Mam pytanie do uzytkownikow.
Otoz w mojej mx5, nawet podczas normalnej jazdy, wyraznie nagrzewa sie lewarek zmiany biegow. Zalozony mam troszke krotszy, niz seryjny z metalowa galka. W czasie upalow robi sie to wkurzajace, bo dodatkowo grzeje "od dolu"". Czy to normalne, czy moze cos jest nie tak ?
Temperatura skrzyni biegow
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Niestety normalne i trzeba sie do tego przyzyczaic. U mnie jest strasznie goraco w okolicach galki zmiany biegow i tunela, ale niestety nie da sie z tym wiele zrobic. Chyba, ze ktos ma jakis patent na to??? 

7 zima z MX-5
jesli jest za cieplo od calego tunela srodkowego to wystarczy zrobic jakas termoizolacje
niestety na drazek zmiany biegow chyba nic nie da sie poradzic - pozostaje wymienic galke na taka, ktora nie jest wykonana z metalu - wowcas przewodnictwo ciepla do samej dloni zostanie mocno ograniczone. osobiscie nie wymienialem galki od zakupu (nie wiem czy to oryginal czy nie?) i nawet pomimo czarnego koloru nie narzekam na cieplo, wiec chyba jednak zrezygnuje z wymiany na aluminium 


Najczestsza przyczyna nadmiernego grzania w tym miejscu jest popekana guma pod lewarkiem. Ja wymieniam swoja co 2 lata i zawsze jest porwana.
Sposob:
Odkrec galke lewarka; zdejmij panel srodkowy (sruby z boku, w schowku i pod przelacznikami elektr. szyb); sprawdz gume - jesli spekana odkrec (4x 10mm) i sprawdz druga gume pod spodem (mniejsza, przy skrzyni).
Przy okazji mozesz zmienic olej (strzykawką) w mechanizmie lewarka (skrzynia 5-biegowa) okolo 100 ml.
Roznica w lecie po wymianie jest duza.
Niestety nadal cieplo leci przy hamulcu recznym
Pozdrav
Sposob:
Odkrec galke lewarka; zdejmij panel srodkowy (sruby z boku, w schowku i pod przelacznikami elektr. szyb); sprawdz gume - jesli spekana odkrec (4x 10mm) i sprawdz druga gume pod spodem (mniejsza, przy skrzyni).
Przy okazji mozesz zmienic olej (strzykawką) w mechanizmie lewarka (skrzynia 5-biegowa) okolo 100 ml.
Roznica w lecie po wymianie jest duza.
Niestety nadal cieplo leci przy hamulcu recznym

Pozdrav
Kempi