potrzebne informacje na temat NA- wspomaganie

please help

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

kozzi20
Posty: 30
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:21
Lokalizacja: KRK

31 maja 2012, 14:47

Witam,
zaczne od tego ze sie przywitam, poniewaz jestem tu nowy. Dopiero co kupilem NA i jest to moja pierwsza mazda. Autko nie przesadzajac jest w stanie SALONOWYM co mnie bardzo cieszy. Znam sie dobrze na Hondach, na Mazdach troszke mniej zeby nie powiedziec wcale;)
Moja Miatka ma jedna powazna wade (nie dla mnie, ale dla mojej dziewczyny) mianowicie jest to wersja bez wspomagania. Mi to tam lata, ale moja dziewczyna nie radzi sobie ewidentnie. Zalezy mi na info na temat wszystkich roznic i czesci ktore potzrebuje do wyposazenia mojej (naszej) NA we wspomaganie i tu wlasnie jest pies pogrzebany jak to mowia.
Dzwonilem do handlarzy czesciami, ale oni bardziej rozkrecaja i gonia czesci niz posiadaja jakies info na ten temat. Kazdy mowi , cytuje "nie wiem, tylko sprzedaje" .
Z oczywistych rzeczy to wiadomo ze potrzebuje:
-pompe
-weze
-kolo pasowe na wal z dodatkowym paskiem
ale dalej juz nie wiem , czy potrzebna jest kolumna kierownicza czy przekladnia? czy moze i to i to. Wolalbym jak najwiecej czesci zostawic , nie wymieniac wszystkiego bo tak jak pisalem, wszystko jest w niej jak nowe.
Wiem np. ze w Hondzie trzeba rowniez zmieniac kolyske(sanki)zeby dolozyc wspomaganie.
Napewno jest tu ktos kto "zjadl zeby" na tym modelu i jest mi w stanie pomoc.
Moze nawet mialby potrzebne czesci. Jakie to wogole sa koszta? Czy z NB tez by pasowaly graty? wiadomo ze zawsze to mlodsze i mniej zmeczone. Nie chce kupowac pordzewialych czesci.
Prosilbym kogos madrego o nr. tel do siebie, na pewno ulatwi mi to kontak i da odpowiedzi na moje madrzejsze badz glupsze pytania w tym temacie.
Dziekuje z gory i pozdrawiam
P.S.
Nie wiem czy temat juz byl , ale wpisujac w szukajce wyskakuje mnostwo pierdolek, a nie znalazlem odpowiedzi na moje pytania.
Prosze o pomoc bo kupilem autko z mysla o dziewczynie a wyszlo na to ze ona nie jest w stanie za bardzo sie tym nacieszyc( sterydy nie wchodza w gre;)))
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

31 maja 2012, 19:00

Potrzebujesz:
-pompy
-węży
-koła pasowego
-paska
-przekładni kierowniczej
Starsze modele 1,6 były wyposażone w chłodnicę oleju wspomy (kawał metalowej rurki), ale w modelach po 93r. wiele NA wychodziło bez tego gadżetu więc można go uznać za zbędny :mrgreen: Większość części znajdziesz bez problemu, ale jeśli zapragniesz chłodnicy to uważaj na wersje wyciągnięte z angoli - są inne i nie pasują, podobnie jet z przekładnią kierowniczą :wink:
kozzi20
Posty: 30
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:21
Lokalizacja: KRK

31 maja 2012, 20:31

Dzieki za info. Powiedz mi tylko jeszcze czy ta nieszczesna kolyska bedzie taka sama, czy moze byc inna dla przekladni ze wspomaganiem. Tak jak pisalem, w Hondach trzeba zmieniac. a tutaj? Robiles to juz czy piszesz na tzw.:"chlopski rozum"?nie chcialbym zeby w trakcie wyszlo ze czegos brakuje i cos nie pasuje.Jezeli ktokolwiek mialby taki zestaw to prosze o info. Tylko BDB. stan.
Czy przekladnia z NB bedzie taka sama czy juz jest inna i jakie koszta wchodza w gre?
Pozdrawiam
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

31 maja 2012, 20:36

Na 99% przedni wózek do którego mocowana jest przekładnia ze wspomą jest identyczny z tym do którego mocowana jest przekładnia bez wspomy. Przekładnia od NB nie będzie pasowała do wózka od NA :wink:
kozzi20
Posty: 30
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:21
Lokalizacja: KRK

31 maja 2012, 21:01

Dzieki stary za info, duzo mi pomogles. jezeli ktos chcialby cos jeszcze dodac, mialby potrzebne graty badz podwazyl "identycznosc kolyski" prosze pisac.
pzdr
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2020
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

01 cze 2012, 9:24

kozzi20 pisze:jest w stanie SALONOWYM


Pics or it didn't happen!!!
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
kozzi20
Posty: 30
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:21
Lokalizacja: KRK

01 cze 2012, 11:51

Zrobie, zrobie i wkleje. Narazie pada. Ale sam sie zawiesilem. autko wyglada jakby nawet deszczu nie widzialo na oczy.Kupilem od zarobasa , bylo to jego 7 czy 8 autko w rodzinie , przez 5 ostatnich lat stalo w hangarze pod kondomem. Ma Jeszcze do sprzedania NB z 2003 r z przebiegiem 17000Km!! Jak ktos chetny , brac i sie nie zastanawiac.
pzdr
P.S.
Gdzie mam te foty wkleic? tutaj?
P.S.2
Ogolnie jezdze Hondzina wyglaskana i wypieszcona przeze mnie, ktora na zime trafia do garazu i dopiero wiosna wyjezdza. Jest polowe mlodsza, a nie jest w takim stanie jak ta "MIOTŁA" ;) Poprostu nie do wiary. Specialnie dla ciebie Kitson wkleje foty bo poczytalem pare postow i widze ze lubisz sie udzielac na tym forum;) pzdr
P.S 3
Maj narazie tylko takie 2 foty z pod machy ale nie widac tak tego efektu jak na zywo:

Obrazek

Obrazek


Nie ma ani jedne srobki w aucie chocby z delikatnym nalotem sniedzi , wszystko jak nowe, karoseria bez minimalnych nawet nalotow rdzy, podwozie rowniez.
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2020
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

01 cze 2012, 12:35

kozzi20 pisze:Ma Jeszcze do sprzedania NB z 2003 r z przebiegiem 17000Km!!


Nawet nie wspominaj o tym :twisted:

kozzi20 pisze:Gdzie mam te foty wkleic? tutaj?


Załóż swój wątek w [URL=http://forum.mx5klubpolska.pl/viewforum.php?f=16]TYM DZIALE[/URL], przestrzegając zapisów par. IV, pkt. 1, ust. d naszego [URL=http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=1193]REGULAMINU[/URL] (bo inaczej moderator Cię zje, a ja dostanę Twoją wychuchaną mazdę) :grraauu: :mrgreen: . Tam wklejaj zdjęcia, najlepiej w dużych ilościach. Co jak co, ale zdjęcia na forum lubi każdy.

Zdjęcie kolektora bez żadnego nalotu - tak, to jest to, co chcemy oglądać :geeejj:
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
kozzi20
Posty: 30
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:21
Lokalizacja: KRK

01 cze 2012, 12:41

Dzieki Kitson,
jak tylko bedzie pogoda ide za twoja rada.Mysle ze po weekendzie ogarne temat.
Zeby juz nie smiecic w tym watku nie bede sie juz rozpisywal.
Czekam na info w sprawie czesci i ewentualnych haczykow w sprawie wspomagania.
pzdr
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2020
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

01 cze 2012, 12:47

Jeśli władasz językiem language, to polecam lekturę tego poradnika: http://www.miata.net/garage/ps.html
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
kozzi20
Posty: 30
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:21
Lokalizacja: KRK

01 cze 2012, 13:03

Cos tam kumam
ale jezeli to sa wymagane czesci:
Parts required:
· PS rack.
· PS pump and tension adjuster mechanism.
· Pump mounting bracket (cast) and hardware.
· Fluid cooling pipe (bare metal loop)
· Fluid reservoir.
· Connecting hoses (hopefully already attached to the parts).
· Mounting hardware (hopefully supplied with the other parts as a complete kit)
· PS belt (I used a Bosch, Part Number 4PK940, on a 1.6 car with AC).
· PS fluid (or ATF, Dexron II or III) - about 1 quart/litre (capacity is 0.85 l).

to ktore z nich to przekladnia kierownicza? nie jest potrzebna? i rozumiem ze ten coolin pipe to zbedna rzecz o ktorej pisal wyzej kolega irakleo.

[ Dodano: 01-06-2012, 14:06 ]
Ok, nie bylo pytania----> "rack" to przekladnia.
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2623
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is Miziak
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

01 cze 2012, 15:13

kozzi20 pisze:[url=http://www.fotoload.pl/123aa43/8c9e7490ad17562c125c086cc373dd3d1952.jpg]Obrazek[/url]

[url=http://www.fotoload.pl/123aa72/330256afb1c659eccd62acdbf632025611164.jpg]Obrazek[/url]


Orzeszku ... :shock:

:kciuk: :kciuk: :kciuk:

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
kozzi20
Posty: 30
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:21
Lokalizacja: KRK

01 cze 2012, 17:19

Orzeszku ... :shock:


Dziekuje ;)))
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3655
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

02 cze 2012, 7:11

no to widzę że mamy drugiego rodzynka na poziomie NA Jumpana, bo u niego podobnie, dziewiczo, czysto, bez oznak wieku:) fajnie fajnie że jeszcze się takie egzemplarze trafiają.

a z wspomaganiem, nie powinno być trudno, może wymiana przekładni okazać się nieco kłopotliwa bo to olej, syf, ogólnie nie przyjemna robota:P ale zasadniczo jak koledzy piszą.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
kozzi20
Posty: 30
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:21
Lokalizacja: KRK

02 cze 2012, 18:22

Dzieki Grzes, ciesza mnie takie opinie, bo ogladalem w sumie pare sztuk przed kupnem i poprostu byla zenada. Jak znalazlem ta, to ciezko mi bylo ukryc zachwyt i targowac cene;)
Twoja widze tez jest piekna.pzdr

[ Dodano: 02-06-2012, 19:45 ]
P.S.
Z tego co widzialem na forum to jeszcze Tycjan ma igle NA

[ Dodano: 02-06-2012, 19:48 ]
P.S.2
Oleju to ja w przekladni jeszcze nie mam wiec syfu duzego nie powinno byc. Natomiast wleje olej dopiero po zalozeniu przekladni ze wspomaganiem. Bylby syf przy demontarzu wspomagania a ja dopiero montuje;) ale ogolnie wiadomo, robota do przyjemnych nie nalezy.
ODPOWIEDZ