Miata - miniChallenge 2013
Moderator: Moderatorzy
[URL=http://www.miataminichallenge.pl]www.miataminichallenge.pl[/URL]
Miata - miniChallenge 2013
1. CEL I CHARAKTER IMPREZY:
Celem imprezy jest podnoszenie bezpieczeństwa w ruchu przez doskonalenie umiejętności prowadzenia samochodu oraz promocja najpopularniejszego roadstera na Świecie Mazdy MX-5. Impreza składa się z rund, które są odrębnymi zawodami. Punkty zebrane w poszczególnych rundach dają klasyfikację sezonową „Miata – miniChallenge 2013”. Terminy kolejnych rund oraz wyniki podawane będą na stronie internetowej imprezy (www.mx-5.pl).
2. ORGANIZATOR:
Organizatorem imprezy jest Klub MX-5 Polska we współpracy z współorganizatorami poszczególnych rund.
3. DOPUSZCZONE SAMOCHODY:
Do startu w imprezie dopuszcza się wszystkie samochody marki MAZDA model MX-5 zarówno wolnossące jak i doładowane (turbo/kompresor) posiadające ważne badanie techniczne oraz ubezpieczenie OC. Każdy startujący samochód musi być wyposażony w gaśnicę z ważną legalizacją oraz apteczkę. Dodatkowym warunkiem dopuszczenia auta jest brak wycieków oleju i płynu z układu chłodzenia. Podczas imprezy zabrania się używania urządzeń ogrzewających opony.
4. TERMINARZ RUND:
Organizator w sezonie 2013 planuje zorganizowanie następujących rund:
Runda 1 – TOR LUBLIN – 18 maja
Runda 2 – TOR BIŁGORAJ – 22 czerwca
Runda 3 – TOR KIELCE – 27 lipca
Runda 4 – TOR LUBLIN – 10 sierpnia
Runda 5 – LOTNISKO UŁĘŻ – 21 września
5. WPISOWE i ZGŁOSZENIA:
Kilka tygodni przed daną rundą organizator będzie umieszczał o niej informację na stronie www.mx-5.pl wraz z limitem aut jakie mogą wystartować oraz minimalną ilością aut pozwalającą na zorganizowanie rundy. Aby zapisać się na rundę, należy zgłosić chęć uczestnictwa pod umieszczoną informacją oraz uiścić opłatę wpisową w podanym terminie.
6. PRZEBIEG RUNDY:
1. Uczestnicy pokonują trasę próby typu „RallySprint” (jazda na czas), startując z wyznaczonego miejsca (start stacjonarny lub lotny).
2. Uczestnicy startują wg kolejności ustalonej przez organizatora na podstawie numerów startowych.
3. Na rundzie będzie wyznaczona min. 1 próba typu „RallySptint”. Ilość przejazdów próby lub prób określa organizator (standardowo przyjmuje się 3-krotny przejazd z pomiarem czasu każdej z prób). Przed jazdą na czas wykonany jest min. 1 przejazd zapoznawczy w kolumnie za organizatorem lub min. 1 samodzielny przejazd zapoznawczy. Do wyników brane są pod uwagę dwa najlepsze mierzone czasy danej próby (najniższa suma punktów karnych) nie uwzględniając przejazdów zapoznawczych. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany zasad oraz przebiegu rundy.
4. Nieukończenie lub nie sklasyfikowanie w danej próbie lub próbach powoduje, iż zawodnik będzie sklasyfikowany w zawodach wg ilości ukończonych prób.
5. Surowo zakazana jest jazda w kierunku przeciwnym do wyznaczonej próby. Za takie przewinienie organizator ma prawo nałożyć kary na uczestnika do wykluczenia z rundy włącznie.
6. Przed rozpoczęciem przejazdów na czas, organizator może wyznaczyć odcinek testowo-treningowy, na którym uczestnicy będą mogli doskonalić swoją technikę jazdy. Przejazdy doskonalące technikę jazdy będą trwały zgodnie z harmonogramem imprezy. O kolejności startu i ilości dozwolonych przejazdów decyduje organizator.
7. Na próbach dopuszcza się obecność pilota. Kierowca oraz pilot muszą jechać z zapiętymi pasami bezpieczeństwa. . W imprezie nie ma obowiązku posiadania pilota.
8. Jednym samochodem w ramach jednej opłaty startowej może startować maksymalnie dwóch zgłoszonych kierowców, w takim przypadku suma ilości ich przejazdów jest równa ilości przejazdów pojedynczego kierowcy.
7. PODZIAŁ NA KLASY:
Organizator na sezon 2013 wyznaczył następujące klasy:
1. MX-5 wolnossące
2. MX-5 doładowane (turbo/kompresor)
Na danej rundzie warunkiem utworzenia klasy jest zgłoszenie minimum 3 aut spełniających kryteria klasy. W innym przypadku klasy będą łączone.
8. PUNKTACJA RUNDY:
1 sekunda jazdy - 1 pkt karny
1 przewrócony słupek - 5 pkt karnych
potrącenie 1 elementu szykany - 5 pkt karnych - szykana składa się z od 2 do 5 elementów
ominięcie, skrócenie próby - 100 pkt karnych
9. KLASYFIKACJA SEZONU:
Organizator w sezonie 2013 nada następujące tytuły:
PODSTAWOWE:
Mistrz MX-5 wolnossące
I Vice-mistrz MX-5 wolnossące
II Vice-mistrz MX-5 wolnossące
Mistrz MX-5 doładowane
I Vice-mistrz MX-5 doładowane
II Vice-mistrz MX-5 doładowane
DODATKOWE:
Mistrzyni MX-5
Mistrz MX-5 szybkości
Mistrz MX-5 powtarzalności czasów przejazdu
Mistrz MX-5 poprawy czasów przejazdu
Mistrz MX-5 stosunku mocy do miejsca
Mistrz MX-5 driftu
Mistrz MX-5 duch walki
Mistrz MX-5 fair play
Mistrz MX-5 najlepszy tuning
Mistrz MX-5 najładniejsze auto
Uczestnik, który uzyskał jeden z tytułów podstawowych nie jest klasyfikowany podczas przyznawania tytułów dodatkowych.
Do klasyfikacji sezonu zalicza się trzy najlepsze rundy uczestnika spośród wszystkich rozegranych.
Punktacja klasyfikacji sezonu w ramach tytułów podstawowych będzie prowadza według poniższego schematu miejsc uzyskanych w danych rundach:
Miejsce/Punkty 1/20 2/17 3/15 4/13 5/11 6/9 7/7 8/6 9/5 10/4 11/3 12/2 Dalsze/1
W przypadku jednakowej ilości punktów o miejscu zadecyduje większa liczba pierwszych, drugich, trzecich... miejsc w branych pod uwagę rundach. Gdy w opisany sposób nie będzie możliwe wyłonienie zwycięzcy, kierowcy zostaną sklasyfikowani wspólnie na tej samej pozycji.
10. NAGRODY:
W każdej rundzie wręczone zostaną puchary lub statuetki lub medale za trzy pierwsze miejsca w poszczególnych klasach oraz w klasyfikacji sezonowej. Inne nagrody będą uzależnione od sponsorów „Miata – miniChallenge 2013”.
11. ODPOWIEDZIALNOŚĆ:
Uczestnik podpisując czytelnie wypełnione zgłoszenie do udziału w poszczególnej rundzie zobowiązuje się do podporządkowania się przepisom niniejszego regulaminu oraz zaleceniom i komunikatom wydanym przez organizatora.
Organizator nie ponosi odpowiedzialności za wszelkie szkody i zdarzenia spowodowane przez uczestników imprezy w stosunku do osób trzecich i ich mienia oraz w stosunku do uczestników imprezy. Dodatkowo wszelkie szkody spowodowane przez uczestników pokrywane są przez nich samych lub z ich polis ubezpieczeniowych.
Impreza ma charakter imprezy klubowej.
- Załączniki
-
[Rozszerzenie pdf zostało wyłączone i nie będzie dłużej wyświetlane.]
-
[Rozszerzenie docx zostało wyłączone i nie będzie dłużej wyświetlane.]
-
[Rozszerzenie docx zostało wyłączone i nie będzie dłużej wyświetlane.]
Ostatnio zmieniony 11 cze 2013, 15:58 przez majkel, łącznie zmieniany 5 razy.
MazDRUnia NC 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=30297
DorotkaMonster NB 1.6T - viewtopic.php?f=22&t=6665
Ozonowanie Lublin
DorotkaMonster NB 1.6T - viewtopic.php?f=22&t=6665
Ozonowanie Lublin
- Kim Son San
- Posty: 2018
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Wzruszyłem się
A co z uczestnikiem, który w trakcie sezonu zmieni klasę z wolnossącego na FI albo na odwrót?
A co z uczestnikiem, który w trakcie sezonu zmieni klasę z wolnossącego na FI albo na odwrót?
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
- majk
- Posty: 2112
- Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6 Turbo
- Lokalizacja: Warszawa
Qbatron pisze:matpilch pisze:żeby być na wszystkich rundach musiałbym przejechać 2988km.
Do zakwalifikowania sie wystarczy byc na 3
W przyszlym roku moze sie uda porozrzucac rundy po calej polsce...
Ty się tak nie ciesz, bo będziesz musiał mnie często gościć
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
-
- Donator
- Posty: 4239
- Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
- Model: Inny
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
ehhh, szkoda no, bo to świetna sprawa i wszyscy od dawna czekaliśmy na coś takiego.
jakbyśmy nie rozrzucali, to na ślunsku nic nie będzie, chyba, że pod auchanem w katowicach
Qbatron pisze: po calej polsce...
jakbyśmy nie rozrzucali, to na ślunsku nic nie będzie, chyba, że pod auchanem w katowicach
miata lov!
matpilch pisze:jakbyśmy nie rozrzucali, to na ślunsku nic nie będzie, chyba, że pod auchanem w katowicach
Zrobimy rundę w Brnie, będziecie mieli względnie blisko Btw kartodrom w Tychach już nie działa ?
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
-
- Donator
- Posty: 1845
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
- Model: NA
- Wersja: PoTurbowana
- Lokalizacja: WWA
- Kontakt:
a tor w Wyrazowie? Chyba masz blisko? Jaram się sprawą generalnie ))
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
Dr.KoKoN pisze:a tor w Wyrazowie? Chyba masz blisko? Jaram się sprawą generalnie ))
5 edycji, to ze 3 dyfry będą potrzebne
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- Rockatansky
- Donator
- Posty: 1980
- Rejestracja: 06 mar 2012, 13:39
- Lokalizacja: W-wa - St.Miłosna
Mega!
Rockatansky
I miejsce w generalce MMC 2016 klasa 1.8/2.0
I miejsce w generalce MMC 2014 klasa 1.6
IV miejsce w generalce MMC 2013 klasa N/A
I miejsce w generalce MMC 2016 klasa 1.8/2.0
I miejsce w generalce MMC 2014 klasa 1.6
IV miejsce w generalce MMC 2013 klasa N/A
- Kim Son San
- Posty: 2018
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
matpilch pisze:żeby być na wszystkich rundach musiałbym przejechać 2988km.
To się nazywa miłość
Dla Warszawy same dojazdy i powroty to niemal 1800km, bez samego bujania się po torze. Już się nie mogę doczekać
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Co myślicie o obowiązkowych kaskach z możliwością wypożyczenia na miejscu?
MazDRUnia NC 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=30297
DorotkaMonster NB 1.6T - viewtopic.php?f=22&t=6665
Ozonowanie Lublin
DorotkaMonster NB 1.6T - viewtopic.php?f=22&t=6665
Ozonowanie Lublin
- Kim Son San
- Posty: 2018
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
jeśli wymagać, to prędzej rollbar+kask chyba, niż sam kask
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
- polokokt
- Donator
- Posty: 1234
- Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: WL
Hip Hip, hura
z mojej strony, dwie ale
1) szkoda ze pierwszy termin idealnie wstrzelił mi się w zaplanowany i zadatkowany urlop...
2) Co do kasku, to z jednej strony jestem za (bo mam i pewnie sam bym go założył na szybszym Ułężu). Z drugiej strony, nie ma co popadać w skrajność, gdy jazdy to będzie bardziej próba sprawnościowa bez dużych prędkości. A wymóg rollbara właściwie eliminuje pewnie 3/4 pasjonatów i chętnych właścicieli MXa.
Ale ogólnie fajnie że takie coś się odbędzie. Mam nadzieję że to nie jedyne pojeżdzawki i będzie coś "poza pucharem"
z mojej strony, dwie ale
1) szkoda ze pierwszy termin idealnie wstrzelił mi się w zaplanowany i zadatkowany urlop...
2) Co do kasku, to z jednej strony jestem za (bo mam i pewnie sam bym go założył na szybszym Ułężu). Z drugiej strony, nie ma co popadać w skrajność, gdy jazdy to będzie bardziej próba sprawnościowa bez dużych prędkości. A wymóg rollbara właściwie eliminuje pewnie 3/4 pasjonatów i chętnych właścicieli MXa.
Ale ogólnie fajnie że takie coś się odbędzie. Mam nadzieję że to nie jedyne pojeżdzawki i będzie coś "poza pucharem"
matpilch pisze:żeby być na wszystkich rundach musiałbym przejechać 2988km.
Macieju nie pękaj zorganizujemy wóz techniczny, coś w ten deseń: http://otomoto.pl/renault-mascott-pomoc-drogowa-laweta-na-2-auta-T3411396.html
i ogarniemy wszystkie rundy
-
- Posty: 2477
- Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
- Model: Inny
- Wersja: DC2R K20 inside
- Lokalizacja: PZ
Kim Son San pisze:jeśli wymagać, to prędzej rollbar+kask chyba, niż sam kask
Pefnie, to już "prędzej" pełna klatka i kask FIA - to może z dwa samochody się znajdą
Imho, lepiej traktować ludzi dorosłych poważnie - oni wiedzą co im grozi przy ich stylu jazdy
i na danym poziomie rywalizacji, a stary kask motocyklowy kupiony za 30 pln (zgodny z regulaminem) i tak sam spadnie z głowy podczas rolki
-
- Donator
- Posty: 2803
- Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
- Model: NB MSM
- Wersja: Szarik
- Lokalizacja: Poznań
Super pomysł Karolku
Tylko czemu aż tak wschodnio?
Dlaczego nie zrobić jednej rundy u nas na Torze podczas Superoesu co i może Bydgoszcz
Można o tym podyskutować chyba co
Rozumiem podział na klasy, ale generalka musi BYĆ
Postuluję wyrzucenie tego "mini"
Pomiar czasu na poważnie czy z łapy
Jak będzie padać to już widzę te obowiązkowe kaski w oem NBflach
Zapowiada się przednio
Tylko czemu aż tak wschodnio?
Dlaczego nie zrobić jednej rundy u nas na Torze podczas Superoesu co i może Bydgoszcz
Można o tym podyskutować chyba co
Rozumiem podział na klasy, ale generalka musi BYĆ
Postuluję wyrzucenie tego "mini"
Pomiar czasu na poważnie czy z łapy
Jak będzie padać to już widzę te obowiązkowe kaski w oem NBflach
Zapowiada się przednio
Rules are made to be broken
Mnie zastanawia coś innego. Spotykamy się robimy kilka kółeczek. Łącznie 15 minut przejazdów czy może próby zajmują pół dnia, a drugie pół trenujemy? Jest już jakaś orientacyjna liczba chętnych, bo pewnie od tego tego to będzie zależne?
eh.... te terminy....
Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Dr.KoKoN pisze: Jaram się sprawą generalnie
Oby nie zawczasu Śluba, regulamin w części 3 "DOPUSZCZONE SAMOCHODY" wyraźnie mówi:
...Dodatkowym warunkiem dopuszczenia auta jest brak wycieków oleju i płynu z układu chłodzenia...
MazDRUnia NC 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=30297
DorotkaMonster NB 1.6T - viewtopic.php?f=22&t=6665
Ozonowanie Lublin
DorotkaMonster NB 1.6T - viewtopic.php?f=22&t=6665
Ozonowanie Lublin
Kochane żuczki, po wyniki z rund (i nie tylko) zapraszam na [URL=http://www.miataminichallenge.pl]www.miataminichallenge.pl[/URL]
MazDRUnia NC 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=30297
DorotkaMonster NB 1.6T - viewtopic.php?f=22&t=6665
Ozonowanie Lublin
DorotkaMonster NB 1.6T - viewtopic.php?f=22&t=6665
Ozonowanie Lublin