Witam,
mam problem z przeniesieniem napędu. Dzis po przejechaniu kilkuset metrów moja miata NB 1.6 nastapiła jakas awaria i choc silnik pracuje bez problemu to niechce ruszyc tylko z okolic tylniego mostu mocno hałasuje. Po spojrzeniu na most wiadac ze jedna polos sie kreci a druga stoi w miejscu. Na wstecznym jedzie do tylu bez problemu. Co to moze byc? Most do wymiany? Jakos tak srednio zaczyna sie moja przygoda z mx5... Pozdro
Problem z układem napędowym
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
wygląda na to że dyfer się rozsypał.....albo któraś z półosi w co raczej wątpię. Najwyraźniej kupiłeś jakiś katowany i chłostany przez poprzednich właścicieli egzemplarz
ps. otwartych dyfrów (bez szpery) na szczęście jest pod dostatkiem
i dobra rada - wymieniaj w całości i nie próbuj naprawiać dyferencjału.
przykład:
http://allegro.pl/tylny-most-mazda-mx5-mx-5-mx-5-2002-i1206639541.html

ps. otwartych dyfrów (bez szpery) na szczęście jest pod dostatkiem

przykład:
http://allegro.pl/tylny-most-mazda-mx5-mx-5-mx-5-2002-i1206639541.html
- thekingisback
- Posty: 486
- Rejestracja: 18 lip 2009, 14:31
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: częstochowa
Jak bedziesz kupował to mozesz zadzwonic do Kufelman'a moze on załatwi taniej .
"Woda, której dotykasz w rzece, jest ostatkiem tej, która przeszła, i początkiem tej, która przyjdzie; tak samo teraźniejszość."
Auto kupione w serwisie VW w Niemczech 110tys km z ksiazka do konca. Widocznie Niemiec tylko dyfer na sztuke zrobil bo wiadomo ze jak wymeldowany to bez proby bedzie kupiony na export. Dobrze ze na lawecie przyjechalo auto.
Jak dyfer sie zmielil to jechal by na wstecznym??
Wlasnie ten dyfer mi sie rzucil w oczy jak allegro ogladalem. Do 1.8 i 1.6 jest taki sam?
Jak dyfer sie zmielil to jechal by na wstecznym??
Wlasnie ten dyfer mi sie rzucil w oczy jak allegro ogladalem. Do 1.8 i 1.6 jest taki sam?
-
- Posty: 223
- Rejestracja: 06 paź 2009, 20:22
- Lokalizacja: wrocław
Tylko szkoda że pociął tą sztange aluminiową.(nie jest to pewnie fachowa nazwa tego elementu )To jest odwieczny problem mx-5 Śróby rdzewieją w dyfrze bardzo czesto i się ukrecają i póżniej jest problem z wykreceniem a w szczególności tej jednej która jest schowana w dyfrze.jak peknie trzeba rozwiercac otwór w dyfrze.Mowa oczywiscie o sróbach mocujących dyfer z sztangą aluminiowa.
-
- Posty: 223
- Rejestracja: 06 paź 2009, 20:22
- Lokalizacja: wrocław
Sorki za błąd w wyrazie (śruby)
wiadac ze jedna polos sie kreci a druga stoi w miejscu.
chłopaki ewidentnie się przegub rozsypał i półośka kręci się bez oporów


a na wstecznym pewnie się jaszcze jakoś zazębia

Mazda mx5 NB 1,8 00r
-
- Posty: 223
- Rejestracja: 06 paź 2009, 20:22
- Lokalizacja: wrocław
Najprościej będzie wjechać na kanał i odkrecic tą półoske która się nie kreci , wyjąc ją z dyfra i wtedy byc moze bedzie mozna stwierdzić usterke.
Dzieki chlopaki, wlaliscie nadzieje w moje serce
. Jutro ciagne ja do mechanika to podniesie sie ja i sie wyjasni co nieco. Rozumiem ze niema przeciwwskazan do holowania? Pozdro
Edit: Po wizycie u mechanika i podniesieniu auta wiadomo co sie stalo. Otoz pękła łapa dyfra po jednej stronie i sie opuscil. Szkoda mi tego mostu bo mechanizm jest ok, tylko ta łapa aluminiowa peknieta. Jest mozliwosc dokupienia samej łapy? Bo chyba spawanie to nie jest najlepszy pomysl. Pozdro

Edit: Po wizycie u mechanika i podniesieniu auta wiadomo co sie stalo. Otoz pękła łapa dyfra po jednej stronie i sie opuscil. Szkoda mi tego mostu bo mechanizm jest ok, tylko ta łapa aluminiowa peknieta. Jest mozliwosc dokupienia samej łapy? Bo chyba spawanie to nie jest najlepszy pomysl. Pozdro
-
- Posty: 223
- Rejestracja: 06 paź 2009, 20:22
- Lokalizacja: wrocław
Raczej mało prawdopodobne abyś kupił samą belkę aluminiową no chyba że ktoś bedzie miał dyfer na części.