Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Donek
Posty: 1331
Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
Model: NA
Wersja: Sunburst Yellow
Lokalizacja: Warszawa

21 sty 2016, 18:39

Potrzebuje osłony amorów do NA, może ktoś przerabial temat i pasują jakieś od jakiegoś innego auta w przyzwoitej cenie, bo raczej zamienników nie ma a oryginalne strasznie drogie.
kacper-k48
Posty: 230
Rejestracja: 05 gru 2013, 17:12
Model: NA
Lokalizacja: Leszno k.Wawy

21 sty 2016, 19:34

Lexx pisze:Tak, da sie go rozczlonkowac na 2 czesci. Nie pamietam juz tak dokladnie jak to sie stalo, latem przy wymianie klockow jakos tak go przekrecilem i wyjechala prowadnica (po odkreceniu chyba jesnej sruby) :lol: Wiem ze wiele nie pomoglem ale checi mam dobre :oops:


Wielkie dzięki. Ważne, ze mam pewność i niczego nie zepsuje, a zacisk w ogóle nie chce się nawet przekrecic. Po zaaplikowaniu jakiego specyfiku na korozję trochę się rozruszal. Może pójdzie :D ahhh stare auta :kciuk:
Obrazek
ubek
Donator
Donator
Posty: 1346
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

22 sty 2016, 1:11

maciek01 pisze:
funky pisze:
ubek pisze:na szybkosci jak poznać ori kiere Nardi? oczywiscie nie mowie o oem tylko o tym :
taką perforowana skóre pierwsze widze.

Logo Nardi na prawym ramieniu, napisy na odwrocie, klakson. To tak na szybko. Nie wiem czy Nardi nie wydało instrukcji jak poznać ori.


Instrukcji chyba nie ma ale mają stronkę gdzie mogą sprawdzić autentyczność po numerze fabrycznym.
Podróbki są robione z gumy udającej skórę, i przy rzeczywistych zdjęciach od razu widać że to nie skóra. Jakość wykonania też jest widocznie gorsza. Podróbki mogą mieć też rozstaw śrub ala momo.

Wg mnie kiera za zdjęcia to oryginał.

Tak, to był oryginał sprawdzilem, szkoda że ktoś mi ją kupił zanim wyslalem kase :( ale i tak dzieki chłopaki teraz już będę wiedział "z czym to się je"
White NA BP'95
Galazka
Donator
Donator
Posty: 1091
Rejestracja: 09 wrz 2014, 10:26
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

22 sty 2016, 19:10

Wie ktoś może jak jest srednica znaczka na masce NB/NBFL ?
Mx-5 NB 1.6 Evolution Orange - Pomarańczka
Mx-5 NB 1.6 MMC Spec - Gruz
Yogi
Posty: 406
Rejestracja: 10 maja 2014, 8:26
Lokalizacja: EL

22 sty 2016, 21:06

majkel pisze:
Yogi pisze:Z check engine

przeczytać błąd, będzie wiadomo. W NBfl kontrolka alternatora sygnalizuje też problem z czujnikiem temperatury powietrza.




Strzał w DZIESIĄTKĘ !!

altek ok
Chociaż na kompie ładuje aż za bardzo
Aku ok

Ale jak rusza się w okolicy czujnika temperatury wywala kontrolki aku i check engine
Wtf?
Obrazek nbfl 1.8 sportive
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

22 sty 2016, 21:42

Yogi pisze:Ale jak rusza się w okolicy czujnika temperatury wywala kontrolki aku i check engine
Wtf?

Rozpruj wiązkę, coś musi tracić kontakt, pęknięty przewód, piny we wtyczce etc
A po co tak to zostało zaprojektowane, aby kontrolka alternatora sygnalizowała akurat rozpięty ten czujnik nie mam pojęcia. Sake było za dużo albo jakieś toksyczne ryby :D

po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Adri@n
Posty: 218
Rejestracja: 28 maja 2015, 14:34
Model: NA
Lokalizacja: Płock

24 sty 2016, 9:44

Układ wydechowy w NA powinien posiadać gdzieś elastyczne łączenie ? Jeśli tak to w którym miejscu.
Obrazek
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

24 sty 2016, 12:09

Fabrycznie nie posiada.
Yogi
Posty: 406
Rejestracja: 10 maja 2014, 8:26
Lokalizacja: EL

24 sty 2016, 18:10

majkel pisze:
Yogi pisze:Ale jak rusza się w okolicy czujnika temperatury wywala kontrolki aku i check engine
Wtf?

Rozpruj wiązkę, coś musi tracić kontakt, pęknięty przewód, piny we wtyczce etc
A po co tak to zostało zaprojektowane, aby kontrolka alternatora sygnalizowała akurat rozpięty ten czujnik nie mam pojęcia. Sake było za dużo albo jakieś toksyczne ryby :D

po
eM


Może cała nie trzeba bo tylko coś się dzieje kiedy grzebie się przy samym czujniku i kostce

Nomen omen teraz jest ok nic się nie zapala
Obrazek nbfl 1.8 sportive
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

24 sty 2016, 21:06

Ile jest roboty, zeby do NA upchnac siedzenia z NC?



Rob.
Bercik
Posty: 27
Rejestracja: 21 maja 2014, 10:26
Lokalizacja: Zawiercie/Częstochowa

24 sty 2016, 21:30

Problem widoczny na zdjeciu. Mój jedyny pomysl na diagnozę to pęknieta uszczelka pokrywy zaworow, stąd olej wydobywa się na wierzch... wydaje mi sie to jednak troche dziwne... Czy ktoś ma inny pomysł lub spotkał się z czymś takim? Samochód czasem przerywa przy przyspieszaniu od 5k rpm.
20160123_172749.jpg
https://www.youtube.com/user/BercikDt - sprawdź co u mnie.
8 Ball
Posty: 109
Rejestracja: 14 maja 2014, 10:21
Model: NA
Lokalizacja: Wrocław

25 sty 2016, 13:04

Ostatnio wymieniałem świece i jedna była zalana. Co może być przyczyną?
Załączniki
DSC_0570.JPG
"Enjoy little things"
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

25 sty 2016, 13:06

Uszkodzona uszczelka pokrywy zaworow, elektrody sa czyste, olej spkynal na gwint przy wykrecaniu swiecy.
8 Ball
Posty: 109
Rejestracja: 14 maja 2014, 10:21
Model: NA
Lokalizacja: Wrocław

25 sty 2016, 13:09

Tylko uszczelkę wymienialem 3 miesiące temu. Możliwe, w tym miejscu pokrywa dokręcona za mocno/słabo?
"Enjoy little things"
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

25 sty 2016, 13:10

To juz Ty musisz wiedziec.
To jedyne wytlumaczenie chyba ze zalales cala pokrywe olejem przy nalewaniu ale w to watpie ;)
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

25 sty 2016, 13:38

8 Ball pisze:Tylko uszczelkę wymienialem 3 miesiące temu. Możliwe, w tym miejscu pokrywa dokręcona za mocno/słabo?
Nieumiejętna wymiana tej uszczelki, jak i jakość zamienników, to jeden z najpopularniejszych problemów opisywanych na tym forum. Sprawdź to koniecznie, a najlepiej odwieź Miatę do warsztatu, w którym Ci to robiono. Powinni poczuć się do odpowiedzialności.
Cartman
Posty: 33
Rejestracja: 18 lip 2015, 13:51
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

25 sty 2016, 14:49

Panowie (i Panie? ;) ) pytanko mam o skrzynie.
Przede wszystkim na 3 i 4 biegu po rozpędzeniu auta i odpuszczeniu gazu słychać pewnego rodzaju szum, tarcie, zgrzytanie (dźwięki ;) ) wydobywające się chyba ze skrzyni. Biegi nie wypadają (a lekko nie mają).
Co to może być ?
(Łożysko oporowe i pompkę sprzęgła mam do wymiany)
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4681
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

25 sty 2016, 14:58

Mieszkasz w zagłębiu miatowym ;) , więc jedź na spota albo się z kimś umów i przewieź go, to Ci powie czy to normalne czy nie.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

25 sty 2016, 15:07

Od początku, kiedy posiadasz auto tak jest? A może zaczęło się po np. wymianie sprzęgła? Na innych biegach też jest, być może cichsze, czy w ogóle nie ma?

To taki dźwięk (od 0:15)

?
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Cartman
Posty: 33
Rejestracja: 18 lip 2015, 13:51
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

25 sty 2016, 15:36

Aż tak źle jak na filmiku to nie jest :P
Jak kupowałem auto to sprzęgło niby było robione, i tego dźwięku nie było.
Pojawił się jak zacząłem nią troszkę ostrzej latać (zwłaszcza po dotarciu po drobnych modyfikacjach w silniczku )
Słychać to najbardziej na 3 i 4 biegu, na pozostałych albo brak albo na tyle cicho, że nie słyszę (przelot mam to troszkę głośniej jest ;) )
Na spot to dopiero po zimie (mazda się grzeje w garażu), a chciałem do tego czasu zaczerpnąć wiedzy i ewentualnie przygotować części ;)


Aaa i słychać to tylko w pewnym zakresie obrotów powiedzmy od około 4,5 do jakiś 2,5 tys. obr.
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

25 sty 2016, 16:05

Tak czy siak - skoro (o ile faktycznie) masz zajechane łożysko oporowe to dźwięki mogą dochodzić z okolic sprzęgła. Tym bardziej, że jak ostrzej jeździsz to może też Ci padać łożysko pilotujące zważywszy na to, że oporowe raczej dużo dłużej wytrzymuje w Miatach. Najlepiej wziąć auto na podnośnik i osłuchać, skąd to dochodzi, bo z wnętrza trudno cokolwiek powiedzieć. Może to być jakaś osłona, przekorodowany uchwyt downpipe, źle wypoziomowana skrzynia względem PPF (power plant frame - to co łączy skrzynię z dyfrem), czy też wieeele innych rzeczy.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Cartman
Posty: 33
Rejestracja: 18 lip 2015, 13:51
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

25 sty 2016, 16:13

Hmmm, czyli pozostaje mi tylko czekać aż stopnieją śniegi i wrzucić auto na podnośnik. Dzięki za wskazówki na co zwrócić uwagę !
Jak coś to będę się jeszcze tu dopytywał ;)
8 Ball
Posty: 109
Rejestracja: 14 maja 2014, 10:21
Model: NA
Lokalizacja: Wrocław

25 sty 2016, 22:51

nickesh v2.0 pisze:Nieumiejętna wymiana tej uszczelki, jak i jakość zamienników, to jeden z najpopularniejszych problemów opisywanych na tym forum. Sprawdź to koniecznie, a najlepiej odwieź Miatę do warsztatu, w którym Ci to robiono. Powinni poczuć się do odpowiedzialności.

Sam to robiłem dla tego się zastanawiam czy odpowiednio dokrecone. Książka jeśli dobrze pamiętam mówi o 15Nm a takiego klucza noego miałem więc kręcone "na wyczucie". Sama uszczelka raczej dobrze wlozona w pokrywe.
"Enjoy little things"
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

25 sty 2016, 23:04

8 Ball pisze:
nickesh v2.0 pisze:Nieumiejętna wymiana tej uszczelki, jak i jakość zamienników, to jeden z najpopularniejszych problemów opisywanych na tym forum. Sprawdź to koniecznie, a najlepiej odwieź Miatę do warsztatu, w którym Ci to robiono. Powinni poczuć się do odpowiedzialności.

Sam to robiłem dla tego się zastanawiam czy odpowiednio dokrecone. Książka jeśli dobrze pamiętam mówi o 15Nm a takiego klucza noego miałem więc kręcone "na wyczucie". Sama uszczelka raczej dobrze wlozona w pokrywe.


na wyczucie nie ma sensu - jesli nie masz klucza, to lepiej sobie dokup lub jedz na warsztat ;)
inny temat to producent uszczelki bo mi wlasnie po 3 lub 4 miesiacach zaczela przepuszczac nie oem :roll:
Obrazek
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

26 sty 2016, 6:01

8 Ball pisze: Książka jeśli dobrze pamiętam mówi o 15Nm a

Tak ze dwa razy przesadziłeś. 5-8,5Nm. Nie można też zapomnieć o właściwej kolejności.
dividedby0
Posty: 67
Rejestracja: 08 wrz 2012, 8:39
Model: NB FL
Wersja: Phoenix
Lokalizacja: Gdańsk/Olsztyn

26 sty 2016, 7:41

Koledzy mam pytanko jak przeprowadzić adaptacje przepustnicy w 1.6 '02?
Przymierzam się do tego do wymiany bo mam problemy z wolnymi obrotami na zimnym silniku po tym jak już ssanie zejdzie. Na rozgrzanym wszystko już jest ok. Schodzi do 500rpm i faluje, czasami potrafi zgasnąć, żadne błędy nie wyskakują. Cały dolot od wejścia powietrza, puszki filtra, filtra (mam mokry) do przepustnicy wyczyściłem. Przepustnice wyczyściłem, kanaliki i krokowca, błyszczy się wszystko jak psu j..

Świece wymieniłem na wszelki, stare były ładne brązowe, opalone, bez zmian. Nie sprawdziłem kabli i cewki. Cewkę mam w olsztynie to dopiero w weekend będę mógł ją zweryfikować. Wydaje mi się, że lepiej zacząć od przepustnicy a jak będzie dalej nie halo to kable i chgw co jeszcze, może przepływka...

Kontynuując do adaptacji to odłączyć aku, zresetować ecu i potem odpalić? Bym prosił aby jakiś dobry człowiek dał info jak to dobrze zrobić ;)
"...And if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver..."
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

26 sty 2016, 7:45

Przepis chyba wygląda tak: uszczelka OEM + odpowiednia kolejność + odpowiedni moment + odrobina silikonu na rogach (chyba :roll: ).

viewtopic.php?t=3526
http://forum.miata.net/vb/showpost.php? ... ostcount=6

Obrazek
Ostatnio zmieniony 26 sty 2016, 8:18 przez nick.es, łącznie zmieniany 1 raz.
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

26 sty 2016, 8:00

Nickesh, wrzuciłeś zdjęcie opisujące siłę i kolejność śrub głowicy ;)
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

26 sty 2016, 8:19

rrutek pisze:Nickesh, wrzuciłeś zdjęcie opisujące siłę i kolejność śrub głowicy ;)
Sorry - burdel w bookmarksach :facepalm:

Poprawione :)
ODPOWIEDZ