze:z zaplonem ustawionym na 14st ...
Sprawdzałeś za każdym razem punkt ustawienia zapłonu przy podłączaniu kolejnych sterowników ?
ok, byl to skrot myslowy ale nie widzialem ori sterownika z innym katem wyprzedzenia zaplonu na wolnych jak 10 st. A skoro na B6HA ustawilem na 14 to wymiana kompa nic nie zmienia raczej
a co do rozwazan nt. ECU EU vs JDM to fakt ze przyjechalem na hamownie majac ECU EU ktore juz bylo przez parenascie km jazdy "zaadaptowane" a po pomiarze wyjalem je, wrzucilem JDMa i od razu pomiar. Moze z tego wynikac pewna roznica w wykresie.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex pisze:A skoro na B6HA ustawilem na 14 to wymiana kompa nic nie zmienia raczej
Minimalne różnice mogą wystąpić nawet na nowych sterownikach, tym bardziej w sprzętach których części mają naście lat. Dlatego punkt zero warto sprawdzać przy każdej wymianie przetwornika. 2-3 stopnie różnicy dają jakieś tam mierzalne różnice na hamowni.
Alex pisze:wrzucilem JDMa i od razu pomiar. Moze z tego wynikac pewna roznica w wykresie.
Sterowniki od 115hp się nie adaptują, Można je wkładać i wyjmować bez niczego. Wyszło po prostu tyle ile wyszło.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
-
- Posty: 83
- Rejestracja: 27 lis 2013, 19:14
- Lokalizacja: gorzów
Odświeże stary temat dla wyjaśnienia
styk 1M służy do poinformowania sterownika silnika czy współpracuje z manualną czy automatyczną skrzynią biegów (kodowanie parametryczne), masa na tym styku mówi ECU że współpracuje z MT, kiedy podłączony był sygnał VSS pod ten styk, sterownik wariował w czasie jazdy
Alex pisze:wyglada wiec na to ze w JDMie jest jakas dodatkowa funkcjonalnosc pinu 1M - cos a'la launch-control
styk 1M służy do poinformowania sterownika silnika czy współpracuje z manualną czy automatyczną skrzynią biegów (kodowanie parametryczne), masa na tym styku mówi ECU że współpracuje z MT, kiedy podłączony był sygnał VSS pod ten styk, sterownik wariował w czasie jazdy
- Alex
- Donator
- Posty: 4620
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
skyactivwalker pisze:Odświeże stary temat dla wyjaśnienia
styk 1M służy do poinformowania sterownika silnika czy współpracuje z manualną czy automatyczną skrzynią biegów (kodowanie parametryczne), masa na tym styku mówi ECU że współpracuje z MT, kiedy podłączony był sygnał VSS pod ten styk, sterownik wariował w czasie jazdy
a to sterownik do auta z AT nie jest zupelnie inny?? B66B zdaje sie zamiast B63H
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
-
- Posty: 83
- Rejestracja: 27 lis 2013, 19:14
- Lokalizacja: gorzów
a to sterownik do auta z AT nie jest zupelnie inny?? B66B zdaje sie zamiast B63H
Owszem sterownik jest inny, pomimo to wymaga określenia czy jest AT czy MT, pewnie wynika to z podobnej architektury sterownika, niezbadane są myśli inżynierów..
- Alex
- Donator
- Posty: 4620
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
ree pisze:ApAcHoS pisze:Ciekaw jestem czy jest różnica w jeździe miedzy 90 KM a 115 KM przy tej samej pojemności ...
Zdaje sie, ze roznica jest tak, ze 90KM maja immo, a 115KM nie. Wiec fura nie odpali.
Apachos chyba o co innego pytal - czy czuc roznice w mocy. Moim zdaniem miedzy seryjnymi silnikami z seryjnym ecu roznica bedzie w gorze obrotow ale nieco mniejsza niz fabryka twierdzi bo 90ki maja zwykle ok 100KM na hamowni. Odelzony uklad korbowy i krotszy dyfer w 115ce tez cos daja. Wg fabryki 90ka przyspiesza w 10.6s do 100, 115ka w 8.7. Ale po zachipowaniu 90ki - co nie jest trudne w przeciwienstwie do 115ki - roznica zmaleje
co do immo to w jedna strone sie da: po wlozeniu do 90ki kompa od 115ki (nieco przerobionego) auto jezdzi bez problemow. W druga strone tez by sie dalo tylko trzeba by dolozyc instalacje i graty od immo.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Co do mocy, to moja i SPAMowa idą dokładnie tak samo, a jest 90 i 115.
- Alex
- Donator
- Posty: 4620
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Kurak pisze:Co do mocy, to moja i SPAMowa idą dokładnie tak samo, a jest 90 i 115.
ciekawe, czyzby hamownia naktorej on mierzyl byla az tak optymistyczna? Bede musial sie z nim ustawic.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Nie, 115 nominalnie. Moje hamowane jest 98
- Alex
- Donator
- Posty: 4620
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Kurak pisze:Nie, 115 nominalnie. Moje hamowane jest 98
pamietam ile ma twoja, jego ma niby 15KM wiecej (wiem, na inercyjnej a nie obciazeniowej) - i niby tego nie widac? Niemozliwe
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 29 gru 2015, 22:24
- Model: NA
- Wersja: manager NA
- Lokalizacja: Warszawa
Temat stary, ale podobny więc zrobię kontynuację.
Mam taki przypadek mx5 1.6 z 97roku, były w nim zmienione wałki więc teoretycznie około 110km powinno być. I teraz sprawa sterowników:
aktualnie wsadzony B64E i drugi w pakiecie B6HA.
Z tego co wygooglałem to:
B6HA - 1,6 90km '96
B64E - 1,6 115km '94
Na obu sterownikach jeździ tak samo zmiana PnP (bez ekstremalnych testów) a chyba nie powinien z powodu sterowania wtryskami i ewentualnie fart że wszystko inne jest tak samo spinowane.
Ma ktoś wiedzę o co tu może chodzić?
Mam taki przypadek mx5 1.6 z 97roku, były w nim zmienione wałki więc teoretycznie około 110km powinno być. I teraz sprawa sterowników:
aktualnie wsadzony B64E i drugi w pakiecie B6HA.
Z tego co wygooglałem to:
B6HA - 1,6 90km '96
B64E - 1,6 115km '94
Na obu sterownikach jeździ tak samo zmiana PnP (bez ekstremalnych testów) a chyba nie powinien z powodu sterowania wtryskami i ewentualnie fart że wszystko inne jest tak samo spinowane.
Ma ktoś wiedzę o co tu może chodzić?
- Alex
- Donator
- Posty: 4620
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Moze sterownik b64e to jeden z przerobionych przeze mnie napisz co to za auto i od kogo kupiłeś
Na pewno jeździ tak samo? B6ha powinno mieć odcinke 6800, b64e 7200
Wysłane z mojego H4113 przy użyciu Tapatalka
Na pewno jeździ tak samo? B6ha powinno mieć odcinke 6800, b64e 7200
Wysłane z mojego H4113 przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Alex
- Donator
- Posty: 4620
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
To wyjaśnia sprawe, przerabialem ECU dla Arnolda ztcp
Wysłane z mojego H4113 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego H4113 przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 29 gru 2015, 22:24
- Model: NA
- Wersja: manager NA
- Lokalizacja: Warszawa
Ok, to wszystko wyjaśnia bo po lekturze o sterownikach byłem w szoku że tu jest PnP i działa;)
Tylko z tego co pisałeś i testowałeś to jedyna ewidentna różnica to odcinka, czyli przy normalnej jeździe nie ma sensu używać B64E. Chyba że dziś twoja wiedza jest inna na ten temat
Tylko z tego co pisałeś i testowałeś to jedyna ewidentna różnica to odcinka, czyli przy normalnej jeździe nie ma sensu używać B64E. Chyba że dziś twoja wiedza jest inna na ten temat
Alex pisze: ↑19 paź 2013, 13:24BTW. na B63H moja 90ka wyplula 101.6 BHP@6170 / 131Nm@4835. Niezle jak na seryjny silnik z zaplonem ustawionym na 14st ... gdyby nie fakt ze na seryjnym kompie wyszlo 104.4BHP@6206 i 132Nm@5015 . W ogole roznice w wykresach byly marginalne, jedyna ewidentna kwestia to wyzsza odcinka co moze zaowocowac lepszym przyspieszeniem w pewnych warunkach.
- Alex
- Donator
- Posty: 4620
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Wymiana sterowników nie jest pnp, aż tak dobrze nie ma.
Pojecie normalnej jazdy w mx5 każdy ma inne. Ja tam uważam że, w przypadku mx5 zwłaszcza, należy odwiedzać nie za rzadko czerwone pole, choćby z szacunku dla konstruktorów
Ja wolę opcje remapu sterownika bo zachowujemy immobiliser jeśli jest i jest nieco lepszy dół obrotów dzięki możliwości zmiany mapy zapłonu. Na pewno jednak nie warto używać seryjnego ecu z 90ki po montażu wałków 115 bo potencjał zostanie częściowo zmarnowany
Wysłane z mojego H4113 przy użyciu Tapatalka
Pojecie normalnej jazdy w mx5 każdy ma inne. Ja tam uważam że, w przypadku mx5 zwłaszcza, należy odwiedzać nie za rzadko czerwone pole, choćby z szacunku dla konstruktorów
Ja wolę opcje remapu sterownika bo zachowujemy immobiliser jeśli jest i jest nieco lepszy dół obrotów dzięki możliwości zmiany mapy zapłonu. Na pewno jednak nie warto używać seryjnego ecu z 90ki po montażu wałków 115 bo potencjał zostanie częściowo zmarnowany
Wysłane z mojego H4113 przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting